Göteborg: Safety & Environment Engineer, Technical Safety

Hitta ansökningsinfo om jobbet Safety & Environment Engineer, Technical Safety i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-16 // Varaktighet: Heltid

Technogarden is looking for people who want to work as consultantsfor several different projects in Norway. The work will primarily be carried out from a hub in Gothenburg. We prefer to employ our consultants, but are also open to sub-consultant solutions.

Responsibilities:
Responsible for planning and executing technical safety deliverables in project Establish/update safety philosphies and strategies Prepare design specifications, detail engineering and reporting for technical safety systems/equipment, area classification, shutdown, fire & gas detection, fire protection, escape and evacuation, etc. Prepare/update safety documents and drawings Prepare input to procurement packages and follow up suppliers Assessment of risk levels for different solutions, including associated qualitative/quantitative analysis Plan and prepare safety design reviews such as HAZID, safety assessments and ALARP assessments.

Skills/Levels:
Minimum 2 years relevant experience within technical safety engineering from Norwegian Oil & Gas or other relevant industry Detailed knowledge of relevant Norwegian regulations, NORSOK S-001, S-002, S-003. Knowledge of other relevant standards Proactive with good communication and co-operation skills Ability to work independently. Good collaborating skills.

Education:
Relevant education at BSc or MSc level within science/engineering

Language Skills
Norwegian / Swedish, English

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Arbetsmiljöingenjör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Arbetsmiljöingenjör.

Safety engineer - Fire water

Läs mer Apr 16
Technogarden is looking for people who want to work as consultants for several projects in Norway. The work will primarily be carried out from a hub in Gothenburg. We prefer to employ our consultants, but are also open to sub-consultant solutions.

Responsibilities:
Design and development of the firewater system, including preparation of P&IDs; and interface with other engineering disciplines on the subject. The aim is to use this resource also for other tasks within Safety engineering.

Skills/Levels:
Experience with firewater design in brown field projects. Knowledge inSafety engineering.Proactive personality.
Software Skills: Pipenet

Education:
Relevant education at BSc or MSc level within science/engineering

Language Skills:
Norwegian / Swedish, English

Ansök nu

Arbetsmiljöspecialist

Läs mer Apr 24
Nu söker Peab Anläggning en arbetsmiljöspecialist till affärsområdet.
Uppdraget för stödfunktionen är bland annat att ge rätt förutsättningar för verksamheterna att skapa säkra och hälsosamma arbetsplatser med en god säkerhetskultur. Du stödjer hela Peab Anläggnings verksamhet i Sverige och rapporterar till affärsområdets arbetsmiljöchef. Ditt geografiska arbetsområde kommer vara hela Sverige. Placering är på något av Peabs kontor. Arbetet medför resor i tjänsten.
 
Om rollen
I rollen som arbetsmiljöspecialist medverkar du bland annat i utvecklingen av vårt systematiska arbetsmiljöarbete samt deltar i revisioner och uppföljningar för att förankra och säkerställa att våra arbetssätt efterlevs. Du är expert i arbetsmiljöfrågor, bevakar lagstiftning och regelverk inom området samt håller verksamheten informerad om viktiga förändringar.  Vid behov tar du fram instruktioner, rutiner etc. för arbetsmiljöarbetet.
Du kan vid utredningar av allvarliga händelser agera utredningsledare, såväl som coacha verksamheten i utredningsarbetet. Utifrån analyser och trender av olyckor, tillbud och riskobservationer arbeta med ständiga förbättringar, för att bidra till vår vision om noll olyckor. Som arbetsmiljöspecialist har du flera externa och många interna kontakter, både med arbetsmiljösamordnare och KMA i regionerna, med chefer i linjen och med andra supportfunktioner. Du arbetar självständigt efter uppsatta mål men i nära samarbete med arbetsmiljöchefen för affärsområdet.
 
Din profil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom relevant område, till exempel arbetsmiljö/teknik, samt erfarenhet av branschen och kvalificerat arbetsmiljöarbete. Erfarenhet från att hantera och analysera statistik är meriterande.
Som person är du analytisk, strukturerad och har förmågan att se helheten. Du har ett stort intresse för arbetsmiljöfrågor och är utvecklingsorienterad.
Du är en god kommunikatör då arbetet innebär att förankra och säkerställa att arbetssätten inom arbetsmiljö förstås och efterlevs.
Det är viktigt att du är bra på att skapa och bibehålla goda samarbetsrelationer. Och att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga, eftersom de är grundläggande för det vi gör. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Sök tjänsten senast 2024-05-19
Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta arbetsmiljöchef Cecilia Lundgren 072 5336203 eller Linnéa Lundin HR-partner 070 7794156
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

Avonova Solutions söker SAM-rådgivare till Göteborg

Läs mer Apr 22
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.

Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor. Avonova Solutions tillhör Avonova-koncernen och erbjuder digitala lösningar inom arbetsmiljöfrågor för mindre företag.

Vill du vara med och skapa tryggare och professionellare arbetsplatser? Brinner du för att ge service i världsklass och vill jobba i en organisation med kraftig växt och utveckling? Då kan du vara vår nästa SAM-Rådgivare.

Avonova är Nordens ledande företag inom företagshälsovård och produkten Trygghetsavtal Assist som vi på Avonova Solutions tillhandahåller ger små och medelstora företag möjligheten att ha full kontroll på sitt systematiska arbetsmiljöarbete och HR Management. Assist ger smarta digitala verktyg för att avlasta och effektivisera vardagen för chefer/ledare. Vi tillhandahåller även utbildning inom ett brett spektrum för både chefer och medarbetare. Hos oss blir du en del i en verksamhet som präglas av glöd, sammanhållning och professionalitet och runt dig har du engagerade, drivna och magiska kollegor. Vi gillar att tävla och utmana varandra, men är omtänksamma och backar alltid upp varandra. Här finns goda möjligheter för dig att växa och utvecklas inom företaget.

I rollen som SAM-rådgivare hos oss bistår, inspirerar och vägleder du kunden i systematiskt arbetsmiljöarbete. Våra kunders behov ser olika ut beroende på storlek, bransch och interna utmaningar men gemensamt för dem alla är att de kan känna sig trygga med oss som en stadig partner i sitt SAM-arbete. Rollen är ett vikariat som sträcker sig året ut. Därefter finns det god chans till fast anställning. 


Arbetsuppgifter och ansvarsområden
- Ansvara för egen kundportfölj, planlägga möten samt följa upp kunders aktiviteter
- Ge proaktiv och kompetent rådgivning om Avonovas tjänster utifrån kunders behov och önskningar
- Hjälpa kunden i framdriften och planeringen av sitt systematiska arbetsmiljöarbete
- Till viss del ansvara för beställningar och kontakt med Hälsocentren i ärenden relaterat till kunderna i egen portfölj
- Hjälpa kunderna navigera i vår plattform SAM Digital och svara på enklare systemfrågor.
- Medverka aktivt till att vi ökar vår kundportfölj och identifierar områden som kan öka merförsäljning på existerande kunder
- Hålla god ordning, kunskapsberika och dokumentera i vårt CRM-system Hubspot och journalsystem J4

Vem är du?
Din absolut bästa egenskap är att du har en positiv inställning som smittar av sig på människor omkring dig. Du fokuserar på möjligheterna i stället för att fastna vid hindren.

Du gillar att utveckla dig själv, dina kollegor och verksamheten till att ständigt bli bättre, effektivare och professionellare. Vi ser att du är en person som har en stor portion eget driv, du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar strukturerat. Du är en stjärna på att kommunicera både via tal och skrift samt är ärlig och förtroendeingivande i din kommunikation.  Du är nyfiken till naturen, lyssnar intresserat in kunden och gör relevanta behovsanalyser. Du navigerar lätt i olika digitala system och har lätt för att lära dig nya.

Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete och/eller HR-relaterade frågor, gärna i kombination med kundrelationer/service. Har du jobbat med coachning/rådgivning tidigare eller har erfarenhet av att tolka lagtexter (Arbetsmiljölagen, LAS osv) ser vi även detta som meriterande. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.



 

Ansökan 

Vi rekryterar löpande så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marius Haugerud Karlsen på marius.karlsen@avonova.no, +47 97726208.

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu

Sustainability Coordinator

Läs mer Mar 14
Om tjänsten:

Consilium Marine & Safety är en världsledande leverantör av säkerhetslösningar till en rad industrier globalt. De strävar efter att inte bara upprätthålla en hög säkerhetsstandard, utan också att vara ett föredöme avseende hållbarhetsinitiativ inom sin bransch. För att stärka sitt hållbarhetsarbete och öka förmågan att driva och koordinera hållbarhetsinitiativ söker man nu en driven och erfaren Sustainability Coordinator.

Denna roll är ny på bolaget och kommer innebära att stötta Head of Sustainability med både strategiska och operativa aktiviteter som ligger i linje med de mål och strategier som behöver uppnås lokalt och globalt. Bolaget har som mål att få högsta hållbarhetsbetyg av organisationen EcoVadis, vilket innebär att man kommer behöva ett stort gränsöverskridande samarbete där alla drar åt samma håll.

