Göteborg: Ekonomiassistent till Nordic Wellness

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent till Nordic Wellness i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-15 // Varaktighet: Heltid

Är du en erfaren ekonomiassistent som söker en ny utmaning? Nordic Wellness i Göteborg letar efter dig!

Vi söker en erfaren och engagerad ekonomiassistent som kan hantera bokföring, avstämningar och andra ekonomiska uppgifter. Om du trivs med att arbeta i en fartfylld miljö och vill vara en del av ett spännande företag i stark tillväxt, då kan detta jobbet vara för dig. Skicka in din ansökan redan idag och ta steget mot en spännande karriär hos Nordic Wellness i Göteborg!

Ditt anställningserbjudande

Det här uppdraget är ett konsultuppdrag som pågår i sex månader med möjlighet till förlängning. Vi letar efter någon som kan börja omgående. Nordic Wellness erbjuder personalförmåner för längre konsultuppdrag.

Dina arbetsuppgifter

• Löpande redovisning och betalningar
• Upprätta avstämningar och kontroller av balanskonton
• Kundfakturering, extern och intern
• Kassaredovisning samt administration av betalterminaler
• Delaktighet i månads-, kvartals- och årsbokslut
• Ansvara för att deklarera moms samt skatter och avgifter månadsvis.
• I denna roll ingår även diverse kontorsadministration

Värt att veta

Din arbetsplats kommer att vara på Nordic Wellness´ huvudkontor, beläget på Backaplan, Hisingen. På ekonomiavdelningen arbetar totalt 20 personer, fördelade mellan redovisning och lön.

Nordic Wellness är en av de ledande friskvårdskedjorna i Sverige med över 300 klubbar från Trelleborg i syd till Luleå i norr. 

Våra förväntningar

Vi ser gärna att du är gymnasieekonom och har minst 3 års erfarenhet från en ekonomiavdelning/redovisningsbyrå.

Som person är du trevlig och social med tålamod. Du är noggrann och stresstålig. Du har
också lätt att anpassa dig efter nya uppgifter och personer och lägger ingen prestige i vilken arbetsuppgift som behöver utföras. Du uppskattar att jobba i en intensiv miljö på ett spännande företag i tillväxt. Vi arbetar i Visma Business för bokföring och Capego bokslut. Erfarenhet i dessa system är ett plus men är ej en nödvändighet

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Ekonomiassistent.

Ekonomi & inköpsassistent

Läs mer Apr 29
Nytt
Just nu har du möjligheten att bli en del av ett härligt gäng på Provexa. De söker en Ekonomi & Inköpsassistent. Ta chansen att bli en nyckelroll på företaget redan idag!
Vi söker dig som är junior i din karriär ochsom längtar efter en vardag med stor variation och som uppskattar att vara spindeln i nätet. Tjänsten har störst fokus på ekonomi och inköp men både inventering, möta gäster och se till att kaffet är varmt kan ingå.
Arbetsuppgifter, ekonomi
Löpande bokföring
Fakturering
Förregistrering av leverantörsfakturor
Hantering och bokning av inbetalningar
Utskick av betalningspåminnelser och säkerställer att kunder betalar i tid
Handläggning av ärenden, t. ex. bearbeta och utreda avvikelser och fel, göra sammanställningar, beräkningar och avstämningar
Uppdatering av kund- och leverantörsregister
Assisterar i bokslutsarbetet
Utveckling/förbättring av metoder och rutiner för en effektivare ekonomistyrning

Arbetsuppgifter, inköp
Planerar och utför inköp
Förhandlar med leverantörer och sluter självständigt avtal
Följer upp och säkerställer leverans av rätt produkter i rätt tid
Följer inköpsrutiner och arbetar aktivt för att förbättra leverantörers prestation gällande kvalitet, leveranssäkerhet och kommunikation
Avhjälper och korrigerar inköpsavvikelser samt ser till att dessa kommuniceras internt och externt enligt gällande rutiner
Säkerställer att lagersaldon är korrekta genom månatliga inventeringar
Säkerställer att lagret är kurant och att övriga rutiner kring lagret upprätthålls
Utveckling/förbättring av metoder och rutiner för en effektivare inköpsstyrning

