Göteborg: Kvalitetsingenjör till Lumibird

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kvalitetsingenjör till Lumibird i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-16 // Varaktighet: Heltid

För dig som vill ta steget in i en nyckelposition där du driver förbättringar och säkerställer högsta kvalitet av produkter - Då är det här din chans att göra verklig skillnad. Som kvalitetsingenjör kommer du att vara spindeln i nätet och leda arbetet med att utveckla och förbättra prestandan hos leverantörer. Med din metodiska och analytiska inställning kommer du att vara motorn som driver förändring och säkerställer att produkter håller högsta standard. Ta ledningen idag och gör din markering inom leverantörskvalitet!

OM TJÄNSTEN

Lumibird är ett ledande företag inom laserteknik, dedikerade till att leverera produkter av högsta kvalitet till kunder över hela världen. Bolaget har totalt 1000 anställda världen över, där drygt 40 anställda arbetar på Göteborgskontoret. Det är ett familjärt bolag där du tillsammans med kollegor får möjligheten att driva idéer, utveckla processer samt ta en och annan fika. Lumibirds framgång bygger på en stark kvalitetskultur och ett engagemang för ständig förbättring.

Då de nu utökar sitt team så söker vi en kvalitetsingenjör som kommer spela en avgörande roll i att säkerställa att deras leverantörer uppfyller specifika standards samt utveckla kvalitetsprocesser. Du kommer att vara ansvarig för att genomföra audit hos leverantörerna, genomföra utvecklings- samt förbättringsarbete och uppföljningar. Rollen innebär en del resor till leverantörer, de flesta sker inom Sverige och över dagen. Internt driver du kvalitetsrelaterade frågor med tvärfunktionella team och främja en kultur av datadriven problemlösning. Du arbetar tätt tillsammans med kvalitetschefen samt inköpsavdelningen där du även stöttar upp med indirekta inköp.

Detta är en säkerhetsklassad tjänst då Lumibird i Göteborg utvecklar, tillverkar samt säljer laser och avståndsmätare till försvarsindustrin. Det innebär att du kommer att genomgå en säkerhetsprövning innan möjlighet att tillträda tjänsten.

Du erbjuds

???? Möjlighet att driva dina idéer kopplat till utveckling av processer samt kvalitetsärenden hos leverantör

?? Bli del av ett växande bolag med en familjär stämning

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utveckla och förbättra kvalitetsprestandan hos leverantörer enligt krav
* Hantera och äga alla kvalitetsrelaterade frågor med tvärfunktionella team
* Delta i utvecklingen av leverantörs kvalitetssäkringsprocess tillsammans med kvalitetsansvarig
* Uppdatera, etablera och rapportera leverantörs kvalitetsindikatorer samt styra förbättringsplaner


VI SÖKER DIG SOM
- Har en färdigställd eftergymnasial utbildning inom kvalitetshantering eller liknande erfarenhet
- Har arbetslivserfarenhet från likvärdig roll som gett dig kunskap om kvalitetsverktyg, metoder och standarder (ISO 9001 och gärna 14001)
- Är obehindrad i svenska och engelska då dessa språk används dagligen

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande
- Samarbetsvillig
- Strukturerad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kvalitetsingenjör/-tekniker, elektronik

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kvalitetsingenjör/-tekniker, elektronik.

Junior Quality Assurance Engineer to Alps Alpine!

Läs mer Apr 3
Do you want to be a part of exciting technical projects in a global organization? Are you an engineer with an interest within proactive quality assurance and project management? As a quality assurance engineer you will be joining Alps Alpine in developing world class vehicle electronics, establishing new processes and improve existing ones, apply today!

ABOUT THE POSITION:

Alps Alpine is one of the world's leading manufacturers of electronic components with several different focus areas, including Automotive, Home and Mobile, and Industry, Healthcare & Energy. In Gothenburg, Alps Alpine primarily works towards the automotive industry, focusing on developing infotainment systems and other technically complex products within vehicle electronics. As a Quality Assurance Engineer at Alps Alpine, you will work with proactive quality within new and now existing projects towards Alps Alpines clients.

In this role, you will be a part of a team consisting of quality assurance engineers, quality control engineers and test engineers with responsibilty towards APQP (Advanced Product Quality Planning) and PPAP (Production Part Approval Process). You will be involved in the production process and work preventively within product development to secure the quality by analysing statistics, doing risk assessments and control analysis in development projects. Furthermore, you will be working cross-functionally with other teams and support clients, both locally and globally.

