Göteborg: Systemansvarig för fastighets- & nyckelsystem till Partillebo

Hitta ansökningsinfo om jobbet Systemansvarig för fastighets- & nyckelsystem till Partillebo i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-29 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en handlingskraftig person som vill utveckla och ansvara för helheten avseende förvaltningens intressen i vårt fastighetssystem.



Rollen innebär i huvudsak systemansvar för vårt fastighetssystem, Momentum Fastighet.



Om jobbet
Fastighetssystemet är vårt största verksamhetssystem och omfattar stöd för många olika processer inom vår verksamhet. Under maj månad påbörjar vi arbetet med en "uppgradering i Momentum Fastighet" och du kommer bli en nyckelspelare i det arbetet.

I tjänsten ingår även att ansvara för det centrala arbetet det som har med våra olika låssystem att göra. Idag har vi en medarbetare som arbetar heltid med dessa frågor. Under 2024 kommer delar av det arbetet läggas ut på våra fyra förvaltningsområden. Det innebär att endast det strategiska och övergripande arbetet kommer att ligga kvar centralt.

Vi arbetar idag med ett system som heter KeyControl som är fristående från vårt fastighetssystem, men på sikt ser vi någon form av integration. Upplägget är att man under 2024 kommer att arbeta parallellt med den person som idag ansvarar för nyckelhanteringen.

Fördelningen av arbetsuppgifterna är med en tonvikt på fastighetssystemet i förhållande till nyckelhanteringen.

Tjänsten innebär ett stort självständigt arbete. Till stöd i arbetet finns också en systemförvaltningsgrupp som består av specialister inom de olika verksamhetsområdena.



Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Du är organisatoriskt placerad på vårt huvudkontor på Kyrktorget 51 i Partille.

Exempel på arbetsuppgifter:

* Superuser i Momentum Fastighet för förvaltningen.
* Superuser i KeyControl nyckelsystem.
* Ansvara för strategiska frågor avseende nyckelsystem, låsbyten etc.
* Digitalisering av trygghet och säkerhet

Det här förväntar vi oss av dig
Du har flera års arbetserfarenhet av systemet Momentum Fastighet eller något annat vanligt förekommande fastighetssystem. Du gillar att arbeta både självständigt och i samarbete med andra kollegor.

Vi söker dig som har ett stort intresse och en stark drivkraft för att utveckla och säkerställa att vi använder vårt fastighetssystem på bästa sätt och att vi hittar ett likvärdigt arbetssätt att arbeta på inom våra fyra förvaltningsområden.

Du har B-körkort, datorvana och din svenska är god i såväl tal som skrift.



Personliga egenskaper

Du är ansvarsfull och mån om goda relationer. Du har förmåga att självständigt driva arbetet framåt. Vi är en platt organisation och måna om att arbetet sker i nära samarbete med verksamheten, därför är det viktigt att du är lyhörd med en väl utvecklad samarbetsförmåga och är lösningsorienterad. Arbetet förutsätter också ett stort mått av flexibilitet.



Det här erbjuder vi

Tjänsten är en anställning hos Partillebo på heltid.



Som en ansvarstagande arbetsgivare erbjuder Partillebo en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi levererar meningsfull service, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs!

Ett fritt och omväxlande jobb där du får många stimulerande kontakter med dina kollegor och våra leverantörer.

På Partillebo arbetar vi aktivt med kompetensutveckling, för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential.

Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar, utbildningar och andra förmåner såsom sjukförsäkring och friskvårdsbidrag.

Företaget sitter i trivsamma lokaler på Kyrktorget 51 i centrala Partille.



Om företaget
Partillebo är ett kommunalt fastighetsbolag med 80 anställda. Vi äger och förvaltar 4 000 lägenheter och 250 000 kvm lokaler och har en stark närvaro i Partille kommun. Våra värdeord - trygga, effektiva och serviceinriktade - är en viktig del av vår vardag och allt vi gör.



Vi söker dig som vill bidra till vårt uppdrag och vår affärsidé - att vara en samhällsutvecklare med personlig service som affärsmässigt skapar, utvecklar och erbjuder hållbara boendemiljöer och lokaler.



Läs mer om oss och vårt arbete på www.partillebo.se.




Hur söker jag jobbet?

I denna rekrytering samarbetar Partillebo med Jefferson Wells. Du söker tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök nu" bredvid eller på jeffersonwells.se. Där bifogar du ditt CV och personliga brev. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fia Fagerlund på fia.fagerlund@jeffersonwells.se

Gå gärna in på LinkedIn och lägg till Fia Fagerlund.

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Systemansvarig

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Systemansvarig.

Teknisk konsult inom e-arkiv till WhiteRed

Läs mer Apr 23
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos WhiteRed.

Om företaget:

WhiteRed är inte bara ett företag – de är ledande inom sitt område! WhiteRed är Sveriges främsta leverantör av konsulttjänster inom e-arkiv med tjänster inom kravställning, upphandling, projektledning samt införande och anslutning av verksamhetssystem. WhiteRed erbjuder både konsultstöd och utbildningar för olika e-arkiv, och kan som första svenska leverantör erbjuda tjänster för RODA e-arkiv. WhiteRed ingår i en koncern och de är certifierade inom ISO 9001 och ISO 14001. Deras kunder är både kommuner, regioner, statliga myndigheter och företag i privata näringslivet.