Vi söker dig som
Har erfarenhet av ovan nämnda uppgifter
Utbildning inom ekonomi/inköp
Uppskattar en variationsrik vardag
Är en team player
Självgående
Initiativrik
Flexibel

Om ProvexaProvexaär en koncern med ca 100 anställda som utför ytbehandling och tjänster inom ytteknik för industrin. De står bakom nya patenterade idéer som Provexa EARTH, banbrytande ytteknik som i ett slag ändrar bilden av vad som är möjligt att göra med ytbehandling.De har anpassat produktionen efter nya tider och krav. Det handlar om att erbjuda ytbehandling och ytteknik som ger rätt funktion, skydd och hållbarhet.
Om tjänstenTillsättning: OmgåendeArbetstider: Kontorstider, heltid

Ansök nu

Är du student och är ute efter ett roligt och givande deltidsjobb inom E...

Läs mer Apr 15
Är du student och är ute efter ett roligt och givande deltidsjobb inom Ekonomi? Skicka in din ansökan nu så kommer vi arbeta för att matcha dig mot ett uppdrag hos någon av våra kunder!
Vi på Wrknest samarbetar med väldigt många spännande kunder inom tjänstemannasektorn, allt ifrån start-ups till världsledande bolag inom sin bransch. Här får du chansen att som student få foten in på någon av dessa bolag, säkra ditt deltidsjobb och kanske bygga ovärderlig arbetslivserfarenhet kopplat till din utbildning.
Om du är student inom Ekonomi eller liknande eller i allmänhet är ute efter ett deltidsjobb är detta din chans att utöka ditt nätverk och sätta startskottet för din framtida drömkarriär!
Visa ditt intresse och bifoga ditt CV och gärna en kort text vad du är intresserad av, så kommer vi försöka matcha dig med våra inkommande behov i sommar samt kontakta dig om det dyker upp något relevant för vad du vill göra.

Ansök nu

Ekonomi & inköpsassistent

Läs mer Mar 22
Just nu har du möjligheten att bli en del av ett härligt gäng på Provexa. De söker en Ekonomi & Inköpsassistent. Ta chansen att bli en nyckelroll på företaget redan idag!

Vi söker dig som är junior i din karriär och som längtar efter en vardag med stor variation och som uppskattar att vara spindeln i nätet. Tjänsten har störst fokus på ekonomi och inköp men både inventering, möta gäster och se till att kaffet är varmt kan ingå.

Arbetsuppgifter, ekonomi

- Löpande bokföring

- Fakturering

- Förregistrering av leverantörsfakturor

- Hantering och bokning av inbetalningar

- Utskick av betalningspåminnelser och säkerställer att kunder betalar i tid

- Handläggning av ärenden, t. ex. bearbeta och utreda avvikelser och fel, göra sammanställningar, beräkningar och avstämningar

- Uppdatering av kund- och leverantörsregister

- Assisterar i bokslutsarbetet

- Utveckling/förbättring av metoder och rutiner för en effektivare ekonomistyrning

Arbetsuppgifter, inköp

- Planerar och utför inköp

- Förhandlar med leverantörer och sluter självständigt avtal

- Följer upp och säkerställer leverans av rätt produkter i rätt tid

- Följer inköpsrutiner och arbetar aktivt för att förbättra leverantörers prestation gällande kvalitet, leveranssäkerhet och kommunikation

- Avhjälper och korrigerar inköpsavvikelser samt ser till att dessa kommuniceras internt och externt enligt gällande rutiner

- Säkerställer att lagersaldon är korrekta genom månatliga inventeringar

- Säkerställer att lagret är kurant och att övriga rutiner kring lagret upprätthålls

