Göteborg: Arbetsmiljöspecialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Arbetsmiljöspecialist i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-24 // Varaktighet: Heltid

Nu söker Peab Anläggning en arbetsmiljöspecialist till affärsområdet.
Uppdraget för stödfunktionen är bland annat att ge rätt förutsättningar för verksamheterna att skapa säkra och hälsosamma arbetsplatser med en god säkerhetskultur. Du stödjer hela Peab Anläggnings verksamhet i Sverige och rapporterar till affärsområdets arbetsmiljöchef. Ditt geografiska arbetsområde kommer vara hela Sverige. Placering är på något av Peabs kontor. Arbetet medför resor i tjänsten.
 
Om rollen
I rollen som arbetsmiljöspecialist medverkar du bland annat i utvecklingen av vårt systematiska arbetsmiljöarbete samt deltar i revisioner och uppföljningar för att förankra och säkerställa att våra arbetssätt efterlevs. Du är expert i arbetsmiljöfrågor, bevakar lagstiftning och regelverk inom området samt håller verksamheten informerad om viktiga förändringar.  Vid behov tar du fram instruktioner, rutiner etc. för arbetsmiljöarbetet.
Du kan vid utredningar av allvarliga händelser agera utredningsledare, såväl som coacha verksamheten i utredningsarbetet. Utifrån analyser och trender av olyckor, tillbud och riskobservationer arbeta med ständiga förbättringar, för att bidra till vår vision om noll olyckor. Som arbetsmiljöspecialist har du flera externa och många interna kontakter, både med arbetsmiljösamordnare och KMA i regionerna, med chefer i linjen och med andra supportfunktioner. Du arbetar självständigt efter uppsatta mål men i nära samarbete med arbetsmiljöchefen för affärsområdet.
 
Din profil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom relevant område, till exempel arbetsmiljö/teknik, samt erfarenhet av branschen och kvalificerat arbetsmiljöarbete. Erfarenhet från att hantera och analysera statistik är meriterande.
Som person är du analytisk, strukturerad och har förmågan att se helheten. Du har ett stort intresse för arbetsmiljöfrågor och är utvecklingsorienterad.
Du är en god kommunikatör då arbetet innebär att förankra och säkerställa att arbetssätten inom arbetsmiljö förstås och efterlevs.
Det är viktigt att du är bra på att skapa och bibehålla goda samarbetsrelationer. Och att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga, eftersom de är grundläggande för det vi gör. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Sök tjänsten senast 2024-05-19
Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta arbetsmiljöchef Cecilia Lundgren 072 5336203 eller Linnéa Lundin HR-partner 070 7794156
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Arbetsmiljöingenjör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Arbetsmiljöingenjör.

Safety engineer - Fire water

Läs mer Apr 16
Technogarden is looking for people who want to work as consultants for several projects in Norway. The work will primarily be carried out from a hub in Gothenburg. We prefer to employ our consultants, but are also open to sub-consultant solutions.

Responsibilities:
Design and development of the firewater system, including preparation of P&IDs; and interface with other engineering disciplines on the subject. The aim is to use this resource also for other tasks within Safety engineering.

Skills/Levels:
Experience with firewater design in brown field projects. Knowledge inSafety engineering.Proactive personality.
Software Skills: Pipenet

Education:
Relevant education at BSc or MSc level within science/engineering

Language Skills:
Norwegian / Swedish, English

Ansök nu

Safety & Environment Engineer, Technical Safety

Läs mer Apr 16
Technogarden is looking for people who want to work as consultantsfor several different projects in Norway. The work will primarily be carried out from a hub in Gothenburg. We prefer to employ our consultants, but are also open to sub-consultant solutions.

Responsibilities:
Responsible for planning and executing technical safety deliverables in project Establish/update safety philosphies and strategies Prepare design specifications, detail engineering and reporting for technical safety systems/equipment, area classification, shutdown, fire & gas detection, fire protection, escape and evacuation, etc. Prepare/update safety documents and drawings Prepare input to procurement packages and follow up suppliers Assessment of risk levels for different solutions, including associated qualitative/quantitative analysis Plan and prepare safety design reviews such as HAZID, safety assessments and ALARP assessments.

Skills/Levels:
Minimum 2 years relevant experience within technical safety engineering from Norwegian Oil & Gas or other relevant industry Detailed knowledge of relevant Norwegian regulations, NORSOK S-001, S-002, S-003. Knowledge of other relevant standards Proactive with good communication and co-operation skills Ability to work independently. Good collaborating skills.