Arbetsuppgifter:

Som teknisk konsult inom e-arkiv driver du varierade projekt för att hjälpa kunder att ansluta till verksamhetssystem kopplade till e-arkivering. Du ansvarar för hela projektet från kravställning till implementation där du har ett nära samarbete med kollegor i samma roll – du erbjuds därmed möjlighet att få bred erfarenhet av flertalet organisationer. Här får du möjlighet att snabbt växa och utvecklas, oavsett om du är junior och vill få bred erfarenhet eller senior och redo för större utmaningar.

• Driva projekt för att ansluta kund till verksamhetssystem kopplade till e-arkivering
• Samarbete med kollegor i samma roll
• Som junior får du bred erfarenhet av olika kunder och som senior kan du arbeta med större och mer komplexa projekt

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av arbete med e-arkiv och inleveranser till e-arkiv
• Erfarenhet av att ha arbetet inom eller mot offentlig verksamhet
• Kunskap inom projektledning
• Kunskaper inom XML/XSD

Vi söker dig som har förmågan att engagera sig i sina projekt och som värnar om att lämna ifrån dig arbetsuppgifter genomförda med kvalitet, där du är duktig på att skapa och hålla en struktur i ditt arbete. Därtill är du duktig på att sätta upp egna mål i projekten du driver och du arbetar hårt för att hålla leveransen. Vi tror också att du trivs i en miljö där du samarbetar med andra människor i projekt och ser inga problem med att hjälpa eller stödja dina kollegor då du är mån om organisationen och dess leverans.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stenungsund och delvis remote
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Systemingenjör till attraktiva Husqvarna AB

Läs mer Apr 22
Har du utbildning inom mekanik eller mekatronik och vill bli en del av Husqvarnas team för att utveckla deras maskiner? Är du en person som gillar att meka och vill jobba både på kontor och praktiskt med att bygga prototyper och hands on? Då är detta jobbet för dig! Nu söker vi en systemingenjör som vill jobba med utveckling och kvalitetssäkring av Husqvarnas industrimaskiner på avdelningen Concrete Surface and floors, CFS!

Om rollen som systemingenjör
För att trivas i rollen som systemingenjör behöver du känna dig trygg med att ha en övergripande roll för både mjukvara och hårdvara. Du kommer ingå i den avdelning som jobbar med industridammsugare, där projekten kan handla om produktvård, produktunderhåll samt utveckling.

Exempel på arbetsuppgifter:
•R&D-projekt där du arbetar tillsammans med lead-ingenjör, mek-ingenjör och testingenjör.
•Valideringsarbete.
•Förstå och felsöka mjukvara.
•Arbeta med integration för mjukvara, PCB, kablage och mekaniska komponenter.
•Utvecklingsprojekt, hands on, skriva egen kod och testa produkten för att utvärdera funktioner och säkerställa utvecklingsmöjligheter.

I rollen som systemingenjör söker vi dig med:
För att axla rollen som systemingenjör behöver du har en bred kunskap inom mjukvara och hårdvara. Du behöver ha en teknisk utbildning inom mekanik eller mekatronik med ett mjukvaruintresse. Vi lägger stor vikt på din personlighet. Du behöver vara social, kommunikativ och nyfiken. Du behöver trivas med att ha en bred roll med varierande arbetsuppgifter.

Skallkrav
•Kandidat- eller YH-examen inom mekanik, mekatronik eller liknande utbildning
•Engelska, flytande i tal & skrift
•Kunskap i Catia eller annat 3d-verktyg
•Programmeringskunskap

Meriterande
•Svenska, tal & skrift
•Körkort B

Om Husqvarna AB
Husqvarna Construction jobbar med maskiner som används i industrier för betong, sten och kakel. De ingår i Husqvarna Group och inriktar sig på att skapa produkter som underlättar vid borrning och bearbetning av hårda material med hjälp av exempelvis diamantverktyg. I detta företag finns det många utvecklingsmöjligheter.

Husqvarna AB värnar om sin personal och som systemingenjör är du en del av teamet, både arbetsmässigt men också för de roliga aktiviteter som anordnas! De har gemensamma aktiviteter så som träning, innebandy, beachvolleyboll och cirkelträning. Är du en friluftsare som hellre vill vara med på en gemensam lunch ute i naturen med stormkök finns även det. Förutom gemensamma aktiviteter ges även möjlighet att använda verkstaden för att meka själv med egna projekt samt låna hem maskiner och verktyg.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Husqvarna AB.

Rekryteringsprocess
Låter tjänsten intressant?

För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Rebecca Anderson via e-post: rebecca.anderson@framtiden.com. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju på plats hos Husqvarna AB.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot din ansökan!

Villkor
Start: enl. ö.k.
Omfattning: Heltid, tillsv.
Arbetstid: Kontorstider 8-17, flex.
Ort: Göteborg.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Digital product manager

Läs mer Apr 30
Nytt
Are you looking for an exciting role and be part of developing sustainable transportation solutions? Here is an opportunity to join us as a Digital Product Manager where you will be able to combine your technical background and your interest in new transport solutions.

Who are we?
We are now hiring for a Digital Product Manager (DPM) to Drive our domain Finance innovation and Cost follow up, Data, and Simulations supporting Volvo Group Trucks Technology.