THE IDEAL CANDIDATE:
Has a university education in mechatronics or another relevant degree, or equivalent work experience.
Fluent in both spoken and written English.
Is able to travel both nationally and internationally.
Has a driving license.


It is also meritorious if you:

Previous experience within quality assurance or project management.
Previous working experience within the automotive industry.


In order to be a good fit with Alps Alpine, we think you have a professional approach towards customers and good communication skills. You are a fast learner, eager to learn and develop within the company. You are also flexible and focused on customer satisfaction. Though you work in a team with others you are a good team player with a positive and outgoing mindset and aim to help the team solve their tasks.

ABOUT THE CLIENT COMPANY:

Alps Alpine one of the world’s premier manufacturers of electronic components for computer, communications and car electronic equipment and is the industry leading manufacturer of high-performance mobile electronics. Alps Alpine, founded in 1948, is the only manufacturer specializing in mobile multimedia, an integrated system approach incorporating digital entertainment, security and navigation products for your mobile entertainment. The Swedish branch is focused on vehicle electronics with products within speakers and sound, infotainment, and radar solutions.

ABOUT THE ASSIGNMENT:

This is a consulting assignment which means that you will initially be employed by Friday.

ADDITIONAL INFORMATION:
Employment type: Full-time.
Start date: As soon as possible.
Location: Gothenburg.
Point of contact: Marta Laszewska.
Salary: Fixed monthly.


Apply by clicking the link below. Remember to be quick with your application as apply continuous selection of candidates and the position may be filled before the application deadline is due. 

ABOUT FRIDAY:

By being a partner to our clients and candidates, we strive to find the best match for you both. We achieve this by really getting to know our clients and candidate’s needs! Of course, we will ensure that requirements and skillsets match. But above all, we focus on the importance to find harmony between values ??and corporate culture which both candidate and client considers optimal.

Our passion is to help people find their dream job within the IT & Tech field. This ambition is a big part of the reason why Friday was founded, aiming to find that workplace that gives you the Friday feeling – every day!

We mainly focus on young engineers who are at the beginning of their careers or soon graduating from university within the IT and Technology field. Our belief is that people reach their fullest potential when looking forward to going to work.

Ansök nu

Supplier Quality Engineer till LUMIBIRD

Läs mer Apr 16
Om tjänsten:

LUMIBIRD är en global marknadsledare inom laserområdet med över 50 års erfarenhet. Bolaget specialiserar sig på design, tillverkning och marknadsföring av högpresterande laserlösningar för vetenskapliga, industriella och medicintekniska tillämpningar världen över. Med fokus på avancerad teknologi och kvalitet strävar man efter att leverera innovativa lösningar som möter kundernas unika behov. Anläggningen i Göteborg arbetar primärt med nyutveckling, försäljning och tillverkning av produkter till kunder inom försvarsindustrin. Specifikt handlar det om laseravståndsmätare som oftast sitter i flygplan, båtar och landsfordon som en del av övervakningssystemen som finns i dessa fordon.

Nu söker man efter en Supplier Quality Engineer som kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa och förbättra kvaliteten hos bolagets ca 70 leverantörer. Du blir den huvudsakliga kontaktpersonen för all kommunikation som rör avvikelser, reklamationer och utvärdering av produktkvalitet. Det kan innebära kontroll av hårdvara, genomgång av nyckeltal och leverantörsprestanda, men också ett stort ansvar i leverantörsrevisioner som årligen utförs.

Givet att bolaget är under ständig utveckling kommer du aktivt arbeta med att utveckla leverantörsprocesserna utifrån den expertis och bakgrund du besitter inom området. Du kommer ha mandat att initiera utredningar och kräva rapporter om du ser avvikelser och stora mängder reklamationer. Då denna roll är en central funktion på bolaget kommer du dagligen ha ett nära samarbete med olika avdelningar som inköp, tekniker, produktion samt kvalitetschef. Rollen kommer också innefatta att aktivt arbeta med att förvalta leverantörsrelationerna med löpande besök ute i deras fabriker och produktionsanläggningar.