Education:
Relevant education at BSc or MSc level within science/engineering

Language Skills
Norwegian / Swedish, English

Ansök nu

Avonova Solutions söker SAM-rådgivare till Göteborg

Läs mer Apr 22
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.

Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor. Avonova Solutions tillhör Avonova-koncernen och erbjuder digitala lösningar inom arbetsmiljöfrågor för mindre företag.

Vill du vara med och skapa tryggare och professionellare arbetsplatser? Brinner du för att ge service i världsklass och vill jobba i en organisation med kraftig växt och utveckling? Då kan du vara vår nästa SAM-Rådgivare.

Avonova är Nordens ledande företag inom företagshälsovård och produkten Trygghetsavtal Assist som vi på Avonova Solutions tillhandahåller ger små och medelstora företag möjligheten att ha full kontroll på sitt systematiska arbetsmiljöarbete och HR Management. Assist ger smarta digitala verktyg för att avlasta och effektivisera vardagen för chefer/ledare. Vi tillhandahåller även utbildning inom ett brett spektrum för både chefer och medarbetare. Hos oss blir du en del i en verksamhet som präglas av glöd, sammanhållning och professionalitet och runt dig har du engagerade, drivna och magiska kollegor. Vi gillar att tävla och utmana varandra, men är omtänksamma och backar alltid upp varandra. Här finns goda möjligheter för dig att växa och utvecklas inom företaget.

I rollen som SAM-rådgivare hos oss bistår, inspirerar och vägleder du kunden i systematiskt arbetsmiljöarbete. Våra kunders behov ser olika ut beroende på storlek, bransch och interna utmaningar men gemensamt för dem alla är att de kan känna sig trygga med oss som en stadig partner i sitt SAM-arbete. Rollen är ett vikariat som sträcker sig året ut. Därefter finns det god chans till fast anställning. 


Arbetsuppgifter och ansvarsområden
- Ansvara för egen kundportfölj, planlägga möten samt följa upp kunders aktiviteter
- Ge proaktiv och kompetent rådgivning om Avonovas tjänster utifrån kunders behov och önskningar
- Hjälpa kunden i framdriften och planeringen av sitt systematiska arbetsmiljöarbete
- Till viss del ansvara för beställningar och kontakt med Hälsocentren i ärenden relaterat till kunderna i egen portfölj
- Hjälpa kunderna navigera i vår plattform SAM Digital och svara på enklare systemfrågor.
- Medverka aktivt till att vi ökar vår kundportfölj och identifierar områden som kan öka merförsäljning på existerande kunder
- Hålla god ordning, kunskapsberika och dokumentera i vårt CRM-system Hubspot och journalsystem J4

Vem är du?
Din absolut bästa egenskap är att du har en positiv inställning som smittar av sig på människor omkring dig. Du fokuserar på möjligheterna i stället för att fastna vid hindren.

Du gillar att utveckla dig själv, dina kollegor och verksamheten till att ständigt bli bättre, effektivare och professionellare. Vi ser att du är en person som har en stor portion eget driv, du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar strukturerat. Du är en stjärna på att kommunicera både via tal och skrift samt är ärlig och förtroendeingivande i din kommunikation.  Du är nyfiken till naturen, lyssnar intresserat in kunden och gör relevanta behovsanalyser. Du navigerar lätt i olika digitala system och har lätt för att lära dig nya.

Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete och/eller HR-relaterade frågor, gärna i kombination med kundrelationer/service. Har du jobbat med coachning/rådgivning tidigare eller har erfarenhet av att tolka lagtexter (Arbetsmiljölagen, LAS osv) ser vi även detta som meriterande. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.



 

Ansökan 

Vi rekryterar löpande så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marius Haugerud Karlsen på marius.karlsen@avonova.no, +47 97726208.

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu

Sustainability Coordinator

Läs mer Mar 14
Om tjänsten:

Consilium Marine & Safety är en världsledande leverantör av säkerhetslösningar till en rad industrier globalt. De strävar efter att inte bara upprätthålla en hög säkerhetsstandard, utan också att vara ett föredöme avseende hållbarhetsinitiativ inom sin bransch. För att stärka sitt hållbarhetsarbete och öka förmågan att driva och koordinera hållbarhetsinitiativ söker man nu en driven och erfaren Sustainability Coordinator.