At Data and Simulations, we are driving the development of tools and methods to improve the overall R&D efficiency. We are passionate about embracing and mastering digital technologies to support overall Volvo Group mission. We are in an exciting digital transformation to enable a data-driven organization with optimal usage of digital solutions and services at scale. If you are passionate about developing solutions that drive innovation, quality, performance, and customer value, then you will fit right in!


Who are you?

In this position, you will be driving an experienced team of Technical Project Managers, Supporting them in the work of driving Epics forward and initiating the work with new Epics in this Domain

The product Cost and Planning  portfolio consists of a diverse range of IT-solutions, supporting Product Cost & Controlling, Planning, Portfolio and Project Management at Volvo Group.  You will operate in a truly global context, with stakeholders across several Business Areas and Truck Divisions.
* Finance systems - Product cost & controlling
* Product strategy systems
* PowerBI solutions
* R&D project and portfolio management


What will you do?

As a Digital Product Manager among other thing you will do: -
* Define product vision, strategy, goals, and roadmaps.
* Secure that the business & digital initiative strategy and goals are visualized and well understood.
* Manage and lead interactions with stakeholders and end users.
* Regularly collect on implemented work through measures, analytics, and end user input
* Provide thorough analysis and insights of market, technology, digital product trends and the competitive landscape.
* Plan and forecast resources need in connection to One Rhythm
* Drive planning circle for digital product, including roadmap, resource needs and budget required.
* Ensure digital products fulfill all legal, compliance and security requirements.
*  Secure release and roll-out plan, including change management and training approach.
* Identify successes, issues, risks and potential actions to be escalated.
* Cultivate strong collaboration and teamwork.

Who we are looking for?

* Experience from and knowledge of IT development in Process and IT projects
* At least 3 years of Project Management experience in automotive industry
* Experience from working in an agile delivery organization
* Excellent stakeholder management and communication skills
* As we work in a global organization, it is important to have a good command of the English language


Applicants shall have university degree in either engineering, business, IT or other relevant university background or the equivalent combination of education, training and experience that provides the required knowledge.
In this role, you will report to the Group Manager for Product cost and Planning, Data and Simulation in Volvo Group Trucks Technology.

Doesn’t this sound like an amazing opportunity? Apply now!
For further questions, you are welcome to reach out to the hiring manager, Henrik Berntsson at henric.berndtsson@volvo.com



We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail. 

Who we are and what we believe in 
Our focus on Inclusion, Diversity, and Equity allows each of us the opportunity to bring our full authentic self to work and thrive by providing a safe and supportive environment, free of harassment and discrimination.

Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, across the globe, our trucks, buses, engines, construction equipment, financial services, and solutions make modern life possible. We are almost 100,000 people empowered to shape the future landscape of efficient, safe and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents with sharp minds and passion across the group’s leading brands and entities. 

Group Trucks Technology are seeking talents to help design sustainable transportation solutions for the future. As part of our team, you’ll help us by engineering exciting next-gen technologies and contribute to projects that determine new, sustainable solutions. Bring your love of developing systems, working collaboratively, and your advanced skills to a place where you can make an impact. Join our design shift that leaves society in good shape for the next generation.

Ansök nu

SAP Procurement Functional Expert | Digital Planning & Procurement

Läs mer Nov 9
The opportunity
We are currently looking for an SAP Procurement Functional Expert, to join our Digital Planning & Procurement Team within the Industrial Domain.

If you are reading this, you probably already know that Polestar is an electric performance car brand. We work hard to create a unique experience for the customer, owner, and driver. The thrill of driving the car, the digital experience of buying, owning, and controlling a Polestar require us to push the limits of technology and software development. Sustainability has been there from the beginning, and we have set a moonshot goal for climate-neutral cars in 2030. This is an opportunity for you who want to dive in and make a difference.

The purpose of the Industrial domain is to deliver digital solutions supporting the creation and life cycle management of the product, as well as the order-to-delivery value stream. From customer order, production planning, manufacturing execution to delivered car, we secure the industrial flows with smart digital solutions.

Within the Digital Procurement Team, we are responsible for the E2E Direct Procurement digital solutions covering; Supplier Management, Strategic Sourcing, Sourcing, Contract & Ordering, where Sustainability will be a guiding star throughout the process. New solutions and critical capabilities are stepwise established according to the cycle plan to enable the next step in Polestar’s growth.??

This position is located at our Lindholmen office in Gothenburg, Sweden. We believe in a hybrid model when it comes to remote and onsite work, knowing that both in-person collaboration and individual time to focus are needed. What matters most is that people get the time, and support, to do what needs to be done. And to enjoy doing it, of course.?

The responsibilities



- Work on functional/technical implementations of the new digital solutions within the Direct Procurement area (based on for example SAP S/4 Direct Procurement solutions for Automotive) where you shall gather the business requirement, configure, test and deploy the landscape in close collaboration with our partners.

- Support our Operations partner in monitoring and troubleshooting of the SAP environment within your area of expertise.

