Göteborg: Utredare med inriktning våldsprevention

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utredare med inriktning våldsprevention i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-09 // Varaktighet: Heltid

Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet.

Jämställdhetsmyndigheten, som inrättades 1 januari 2018, ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetsarbetet.

Nu söker vi en utredare som vill arbeta med omväxlande arbetsuppgifter inom jämställdhetsområdet.

Arbetsuppgifter
Som utredare kommer du att arbeta på avdelningen för den 10-åriga nationella strategin för att förebygga och bekämpa mäns våld mot kvinnor, tillika delmål 6 inom jämställdhetspolitiken.

I uppdraget ingår det att i samverkan bygga långsiktigt hållbara stödstrukturer för det våldsförebyggande arbetet, liksom att i samverkan utveckla kunskapsstödet till den våldsförebyggande praktiken.

Till arbetsuppgifterna hör att författa rapporter, planera och genomföra utbildningsinsatser samt processleda och självständigt driva utvecklingsprocesser i samverkan. Därutöver innebär även arbetet att vara sakkunnig inom området, både internt och gentemot externa aktörer. 

Samarbetsytor för tjänsten är andra avdelningar inom myndigheten, andra statliga myndigheter, SKR, aktörer inom civilsamhället med flera. Du kommer i övrigt bidra till myndighetens arbete med stöd till implementeringen av regeringens nationella strategi för att förebygga och bekämpa mäns våld mot kvinnor. 

Kvalifikationer

• Relevant akademisk examen inom området, eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
• Erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete inom jämställdhetsområdet.
• Erfarenhet av rapportskrivning eller motsvarande utredande text.
• Erfarenhet av arbete inom sakområdet mäns våld mot kvinnor och våldsförebyggande arbete.
• God kännedom om mäns våld mot kvinnor.
• God kännedom om den svenska jämställdhetspolitiken och hur jämställdhetsarbete bedrivs nationellt och internationellt.
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.

Vi ser det som meriterande om du har

• Erfarenhet av att arbeta strategiskt med området mäns våld mot kvinnor i statlig myndighet.
• Erfarenhet av att genomföra utbildningsinsatser inom hela området mäns våld mot kvinnor.
• Erfarenhet av att arbeta med att ta fram indikatorer.
• Erfarenhet av att arbeta med uppföljning och utvärdering.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du god förmåga att strukturera ditt arbete samt är bra på att samarbeta med andra. Vi ser även att du som söker är van att arbeta självständigt, planera samt driva ditt eget arbete. För uppdraget krävs även en god analytisk och pedagogisk förmåga.  

Anställningsinformation
Anställningen är särskild visstidsanställning på heltid till och med 31 december 2024. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Anställningen är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. Den 1 augusti 2024 flyttar myndigheten till en lokal i närheten av Göteborgs centralstation. Resor i tjänsten kan förekomma.

Praktisk information
Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Katarina Björkgren, Enhetschef, 031-392 90 32. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 0705-85 51 60. Fackliga kontaktpersoner: för Saco-S Josefin Jacobsson 031-3929069 och för ST Robert Kristiansen 031–392 90 83. 

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder.

Välkommen med din ansökan senast 30 april 2024. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i utlyst annons.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Tillsynshandläggare med inriktning gränsöverskridande avfallstransporter

Läs mer Apr 30
Nytt
Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället.

Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner, näringsliv och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Länsstyrelsen har en bred verksamhet och en mycket viktig roll inom flera samhällsområden. Det gäller inte minst de högaktuella utmaningarna med regional tillväxt och att genomföra den gröna omställningen, utveckla det civila försvaret och vårda demokratin.

Länsstyrelsen är en regional statlig myndighet med cirka 1 000 trevliga och kompetenta medarbetare. Vi har verksamhet på flera orter i Västra Götaland men även i övriga Sverige i och med att vi ansvarar för IT-verksamheten till alla länsstyrelser.

Miljöskyddsavdelningens huvudsakliga uppdrag är att verka för att nå miljömålen genom tillsyn av miljöfarlig verksamhet, tillsynsvägledning, arbete med förorenade områden samt energieffektivisering. Avdelningen ansvarar även för tillståndsprövning av miljöfarliga verksamheter samt att samordna Länsstyrelsens arbete med miljö- och klimatmål. Som
vår medarbetare och kollega blir du en viktig kugge i länets arbete med att uppnå miljömålen. Just nu är aktiviteten i länet hög, inte minst kopplat till den gröna omställningen inom industrin.