Denna roll är ny på bolaget och kommer innebära att stötta Head of Sustainability med både strategiska och operativa aktiviteter som ligger i linje med de mål och strategier som behöver uppnås lokalt och globalt. Bolaget har som mål att få högsta hållbarhetsbetyg av organisationen EcoVadis, vilket innebär att man kommer behöva ett stort gränsöverskridande samarbete där alla drar åt samma håll.

Det finns en tydlig hållbarhetsstrategi framtagen och till denna finns också KPI:er och åtgärdspunkter som ska utföras som en del i arbetet. Du kommer att vara en drivande och koordinerande förmåga i arbetet som bolagets 6 berörda affärsområden behöver utföra och se till att följa upp, stötta vid frågor, hjälpa till med rapporter och eskalera ärenden vidare när det tar stopp. Du kommer också att arbeta med bolagets hållbarhetsrapportering (CSRD) och verksamhetsanalys tillsammans med partnern KPMG. Utifrån det som framkommer i analysen handlar det sedan att bryta ner underlaget till genomförbara aktiviteter tillsammans med berörda enhetschefer och kollegorna på respektive avdelning. Då rollen är ny kommer det finnas möjlighet att utforma rollen och påverka din vardag utifrån dina styrkor och drivkrafter. Du behöver också vara öppen för att låta ansvar och uppgifter falla på plats längs vägen eftersom det är många delar som är nya.

Sammanfattningsvis innebär ditt ansvar följande:

Arbeta tätt ihop med Head of Sustainability för att driva och koordinera bolagets hållbarhetsarbete, både strategiskt och operativt.
Driva hållbarhetsaktiviteter från planering till genomförande och uppföljning.
Stödja och guida olika avdelningar inom bolaget i implementeringen av nya hållbarhetsrutiner och arbetssätt.
Vara delaktig i arbetet med GAP-analyser i samarbete med externa experter, i detta fall KPMG.
Delta i utvärderingen, testningen och beslutsprocessen för val av lämpligt rapporteringsverktyg för hållbarhet.

Vi söker dig som:
Har tidigare erfarenhet av hållbarhetsarbete och god koll på vad CSRD innefattar.
Har förmåga att äga projekt och aktiviteter samt driva dem från start till mål.
Har stark förmåga att samarbeta och kommunicera med olika interna och externa intressenter.
Har relevant högskoleutbildning inom hållbarhetsstudier, miljövetenskap eller liknande område, alternativt skaffat dig motsvarande kunskap från arbetslivet.
Talar och skriver flytande svenska samt engelska då arbetet utförs på båda språk dagligen.


För att trivas i denna roll behöver du vara en framåtlutad individ som trivs i internationella organisationer. Den ideala kandidaten är van vid att driva förändring och tar ansvar för att äga och driva uppgifter framåt. Stark kommunikationsförmåga och förmåga att leverera mot delmål är centralt för rollen.

Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO under dina första 10 månader. Förutsatt att samtliga parter är nöjda i samarbetet önskar Consilium Marine & Safety anställda dig direkt på bolaget därefter.

Övrig information:
Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Omgående
Placering: Göteborg, Ringön
Kontaktperson: Dino Segetalo - dino@oio.se
Lön: Fast månadslön




Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från PEAB Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från PEAB Sverige AB .

Projektchef

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Maj 2
Om tjänsten
Vi på Peab Grundläggning fortsätter att bygga vidare på vår organisation för framtiden och behöver stärka upp teamet i väst med en driven och erfaren projektchef. Vi söker framför allt dig som är engagerad och motiveras av att få mycket ansvar. Är du dessutom en person som trivs med att ha ansvar över det operativa arbetet i vårt verksamhetsområde så kan du vara helt rätt för den här rollen.
 
Dina ansvarsområden som projektchef är det operativa arbetet i vårt verksamhetsområde. Där ingår att leda, utveckla och driva verksamheten framåt tillsammans med medarbetarna. Du ansvarar för projekten i sin helhet, vilket innebär att du behöver kunskap om tekniska lösningar, arbetsmiljö och projektekonomi för att uppnå hög kvalitet för lönsamma projekt med såväl nöjda kunder som medarbetare.
Projekten varierar i storlek och oftast hanterar du mer än ett projekt samtidigt, på olika platser.  Du kommer vara ett stöd till tjänstearbetarna ute i produktion i olika frågor. Din närmaste chef kommer att vara arbetschefen.
Projekten kan ibland vara utanför närområdet varför du måste kunna resa och övernatta på annan ort.
 