- Continuously seek improvement and efficient solutions and operations together with other Polestar functional teams and partners

- Contribute to the evolution of the digital organization

The ideal candidate

In order to succeed in this role, and at Polestar in general, there are a few characteristics you'll need to have. Tenacity. Flexibility. Curiosity. The ability to take the initiative, to meet deadlines and requirements, and to abandon ideas when they're not feasible. Though you have deep and wide experience within the field, you’re still curious and not afraid to try new approaches and out of the box methods. You embrace a culture of trust and complete transparency, where you are an active coach and mentor whose goals are to grow and maximize the team’s potential. You promote free thought and is energized by ideas from others in the team. You have proven experience working in a global context, knows agile development and you quickly see the holistic picture. In addition, you'll need the following qualifications:

- Have a minimum of +5 years of experience within functional implementation of SAP (preferable in S/4 Procurement Modules or Ariba)

- Experience from supporting SAP implementations in various phases from requirements gathering, to functional design, configuration and testing

- Advantage if you have also been working in a support organization before

- Good understanding of the Procurement business processes is key

- Experience in Agile Development and basic knowledge about JIRA

- Bachelor’s degree from university or similar

Polestar is an international company, with various backgrounds represented. English, therefore, is the language of written and spoken communication. And though we have a global presence, we maintain the growth-mindset. Change happens often at Polestar. But so does progress. Expect an accelerating, exciting environment.

The process
If the above matches your ambitions, be sure to apply. Our selection process is ongoing, and the job advert will remain open until it’s filled.

The Polestar journey is an electric one.

Ansök nu

Systemansvarig Partillebo

Läs mer Mar 28
Vi söker en handlingskraftig person som vill utveckla och ansvara för helheten avseende förvaltningens intressen i vårt fastighetssystem.



Rollen innebär i huvudsak systemansvar för vårt fastighetssystem, Momentum Fastighet.



Om jobbet
Fastighetssystemet är vårt största verksamhetssystem och omfattar stöd för många olika processer inom vår verksamhet. Under maj månad påbörjar vi arbetet med en "uppgradering i Momentum Fastighet" och du kommer bli en nyckelspelare i det arbetet.

I tjänsten ingår även att ansvara för det centrala arbetet det som har med våra olika låssystem att göra. Idag har vi en medarbetare som arbetar heltid med dessa frågor. Under 2024 kommer delar av det arbetet läggas ut på våra fyra förvaltningsområden. Det innebär att endast det strategiska och övergripande arbetet kommer att ligga kvar centralt.

Vi arbetar idag med ett system som heter KeyControl som är fristående från vårt fastighetssystem, men på sikt ser vi någon form av integration. Upplägget är att man under 2024 kommer att arbeta parallellt med den person som idag ansvarar för nyckelhanteringen.

Fördelningen av arbetsuppgifterna är med en tonvikt på fastighetssystemet i förhållande till nyckelhanteringen.

Tjänsten innebär ett stort självständigt arbete. Till stöd i arbetet finns också en systemförvaltningsgrupp som består av specialister inom de olika verksamhetsområdena.



Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Du är organisatoriskt placerad på vårt huvudkontor på Kyrktorget 51 i Partille.

Exempel på arbetsuppgifter:

* Superuser i Momentum Fastighet för förvaltningen.
* Superuser i KeyControl nyckelsystem.
* Ansvara för strategiska frågor avseende nyckelsystem, låsbyten etc.
* Digitalisering av trygghet och säkerhet

Det här förväntar vi oss av dig
Du har flera års arbetserfarenhet av systemet Momentum Fastighet eller något annat vanligt förekommande fastighetssystem. Du gillar att arbeta både självständigt och i samarbete med andra kollegor.

Vi söker dig som har ett stort intresse och en stark drivkraft för att utveckla och säkerställa att vi använder vårt fastighetssystem på bästa sätt och att vi hittar ett likvärdigt arbetssätt att arbeta på inom våra fyra förvaltningsområden.

Du har B-körkort, datorvana och din svenska är god i såväl tal som skrift.



Personliga egenskaper

Du är ansvarsfull och mån om goda relationer. Du har förmåga att självständigt driva arbetet framåt. Vi är en platt organisation och måna om att arbetet sker i nära samarbete med verksamheten, därför är det viktigt att du är lyhörd med en väl utvecklad samarbetsförmåga och är lösningsorienterad. Arbetet förutsätter också ett stort mått av flexibilitet.



Det här erbjuder vi

Tjänsten är en anställning hos Partillebo på heltid.



Som en ansvarstagande arbetsgivare erbjuder Partillebo en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi levererar meningsfull service, och i detta arbete är du vår viktigaste resurs!

Ett fritt och omväxlande jobb där du får många stimulerande kontakter med dina kollegor och våra leverantörer.

På Partillebo arbetar vi aktivt med kompetensutveckling, för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential.

Vi erbjuder fast lön enligt kollektivavtal med avtalspension, försäkringar, utbildningar och andra förmåner såsom sjukförsäkring och friskvårdsbidrag.

Företaget sitter i trivsamma lokaler på Kyrktorget 51 i centrala Partille.



Om företaget
Partillebo är ett kommunalt fastighetsbolag med 80 anställda. Vi äger och förvaltar 4 000 lägenheter och 250 000 kvm lokaler och har en stark närvaro i Partille kommun. Våra värdeord - trygga, effektiva och serviceinriktade - är en viktig del av vår vardag och allt vi gör.



Vi söker dig som vill bidra till vårt uppdrag och vår affärsidé - att vara en samhällsutvecklare med personlig service som affärsmässigt skapar, utvecklar och erbjuder hållbara boendemiljöer och lokaler.