Arbetsuppgifter
Vi är fem länsstyrelser som arbetar med gränsöverskridande avfallstransporter i Sverige och har tillsammans detta ansvar i alla aktuella län. I dagsläget är vi tre personer som är anställda på Länsstyrelsen i Västra Götaland och vi ansvarar för tillsynen i Värmlands län, Hallands län, Jönköping län och Västra Götalands län. Vi samarbetar mycket med andra myndigheter såsom Polisen, Tullverket och Kustbevakningen. Det är inte ovanligt att vi har kontakt med verksamhetsutövare och myndigheter i andra länder. Vi ingår även i nätverk avseende avfall och avfallstransporter inom EU.

Arbetet med gränsöverskridande avfallstransporter innebär delvis tillsyn på plats men även arbete från kontoret. I delar av arbetet kräver lagstiftningen korta handläggningstider, vilket innebär att vi måste fatta snabba beslut. Andra ärenden har en mer utdragen karaktär och man behöver vara uthållig i sin utredning. Det är av stor vikt att upprätthålla samsyn med såväl kollegorna i länet som med kollegorna i de andra länen. 

Tjänsten är placerade vid enheten för avfall och tillsynsvägledning med medarbetare i Göteborg, Vänersborg och Mariestad. Vi ser gärna att du arbetar från vårt kontor i Vänersborg eller Mariestad men det finns även möjlighet att utgå från Göteborgskontoret. 

Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg men den här tjänsten förutsätter även resor med bil. Vi erbjuder goda möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden. 

Kvalifikationer
Krav

• Naturvetenskaplig universitets/högskoleutbildning eller utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• God förmåga att formulera dig i både tal och skrift.
• B-körkort.

Meriterande

• Erfarenhet av myndighetsarbete kopplat till avfallssektorn. 
• Erfarenhet av tillsyn och/eller prövning av miljöfarlig verksamhet.
• Erfarenhet av myndighetsarbete med koppling till osund konkurrens.


Personliga egenskaper
Som person behöver du vara självständig och initiativtagande. Du är också pedagogisk, relationskapande och har en god samarbetsförmåga. Vi arbetar i team vilket även kräver en god kommunikativ förmåga.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till vårt goda arbetsklimat. 

Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas på att din bakgrund och din kompetens kan bidra till att öka vår mångfald.

Du ansöker till jobbet via denna länk: https://lansstyrelsen.varbi.com/se/what:job/jobID:724365/

Övrigt

Anställningen kan komma att inledas med 6 månaders provanställning.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post hr.vastragotaland@lansstyrelsen.se

Ansök nu

Handläggare

Läs mer Apr 30
Nytt
Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället.

Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner, näringsliv och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Länsstyrelsen har en bred verksamhet och en mycket viktig roll inom flera samhällsområden. Det gäller inte minst de högaktuella utmaningarna med regional tillväxt och att genomföra den gröna omställningen, utveckla det civila försvaret och vårda demokratin.

Länsstyrelsen är en regional statlig myndighet med cirka 1 000 trevliga och kompetenta medarbetare. Vi har verksamhet på flera orter i Västra Götaland men även i övriga Sverige i och med att vi ansvarar för IT-verksamheten till alla länsstyrelser.

Om tjänsten

Vi söker en noggrann och utvecklingsinriktad handläggare med kunskap om offentlig förvaltning, erfarenhet eller intresse av handläggning av miljösanktionsavgifter, e-cigaretter, transporttillstånd samt kännedom om hantering av allmän handling.

I rollen kommer du att handlägga ärenden inom nämnda områden samt utveckla och underhålla vår process för miljösanktionsavgifter. I arbetet kan det även förekomma hantering av inkommande post och utlämnande av handling.

Arbetet innebär samarbete i team med erfarna och stöttande kollegor likväl som samarbete med externa intressenter. 

Du kommer att arbeta på enheten för Avfall och tillsynsvägledning, Miljöskyddsavdelningen. 

Kvalifikationer
Krav
•    Naturvetenskaplig utbildning från universitet/högskola.
•    God förmåga att formulera dig på svenska i både tal och skrift.

Meriterande
•    Erfarenhet av handläggning av miljösanktionsavgifter, e-cigaretter, transporttillstånd.
•    Kännedom om hantering av allmän handling.
•    Vana av administrativt arbete.
•    Vana av diarium och ärendehanteringssystem.
•    Kunskap om offentlig förvaltning.


Personliga egenskaper 

För oss är det viktigt att:  

•    Du är utvecklingsinriktad och nyfiken med en vilja och drivkraft att omsätta ny kunskap i praktisk användning.
•    Du är noggrann och bra på att strukturera ditt arbete och kunna omprioritera snabbt vid behov.
•    God samarbetsförmåga och kan planera, lösa uppgifter och utveckla arbetssätt tillsammans med dina kollegor.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Du kan välja att vara stationerad på något av våra kontor i Göteborg, Vänersborg eller Mariestad. Det finns goda möjligheter att delvis arbeta på distans. Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg. 