Ett urval av arbetsuppgifter som rollen innebär är att:
 
Ha ett övergripande ansvar för genomförande av projekten avseende ledning, styrning, organisation, kundrelationer, större kontraktsfrågor, tekniska frågor, säkerhet, arbetsmiljö, kvalitet och miljö.
Sätta mål och leverera resultat enligt plan.
Vara ansvarig för samverkan med huvudmän/ konsortiedelägare/ledning.
Genomföra utvecklingssamtal med underställd personal

  
Är du rätt för rollen som projektchef?
I den här rollen är det viktigt att du drivs av att skapa en positiv kundupplevelse. Det är också viktigt att du har en prestigelös inställning till ditt arbete. Du arbetar målinriktat och har siktet inställt på resultatet. Därför behöver du ha förmågan att hitta lösningar och fatta beslut även i mer komplicerade situationer.
 En viktig del i rollen som projektchef är att vara högt bidragande och en proaktiv del i att vårt arbetschefs-område skapar tillväxt både i organisationen och på marknaden. Därför söker vi framför allt dig med en eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Därutöver behöver du ha erfarenhet av arbete inom grundläggningsbranschen eller anläggning.
 Du har ett coachande ledarskap och är van vid personalansvar, viktigt för oss är att du trivs med att jobba med människors utveckling och skapa en teamkänsla.
 Det är också ett krav att du har en god datorvana, behärskar svenska språket i både tal och skrift samt innehar körkort B.
Vi ser gärna kvinnliga ansökningar.
 
Kontakt 
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta arbetschef Anders Kempe, +4625335020, anders.kempe@peab.se
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR Louise Wassberg +46730467450, louise.wassberg@peab.se
 
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Peab Grundläggning AB är ett eget bolag inom Peabkoncernen. Vi är ett av Sveriges större företag inom spontning, pålning, borrning, grundförstärkning, betongpåletillverkning och injektering. Grundläggning är ett viktigt och dessutom många gånger tekniskt komplicerat arbete med allt från geotekniska lösningar till professionellt genomförda entreprenaduppdrag. Vi engagerar oss i hela produktionskedjan och är ledande inom vårt område. Vi är dessutom rikstäckande och finns i väst, syd, mellersta, öst och nord.

Ansök nu

Platschef - Betong

Platschef, anläggning
Läs mer Apr 30
Vill du vara med och bygga Trollhättans nya Vattenverk
 
Till hösten 2024 påbörjar vi markarbetena för den nya anläggningen och i början av 2025 startar betongarbetena. Vi behöver förstärka med en erfaren Platschef Betong.
 
Dina huvudsakliga uppgifter
 
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av anläggningsprojekt med inriktning betong och som tidigare arbetat som platschef i liknande projekt. Som platschef hos oss ansvarar du för att driva betongarbetena tillsammans med våra yrkesarbetare och arbetsledare. Vattenverket drivs som ett Partneringprojekt genom ett mycket nära samarbete med vår kund Trollhättan Energi. I projekt Vattenverket kommer du ha nära kontakt med platschefen på mark samt med projektchefen som är ytterst ansvarig på arbetsplatsen.
 
Som platschef på Peab kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära
 
Personal- och ekonomiansvar
Arbetsmiljöansvar, miljöansvar samt säkerhetsansvar inom din del av projektet
Bevara och utveckla långsiktiga kundrelation
Främja sammanhållning och bygga laganda

 
Tjänsten erbjuder många sociala kontaktytor, utmaningar och stor möjlighet till personlig utveckling inom Peab. I en tjänst hos oss på Peab Anläggning blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga nytt Vattenverk för Trollhättans invånare.
 
Kvalifikationer och önskad kompetens
 
Vi söker dig med relevant högskole- eller YH-utbildning inom anläggning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Minst 10 års erfarenhet av en ledande roll inom branschen
Erfarenhet från liknande roller
Platsgjutning av Betong Kompetensklass I-U
Goda kunskaper i svenska språket, både tal och skrift
Körkort B
God datorvana och kunskap i att hantera produktionsadministration
Tidigare erfarenhet av samverkansprojekt är meriterande
Bakgrunds- och säkerhetskontroll kommer genomföras

 
Personliga egenskaper
 
Vi söker dig som har praktisk erfarenhet av ledarskap och trivs i rollen som ledare. Du har ett genuint intresse för branschen och för dig är det viktigt att ständigt utveckla dig och ditt team framåt. Som ledare visar du på gott omdöme även under tidspress och du följer upp de åtagande som ligger på ditt bord. Det faller dig naturligt att lyssna och vara mottaglig för motparten och du anpassar dig till situationen, oavsett vem du pratar med. Du är engagerad både i det dagliga arbetet och i den långsiktiga planeringen.
 