Läs mer om oss och vårt arbete på www.partillebo.se.



Hur söker jag jobbet?

I denna rekrytering samarbetar Partillebo med Jefferson Wells. Du söker tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök nu" bredvid eller på jeffersonwells.se. Där bifogar du ditt CV och personliga brev. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fia Fagerlund på fia.fagerlund@jeffersonwells.se

Gå gärna in på LinkedIn och lägg till Fia Fagerlund.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Experis AB .

Skadeförebyggare El | LF Trygghetstjänster | Göteborg

Installationselektriker
Läs mer Apr 24
Vill du bli en del i ett nytt team på nystartade LF Trygghetstjänster? Vi söker dig som är en social och driven medarbetare med bakgrund inom el och AL-auktorisation som vill anta utmaningen i rollen som Skadeförebyggare El!



Vårt erbjudande
Du kommer till ett dotterbolag till Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän som har hjärtat hos sina kunder och tillika ägare. Vi har nu startat upp ett helt nytt verksamhetsområde med syftet att stärka tryggheten för våra kunder där vi bland annat ska tillhandahålla skadeförebyggande tjänster inom brand, vatten och inbrott. För oss är det en naturlig del att jobba med skadeförebyggande produkter och driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi är just nu i en utvecklingsfas vilket innebär att du blir en del av en nystartad resa. Vi vill att våra medarbetare ska må bra och därför har vi stort fokus på hälsa. Som medarbetare hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur.

Din nya utmaning
I rollen som Skadeförebyggare arbetar du behovsanpassat och proaktivt med våra skadeförebyggande tjänster och produkter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
* Kundmöten, både fysiskt och digitalt där du förmedlar skadeförebyggande information och hjälper kunder att förebygga eventuella risker
* Administration, samordning och hög servicenivå. Du ansvarar för att strukturera och planera ditt arbete
* Aktivt delta och utvecklas tillsammans med gruppen av skadeförebyggare med spetskompetens inom brand-, vatten- och inbrottsfrågor
* Stötta och utbilda kollegor i verksamheten

Målet med vårt arbete är att skapa nöjda kunder och minimera skadornas omfattning och mängd. Vi erbjuder våra kunder allt under samma tak och en lösning för en tryggare vardag.

För att lyckas i rollen tror vi att
* Du är en lagspelare som ser möjligheter och bidrar med god stämning och energi för att vi ska lyckas tillsammans. Arbetet sker också i nära samarbete med övrig organisation i moderbolaget och utgår från ett gemensamt arbetssätt
* Du är tekniskt intresserad, analytisk, kreativ och har ett stort engagemang för skadeförebyggande arbete och för att hjälpa människor.
* Du har gymnasiekompetens samt har AL-auktorisation (allmän behörighet el). Erfarenhet från tidigare skadeförebyggande arbete är meriterande
* Du har eget driv och förmåga att skapa goda relationer både med kunder och kollegor. Som person är du förtroendegivande, kvalitetsmedveten och lösningsorienterad. Du gillar ordning och reda, är ansvarstagande och lämnar inget år slumpen
* För dig är det en självklarhet att lyfta blicken, samspela med dina kollegor och hitta den lösning som är bäst för kunden

För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord: Enkla, Engagerade och Professionella.

Vill du bli en av oss - ansök redan i dag!
I den här rekryteringen samarbetar LF Trygghetstjänster med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Bengtsson på mail alternativt på 031-617294.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Vi ser fram emot din ansökan.

Övrigt
Facklig kontaktperson FORENA, Rickard Hagberg Smalc, 0522-911 77.

I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Bakgrundskontrollerna hanteras av extern part.

Ansök nu

Skadeförebyggare Vatten | LF Trygghetstjänster | Göteborg

VVS-montör
Läs mer Apr 24
Vill du bli en del i ett nytt team på nystartade LF Trygghetstjänster? Vi söker dig som är en social och driven medarbetare med VVS-bakgrund och branschcertifikat som vill anta utmaningen i rollen som Skadeförebyggare Vatten!



Vårt erbjudande
Du kommer till ett dotterbolag till Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän som har hjärtat hos sina kunder och tillika ägare. Vi har nu startat upp ett helt nytt verksamhetsområde med syftet att stärka tryggheten för våra kunder där vi bland annat ska tillhandahålla skadeförebyggande tjänster inom brand, vatten och inbrott. För oss är det en naturlig del att jobba med skadeförebyggande produkter och driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi är just nu i en utvecklingsfas vilket innebär att du blir en del av en nystartad resa. Vi vill att våra medarbetare ska må bra och därför har vi stort fokus på hälsa. Som medarbetare hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur.

Din nya utmaning
I rollen som Skadeförebyggare arbetar du behovsanpassat och proaktivt med våra skadeförebyggande tjänster och produkter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:

* Kundmöten, både fysiskt och digitalt där du förmedlar skadeförebyggande information och hjälper kunder att förebygga eventuella risker
* Administration, samordning och hög servicenivå. Du ansvarar för att strukturera och planera ditt arbete
* Aktivt delta och utvecklas tillsammans med gruppen av skadeförebyggare med spetskompetens inom brand-, vatten- och inbrottsfrågor
* Stötta och utbilda kollegor i verksamheten

Målet med vårt arbete är att skapa nöjda kunder och minimera skadornas omfattning och mängd. Vi erbjuder våra kunder allt under samma tak och en lösning för en tryggare vardag.