- Utveckling/förbättring av metoder och rutiner för en effektivare
inköpsstyrning

Vi söker dig som

- Har erfarenhet av ovan nämnda uppgifter

- Utbildning inom ekonomi/inköp

- Uppskattar en variationsrik vardag

- Är en team player

- Självgående

- Initiativrik

- Flexibel

Om Provexa
Provexa är en koncern med ca 100 anställda som utför ytbehandling och tjänster inom ytteknik för industrin. De står bakom nya patenterade idéer som Provexa EARTH®, banbrytande ytteknik som i ett slag ändrar bilden av vad som är möjligt att göra med ytbehandling.

De har anpassat produktionen efter nya tider och krav. Det handlar om att erbjuda ytbehandling och ytteknik som ger rätt funktion, skydd och hållbarhet.

Om tjänsten
Tillsättning: Omgående
Arbetstider: Kontorstider, heltid

Ansök nu

Ekonom

Läs mer Mar 22
Vi är Balder.
Vi förvärvar, bygger och förvaltar fastigheter för människor att bo, arbeta och umgås i. För oss handlar det om att skapa en positiv och långsiktig utveckling för individer, städer och samhället i stort. Affärsmål och ekonomi går hand i hand varav Balders ekonomiavdelning består av kunniga och engagerade medarbetare där varje krona räknas.

Är du i början av din karriär inom ekonomi och vill arbeta i en spännande bransch på ett bolag fullt av möjligheter? Vi söker nu en ekonom till vårt huvudkontor i Göteborg!

Om rollen.
Som ekonom på hos oss ansvarar du för att sköta vår ekonomiadministration med hög kvalitet och effektivt resursutnyttjande. I tjänsten ansvarar du för ett stort antal bolags avstämningar och transaktioner samt att bistå intern personal med diverse löpande och förekommande uppgifter inför bokslut.

Arbetsuppgifter innefattar till stor del kontroll och kontering av bolagets flöden av leverantörsfakturor samt avstämning av fakturorna mot huvudbok, men även med löpande redovisning och att i övrigt stödja andra funktioner inom ekonomiavdelningen. Vill du läsa mer om vår ekonomiavdelning? Tryck här.

Vidare ansvarar du för att bidra med förbättringsförslag i syfte att utveckla verksamheten vilket bland annat innefattar digitalisering och effektivisering av ekonomiprocesser.

Om dig.
Vi ser att du har en utbildning inom ekonomi från högskola eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning. Som person kräver arbetet att du är noggrann och strukturerad med ett sinne för siffror, men på samma gång att du är flexibel. Hos oss vågar vi utmana gamla sanningar varav vår strävan efter nytänkande i kombination med korta beslutsvägar innebär att få verka i en snabbfotad och föränderlig miljö!

Din ansökan.
Skicka in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är ett vikariat på ett år med goda chanser till förlängning. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen får du gärna kontakta rekryterare Felicia Forsberg via felicia.forsberg@balder.se.

När du har skickat in din ansökan kommer du att få mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor.

Varmt välkommen till oss!

LI-MK1

Ansök nu

Ekonomiassistent

Läs mer Mar 13
Är du en stjärna på löneadministration och har goda kunskaper inom redovisning eller tvärt om? Då kan det här vara jobbet för dig! Organisationen växer och vi förstärker med ytterligare en ekonomiassistent med erfarenhet av löneadministration!

En stor del av arbetet kommer handla om kund- och leverantörsreskontraarbete, löpande bokföring, avstämningar samt löneadministration. Du fungerar även som en servicefunktion gentemot organisationen, kunder och leverantörer när det gäller tex krav/inkasso, betalningar och uppläggning av nyanställda. Då du har många både interna och externa kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad, social och positiv. Du ser vad som behöver prioriteras och levererar enligt tidsplan.

Det är en stor fördel om du tidigare arbetat i Palette eller liknande fakturahanteringssystem. Du får också gärna vara drivande i att utveckla våra processer och arbetssätt.