Sammanfattningsvis innebär ditt ansvar följande:

Arbeta med avvikelser och reklamationer
Utvärdera leverantörsprestanda och nyckeltal - primärt fel per levererad komponent
Göra materialkontroll
Arbeta med processutveckling
Utföra leverantörsbesök och revisioner

Vi söker dig som:
Har en universitetsexamen inom relevant område - Supply Chain, kvalitetsledning eller liknande.
Besitter kunskap om kvalitetsverktyg, metodik och standarder (ISO 9001/14001).
Är metodisk, noggrann och analytisk.
Har en god förmåga att leda möten samt kan inspirera och driva aktiviteter framåt.
Kan sammanfatta och utforma rapporter.


Vi ser i denna roll dig som är erfaren leverantörskvalitetsspecialist med stark förmåga att analysera data och identifiera trender. Du bör vara självgående, initiativrik och ha utmärkta kommunikationsfärdigheter för att samarbeta med leverantörer och kollegor. Relevant arbetslivserfarenhet prioriteras över formell utbildning. Rollen kräver godkännande enligt gällande säkerhetsbestämmelser och kan inkludera medborgarskapskrav vid behov.

Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO under dina första 12 månader. Förutsatt att samtliga parter är nöjda i samarbetet kommer du därefter att bli anställd hos LUMIBIRD.

Övrig information:
Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Omgående
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Dino Segetalo - dino@oio.se
Lön: Fast månadslön




Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Quality Assurance Engineer to Alps Alpine!

Läs mer Apr 20
Would you like to contribute to cutting-edge technical projects within a global organization? Are you an engineer passionate about proactive quality assurance? Join us as a Quality Assurance Engineer at Alps Alpine, where you'll play a vital role in developing top-tier vehicle electronics, refining processes, and enhancing current practices.

OM TJÄNSTEN
Alps Alpine stands as a leading electronic components manufacturer globally, serving diverse sectors such as Automotive, Home and Mobile, and Industry, Healthcare & Energy. In Gothenburg, they focus lies in automotive electronics, particularly in crafting infotainment systems and other sophisticated products.

As a Quality Assurance Engineer, you'll spearhead proactive quality initiatives across both ongoing and upcoming projects for their clients. In this role, you'll work within a team of quality assurance, quality control, and test engineers, jointly managing Advanced Product Quality Planning (APQP) and Production Part Approval Process (PPAP) responsibilities. Your tasks will include proactive quality measures during product development, such as statistical analysis, risk assessment, and control analysis. You will drive improvement work in the quality area as well as carry out follow-ups and analyze the quality situation for the company's products. You'll also collaborate cross-functionally with other teams and provide client support locally and globally.

You are offered
- An exciting position with diverse responsibilities and excellent opportunities for growth within the company
- A dedicated consultant manager through Academic Work who acts as a career partner

VI SÖKER DIG SOM
- University education in mechatronics or another relevant degree, or equivalent work experience
- A strong quality mindset with an interest in QA
- Skills in Sharepoint and Office
- Willingness to travel nationally and internationally
- Driving license
- Fluent in both spoken and written English

It is meritorious if you have
- Previous experience within quality assurance or project management
- Previous working experience within the automotive industry
Knowledge can be gained through education, experience or self-taught.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Problem solver
- Quality-oriented
- Communicative

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Learn more about Alps Alpine here!

Ansök nu

Kvalitetsingenjör till Lumibird!

Läs mer Apr 16
För dig som vill ta steget in i en nyckelposition där du driver förbättringar och säkerställer högsta kvalitet av produkter - Då är det här din chans att göra verklig skillnad. Som kvalitetsingenjör kommer du att vara spindeln i nätet och leda arbetet med att utveckla och förbättra prestandan hos leverantörer. Med din metodiska och analytiska inställning kommer du att vara motorn som driver förändring och säkerställer att produkter håller högsta standard. Ta ledningen idag och gör din markering inom leverantörskvalitet!

OM TJÄNSTEN

Lumibird är ett ledande företag inom laserteknik, dedikerade till att leverera produkter av högsta kvalitet till kunder över hela världen. Bolaget har totalt 1000 anställda världen över, där drygt 40 anställda arbetar på Göteborgskontoret. Det är ett familjärt bolag där du tillsammans med kollegor får möjligheten att driva idéer, utveckla processer samt ta en och annan fika. Lumibirds framgång bygger på en stark kvalitetskultur och ett engagemang för ständig förbättring.