Övrigt

Anställningen kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. 

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. 

Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post hr.vastragotaland@lansstyrelsen.se

Ansök nu

Registrator till framtida uppdrag inom offentlig myndighet

Läs mer Maj 1
Nytt
Är du noggrann, kommunikativ och har en mycket god samarbetsförmåga? Är du utbildad Registrator eller har arbetserfarenhet av liknande roll? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi på Adecco söker en erfaren registrator till framtida konsultuppdrag.

Om tjänsten
Som registrator i en offentlig myndighet kommer du arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du kommer bland annat arbeta med registratur, administration och diarieföring. Du kommer vara med och stötta och avlasta den nuvarande registraturen från ordinarie löpande registrering. Som registrator kommer du arbeta med ärendehanteringssystemet Visma Ciceron samt andra system som Public360, W3D3 och Visual Arkiv.

I din roll som registrator kommer din huvudsakliga arbetsuppgifter vara:
- Informationshantering
- Diarieföring
- Administration

Det kan även förekomma andra typer av arbetsuppgifter utöver detta, beroende på hur det aktuella uppdraget ser ut. Var tyngdpunkten ligger i dina arbetsuppgifter varierar också mellan de olika uppdragen och din kompetens.

Om dig
Vi söker dig som har registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning, alternativt, gymnasiekompetens samt 1 års arbetslivserfarenhet som registrator inom en offentlig myndighet. Viktigt för tjänsten är att du kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Vidare ser vi att du har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Vi ser även att du har kunskaper kring systemen Visma Ciceron, Public360, W3D3 eller Visual Arkiv. Vi söker sig som har kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar.

Meriterande är om du är noggrann i ditt arbete och har en god kommunikationsförmåga. Vidare har du en positiv inställning med ett genuint intresse för att hjälpa andra. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som registrator i en statlig myndighet.

Önskade kvalifikationer:
- Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning, alternativt, gymnasium samt 1 års arbetslivserfarenhet som registrator inom en offentlig myndighet
- Flytande i svenska, såväl i tal som i skrift
- God datorsystemvana
- Kunskaper i det engelska språket är högt meriterande

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via evelina.hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Registrator, Diarieföring, Administration, Göteborg, Offentlig myndighet

Ansök nu

Göteborgs stad söker en Socialt ansvarig samordnare, SAS

Läs mer Apr 29
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Utvecklingsenheten är en strategisk stödenhet under avdelning Kvalitet och Utveckling. Utvecklingsenheten arbetar till största delen med förvaltningsövergripande strategiska uppdrag och är en drivkraft i förvaltningens utvecklingsarbete.
Enheten består av medarbetare med en bredd av uppdrag inom exempelvis kvalitetsledning, brukarrevision, rättigheter för personer med funktionsnedsättning, stöd till civilsamhällets organisationer, innovation, miljö samt socialt ansvarig samordnare, SAS. Enhetens medarbetare arbetar självständigt och i team inom enheten, inom förvaltningen eller med andra aktörer samt ingår i olika nätverk.

Du kommer att vara en av fem SAS-kollegor och medverka i förvaltningens strategiska arbete med kvalitets- och förbättringsarbete. Framöver kommer förvaltningen påbörja ett nytt koncept med förbättringsdialoger där SAS kommer att ha en central roll. Som SAS inom funktionsstödsförvaltningen har du ett tydligt brukarfokus och arbetar tillsammans med ansvariga chefer och stödresurser för ökad kvalitet.

Som SAS i förvaltningen för funktionsstöd består arbetet till stor del av att utreda de lex Sarah-rapporter som upprättas i förvaltningens verksamheter. Du utreder hur verksamheten lever upp till lagar, föreskrifter och beslut. I uppdraget som SAS har du delegation och ansvarar självständigt för utredning, bedömning och beslut av lex Sarah-rapporter inklusive att göra anmälningar till Inspektionen för vård och omsorg (IVO) samt informera nämndens individutskott. Som SAS ingår du i förvaltningens SAS-team och det stadenövergripande nätverket för SAS i övriga socialförvaltningar.

Brinner du liksom vi för allas lika värde och rättigheter?
Vi är Sveriges största förvaltning för funktionsstöd. I denna roll får du möjlighet att påverka utvecklingen av kvalitén inom verksamheten.