Teamet du kommer ingå i sköter redovisningen för alla våra enheter runt om i landet. Det kan vara snabba växlingar mellan bolagen och det gäller att ha koll på vilket bolag du är i just nu. Ditt dagliga arbete kan handla om allt från fastigheter, fordonsförsäljning, lager, verkstadsadministration och lönehantering.

Du kommer att trivas om du:

- Har en vilja att lära och vara redo att ta initiativ för att utvecklas inom området.

- Gillar att arbeta snabbt och effektivt för att leverera

- Som person är du serviceminded och van vid telefon- och mailkontakt med såväl egna organisationen som kunder och leverantörer.



Vi söker dig som har/är:

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och löneadmin.

- Några års erfarenhet av kund- och leverantörsreskontraarbete.

- Självständig i ditt arbete.

- Erfarenhet att jobba med flera bolag samtidigt.

- Snabb och effektiv

- Har flytande kunskaper i svenska, både tal och skrift.

- Goda kunskaper i Excel

Det är även meriterande om du har

- Arbetat i KOBRA, Palette eller Agda

- Erfarenhet från motorbranschen.

- Trivs i ett öppet landskap där kommunikation och samarbete är viktiga



Vi erbjuder:

- Tillsvidareanställning - heltid

- Vidareutbildningar

- Möjlighet att växa i företaget

- Arbete under eget ansvar

- Kollektivavtal

- Individuell lönesättning

- Friskvårdsbidrag



Neoplan Väst är en del av Svenska Neoplan som är generalagent för Neoplan bussar och MAN lastbilar. Koncernens huvudsakliga inriktning är service, försäljning, finansiering och transporter i buss- och lastbilsbranschen.

För ansökan, klicka på knappen nedan. Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi hörs!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Tng Group AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Tng Group AB .

Utveckla i vue.js på Postnord Strålfors i Alingsås

Frontend-utvecklare
Läs mer Apr 11
Har du erfarenhet av, eller intresse för vue.js? Vi söker en frontend-utvecklare till området Customer Experience!

Vi satsar stort på smidigare, enklare och bättre lösningar för våra kunder och området Customer Experience är ett av våra viktigaste strategiska initiativ. Vi har precis lanserat en ny kundplattform (=minimal legacy), där vi under samma gränssnitt samlat alla applikationer som våra nordiska kunder möter varje dag, och nu letar vi efter dig som erfaren frontendare i vue.js eller andra frontendtekniker. Här blir du en viktig del av vårt team, område och i resan framåt för att fortsätta lyfta kundupplevelsen. Välkommen!

Vi erbjuder dig

• Att bygga lösningar som får vår digitala infrastruktur att flyta på där vi tillsammans underlättar vardagen för våra kunder och bidrar till samhällsnytta
• Att vara en del av vårt agila, ´tekniknördiga´ team, med fullt fokus på att leverera värde till våra kunder och där lärande, testande och bollande är en naturlig del av vardagen
• Att utveckla lösningar byggda i (bland annat!) vue.js och node.js på vår Openshift-plattform
• Ett steg in i en organisation i förändring – vi förstår och ser både kund- och affärsvärdet som en digital transformation möjliggör och här är du en viktig del i vår resa framåt!

Det här gör du hos oss

Tjänsterna som du kommer att arbeta med är främst front-end och access-relaterade lösningar som är byggda för att optimera och göra det enkelt för våra kunder att uppleva och interagera med det Postnord Strålfors erbjuder – från betaltjänster till kommunikationslösningar och digitaliserade flöden.
Vår teknikstack består bland annat av vue.js och TypeScript, node.js, Azure, OpenShift, Elastic Search och Rest-API:er på en mikrotjänstarkitektur. Här kommer du syssla med att:

• Optimera plattformen med kunden i fokus
• Ansvara för gränssnitten på Strålfors tillsammans med teamet och bl.a ta fram best practice och bygga standardiserade komponenter
• Utveckla tjänster enligt DevOps-principer
• Utveckla företagets IT-strategi och arbeta mot en tjänstebaserad arkitektur

Ditt team och arbetsplats

Du kommer att tillhöra ett team som består av fullstack-utvecklare, frontend-utvecklare, UX, PO och Scrum Master. Vi jobbar agilt enligt SAFE och Scrum och sitter på fint kontor i Alingsås. Vi erbjuder en hybrid-lösning av arbete på kontoret och arbete hemifrån.