Då de nu utökar sitt team så söker vi en kvalitetsingenjör som kommer spela en avgörande roll i att säkerställa att deras leverantörer uppfyller specifika standards samt utveckla kvalitetsprocesser. Du kommer att vara ansvarig för att genomföra audit hos leverantörerna, genomföra utvecklings- samt förbättringsarbete och uppföljningar. Rollen innebär en del resor till leverantörer, de flesta sker inom Sverige och över dagen. Internt driver du kvalitetsrelaterade frågor med tvärfunktionella team och främja en kultur av datadriven problemlösning. Du arbetar tätt tillsammans med kvalitetschefen samt inköpsavdelningen där du även stöttar upp med indirekta inköp.

Detta är en säkerhetsklassad tjänst då Lumibird i Göteborg utvecklar, tillverkar samt säljer laser och avståndsmätare till försvarsindustrin. Det innebär att du kommer att genomgå en säkerhetsprövning innan möjlighet att tillträda tjänsten.

Du erbjuds

???? Möjlighet att driva dina idéer kopplat till utveckling av processer samt kvalitetsärenden hos leverantör

?? Bli del av ett växande bolag med en familjär stämning

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utveckla och förbättra kvalitetsprestandan hos leverantörer enligt krav
* Hantera och äga alla kvalitetsrelaterade frågor med tvärfunktionella team
* Delta i utvecklingen av leverantörs kvalitetssäkringsprocess tillsammans med kvalitetsansvarig
* Uppdatera, etablera och rapportera leverantörs kvalitetsindikatorer samt styra förbättringsplaner


VI SÖKER DIG SOM
- Har en färdigställd eftergymnasial utbildning inom kvalitetshantering eller liknande erfarenhet
- Har arbetslivserfarenhet från likvärdig roll som gett dig kunskap om kvalitetsverktyg, metoder och standarder (ISO 9001 och gärna 14001)
- Är obehindrad i svenska och engelska då dessa språk används dagligen

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande
- Samarbetsvillig
- Strukturerad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Studenter sökes för meriterande jobb hos RaySafe!

Läs mer Apr 12
Har du intresse för teknik och letar efter sommarjobb? Vill du även arbeta deltid under terminerna? Då ska du fortsätta läsa! RaySafe söker just nu kalibreringstekniker med start i maj. Om du är på jakt efter ett flexibelt och långsiktigt jobb vid sidan av studier, är detta en chans du inte vill missa!

OM TJÄNSTEN
Raysafe är ett snabbväxande internationellt bolag som utvecklar, tillverkar och marknadsför instrument för mätning av röntgenstrålning. Instrumentens tillämpning innefattar kvalitetskontroll av röntgenapparater men även strålskydd av personal. Academic Work söker nu studenter för sommarjobb och deltidsjobb under terminerna som Kalibreringstekniker hos Raysafe. Du kommer att få en gedigen introduktion med start i maj och arbeta med kollegor vars långa erfarenhet av arbetet möjliggör en bra start för dig, därav krävs ingen teknisk förkunskap.

Under sommaren kommer du arbeta kl. 07:30-16:00 under specifika veckor. Under terminerna finns det goda möjligheter för deltidsarbete som då sker eftermiddags-/ kvällstid två valfria vardagar i veckan och går därför utmärkt att kombinera med studierna! RaySafes kontor är placerat i Billdal och med kollektivtrafik från centrala Göteborg är det smidigt att transportera sig dit.

Du erbjuds
- Ett flexibelt och långsiktigt extrajobb
- Meriterande arbetslivserfarenhet redan under dina studier

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbeta med testmätningar och kalibrering av strålningsinstrument
* Attestera instrument för service
* Kontrollera servicelappar
* Överlämna testrapporter till tekniker som åtgärdar eventuella brister


VI SÖKER DIG SOM
- Är student på högskola/universitet och som har minst ett år kvar av din utbildning
- Har möjlighet att starta din introduktion i maj för att sedan arbeta heltid specifika veckor under sommaren
- Möjlighet att arbeta två vardagskvällar i veckan under terminerna
- Har någon typ av arbetslivserfarenhet och har erfarenhet av att ta ansvar i din roll
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska då båda språken används inom företaget

Det är meriterande om du
- Läser en tekniskt inriktad utbildning

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Kvalitetsmedveten
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Raysafe här!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB .

Business analyst med erfarenhet av tull, import och export!