För att lyckas i rollen tror vi att
* Du är en lagspelare som ser möjligheter och bidrar med god stämning och energi för att vi ska lyckas tillsammans. Arbetet sker också i nära samarbete med övrig organisation i moderbolaget och utgår från ett gemensamt arbetssätt
* Du är tekniskt intresserad, analytisk, kreativ och har ett stort engagemang för skadeförebyggande arbete och för att hjälpa människor
* Du har gymnasiekompetens samt har branschcertifikat för VVS-montör. Erfarenhet från tidigare skadeförebyggande arbete är meriterande
* Du har eget driv och förmåga att skapa goda relationer både med kunder och kollegor. Som person är du förtroendegivande, kvalitetsmedveten och lösningsorienterad. Du gillar ordning och reda, är ansvarstagande och lämnar inget år slumpen
* För dig är det en självklarhet att lyfta blicken, samspela med dina kollegor och hitta den lösning som är bäst för kunden

För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord: Enkla, Engagerade och Professionella.

Vill du bli en av oss - ansök redan i dag!
I den här rekryteringen samarbetar LF Trygghetstjänster med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Bengtsson på mail alternativt på 031-617294.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående. Vi ser fram emot din ansökan.

Övrigt
Facklig kontaktperson FORENA, Rickard Hagberg Smalc, 0522-911 77.

I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Bakgrundskontrollerna hanteras av extern part.

Ansök nu

Chef System Design | Saab Surveillance | Göteborg

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Apr 23
Är du en teknisk ledare med erfarenhet inom systemarkitektur eller mjukvaruarkitektur? Saab är på en transformationsresa och vi söker nu vår nästa Linjechef inom System Design med en stark tilltro till mjukvarans möjligheter och potential! Om du finner det intressant och vill bidra med din kompetens vid utvecklingen av Saabs framtida radarprodukter - välkommen att läsa mer!

System Design
System Design är ansvariga för att designa Saabs mark- och sjöbaserade radarprodukter som uppfyller kundens behov i en tid av förändring och framsteg. Avdelningen översätter krav och sätter förutsättningar i tidiga skeden, för att sedan arbeta nära avdelningarna för delsystem och säkerställa att alla olika delar kommer samman och skapar intelligenta radarprodukter i sin helhet. Avdelningen har ca 50 anställda fördelade på fyra team.

Saab är i en pågående transformationsresa, och går från att vara ett traditionellt hårdvaruföretag till ett mer framträdande mjukvarubolag. Detta påverkar alla avdelningar och System Design har den viktiga uppgiften att skapa rätt förutsättningar och spelar därför en framträdande roll i denna övergång.



Din roll
Som Linjechef i avdelning System Design kommer du att coacha och leda ditt team mot gemensamma strategiska mål och takta operativa uppgifter här och nu. Som chef är du ansvarig för projektleveranser, budget, medarbetarnas välbefinnande och kompetensplanering i Saabs stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. En viktig del av din roll kommer att vara att driva förbättringar inom mjukvaruvaruarkitektur på systemnivå. Att framhäva samarbete och nya idéer och tillvägagångssätt kommer också att vara viktiga faktorer.

I denna rollen kommer du att leda det team som arbetar med våra radarprodukter Giraffe AMB och Arthur. Gruppen består av 10-15 systemingenjörer som är specialiserade på olika delar av våra produkter, vilket inkluderar sensor, mjukvara, hårdvara, antenn/frekvens el/kraft. Du arbetar i nära samarbete med andra avdelningar inom Surface Design, liksom med projekt- och produktledning samt marknadsförings- och försäljningsavdelningen.

Du kommer att vara en uppskattad kollega och medlem av System Designs ledningsgrupp. Ledningsgruppen arbetar nära varandra, och varje medlem bidrar med sina individuella erfarenheter och styrkor. Du rapporterar till Head of System Design.



Din profil
Vi letar efter en person med passion för teknik, mjukvaruvaruarkitektur och tron på mänsklig potential! Du har förmågan att driva förändring och har en stark tro på kompetensen och engagemanget från våra anställda. Du har ett coachande och kommunikativt ledarskap när du delar kunskap och inspirerar ditt team samt när du bygger relationer över hela organisationen. Struktur är viktigt och du kommer att finna stöd i våra processer samt anpassa dem för att skapa förbättring.



Vi letar efter dig med kompetens inom följande områden:

* Erfarenhet av att leda och coacha team
* Kunskap om mjukvaruvaruarkitektur, antingen från en specialist- eller ledarroll
* Förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativa åtgärder
* Stark drivkraft och förmåga att generera energi

Med ovanstående färdigheter kommer du att vara förberedd för din nästa resa! Här kommer du att ha en ledande och inflytelserik roll i att omvandla Saab och försvarsindustrin till att bli mer intelligent genom ett förstärkt fokus på mjukvarans möjligheter!



Vad du kommer att vara en del av
Surface Sensors Solutions är en affärsenhet inom Saab Surveillance som har över 1000 anställda globalt, med tyngdpunkt i Sverige, USA och Storbritannien. Affärsenheten tillhandahåller markbaserade och marinradar- och elektroniska övervakningslösningar med ansvaret att utveckla vår portfölj och genomföra projekt av högsta standard.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en dynamisk och vänlig arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.