Välkommen att göra skillnad för dem vi är till för!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som uppfyller någon av dessa två kriterier:
- Socionomexamen med flera års erfarenhet från en eller flera av socialtjänstens olika ansvarsområden och verksamheter enligt lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
- Annan relevant högskoleexamen såsom socialt arbete eller beteendevetenskap i kombination med gedigen erfarenhet från funktionshinderområdet samt en god kännedom om systematiskt förbättringsarbete.

Du har tidigare arbetat som SAS eller med arbete där man utövar tillsyn och granskning. Vi ser gärna att du arbetat med utredningar enligt lex Sarah. Det är meriterande om du tidigare har arbetat som chef eller inom annan ledande befattning.

Du är väl insatt i den lagstiftning som styr verksamheten inom socialtjänsten och företrädesvis inom funktionshinderområdet,

Då tjänsten innefattar administrativt arbete samt utfärdande av exempelvis tjänsteutlåtande behöver du ha en god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i både tal och skrift. Det är också ett krav att du har erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete

För att passa för uppdraget kan du på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.
Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du agerar på egen hand och har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.



ÖVRIGT
Bifoga examensbevis och utbildningsintyg
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Planeringsledare med inriktning mot klimatanpassning

Läs mer Apr 29
En hållbar stad öppen för världen. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Hos oss jobbar du tillsammans med fler än 60 000 kollegor för ett gott liv för alla i vår stad. Vi skapar en bra vardag för boende, besökare och näringsliv och vi är stolta över att vara en av landets mest innovativa städer.

Stadsledningskontoret i Göteborgs Stad är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsplatsen:
Stadsledningskontoret stödjer kommunstyrelsens ledning, samordning och uppföljning av Göteborgs Stads samlade verksamhet. Kontoret är indelat i områden och där område Utveckling och hållbarhet ansvarar för att samordna och driva utveckling av övergripande frågor som ger resultat inom stadens verksamheter, samt nytta för de vi är till för. Inom området finns fyra avdelningar Samhällsutveckling och hållbarhet är en av dem.

Avdelningen Samhällsutveckling och hållbarhet ansvarar för uppdrag inom hållbar samhällsutveckling där kommunstyrelsen har ett uttalat ansvar eller stadsledningskontoret fått ett riktat uppdrag, med syftet att åstadkomma en samhällsförändring. Vi söker nu en planeringsledare med fokus på samordning inom området klimatanpassning.

På avdelningen finns ca 18 medarbetare. Avdelningens uppdrag kan skifta över tid, för närvarande är några av avdelningens uppdrag Jämlik stad, klimatanpassning, samordning och stöd för att motverka segregation och stadens centrala samordningsfunktion för Agenda 2030. Avdelningen ansvarar även för övergripande frågor som rör mänskliga rättigheter, jämställdhet, folkhälsa och nationella minoriteter.

Göteborg är kärnan i en expansiv storstadsregion. Staden är i en stark utvecklingsfas med många intressanta utmaningar för att nå en hållbar framtid. Stadens geografiska läge innebär särskilda utmaningar avseende vattenfrågor och anpassning till ett förändrat klimat; därför har staden under lång tid arbetat med stigande vatten, översvämning och andra klimatanpassningsfrågor. Vi arbetar i nära samverkan med andra avdelningar inom stadsledningskontoret, övriga förvaltningar och bolag inom staden samt externa samverkansparter i regionen, nationellt och på EU-nivå. Arbetet ger goda möjligheter till helhetssyn på Göteborgs Stad, dess organisation och verksamhet.

Uppdraget omfattar att med ett helhetsfokus och långsiktighet följa utveckling, driva påverkansarbete, samordna och leda processer och utvecklingsarbete. Som planeringsledare ansvarar du tillsammans med kollegor för att på en kommunövergripande strategisk nivå hantera frågeställningar inom området. Det innebär bland annat att du kommer att delta i ett antal befintliga staden-interna nätverk och arbetsgrupper. Arbetet innebär också att bidra i kontorets beredning av beslutsunderlag till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.

KVALIFIKATIONER
I arbetet ingår att vid behov medverka i regionala, nationella och internationella nätverk, samarbeten och projekt som representant för Göteborgs stad. Det innebär utmanande arbetsuppgifter med hög komplexitet där överblick, helhetssyn och initiativförmåga är viktigt.

Du som söker ska ha relevant akademisk examen som exempelvis ingenjör, arkitekt, naturvetare eller annan examen som arbetsgivaren bedömer relevant. Du ska ha erfarenhet av arbete med utvecklings- och förändringsarbete inom klimatanpassning, stadsutveckling i bred bemärkelse eller därtill närliggande områden. Du ska ha god förståelse för de samhällsutvecklande processerna.