Verksamhetsanalytiker
Läs mer Feb 20
För dig med erfarenhet inom tull och handel finns nu en möjlighet att ta nästa kliv hos vår kund! Du kommer tillhöra ett internationellt team som ständigt strävar efter nästa steg i utvecklingen och tillsammans arbetar för att förenkla rutinerna för import och exportklarering för att säkerställa snabb produktleverans och främsta kostnadseffektivitet. För att trivas i rollen ser vi att du drivs av resultat med ett analytiskt mindset. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Business analyst kommer du tillhöra ett internationellt team med kollegor från Sverige, Belgien, Kina och USA. Teamet befinner sig mitt i en resa som strävar efter att ta nästa steg i utvecklingen. Du kommer därför att ha en fantastisk möjlighet att vara med och forma och skapa effektiva och standardiserade processer, med fokus på att säkerställa utmärkt service gentemot teamets intressenter.

Vidare innebär den här rollen att du är den som driver processförbättring och optimerar diverse aktiviteter som möjliggör för uppdaterade arbetsrutiner som syftar till att stödja den globala tullstrategin. Du kommer att använda din kreativitet och samarbetsförmåga för att definiera, utveckla och implementera standarder för arbetssättet.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Övergripande processförbättring för att standardisera, förbättra och skapa en effektiv arbetsmetod globalt
* Utvärdera befintliga processer genom intervjuer, workshops, dokumentanalys, undersökningar, användarscenarier, processkartor, uppgifts- och arbetsflödesanalys med syfte att förbättra resultatet
* Stöd och förvaltning av operativa KPI:er på landsnivå och tillämpa korrigeringar och förebyggande åtgärder
* Utföra rotorsaksanalys och driva förändringar som är nödvändiga för kontinuerlig förbättring
* Samarbeta internt med digitala och andra relevanta intressenter för att identifiera förbättringsmöjligheter och dokumentera ROI för relevanta initiativ


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom tull och handel och förstår fullt ut handelsflöden, dokumentation och datakrav.
- Har förståelse för de reglerande handelskoncepten som rör förflyttning av varor över internationella gränser (tullklassificering, värdering, ursprungsland, frihandelsavtal, särskilda förfaranden och handelsprogram)
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då arbetet sker på dessa språk.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Resultatorienterad
- Ansvarstagande
- Analytisk

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Studerande marknadsassistent till dSPACE Nordic

Marknadsassistent
Läs mer Apr 27
Om du studerar inom marknadsföring och vill ta dig an en roll där du får agera expert inom området, ska du söka den här tjänsten. På dSPACE kommer du tillhöra ett engagerat team som sitter mitt i centrala Göteborg. Du kommer arbeta med frihet under ansvar och tillsammans med övriga kollegor hitta rätt väg framåt för att arbeta med och utveckla företagets marknadsstrategi. Vi tillämpar löpande urval, sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Hos dSPACE jobbar det flera ingenjörsteam där medarbetarna jobbat länge tack vare en sund företagskultur, mycket humor och nära till skratt med kollegorna. dSPACE har kontor både i Stockholm och Göteborg, med 10 medarbetare på kontoret på Östra hamngatan. Företaget har vuxit till att bli en viktig spelare i fordonsbranschen genom att erbjuda hård- och mjukvara, kursverksamhet och konsultarbete inom modellbaserad utveckling och testning av inbyggda styrsystem. Det handlar bland annat om styrsystem för självkörande bilar och kunderna är stora fordonstillverkare som bland annat Volvo, CEVT, Scania och NEVS.

dSPACE behöver fortsatt stärka sitt brand gentemot deras kunder, och du kommer in som en expert för att hitta rätt väg. Främsta fokus kommer vara att arbeta med deras marknadsföring och skapa content till digitala kanaler. Tjänsten passar dig som brinner för marknadsföring och redan under studierna vill ta möjligheten att ansvara för ett helt marknadsprojekt. Du har dessutom ett intresse för teknik då företaget är verksamma inom området och för att på bästa sätt kunna lyckas i din roll.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos dSPACE. Du kommer arbeta mellan 8-16h/veckan med flexibilitet för att anpassa arbetstid utefter dina studier.