Mer om dig

Vi söker dig som motiveras av tekniska utmaningar och att hitta bäst lösningar tillsammans med andra. Du är ansvarstagande och vill och kan fatta beslut både kring teknik och arbetssätt!

Vi söker dig med en högskole- eller universitetsexamen och som arbetat flera år med frontend-utveckling. Du har hunnit gå på några nitar och har en idé om varför man väljer en väg före en annan. Det är ett plus, men inte ett krav att ha arbetat med just vue.js – även du med bakgrund inom ex. Javascript, React, next.js, Angular eller andra frontendtekniker är varmt välkommen att söka.

Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök nu

Systemingenjör till Plantvision i Göteborg

Processingenjör, kemiteknik
Läs mer Apr 9
Har du erfarenhet av automation, elkonstruktion eller instrument inom processindustrin? Plantvision söker nu en Systemkonsult!

Är du ingenjör och har ett intresse för hur programmering och IT-lösningar kan användas i effektiviseringen av processindustrin? Vill du förbättra processteknik inom svensk industri genom systemoptimering samtidigt som du har en schysst och trygg anställning som konsult hos en av Skandinaviens ledande konsultbolag? Plantvision söker dig som har ett intresse för system, programmering och som har arbetat på en anläggning inom processindustrin såsom pappersbruk, stålindustrin, läkemedelstillverkning eller liknande.Välkommen med din ansökan idag!

Ditt anställningserbjudande

I rollen som systemingenjör (eller systemkonsult som rollen kallas internt) kommer du få möjlighet att hjälpa Plantvisions kunder med processoptimering för att effektivisera deras verksamheter. Du blir en del av Plantvisions Plant Asset Management team som arbetar tätt tillsammans i olika projekt. Du kommer göra nytta hos Plantvisions spännande kunder varje dag, du får ständig kompetensutveckling och kommer att utbildas till en expert inom Siemens COMOS.

Plantvision har utsetts till Sveriges sjätte bästa arbetsplats 2023 av "Great Place to Work" och har tilldelats utmärkelsen "Great Place to Work" varje år sedan 2017, så du kan räkna med en trygg anställning med fina förmåner och en familjär kultur.

Dina arbetsuppgifter

Som systemkonsult kommer du:

• ansvara för att översätta kundens behov till en praktisk och anpassad IT-lösning.
• använda din kunskap av processoptimering för att implementera, konfigurera och förbättra systemet hos olika kunder.
• utför anpassningar av olika system genom scriptning (snarare än avancerade programmering).

Du behöver ha en god förståelse för kundernas verksamheter inom processindustrin för att kunna omsätta deras behov till en lämplig lösning.

Värt att veta

Som systemkonsult arbetar du som konsult på plats hos kund eller från något av Plantvisions kontor som är belägna i Uppsala, Kista, Södertälje, Göteborg, och Lund. När du är varm i kläderna i arbetet och hos kund finns det även möjlighet att arbeta hemifrån.

Du blir en del av ett kompetent och sammansvetsat team som rapporterar till Konsultchefen. Som nyanställd hos Plantvision kommer du gå ett onboarding-program och när du kommit igång finns det flera interna utbildningar och aktiviteter att ta del av.