Det finns en tydlig hållbarhetsstrategi framtagen och till denna finns också KPI:er och åtgärdspunkter som ska utföras som en del i arbetet. Du kommer att vara en drivande och koordinerande förmåga i arbetet som bolagets 6 berörda affärsområden behöver utföra och se till att följa upp, stötta vid frågor, hjälpa till med rapporter och eskalera ärenden vidare när det tar stopp. Du kommer också att arbeta med bolagets hållbarhetsrapportering (CSRD) och verksamhetsanalys tillsammans med partnern KPMG. Utifrån det som framkommer i analysen handlar det sedan att bryta ner underlaget till genomförbara aktiviteter tillsammans med berörda enhetschefer och kollegorna på respektive avdelning. Då rollen är ny kommer det finnas möjlighet att utforma rollen och påverka din vardag utifrån dina styrkor och drivkrafter. Du behöver också vara öppen för att låta ansvar och uppgifter falla på plats längs vägen eftersom det är många delar som är nya.

Sammanfattningsvis innebär ditt ansvar följande:

Arbeta tätt ihop med Head of Sustainability för att driva och koordinera bolagets hållbarhetsarbete, både strategiskt och operativt.
Driva hållbarhetsaktiviteter från planering till genomförande och uppföljning.
Stödja och guida olika avdelningar inom bolaget i implementeringen av nya hållbarhetsrutiner och arbetssätt.
Vara delaktig i arbetet med GAP-analyser i samarbete med externa experter, i detta fall KPMG.
Delta i utvärderingen, testningen och beslutsprocessen för val av lämpligt rapporteringsverktyg för hållbarhet.

Vi söker dig som:
Har tidigare erfarenhet av hållbarhetsarbete och god koll på vad CSRD innefattar.
Har förmåga att äga projekt och aktiviteter samt driva dem från start till mål.
Har stark förmåga att samarbeta och kommunicera med olika interna och externa intressenter.
Har relevant högskoleutbildning inom hållbarhetsstudier, miljövetenskap eller liknande område, alternativt skaffat dig motsvarande kunskap från arbetslivet.
Talar och skriver flytande svenska samt engelska då arbetet utförs på båda språk dagligen.


För att trivas i denna roll behöver du vara en framåtlutad individ som trivs i internationella organisationer. Den ideala kandidaten är van vid att driva förändring och tar ansvar för att äga och driva uppgifter framåt. Stark kommunikationsförmåga och förmåga att leverera mot delmål är centralt för rollen.

Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO under dina första 10 månader. Förutsatt att samtliga parter är nöjda i samarbetet önskar Consilium Marine & Safety anställda dig direkt på bolaget därefter.

Övrig information:
Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Omgående
Placering: Göteborg, Ringön
Kontaktperson: Dino Segetalo - dino@oio.se
Lön: Fast månadslön




Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Technogarden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Technogarden AB .

Senior Base tech architect to Aurobay

Arkitekt
Läs mer Feb 26
Who we are

Aurobay is exploiting completely new technology. Not just within cars but all kinds of vehicles. We are breaking new ground with an extremely high rate of innovation in zero emissions. Our R&D team is now looking for YOU to create some magic ?

What’s in it for you

You'll design our software's core architecture, focusing on scalability, performance, and security. Further, you enjoy collaborating with senior leaders and dev teams to choose the best tech stacks and tools, guiding them throughout the development process. You'll also contribute to creating technical documentation and identifying, as well as mitigating, any risks to our software architecture.

Are you our new colleague ????

Do you enjoy a good challenge, love to be in the center of things, and get really excited by the possibility of breaking new ground? Further, you are a good listener and like to get things done on time and, of course, with quality.

We believe that you have experience from what's mentioned below

- Minimum of 10 years experience including at least a bachelor's degree in a relevant field

- Extensive experience in ECM (Engine Control Module) plus Inverter/converter

- Proven track record as a Software Architect with a focus on designing foundational software architectures

- Strong knowledge of software development methodologies, design patterns, and relevant technologies.

Why Aurobay

wellness allowance 5000 SEK
discount to buy a car or a competitive leasing cost for a company car
pension funding
competitive full coverage insurance
professional development

Let’s go, apply or reach out to Paula for any questions,

paula.olinder@technogarden.se or +46 709 197556

About Aurobay
Aurobay develops and manufactures world-class powertrain solutions for a global market. A pioneering venture that brings together Volvo Cars’ powertrain business with Geely, Aurobay is the brand name for Powertrain Engineering Sweden AB. With a heritage of more than 100 years of continuous powertrain innovation, our 2,900 employees in Sweden and China work across engine production, R&D and sales.

We encourage diversity and believe that the different backgrounds, experiences and perspectives our people bring make us stronger as a company.

Ansök nu

Instrument Engineer in Maintenance

Automationstekniker, elektronik
Läs mer Apr 16
Technogarden is looking for people who can work as consultants for several different projects in Norway. The work will primarily be carried out from a hub in Gothenburg. We prefer to employ our consultants, but are also open to sub-consultant solutions.