Du erbjuds
- En flexibel och utvecklande tjänst
- Stora möjligheter att påverka och sätta dina egna idéer till verket
- Ett långvarigt samarbete under din studietid
- Möjlighet att knyta kontakter och utbyta erfarenheter med leverantörers marknadsföringsavdelningar

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Skriva artiklar i marknadssyfte att publicera på Linkedin
* Komma med idéer på marknadsaktiviteter
* Utveckla marknadsmaterial som syftar till att fronta företagets monter på mässor
* Designa presentationer och skapa grafiskt och rörligt material
* Arbeta med nyhetsbrev och pressreleaser


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning inom Media- och kommunikation/marknad, med minst två år kvar till examen
- Skriver och talar obehindrat såväl svenska som engelska. En stor del av materialet du kommer skapa är på engelska
- Har erfarenhet och kunskap av att arbeta med sociala medier

Det är meriterande om du har
- Har tidigare arbetslivserfarenhet
- Har erfarenhet av något video-redigeringsprogram och har klippt och redigerat videos sedan tidigare
- Har goda kunskaper i Indesign, Photoshop/ Adobe Creative Suite eller andra bildbehandlingsprogram
- Har goda kunskaper i Wordpress

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Innovativ
- Självgående
- Resultatinriktad
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om företaget här!

Ansök nu

Delivery Coordinator sökes!

Logistiker
Läs mer Apr 30
Nytt
Som delivery coordinator får du chansen att vara en nyckelperson och göra skillnad varje dag. Med möjligheten att agera spindeln i nätet, planera, samordna och säkerställa en god leverans. Vi letar efter någon med en logistikprofil som älskar att ta initiativ och vill komma med nya tankar och idéer! Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Som delivery coordinator kommer du att arbeta globalt och ansvara för att hantera och samordna leveranser av produkter till kunder på ett effektivt sätt. Du kommer att arbeta varierande gentemot olika marknader och kommer använda dig av många olika kommunikationskanaler. Dessutom kommer du arbeta med ständigt förändrings och förbättringsarbete.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst 6-12 månader med möjlighet till förlängning. Starten är enligt överenskommelse men gärna innan vecka 32.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Planera och schemalägga leveranser enligt kundorder och företagets riktlinjer
* Följa upp och lösa eventuella problem eller förseningar under leveransprocessen
* Upprätthålla noggrann dokumentation av leveranser
* Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa smidig hantering av leveranser och uppfylla kundkrav


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller liknande
- Besitter obehindrade kunskaper i Svenska och Engelska då båda språken används dagligen

Det är meriterande om du har


* Tidigare erfarenhet utav logistikhantering
* En eftergymnasial utbildning inom logistik


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika intressenter
* Har en vilja och intresse att arbeta med förändringar och förbättringar
* Har en problemlösningsförmåga och förmåga att fatta snabba beslut
* Du bidrar med nya tankar och vågar utmana tidigare arbetssätt


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Arkivredogörare till kommunal verksamhet centralt i Göteborg

Arkivarie
Läs mer Apr 30
Nytt
Vi söker en engagerad och noggrann arkivredogörare för en heltidsposition hos vår kund. Som arkivredogörare kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa effektiv hantering av företagets dokumentation och arkivering

OM TJÄNSTEN
På kontor arbetar idag ett omkring 50 personer. Du kommer att vara en nyckelperson i bolagsstödsteamet, som består av 4-5 dedikerade individer. Arbetstiden är måndag till fredag, med arbetstider från kl. 07.45 till 16.30. Kontoret är centralt beläget i Göteborg.

Arbetsuppgifter:
- Processutveckla arkivering för att säkerställa effektivitet och efterlevnad av gällande lagar och föreskrifter.
- Ordna, inventera och förteckna arkiv för att säkerställa en strukturerad och lättillgänglig dokumentation.
- Ta fram och revidera bolagets gallringsbeslut samt verkställa beslutad gallring kontinuerligt.
- Förbereda och ansvara för det praktiska vid leverans av handlingar till regionarkivet.
- Insortering och inskanning av hyreskontrakt och relevanta underlag.
- Utföra övriga administrativa arbetsuppgifter såsom bolagsstöd, agera förvaltningsassistent samt handläggare i olika typer av frågor inom området.