Du ska ha erfarenhet av ledning och styrning på strategisk nivå samt ha arbetat med politiska besluts- och beredningsprocesser. Vi ser gärna att du har ledarerfarenhet.

Vi vill att du:
- Har en god förmåga att analysera komplexa sammanhang
- Kan hantera breda och långsiktiga perspektiv inom verksamhetsområdet
- Har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
- Kan skapa goda relationer och delaktighet i ditt arbete och i organisationer
- Har intresse för samhällsfrågor och den politiska beslutsprocessen
- Kan arbeta proaktivt och ta initiativ till förändring

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Jämställdhetsmyndigheten

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Jämställdhetsmyndigheten .

Kommunikatör

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Apr 4
Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet.

Jämställdhetsmyndigheten ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken.

Arbetsuppgifter

Du har kommit till Jämställdhetsmyndighetens kontor i Göteborg. Mötet har precis börjat. Regeringen har gett oss ett nytt uppdrag om att öka kunskapen om hedersrelaterat våld och förtryck och vi ska nu planera hur vi ska genomföra det. Din förmåga att lyssna in olika perspektiv gör att du kan analysera hur kommunikationen ska bidra i arbetet. I nästa steg beskriver du målgruppernas behov, vad vi vill ska hända, gör vägval gällande kanaler och budskap och inte minst hittar du vilka indikatorer som kan visa att vi har lyckats. För att säkerställa en röd tråd i våra uppdrag, undvika krockar och att du kan få de resurser som behövs för att du ska lyckas stämmer du av din plan med kommunikationsstrategen, som leder det operativa kommunikationsarbetet.

Efter planeringen är det dags att ta fram ett innehåll som möter användarnas behov och når fram. Eftersom uppdraget har många olika kanaler och målgrupper tar du gärna emot inspel. Det får du när du lyfter uppdraget på vårt innehållsmöte. Du har en spetskompetens för någon typ av innehåll och kanal, men vi samarbetar inom avdelningen. Här finns specialistkompetens till exempel inom press, webb, sociala medier och grafisk formgivning. En viktig del i vår produktion är text, klarspråk och budskap är därför en naturlig del i ditt arbete.

Ett fokusområde för dig kommer att vara att arbeta med Nationella samordningen mot prostitution och människohandel (NSPM). Du kan också arbeta med att utveckla vår organisation genom internkommunikation.

Nu är innehållet publicerat och kanske kommer det frågor eller reaktioner utifrån. Nyfiket följer du resultatet för att se om innehållet nått fram. Kanske du ser att något behöver justeras för att ni ska lyckas. Du följer upp kommunikationen tillsammans med verksamheten och tar med lärdomarna framåt. Det som gick bra förstärker du och gick det sämre så reflekterar du på varför och hur du kan göra annorlunda nästa gång. Du avslutar uppdraget med att förbereda för att vi ska kunna ta hand om innehållet på sikt. Det kan handla om att uppdatera sakinnehåll på webben, tagga upp din bästa presentation i mediebanken så att den kan återanvändas eller att hantera kravet på oss som förvaltningsmyndighet att diarieföra material.

Du gör också andra bra på att kommunicera. Som coach ställer du rätt frågor för att medarbetare och chefer ska få insikt och utvecklas. Som rådgivaren kan du se andras förmågor och anpassa en lösning som är genomförbar för medarbetaren eller chefen.

I slutet på arbetsveckan flyttar du fokus till att arbeta med lanseringen av en ny rapport om ekonomisk jämställdhet. Du håller ihop en kreativ sprint där ni snabbt kan få fram budskap och innehåll. Ofta har du flera längre processer som pågår samtidigt, kombinerat med korta händelsestyrda inspel, du behöver hantera och samordna din planering. Du samverkar med andra för att förstå hela bilden och uppnå vårt gemensamma mål. Du är öppen med dina behov för att lyckas, men kan också lyssna in kollegors behov. En viktig del när du prioriterar om och ställer in ambitionsnivåer är att ta dig tid att skratta tillsammans med dina kollegor så att vi gemensamt hittar energi, kreativitet och lösningar.

När du går hem ler du över att du arbetar på en plats där vi bidrar och blir bättre tillsammans. En liten detalj som GDPR vid ett arrangemang kan bli en stoppkloss. Men med en enkel fråga i chatten kunde kollegor på avdelningen snabbt bidra med rutiner. För hur ska man kunna allting själv?

Välkommen!