Dina insatser kommer bidra till såväl företagets framgång som till en bättre arbetsplats och vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet. Vi arbetar ofta i samverkansprojekt och därför söker vi en person som gillar öppenhet och transparens.
 
Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta biträdande arbetschef Mohammed Latif Daebes mohammed-latif.daebes@peab.se eller HR-partner Mia Ström mia.strom@peab.se 
 
Vi har inte möjlighet att ta emot din ansökan via mail. 
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

Arbetsledare

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Mar 25
Arbetsledare
 
Trivs du i ledarrollen och drivs av att få ta stort ansvar och att nå resultat tillsammans med ditt team? Då kan jobbet som arbetsledare hos oss på Peab Anläggning i Göteborg vara rätt utmaning för dig! Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med intressanta projekt, inspirerande kollegor och stora utvecklingsmöjligheter i vårt prestigelösa och inkluderande grupp på lokal marknad i Göteborg. 
 
Arbetsuppgifter
Som arbetsledare hos oss kommer du att ha en viktig och central roll med fokus på att leda både teamet och verksamheten framåt.
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
Arbetsberedning och uppföljning
Leda produktion i enlighet med projektets tidplan
Följa lagar och föreskrifter
Avrop och planering av en eller flera underentreprenörer och leverantörer i projektet
Att ha ett nära samarbete med platschefen i projektet du verkar i

 
Din roll
Rollens huvudsakliga ansvar ligger i att leda, fördela och följa upp arbetet inom tilldelat ansvarsområde. Du kommer medverka vid planering och teknik- och metodval för arbetsutförande, samt ansvara för att arbetsberedningar utförs. Du kommer avropa material efter samråd med platschef. Du kommer ansvara för god ordning på arbetsstället och rapporterar hinder, ändringar och avvikelser i handlingar och utförande till platschef, samt skriva dagbok efter varje arbetsdag.
 
Vi söker dig som:
har bygg/anläggningsteknisk utbildning med inriktning V/A
har över tio års erfarenhet av rollen som arbetsledare inom mark- och anläggningsarbete, entreprenadverksamhet, med gedigen kunskap och erfarenhet i innerstadsprojekt/VA.
arbetsledande befattning alternativt annan ledarskapserfarenhet inom bygg-och anläggningsproduktion
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
har god datorvana
har B-körkort

 
Personliga egenskaper
Rollen som arbetsledare kräver att du är en person som tar ansvar för din egen och andras säkerhet. Du tar del av relevanta kurser och utbildningar löpande. Det är även viktigt att du är en person med ett professionellt och affärsmässigt uppträdande i din yrkesroll. Du drivs av att få ta stort ansvar och att nå resultat tillsammans med ditt team.
 
Du bygger personliga relationer inom verksamheten. Du är även en person som uppfyller mål och förväntningar och som uppskattar att få vara med där det händer. Du förbättrar kontinuerligt ditt arbetssätt.
På Peab är vi stolta över den individanpassade utveckling som vi kan erbjuda våra medarbetare och du har goda möjligheter att göra karriär hos oss.
 
Har du frågor är du välkommen att kontakta bitr arbetschef Martin Carrick martin.carrick@peab.se eller Mia Ström, HR-partner mia.strom@peab.se 
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

Vägdriftsarbetare

Väg- och anläggningsarbetare
Läs mer Mar 18
Är du ansvarstagande lagspelare med erfarenhet av arbete på väg? Letar du efter ett omväxlande arbete? Uppskattar du frihet under ansvar och att var en del av en tight grupp? Då kanske du är vår nya vägdriftsarbetare till vår grupp!
 
Om tjänsten
TA-gruppen under Peab Anläggning AB, Region Drift- och underhåll, avd Nord, tillhandhåller produkter och tjänster åt kommuner, Trafikverket och privata aktörer. Vi besitter stor kompetens gällande upprättande av trafikanordningsplaner och har tillgång till den utrustning som krävs t ex TMA-skydd, trafikledningsansvar, skyltvagnar med mera. 
 
Som vägdriftsarbetare hos oss får du en varierad vardag. Du kommer att köra vår TMA-bil på småvägar på landet såväl som på högtrafikerade leder i centrala Göteborg. Andra dagar sitter du i servicebilen och skyltar upp enligt TA-plan eller utför räckesarbeten.
Beredskapstjänst och besiktningsronder av vägar är vanligt förekommande.
 