Välkommen med din ansökan!
Detta är en tillsvidareanställning där du kommer att bli direkt anställd av Saab. Rekryteringsprocessen sker i samarbete med Experis, så vid frågor eller mer information om möjligheten - kontakta gärna Jenny Lilja på jenny.lilja@se.experis.com. Intervjuer kommer att hållas kontinuerligt under ansökningsperioden, så vänta inte med att visa ditt intresse. Sista ansökningsdag är den 19 maj 2024.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Chef System Design | Saab Surveillance | Göteborg

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Apr 23
Är du en teknisk ledare med erfarenhet inom systemarkitektur eller mjukvaruarkitektur? Saab är på en transformationsresa och vi söker nu vår nästa Linjechef inom System Design med en stark tilltro till mjukvarans möjligheter och potential! Om du finner det intressant och vill bidra med din kompetens vid utvecklingen av Saabs framtida radarprodukter - välkommen att läsa mer!

System Design
System Design är ansvariga för att designa Saabs mark- och sjöbaserade radarprodukter som uppfyller kundens behov i en tid av förändring och framsteg. Avdelningen översätter krav och sätter förutsättningar i tidiga skeden, för att sedan arbeta nära avdelningarna för delsystem och säkerställa att alla olika delar kommer samman och skapar intelligenta radarprodukter i sin helhet. Avdelningen har ca 50 anställda fördelade på fyra team.

Saab är i en pågående transformationsresa, och går från att vara ett traditionellt hårdvaruföretag till ett mer framträdande mjukvarubolag. Detta påverkar alla avdelningar och System Design har den viktiga uppgiften att skapa rätt förutsättningar och spelar därför en framträdande roll i denna övergång.



Din roll
Som Linjechef i avdelning System Design kommer du att coacha och leda ditt team mot gemensamma strategiska mål och takta operativa uppgifter här och nu. Som chef är du ansvarig för projektleveranser, budget, medarbetarnas välbefinnande och kompetensplanering i Saabs stimulerande och utvecklande arbetsmiljö. En viktig del av din roll kommer att vara att driva förbättringar inom mjukvaruvaruarkitektur på systemnivå. Att framhäva samarbete och nya idéer och tillvägagångssätt kommer också att vara viktiga faktorer.

I denna rollen kommer du att leda det team som arbetar med våra radarprodukter Giraffe AMB och Arthur. Gruppen består av 10-15 systemingenjörer som är specialiserade på olika delar av våra produkter, vilket inkluderar sensor, mjukvara, hårdvara, antenn/frekvens el/kraft. Du arbetar i nära samarbete med andra avdelningar inom Surface Design, liksom med projekt- och produktledning samt marknadsförings- och försäljningsavdelningen.

Du kommer att vara en uppskattad kollega och medlem av System Designs ledningsgrupp. Ledningsgruppen arbetar nära varandra, och varje medlem bidrar med sina individuella erfarenheter och styrkor. Du rapporterar till Head of System Design.



Din profil
Vi letar efter en person med passion för teknik, mjukvaruvaruarkitektur och tron på mänsklig potential! Du har förmågan att driva förändring och har en stark tro på kompetensen och engagemanget från våra anställda. Du har ett coachande och kommunikativt ledarskap när du delar kunskap och inspirerar ditt team samt när du bygger relationer över hela organisationen. Struktur är viktigt och du kommer att finna stöd i våra processer samt anpassa dem för att skapa förbättring. Vi letar efter dig med kompetens inom följande områden:

* Erfarenhet av att leda och coacha team
* Kunskap om mjukvaruvaruarkitektur, antingen från en specialist- eller ledarroll
* Förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativa åtgärder
* Stark drivkraft och förmåga att generera energi

Med ovanstående färdigheter kommer du att vara förberedd för din nästa resa! Här kommer du att ha en ledande och inflytelserik roll i att omvandla Saab och försvarsindustrin till att bli mer intelligent genom ett förstärkt fokus på mjukvarans möjligheter!



Vad du kommer att vara en del av
Surface Sensors Solutions är en affärsenhet inom Saab Surveillance som har över 1000 anställda globalt, med tyngdpunkt i Sverige, USA och Storbritannien. Affärsenheten tillhandahåller markbaserade och marinradar- och elektroniska övervakningslösningar med ansvaret att utveckla vår portfölj och genomföra projekt av högsta standard.

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en dynamisk och vänlig arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.



Välkommen med din ansökan!
Detta är en tillsvidareanställning där du kommer att bli direkt anställd av Saab. Rekryteringsprocessen sker i samarbete med Experis, så vid frågor eller mer information om möjligheten - kontakta gärna Jenny Lilja på jenny.lilja@se.experis.com. Intervjuer kommer att hållas kontinuerligt under ansökningsperioden, så vänta inte med att visa ditt intresse. Sista ansökningsdag är den 19 maj 2024.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Vi växer! Sr Automationsingenjör till Preem | Göteborg

Civilingenjör, teknisk fysik
Läs mer Apr 18
Preem, Sveriges största drivmedelsbolag, letar nu efter en passionerad och engagerad Senior Automationsingenjör för att stärka vårt team i Göteborg. Vi söker dig som är serviceinriktad, detaljorienterad men med förmågan att se helheten, och som älskar att lösa tekniska utmaningar!