Våra förväntningar

Vi ser helst att du: 

• är utbildad ingenjör och har arbetat inom processindustrin 
• har ett intresse för programmering såsom Excel Makro / VBScript / C#.
• har mycket goda kunskaper i svenska samt engelska i tal och skrift.
• har kunskaper inom CAD eller Microstation kopplade till Excel eller någon databas.
• har arbetat med CAD-administration eller liknande.

Utöver ovanstående lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en person som är nyfiken och vill ständigt lära dig nya saker! För att vara framgångsrik i rollen och representera Plantvision ute hos kunder ser vi att du är självgående och har en förmåga att söka efter information för att lösa uppgifter på ett effektivt sätt. Du är också en person som kan ta initiativ och samarbetar väl med andra.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu

Driftansvarig till Cleandax i Göteborg

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Apr 8
Är du van att leda och driva en verksamhet? Cleandax i Göteborg söker en Driftansvarig

Är du en driven och engagerad individ som brinner för att leda och säkerställa hög kvalitet inom städning och service? Då kan du vara den vi letar efter! Cleandax söker en erfaren Driftansvarig för att ta ansvar för det dagliga arbetet och säkerställa att våra kunders behov möts på bästa möjliga sätt.

Ditt anställningserbjudande

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av ett dynamiskt och växande företag, skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att välkomna dig till Cleandax-teamet.

Dina arbetsuppgifter

• Hantera HR-frågor, inklusive rekrytering, personaladministration och utveckling.
• Upprätta och hantera arbetsscheman för vårt personalteam.
• Sköta alla aspekter av personalfrågor och fackliga förhandlingar.
• Övervaka den dagliga driften, vilket innebär att hantera variationer och utmaningar som kan uppstå.
• Snabbt lösa eventuella problem och vara beredd att agera ute hos kunden vid behov.
• Anpassa och justera arbetssätt efter behov för att säkerställa effektivitet och kvalitet.
• Ansvara för kundvård och säkerställa hög kvalitet på våra tjänster.
• Aktivt delta i säljprocessen och bidra till att hitta nya kunder.

Värt att veta

Då vår personal jobbar skift mellan 03.00-23.00 uppskattar vi om du har möjlighet att ha en viss flexibilitet i dina arbetstider.  

Våra förväntningar

• Flytande engelska och svenska i både i tal och skrift.
• Meriterande om du har kunskaper i bosniska.
• Erfarenhet av ledarskap och personalhantering.
• Stark problemlösningsförmåga och förmåga att hantera förändringar.

 

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Supply Chain Manager at AstraZeneca Gothenburg

Logistiker
Läs mer Apr 22
Seeking 2 Supply Chain Managers for Clinical Trial medications at AstraZeneca in Gothenburg

Would you like to utilise your planning and supply chain knowledge to lead clinical supplies for your portfolio of global clinical studies? With constant new products and launches, there has never been a better time to join Global Clinical Supply Chain at AstraZeneca in Gothenburg. Apply today and join shape our future with a significant contribution to life-changing medicines!

Purpose, Offer and Benefits

This is a consulting assignment for a duration of 1 year. You will be employed by TNG during the assignment period. Please note that the selection is ongoing.

We have an exciting opportunity for talented Supply Chain Managers to join our Clinical Study Supply Chain team in Gothenburg, Sweden. This is a key role within our Clinical Manufacturing and Supply teams, and we make sure clinical trial medications are available at the right quality, in the right quantity at the right time for every patient taking part in AstraZeneca´s trials all over the world. Our goal is to never miss a patient.

Your Responsibilities

• Project manage the delivery of clinical supplies effectively and consistently, and input to the balance of costs and any risks to supply.
• Ensure effective communication with project teams and key partners across a global network.
• Support risk management of individual studies with proactive mitigation of risks that potentially impact the quality or delivery of supplies.
• Take ownership for Inventory management including any rework and recalls, extensions of shelf life and expiry date management, or stock destruction.
• Manage the Interactive Response Technology (IRT) system to execute demand and supply planning.
• Work within GMP Quality Management Systems ensuring that you actively handle any deviations, complaints and change controls.