Responsibilities:
Instrument Engineers in Maintenance, Modifications and Operations, in Aker Solutions, . - participation in study group, concept development work and detail engineering - specify and prepare new and update existing layout, - termination and loop design. - update Time and TIM/ Aveva with new tag and documentation. - specify, prepare data sheets, documentation and vendor follow-up of instrument packages - prepare job card- prepare MTO for bulk and tagged item. - offshore and onshore field survey.

Skills/Levels:
Professional interest in following developments in technology and improving work methods - good communication- and cooperation skills - good knowledge of English - good knowledge of writing Norwegian - good knowledge with hydraulic & pneumatic system - ability to work in teams and to work independently - able to take initiative, be flexible and to motivate others.Good collaborating skills / Positive attitude, goal oriented.

Education:
Certificate as electrician / automation, vocational school and a minimum of 4 years experience.

Language Skills
Norwegian / Swedish, English

Ansök nu

Instrument Engineer for Procurement Packages

Automationstekniker, elektronik
Läs mer Apr 16
Technogarden is looking for people who want to work as consultants for several projects in Norway. The work will primarily be carried out from a hub in Gothenburg. We prefer to employ our consultants, but are also open to sub-consultant solutions.

Responsibilities:
Follow up of Instrument Procurement Packages.
Co-ordination with suppliers and review of documents and drawings.
Engineering inputs to job Packages.
As-builts of supplier drawings and red line mark-ups received from offshore.
Report to Discipline Lead and Engineering Manager all matters of importance.
Responsible for Quality and HSSE in own projects.
Ensure identification of changes and input to change requests.
Offshore survey
general field instrument engineering, system engineering, automation and control engineering, Fire & Gas systems engineering, layout design, cable dimensioning and calculations, field instrumentation and valves, technical procurement activities related to mechanical packages (as PRD), preparation of MTO`s and requisitions, preparation of installation job-cards, input to other disciplines, coordination and cooperation with suppliers and client


Skills/Levels:
Minimum 2 years experience from the oil and gas industry.
Good knowledge of offshore EIT installations and requirements.
Good experience in supplier co-ordination and follow-up.
Good experience in as-builts of tags and drawings.
Good communication skills and a team player.
Perform estimation work and plan activities
Relevant education.
Software Skills: Project specific
Good collaborating skills / Positive attitude, goal oriented


Education:
Associate Degree Vocational school Bsc Msc

Language Skills
Norwegian / Swedish, English

Ansök nu

Instrument Engineer / Front End -Senior Engineer Valves

Automationstekniker, elektronik
Läs mer Apr 16
Technogarden is looking for people who want to work as consultants for several projects in Norway. The work will primarily be carried out from a hub in Gothenburg. We prefer to employ our consultants, but are also open to sub-consultant solutions.

Responsibilities:
Responsible for Instrument scope in Front End Studies. Ensure discipline deliverables to the right detail level for the study class, with feasible technical solutions in line with client and authority requirement. Cooperate with Other disciplines, Client and vendors to ensure all aspects are covered. Prepare technical philosophy documents, sketches, drawings, indexes as required. Prepare Material list (MTO) with weight and cost input Prepare input to Risk and opportunity register Prepare Input to Main Equipment List (MEL) with dimensions, weight, cost. Prepare Input to Report - Good written English is mandatory.

Skills/Levels:
Extensive knowledge and experience within the instrument discipline in general and valves in particular. Extensive knowledge of PSV's, actuated on/off valves (Inclusive ESD and PSD) and control valves. Good communication skills; oral and written english performance are vital. Norwegian is highly preferred. Good collaborating skills / Positive attitude, goal oriented.
Good communication skills; Oral and Written English

Education:
Bachelors degree in instrument engineering. Alternatively, Good experience and proven record of previous delivery on studies and projects may substitute the academic qualification, but candidate shall have instrument engineering education background.

Language Skills
Norwegian / Swedish, English

Ansök nu

Safety engineer - Fire water

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Apr 16
Technogarden is looking for people who want to work as consultants for several projects in Norway. The work will primarily be carried out from a hub in Gothenburg. We prefer to employ our consultants, but are also open to sub-consultant solutions.

Responsibilities:
Design and development of the firewater system, including preparation of P&IDs; and interface with other engineering disciplines on the subject. The aim is to use this resource also for other tasks within Safety engineering.

Skills/Levels:
Experience with firewater design in brown field projects. Knowledge inSafety engineering.Proactive personality.
Software Skills: Pipenet

Education:
Relevant education at BSc or MSc level within science/engineering

Language Skills:
Norwegian / Swedish, English

Ansök nu