VI SÖKER DIG SOM
- Innehar B-körkort.
- Obehindrade kunskaper i svenska både i tal och skrift då det krävs i dagliga arbetsuppgifter.
- Erfarenhet av arbete med arkivering och dokumenthantering från en offentlig verksamhet.
- God förståelse för gällande lagar och regler inom området.
- Noggrannhet och förmåga att arbeta strukturerat och självständigt.
- God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med kollegor.
- Erfarenhet av att arbeta med digitala arkiveringssystem är meriterande.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Teknisk projektledare inom automation till Actemium

Automationstekniker, elektronik
Läs mer Apr 30
Nytt
Är du redo för nästa steg i karriären? Är du automationsingenjör idag och vill bli teknisk projektledare? Då är det dig vi söker! Actemium söker nu dig som besitter en lyhördhet och ledaregenskaper som vill bli en del av deras team på plats i Göteborg. Välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Som Teknisk Projektledare hos Actemium kommer du arbeta tätt med dina kollegor och säkerställa att projekten håller den kvalité och tidsram som krävs. Din roll är fokuserad inom el- och automation där du blir en del av en agil affärsenhet inom Actemium med kärnkompetens inom elkonstruktion och programmering. Du kommer att tillhöra en större koncern med varumärken såsom Actemium, Emil Lundgren, INAC, Eitech, Axians och Omexom som erbjuder tjänster inom elteknik och automation.

Hos Actemium blir du en del av ett härligt gäng och samtidigt får du tillgång till deras världsomspännande nätverk där säkerhet, ansvar?och en vilja att dela?kunskap står i fokus. Är du redo för en spännande resa i ett nystartat bolag där du vill bidra med ditt kunnande och har möjlighet att påverka?

Actemium strävar efter en god sammanhållning i gruppen och att deras medarbetare ska känna yrkesstolthet. Att trivas på jobbet är viktigt för Actemium och de erbjuder stora möjligheter till kompetensutveckling genom regelbundna utbildningar bl.a. genom Actemiums egna akademi. Som projektledare har du stor möjlighet att påverka ditt arbete, dess innehåll och din egen utveckling.

På plats på kontoret är de 26 kollegor med en atmosfär av en stor öppenhet i att ställa frågor, nyfikenhet och att de framför allt ser kontoret som ett stort team.

Du erbjuds
- Utvecklingsmöjligheter
- Bli en del av Vinci koncernen
- Familjär kultur och engagerade kollegor

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Som teknisk projektledare hos Actemium kommer du att arbeta utifrån deras kontor i Göteborg samt ute hos deras kunder runt om i Västra Götaland
* I din roll kommer du driva projekt inom el- och automation där du skapar utredningar, förstudier samt upphandlingar för projekten
* Du kommer ansvara för att tidsplanen och budgeten följs samt vägleda dina kollegor i projektteamet
* Du ansvarar för uppstart- och uppföljningsmöten med kunder samt vårdar och vidareutvecklar samarbeten


VI SÖKER DIG SOM
- Har flertal års erfarenhet som automationsingenjör
- Har erfarenhet av en ledande roll
- Är högskoleingenjör eller erhåller annan teknisk utbildning
- Har erfarenhet inom industri
- Har erfarenhet av ABB 800xA system
- Är obehindrat i det svenska och engelska språket i tal och skrift
- Erhåller B-körkort då resor förekommer i tjänst

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Lösningsorienterad
- Initiativtagande och handlingskraftig
- Strukturerad
- Relationsskapande

Actemium lägger stor vikt i dina personliga egenskaper och ser gärna att du uppskattar att arbeta tillsammans med andra, är lyhörd och har en förmåga att arbeta flexibelt. Du drivs av en affärsmässighet i ditt arbete och vill skapa lönsamma projekt med hög kvalité. Att skapa långsiktiga relationer med kunder såväl som kollegor är vad du ser som en självklarhet i din yrkesroll.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller:
- Steg 1: Ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
- Steg 2: Telefonintervju med Academic work
- Steg 3: Beteendebaserad intervju med Academic work
- Steg 4: Första intervju med Actemium
- Steg 5: Andra intervju med Actemium
- Steg 6: Referenser och kontraktsignering

INFORMATION OM FÖRETAGET
Actemium är VINCI Energies internationella varumärke inriktat mot industri. Actemium är ett av Sveriges största varumärken inom automation- och elteknik, specialiserade på installationstjänster inom el och instrumentering. Med industriell precision arbetar Actemium i huvudsak med deras industrikunder men utför även komplexa entreprenader på andra segment där deras expertis efterfrågas.
Actemiums industrinätverk i Sverige består idag av 13 affärsenheter och är samtidigt en del av ett internationellt nätverk av 400 affärsenheter. Deras affärsenheter finns i över 41 länder runt om i världen. Actemiums 250 medarbetare i Sverige ingår i ett nätverk med över 22.000 medarbetare över hela världen. De arbetar för att leverera säkra och hållbara lösningar och tjänster inom industrin. Actemium har kraften och expertkunskapen från deras globala nätverk och erbjuder skräddarsydda helhetslösningar.