The Bigger Picture

In Pharmaceutical Technology and Development (PT&D) we are the bridge which turns forward-thinking science into actual medicines that help millions of people around the world. We work across the entire value chain, crafting and delivering active ingredients, formulations and devices required to support new medicines – from supplies for use in early toxicology studies and clinical trials to developing the technology to ensure drugs can be scaled up for commercial manufacture.

Our Expectations

• Bachelor´s Degree in a scientific or supply chain subject area – equivalent experience will be considered.
• Experience within a supply chain management environment with a holistic knowledge of end-to-end supply chain activities
• Experience of demand planning and forecasting and risk identification and management
• Experience in running projects and in?uencing customer demands.
• Strong in?uencing, negotiating and problem-solving skills, across geographical and cultural boundaries
• Excellent English written and verbal communication skills.
• Proficient IT skills with an ability to adapt and operate in bespoke multiple systems.

Desirable for the role

• Awareness of GMP (Good Manufacturing Practise) and GCP (Good Clinical Practice)
• Knowledge of clinical development processes relevant to the supply of clinical materials
• Lean knowledge and understanding
• Experienced in handling Quality Events (Deviations, Change Controls, Complaints)

Interested?
This is a staffing assignment which means that you are employed by TNG, but work for one of our customers. If you are interested in this position, apply right now! The selection process is ongoing and the position can be filled before the last apply-date. If you have any questions, please contact the recruiter.

Ansök nu

Clinical Supply Associate at AZ Gothenburg

Logistiker
Läs mer Apr 16
Join AstraZeneca in Gothenburg as a Clinical Supply Associate.

Are you a team player with a problem-solving mindset and a focus on quality? AstraZeneca in Gothenburg is seeking a Clinical Supply Associate to join the team, offering an excellent opportunity to work in a task-oriented, agile, and global environment.Don´t miss the chance - Apply now for an exciting opportunity!

Purpose, Offer and Benefits

This is a consulting assignment for 1 year starting in May. You will be employed by TNG during the assignment period. Please note that selection will be ongoing.

At AstraZeneca when we see an opportunity for change, we seize it and make it happen, because any opportunity no matter how small, can be the start of something big. Delivering life-changing medicines is about being entrepreneurial - finding those moments and recognising their potential. Join us on our journey of building a new kind of organisation to reset expectations of what a bio-pharmaceutical company can be. This means we are opening new ways to work, pioneering ground-breaking methods, and bringing unexpected teams together. 

At AstraZeneca, we believe in the potential of our people, and you´ll develop beyond what you thought possible! We make the most of your skills and passion by actively supporting you to see what you can achieve no matter where you start with us.

Your Responsibilities

The CSA supports GCSC teams with task-based activities that include:

• Timely management of temperature excursion assessment affecting clinical trial material.
• Coordination of the country release requests of study labelled material.
• Electronic document archiving and quality control.
• User Acceptance Testing of digital systems.
• Support the coordination of the purchase and delivery of External Commercial Products.
• Facilitation of documentation activities ensuring inspection readiness to meet international GMP standards.
• Documentation and coordination of product complaints and GMP deviations.
• Utilising Supply Chain Management systems to support agile ways of working.
• Continually improving the Clinical Supply Chain processes through visual management, problem solving, global standardisation and process confirmation.

The Bigger Picture

In Pharmaceutical Technology and Development (PT&D) we are the bridge which turns forward-thinking science into actual medicines that help millions of people around the world. We work across the entire value chain, crafting and delivering active ingredients, formulations and devices required to support new medicines – from supplies for use in early toxicology studies and clinical trials to developing the technology to ensure drugs can be scaled up for commercial manufacture.

In this role you will have the opportunity to develop leadership skills and enterprise acumen, quickly becoming a Super User within a core role and/or leading improvement initiatives. You will work with multiple customers and partners internally and externally across all phases of the drug development lifecycle, covering small and large molecule drug products. You will follow SHE and GMP standards and will be personally accountable for these areas within your own work plans.