 

Kvalifikationer


• Universitets- eller högskoleutbildning om minst 60 hp inom kommunikation, journalistik eller marknadsföring eller motsvarande yrkesutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Flerårig arbetslivserfarenhet som kommunikatör, varav det ska inkludera erfarenhet av att vara kommunikatör i offentlig sektor.
• God erfarenhet av att projektleda kommunikationsinsatser med innehåll för flera kanaler.
• Erfarenhet av att följa upp kommunikationsinsatser.
• Erfarenhet av att ge rådgivande stöd till medarbetare och chefer.
• Erfarenhet av att skapa redaktionellt innehåll för olika kanaler som webb, sociala medier och nyhetstexter.
• Mycket god skribent av text.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi ser det som meriterande om du har


• Kunskap om jämställdhetsområdet.
• Erfarenhet av pressarbete.
• Erfarenhet av interkommunikation/förändringskommunikation.
• Erfarenhet av att beställa kommunikationsinnehåll från byrå.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas med uppgifterna och för att du ska trivas i tjänsten ser vi att du som söker är mål- och resultatorienterad, strukturerad, flexibel samt har en god samarbetsförmåga. Du har även en pedagogisk insikt samt vana att arbeta i och lära dig nya verktyg och digitala kanaler.

Anställningsinformation

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde 1 maj 2024 eller enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. Ett arbetsprov förekommer i denna rekryteringsprocess.

Praktisk information

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Fredrik Gladh, avdelningschef 031-392 90 62. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 031-392 9160. Fackliga kontaktpersoner för Saco-S är Josefine Jacobsson 031–392 9069 och för ST Robert Kristiansen 031–392 9083.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder.

Välkommen med din ansökan senast 18 april 2024. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din
ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i utlyst annons.

Ansök nu

Utredare med inriktning på jämställdhetsintegrering i myndigheter

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Apr 2
Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet.

Jämställdhetsmyndigheten ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden.

Nu söker vi en utredare som vill vara med och utveckla vårt stöd i jämställdhetsintegrering!

Arbetsuppgifter
Rollen som utredare på enheten innebär att vara sakkunnig både internt och externt inom området jämställdhetsintegrering. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att utveckla ett behovs- och verksamhetsanpassat stöd, ge processtöd samt att vid behov bidra i utbildningsinsatser till statliga myndigheter. Uppgifterna är komplexa och av analyserande och utvärderande karaktär.

Att möjliggöra erfarenhetsutbyte och lärande inom jämställdhetsintegrering inom staten är en viktig del av arbetet. Arbetet sker i nära dialog med såväl statliga myndigheter, länsstyrelser och andra relevanta aktörer. Du kommer därför att arrangera och leda större samlingar och möten. Du medverkar även i olika nätverk för att utveckla denna samverkan. I arbetet kan vissa internationella kontakter och möten ingå.

Kvalifikationer

• Akademisk examen som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
• Erfarenhet av att ha arbetat med jämställdhetsintegrering.
• God kännedom om den svenska jämställdhetspolitiken.
• God förmåga att samverka med andra och att leda processer mot uppställda mål, utifrån givna tidsramar.
• God förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, både på svenska och engelska.

Vi ser det som meriterande om du har

• Erfarenhet av att ha arbetat med andra tvärande perspektiv i jämställdhetsarbetet.
• Kunskap om mänskliga rättigheter i relation till jämställdhetspolitik.
• Kunskap om arbetsmarknads- och integrationsfrågor.
• Erfarenhet av kvalificerat utrednings- och analysarbete.
• Erfarenhet av att ha arbetat inom statlig myndighet.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har en god analytisk och pedagogisk förmåga och en utvecklad kapacitet att arbeta självständigt likväl tillsammans med andra. Det är också av stor vikt att du kan strukturera, prioritera och organisera ditt arbete väl och att du är intresserad av att skapa goda relationer både internt och externt.

Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde den 1 september 2024 eller enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. Den 1 augusti 2024 flyttar myndigheten till en lokal i närheten av Göteborgs centralstation. Resor i tjänsten kan förekomma. Arbetsprov kan förekomma i rekryteringsprocessen.

Praktisk information
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Bosse Parbring, Enhetschef jämställdhetsintegrering i myndigheter, 031-392 9011.
Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 031-392 9160. Fackliga kontaktpersoner för Saco-S
är Josefine Jacobsson 031–392 9069 och för ST Robert Kristiansen 031–392 9083.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Jämställdhetsmyndigheten värnar om en rekrytering fri från diskriminering.

Välkommen med din ansökan senast 16 april 2024.

Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.
Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din
ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i utlyst annons.

Ansök nu

Utredare med inriktning på jämställdhetsintegrering i myndigheter

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Mar 5
Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet.

Jämställdhetsmyndigheten, som inrättades den 1 januari 2018, ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden.