Här kan du läsa mer om Actemium

Ansök nu

Tågvärdar till SJ AB i Göteborg!

Tågvärd/Tågvärdinna
Läs mer Apr 30
Nytt
Är du en flexibel person som trivs med att vara på resande fot, i kombination med att bemöta nya människor och leverera högklassig service? Då är rollen som tågvärd perfekt för dig! Just nu söker SJ AB efter personer som vill skapa en trygg och minnesvärd resa för deras kunder. Som tågvärd kommer du att få möjlighet att ta stort säkerhetsansvar samtidigt som du levererar service i världsklass under resans gång samtidigt som det ger dig möjlighet till en varierad vardag där du får utforska nya platser. Om du är redo för en ny möjlighet och vill växa inom järnvägsbranschen är du varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker flera engagerade tågvärdar som vill spela en nyckelroll i att skapa en trevlig och säker resa för SJ AB:s kunder. I rollen ger du högklassig service, förser kunder med information och ser till att säkerheten är prioriterad ombord. Du kommer att arbeta både på SJ Snabbtåg och SJ Regionaltåg där axlar rollen som både tågvärd och avgångssignalerare.

I ditt arbete på snabbtågen kommer ditt fokus vara att skapa en trevlig atmosfär i bistron där du jobbar med försäljning och svarar på frågor, du serverar också mat till kunder som reser i första klass, medan du på regionaltåget tar ansvar för biljetthantering, information och skapar en trevlig stämning ombord. På regionaltåget kommer du att agera självständigt, och på snabbtåget har du alltid en kollega vid din sida. Vi söker därför dig som trivs lika mycket med självständigt arbete som med samarbete i team.

Introduktion

Under de första 8 veckorna av anställningen genomgår du en betald heltidsutbildning med fokus på teoretisk och praktisk grundutbildning, förlagd i både Göteborg och Stockholm. Gällande utbildning som sker på annan ort bekostas detta av SJ AB sett till både resa och boende. Under utbildningen får du som blivande tågvärd lära dig hur du erbjuder en god service till kunder, hur du kommer använda digitala arbetsverktyg ombord, samt teknisk kunskap om fordonen. Du kommer också att utbildas i trafiksäkerhet, hantering av oförutsedda händelser för att kunna hantera olika situationer som kan uppstå i rollen. Utbildningen kommer också att ge dig omfattande kunskap om relevanta lagar och bestämmelser för ditt arbete inom järnvägen. Din anställning omfattas av bra fo?rma?ner och ga?llande kollektivavtal.

SJ AB erbjuder en dynamisk arbetsplats med en fantastisk framtid där stora möjligheter till personlig utveckling finns.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Förbereda resan genom att se vilka förutsättningar du kommer ha under dagen
* Ge service till kunder både innan och under resan
* Ansvara för servering i bistro, samt av förbeställd mat till kunder i första klass under resans gång
* Biljettvisering vid tågets avfärd och vid ny påstigning av kunder
* Ge löpande information till kunder vid trafikstörningar och avvikelser
* Uppmärksamma, hantera och rapportera avvikelser innan, under och efter resorna
* Samarbeta tillsammans med lokföraren och eventuell kollega som du jobbar tillsammans med
* Följa säkerhetsbestämmelser och ordningsregler som gäller för järnvägen samt SJ:s interna föreskrifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad 3 årig gymnasieutbildning
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Det är meriterande om du
- Har tidigare erfarenhet av säkerhets- eller servicebranschen

Särskilda krav
- Är 20 år fyllda vid inskickad ansökan, med anledning av alkoholservering
- Utdrag ur polisens belastningsregister kommer vara ett obligatoriskt moment om man ga?r vidare i rekryteringsprocessen
- Du kommer genomgå en hälsoundersökning där du ska uppfylla kraven enligt Transportstyrelsens regler

De beteenden vi kommer fokusera på i rekryteringen är
- Strukturerad
- Självgående
- Serviceinriktad
- Anpassningsbar
- Samarbetsvillig

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om SJ AB här!

Ansök nu