 

Our Expectations

• Excellent communication skills.
• A scientific / business / supply chain ambition.
• Organised and structured with an excellent aptitude for digital systems.
• Thrives in a process orientated workplace, on task-based activities and with a focus on the customer/patient.
• Team player with a problem-solving mindset and a focus on quality.
• Comfortable in a high paced and agile environment.
• Ability to reflect, see the bigger picture, whilst also having a focus on the detail.

Interested?
This is a staffing assignment which means that you are employed by TNG, but work for one of our customers. If you are interested in this position, apply right now! The selection process is ongoing and the position can be filled before the last apply-date. If you have any questions, please contact the recruiter.

Ansök nu

Scientist In vivo Bioscience at AZ Gothenburg

Forskare, farmakologi
Läs mer Apr 10
Scientist In vivo Bioscience at AstraZeneca Gothenburg!

We are now looking for a Scientist to join the In vivo Bioscience team within Research and Early Development, Respiratory & Immunology at AstraZeneca in Gothenburg, Sweden. Respiratory & Immunology is one of AstraZeneca´s main therapy areas. From a research perspective we work to understand, treat, modify and ultimately cure respiratory and autoimmune diseases. In this role, you will focus on mouse models of inflammatory bowel disease (IBD)

Purpose, Offer and Benefits

This is a 9-month consulting assignment starting in May. You will be employed by TNG during the assignment period. Please note that the selection process is ongoing.

At AstraZeneca we´re dedicated to being a Great Place to Work. Where you are empowered to push the boundaries of science and unleash your entrepreneurial spirit. There´s no better place to make a difference to medicine, patients, and society. An inclusive culture that champions diversity and collaboration. Always committed to lifelong learning, growth, and development.

Your Responsibilities

As part of the team, you will plan, execute and analyse ex vivo samples generated from in vivo studies to progress our drug discovery projects and generate publishable scientific insights. You will actively take part in scientific discussions to add valuable inputs in experimental design and data interpretation.

• You will be a vital member of the in vivo community and will contribute to the development and characterization of pre-clinical models of IBD to discover novel therapeutics.
• You will contribute to the analysis of in vivo studies with a specific focus on FACS analysis.

The Bigger Picture

This is a mainly lab-based role where you will be involved in ongoing projects focusing on pre-clinical experiments.

 

Our Expectations

• At last 5 years of experience with regular FACS analysis of mouse samples (organ processing and digestion, cell staining, antibody panel set up, proficient in the use of BD FACS DIVA machines and Flowjo).
• Ability to organize, execute and interpret the results from in vivo studies according to study plans in agreement with the team leader or other colleagues.
• Experience with other in vitro methodology in addition to FACS (ELISA/MSD and/or qRT-PCR) to analyze ex vivo samples generated from in vivo studies.
• Experience of maintaining the highest standards of welfare and ethical compliance and ensuring the integrity of the generated data. Familiar with using Good Statistical Practice in animal research and applying the 3R´s (reduction, refinement and replacement) across the full range of studies.
• Valid education required for compliance to work with live animals in Sweden.
• Excellent English written and oral communication skills, including presentation skills.

Desirable for the role:

• Degree in immunology (master or PHD) and understanding of autoimmune diseases with a specific focus on gut immunology.
• Several years of hands-on experience with rodents including live animal handling, drug administration through different routes (i.v, i.p., p.o.), blood and organ sampling and processing (colon, small intestine, spleen, lymph nodes).
• Experience with animal models of inflammatory bowel disease (IBD) and in vivo PK/PD relationships.

Interested?
This is a staffing assignment which means that you are employed by TNG, but work for one of our customers. If you are interested in this position, apply right now! The selection process is ongoing and the position can be filled before the last apply-date. If you have any questions, please contact the recruiter.

Ansök nu