Nu söker vi en utredare som vill vara med och utveckla vårt stöd i jämställdhetsintegrering!

Arbetsuppgifter
Rollen som utredare på enheten innebär att vara sakkunnig både internt och externt inom området jämställdhetsintegrering. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att utveckla ett behovs- och verksamhetsanpassat stöd, ge processtöd samt att vid behov bidra i utbildningsinsatser till statliga myndigheter. Uppgifterna är komplexa och av analyserande och utvärderande karaktär.

Att möjliggöra erfarenhetsutbyte och lärande inom jämställdhetsintegrering inom staten är en viktig del av arbetet. Arbetet sker i nära dialog med såväl statliga myndigheter, länsstyrelser och andra relevanta aktörer. Du kommer därför att arrangera och leda större samlingar och möten. Du medverkar även i olika nätverk för att utveckla denna samverkan. I arbetet kan vissa internationella kontakter och möten ingå.

Kvalifikationer

• Akademisk examen som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
• Goda kunskaper om och erfarenheter av att ha arbetat inom jämställdhetsområdet.
• God kännedom om den svenska jämställdhetspolitiken.
• God förmåga att samverka med andra och att leda processer mot uppställda mål, utifrån givna tidsramar.
• God förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, både på svenska och engelska.

Vi ser det som meriterande om du har

• Kunskap om och erfarenhet av jämställdhetsintegrering.
• Kunskap om arbetsmarknads- och integrationsfrågor.
• Erfarenhet av kvalificerat utrednings- och analysarbete.
• Erfarenhet av att ha arbetat inom statlig myndighet.
• Vana av att arbeta i och mellan olika nätverk.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har en god analytisk och pedagogisk förmåga och en utvecklad kapacitet att arbeta självständigt likväl tillsammans med andra. Det är också av stor vikt att du kan strukturera, prioritera och organisera ditt arbete väl och att du är intresserad av att skapa goda relationer både internt och externt.

Anställningsinformation
Anställningen är ett vikariat till och med 28 februari 2025 med en tjänsteomfattning på 100%. Tillträde den 1 juni 2024 eller enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. Den 1 augusti 2024 flyttar myndigheten till en lokal i närheten av Göteborgs centralstation. Resor i tjänsten kan förekomma. Arbetsprov kan förekomma i rekryteringsprocessen.

Praktisk information
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Bosse Parbring, Enhetschef jämställdhetsintegrering i myndigheter, 031-392 9011.
Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 031-392 9160. Fackliga kontaktpersoner för Saco-S
är Josefine Jacobsson 031–392 9069 och för ST Robert Kristiansen 031–392 9083.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Jämställdhetsmyndigheten värnar om en rekrytering fri från diskriminering.

Välkommen med din ansökan senast 26 mars 2024.

Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.
Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din
ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i utlyst annons.

Ansök nu

Utredare med inriktning på jämställdhetsintegrering i myndigheter

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Feb 27
Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet.

Jämställdhetsmyndigheten, som inrättades den 1 januari 2018, ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden.

Nu söker vi en utredare som vill vara med och utveckla vårt stöd i jämställdhetsintegrering!

Arbetsuppgifter
Rollen som utredare på enheten innebär att vara sakkunnig både internt och externt inom området jämställdhetsintegrering. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att utveckla ett behovs- och verksamhetsanpassat stöd, ge processtöd samt att vid behov bidra i utbildningsinsatser till statliga myndigheter. Uppgifterna är komplexa och av analyserande och utvärderande karaktär.

Att möjliggöra erfarenhetsutbyte och lärande inom jämställdhetsintegrering inom staten är en viktig del av arbetet. Arbetet sker i nära dialog med såväl statliga myndigheter, länsstyrelser och andra relevanta aktörer. Du kommer därför att arrangera och leda större samlingar och möten. Du medverkar även i olika nätverk för att utveckla denna samverkan. I arbetet kan vissa internationella kontakter och möten ingå.

Kvalifikationer

• Akademisk examen som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
• Goda kunskaper om och erfarenheter av att ha arbetat inom jämställdhetsområdet.
• God kännedom om den svenska jämställdhetspolitiken.
• God förmåga att samverka med andra och att leda processer mot uppställda mål, utifrån givna tidsramar.
• God förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, både på svenska och engelska.

Vi ser det som meriterande om du har

• Kunskap om och erfarenhet av jämställdhetsintegrering.
• Kunskap om arbetsmarknads- och integrationsfrågor.
• Erfarenhet av kvalificerat utrednings- och analysarbete.
• Erfarenhet av att ha arbetat inom en myndighet.
• Vana av att arbeta i och mellan olika nätverk.