??????????????

Din roll
Som Senior Automationsingenjör på Preem kommer du att spela en central roll i att arbeta med automationssystem på vårt raffinaderi i Göteborg. Dina uppgifter kommer att omfatta systemutveckling, programmering, förebyggande underhåll och uppgraderingar av systemen. Ditt engagemang och expertis kommer att vara avgörande för att säkerställa den smidiga funktionen av våra tekniska system och processer.



Din profil
Vi letar efter någon som är kommunikativ, serviceinriktad och med en stark förmåga att lösa problem. Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Tekniska kunskaper inom PLC programmering och en högskole-/universitetsutbildning inom exempelvis Automation, Systemvetenskap, IT eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdigt skulle vara fördelaktigt.



Kvalifikationer:
* Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
* PLC programmering
* Högskole-/universitetsutbildning inom exempelvis Automation, Systemvetenskap, IT eller arbetslivserfarenhet
* Kunskaper om styr och säkerhetssystem är meriterande



Team & Rapportering
Du kommer att ingå i en grupp som består av totalt 17 medarbetare på båda raffinaderierna i Lysekil och Göteborg, och rapportera direkt till Automationschefen.

Preem AB är en ledande aktör inom förnybar energi och strävar efter att skapa en hållbar framtid. Om du är redo att bli en del av vår framgång och bidra med dina färdigheter och din passion, skicka in din ansökan idag!



Ta reda på mer!
Om Du har frågor om tjänsten är Du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Mark Ferrer på mark.ferrer@jeffersonwells.se eller 072-156 36 01.

Intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Facklig kontaktperson: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner

Ansök nu

Kojapo rekryterar depåchef med säljansvar till Göteborg

Säljledare
Läs mer Apr 26
Sedan starten 1972 har vi varit en stabil aktör i det system som säkerställer att dricksvatten kan distribueras till svenska industrier, fastigheter och hushåll på ett säkert sätt. Från början verkade vi inom åkeribranschen där vi ofta lade märke till stora säkerhetsbrister i samband med VA-arbeten. Vi bestämde oss för att göra något åt det.

Sedan 1979 heter vi Kojapo och säljer och hyr ut ett brett sortiment kvalitets- och säkerhetsprodukter som underlättar arbetet och framförallt minskar säkerhetsriskerna för alla de fackmän som arbetar i och kring schakter, brunnar samt avlopps- och vattenreningsverk. Våra produkter förebygger belastningsskador, akuta skador och till och med dödsfall som kan ske när säkerhetsrutiner vid schaktning och släntning brister.

Vi är ett litet familjärt företag som nu söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa! Är du vår nya depåchef med säljansvar till vår depå i Södra Göteborg?

Jobbet innebär b.la att:

* Ansvara för verksamheten vid vår uthyrningsdepå i Göteborg och säkerställa effektiv hantering av resurser, personal och utrustning.
* Utföra kund- och arbetsplatsbesök. Underhålla starka relationer med kunder samt hantera förfrågningar.
* Koordinera det dagliga arbetet, inklusive hantering av lager, underhåll av utrustning och kundservice.
* Utveckla och implementera operativa processer för att optimera effektivitet och produktivitet.
* Säkerställa efterlevnad av säkerhetsföreskrifter och företagspolicy.
* Leda depåpersonal.
* Ansvara för depåns utgifter och intäkter, ekonomiskt ansvar.
* På kundens arbetsplats starta upp och utbilda i rätt teknik för att kunden ska nå sina produktionsmål, säker arbetsmiljö, och hållbarhet.

Du rapporterar till VD baserad i Stockholm och rollen innebär en del resor med övernattningar.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av depå- eller lagerhantering inom anläggningsbranschen eller liknande samt starka ledarskaps- och kommunikationsfärdigheter. Då rollen innebär mycket kundkontakt och relationsbyggande försäljning vill vi att du har god erfarenhet av sälj och brinner för att ge kunden den bästa servicen.

För att trivas och lyckas i rollen som depåchef hos oss tror vi att du är en affärsmässig och nätverks- och relationsbyggande person med hög social kompetens, som trivs i mötet med andra människor. I ditt arbete är du självgående och ansvarsfull och trygg i dig själv och dina förmågor. Du är en tävlingsmänniska, såväl som en lagspelare med respekt för både kollegor och kunder och dina kunskaper i engelska och svenska är mycket goda i både tal och skrift. Rollen kräver även att du har B-körkort (truckkort meriterande) samt är bekväm i Officepaketet.

Vad kan vi erbjuda dig?

Att jobba hos oss ger dig möjlighet att få vara med i en spännande fas där vi har som tydligt mål att expandera. Du kommer till ett företag där stämningen är god och där man hjälper varandra. Hos oss kommer du att utgöra en mycket viktig roll. För rätt person erbjuder vi ett utmanande och givande arbete med möjligheten att vara med och påverka företagets positiva utveckling.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Tjänsten söker du via länken nedan. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sofia Huhta på 08-452 33 69 alternativt på sofia.huhta@jeffersonwells.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kojapo undanbeder sig samtal och mail från externa rekryterings- och bemanningsföretag samt säljare, tack!

Ansök nu