Vi är just nu 10 personer som arbetar tillsammans för att utveckla vår grupp och ta oss an större och mer utmanande projekt. Gruppen består av platschef, arbetsledare och vägdriftsarbetare. Vi jobbar tight ihop och stämningen är familjär. Här hjälper vi varandra och skapar en miljö där du kan känna dig trygg och lyfta idéer och förslag.
 
Om dig
Vi söker dig som är initiativtagare och med god omdömesförmåga! För att lyckas hos oss ska du trivas med att arbeta tillsammans med andra och, naturligtvis, i alla väder! Samarbete och service är A och O i rollen. Det gäller både inom gruppen och utåt mot kunder, beställare och samarbetspartners som underentreprenörer eller inhyrd personal. Arbetet är varierat och påverkas av många yttre omständigheter varför du behöver uppskatta och klara av snabba omställningar och ta egna initiativ och eget ansvar. Gott omdöme och känsla för affären vägleder dig då.
 
Krav för tjänsten
För tjänsten krävs C-körkort.
För att arbetet ska utföras på ett säkert sätt behöver du minst ett års erfarenhet av arbete på väg, gärna i både stadsmiljö och i det trafikintensiva vägnätet, god lokalkännedom, d v s hitta i Göteborg och du kommer att behöva tala svenska bra.
Vidare kommer du att behöva kommunicera och dokumentera via telefon och platta samt kunna läsa ritningar/TA-planer.
 
Övrigt 
Våra ordinarie arbetstider är 7-16 men kvälls- och nattarbete förekommer. Det är viktigt att dina ansökningshandlingar visar att du uppfyller kraven för tjänsten.
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa: 
 
Maroan El Ali, Platschef, 0725-33 44 10
Anki Säärelä, HR Partner, 0733-37 19 90
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

Inköpare

Inköpare
Läs mer Feb 29
Vill du arbeta på en intressant och stimulerande arbetsplats inom en expansiv marknad med spännande projekt? Då kan du ha hittat rätt. Vi är nu på jakt efter senior lagspelare som vill arbeta med inköpsfrågor inom Bygg Bostad Väst med placering i Göteborg.
 
Om jobbet
Region Bygg Bostad Väst, är idag fördelad på fyra Arbetschefsgrupper som är verksamma i Göteborg, Borås, Alingsås och Stenungsund. Vi tror att specialisering är nyckeln till framgång. Våra projekt drivs av kompetent produktionsledning tillsammans med spetskompetens inom bl.a. projektering, installationsledning och inköp.
 
Vi söker nu en senior inköpare med flera års erfarenhet av projektinköp med placering i Göteborg. Du kommer att vara den dedikerade inköparen på vårt miljardprojekt Simhallskvarteret i Partille.
I din befattning som inköpare i region Bygg Bostad Väst, har du ansvar för hela inköpsprocessen, från förfrågan till färdigt avtal, med aktivt stöd av platschef och övriga i projektteamet.
I projektteamet ingår bl. a installationsledare, entreprenadingenjör, produktionsledande personal samt KMA.
Du ingår i regionens inköpsgrupp där du tillsammans med övriga inköpare utvecklar vårt inköpsarbete. Du rapporterar till Inköpschef.
 
Om dig
Vi vill att du har relevant utbildning och flera års erfarenhet av att arbeta med strategiskt inköp inom byggsektorn. Det är ett stort plus om du har arbetat som arbetsledare eller platschef tidigare.
I denna position är det viktigt att Du är drivande och älskar att förhandla med affären i fokus.  En förutsättning för att lyckas i rollen, är att Du har en stark genomförandeförmåga och motiveras av att utveckla affärsrelationer med entreprenörer och leverantörer. Du har också en god förhandlingsvana, en stark kommunikationsförmåga samt hög integritet. Vi ser gärna att du är självständig och att du tycker att det är självklart att dela med sig av kunskap och bidra till andras utveckling.

Det är även viktigt att etik och moral är viktiga ledord för dig, för det är det för oss.
I Peab blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, personliga, utvecklande och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi göra. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling.
 
Vid frågor om tjänsten, kontakta Fredrik Andersson, Inköpschef, fredrik.andersson11@peab.se.
Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Sanna Klingström, HR, sanna.klingstrom@peab.se. 
 
Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Ansök nu