Anställningsinformation
Anställningen är en särskild visstidsanställning på heltid till och med 31 december 2024.  Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. Den 1 augusti 2024 flyttar myndigheten till en lokal i närheten av Göteborgs centralstation. Resor i tjänsten kan förekomma. Arbetsprov kan förekomma i rekryteringsprocessen.

Praktisk information
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Bosse Parbring, Enhetschef jämställdhetsintegrering i myndigheter, 031-392 9011.
Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 031-392 9160. Fackliga kontaktpersoner för Saco-S
är Josefine Jacobsson 031–392 9069 och för ST Robert Kristiansen 031–392 9083.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Jämställdhetsmyndigheten värnar om en rekrytering fri från diskriminering.

Välkommen med din ansökan senast 19 mars 2024.

Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.
Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din
ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i utlyst annons.

Ansök nu

Utredare mot hedersrelaterat våld och förtyck samt våld mot barn och unga

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Feb 27
Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet.

Jämställdhetsmyndigheten, som inrättades den 1 januari 2018, ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden.

Nu söker vi en utredare som vill arbeta med omväxlande arbetsuppgifter inom jämställdhetsområdet på olika nivåer i samhället.

Arbetsuppgifter
Som utredare kommer du att arbeta på avdelningen för den 10-åriga nationella strategin för att förebygga och bekämpa mäns våld mot kvinnor, tillika delmål 6. I avdelningens uppgifter ingår arbete mot hedersrelaterat våld och förtryck liksom det nationella samordningsansvaret för arbete mot prostitution och människohandel. Du kommer att arbeta utifrån myndighetens instruktion, regleringsbrev och särskilda uppdrag. Tjänsten tillhör enheten som specifikt arbetar mot hedersrelaterat våld och förtryck samt våld mot barn och unga.

I arbetsuppgifterna ingår att vara sakkunnig internt gentemot övriga avdelningar och i olika processer samt externt gentemot andra aktörer. Du förväntas medverka och bidra i olika sammanhang för att utveckla en effektivare och stärkt samverkan och samordning mellan myndigheten och andra aktörer i samhället. I arbetet ingår även vissa internationella kontakter och utbyten. Du förväntas leda och hålla i större samlingar och möten samt leda och driva processer gentemot uppsatta målsättningar. I arbetet ingår även att skriva remissvar, rapporter, del- och slutredovisningar till regeringen. Arbetsuppgifterna är omväxlande och ger möjlighet till stor påverkan och inflytande. Du förväntas till stor del arbeta i team och med stöd från närmsta chef driva projekt från start till slut.

Kvalifikationer

• Relevant akademisk examen inom området, eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
• Flerårig arbetslivserfarenhet från området mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer samt hedersrelaterat våld och förtryck.
• Flerårig erfarenhet av våldsförebyggande arbete.
• Erfarenhet av att arbeta projektinriktat och leda komplexa processer mot uppställda mål utifrån givna tidsramar.
• God kännedom om den svenska jämställdhetspolitiken.
• God förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, på svenska och engelska.

Vi ser det som meriterande om du har

• Vana av att samarbeta med externa aktörer inom exempelvis myndigheter, kommuner, regioner och civilsamhället.
• Erfarenhet av att arbeta på statlig myndighet.
• Vana av att skriva rapporter och remisser.
• Erfarenhet av att arbeta mot könsstympning av flickor och kvinnor.
• Erfarenhet av arbete mot våld mot barn och unga.

Som person har du god förmåga att strukturera ditt arbete och är bra på att samarbeta med andra. Vi ser även att du som söker är van att arbeta självständigt, planera samt driva ditt eget arbete. För uppdraget krävs även en god analytisk och pedagogisk förmåga.

Då arbetet innebär daglig kontakt och interaktion med andra människor både internt och externt kommer särskild vikt att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsinformation
Anställningen är en särskild visstidsanställning på deltid (50%) till och med 31 december 2024. Tillträde den 1 april 2024 eller enligt överenskommelse. Anställningen är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. Den 1 augusti 2024 flyttar myndigheten till en lokal i närheten av Göteborgs centralstation. Resor i tjänsten kan förekomma.

Praktisk information
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Mikael Thörn, enhetschef för Hedersrelaterat våld och förtryck 031-392 90 26. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 031-392 91 60. Fackliga kontaktpersoner för är Saco-S Josefine Jacobsson 031- 392 90 69 och för ST Robert Kristiansen ST 031–392 90 83.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten värnar om en rekrytering fri från diskriminering

Välkommen med din ansökan senast 19 mars 2024. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i utlyst annons.

Ansök nu