Göteborg: IT-SUPPORTTEKNIKER ONSITE TILL BOLAG INOM MEDTECH

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-SUPPORTTEKNIKER ONSITE TILL BOLAG INOM MEDTECH i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-03 // Varaktighet: Heltid

Söker du efter mer än bara ett jobb? Nu har du möjlighet att bli en viktig länk i kedjan som förbättrar vården och samhället som helhet. Som IT-supporttekniker Onsite spelar du en avgörande roll i att stödja vårdpersonalens och patienternas behov genom teknisk expertis och engagemang. I en dynamisk miljö får du möjlighet att vara en del av nytänkande förändringar som gör verklig skillnad. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för vår kunds räkning en 1st & 2nd line IT-supporttekniker Onsite. Kundföretaget är ett välkänt, expansivt och spännande företag inom vårdbranschen. Som IT-supporttekniker kommer du framförallt att jobba med installation, support och felsökning av IT utrustning via telefon och fjärrstyrningsverktyg. Detta utförs oftast direkt i dialog med deras användare men sker också i nära samarbete med lokala IT-tekniker och IT-driftspersonal när så kräver.

I rollen arbetar du från kundföretagets huvudkontor i hjärtat av Göteborg med att stötta vårdenheter runt om i hela Sverige tillsammans med ett mindre team. Du kommer vara en viktig kugge i supportteamet och ha tätt samarbete med hela supportorganisationen. Ärenden som hanteras av IT Supporten kommer in via telefon, mail samt ärendehanteringssystem. Är du driven och gillar att vara med och påverka IT-miljön så har du en stor chans för att få göra detta i denna roll. 

Exempel på arbetsuppgifter:

Jobba med installation, support och felsökning av IT utrustning.
Arbeta med inslag av användaradministration.
Vara med och utveckla och kvalitetssäkra IT Supporten.
Vara med och utveckla supportprocesser, för att säkerställa en högkvalitativ support.
Medverka och eventuellt samordna/driva förändringsarbete inom IT.
Bidra som tekniker i centralt samt delta centrala projekt och utrullningar.

VI SÖKER DIG SOM:
Har erfarenhet av arbete med IT-support sedan tidigare.
Tidigare har erfarenhet av Office 365, Microsoft Teams, Ondrive, Exchange och Active Directory.
Har kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem och nätverk.
Behärskar engelska och svenska flytande, då båda språken kommuniceras internt och externt.


Det är meriterande om du har erfarenhet av:

ITIL baserade ärendehanteringssystem tex. Ivanti, ServiceNow, Remedy etc.
Webdoc, Cosmic och/eller annat journalsystem.


Vidare kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet och för att trivas i rollen tror vi att du som person är nyfiken och flexibel i din yrkesroll och drivs av att få arbeta med människor. Vi tror att du som söker är en social och ansvarstagande person som har ett genuint intresse för människor, IT och att hjälpa andra samt att du har en stark samarbets- och kommunikationsförmåga.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av av Friday.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Vikariat som initialt kommer vara 7 månader.
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Elin Samuelsson, elin.samuelsson@friday.se
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! 

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Klienttekniker

Läs mer Maj 8
Vi söker nu en erfaren och engagerad klienttekniker med fokus på att säkerställa stabiliteten och säkerheten för klientmiljöer. Som klienttekniker kommer du att ansvara för att utveckla, implementera och underhålla klientinfrastrukturen, samt förvalta och optimera fysiska desktopmiljöer hos en av våra kunder.
Vi erbjuder dig
Trygga anställningsvillkor och en fast månadslön
Goda utvecklingsmöjligheter som konsult och en långsiktig plan hos Nexer
En familjär atmosfär och teambuildingaktiviteter med dina Nexer-kollegor!

Du kommer att arbeta nära med olika verktyg och plattformar såsom SCCM, Active Directory, PowerShell och Group Policy för att säkerställa en effektiv klienthantering. Dessutom kommer du att utveckla och implementera säkerhetspolicyer för klientmiljöer för att säkerställa en hög nivå av datasäkerhet och efterlevnad.
Vi ser gärna att du
Har erfarenhet av Windows klientinfrastruktur och utveckling av fysiska skrivbord.
Har förståelse för Windows 10 och Windows 11 operativsystem och dess arkitektur.
Har erfarenhet av SCCM, Active Directory, PowerShell och grupprinciper.
Är problemlösningsorienterad och analytiskt tänkande.
Har förmåga att arbeta självständigt och hantera flera projekt samtidigt.
Har erfarenhet av agilt arbete.
Behärskar Svenska obehindrat i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har kunskap inom hantering av mobila enheter samt erfarenhet av arbete i Citrix.
För att trivas i rollen som konsult hos oss tror vi att du har god analytisk förmåga, tar initiativ och är ihärdig när det gäller felsökning och problemlösning. Vi tror även att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta både individuellt och i grupp, eftersom du som konsult kan komma att arbeta i olika sammanhang.
Mer om Nexer Infrastructure
Nexer Infrastructure (vi hette då Sigma IT Tech) startade sin verksamhet 2018 och är specialister på en sak – talanger inom drift, support och IT-infrastruktur. Vi hjälper företag att växa och att framtidssäkra sin kompetens med hjälp av flexibla konsulttjänster. Bland våra kunder finns många välkända aktörer som är marknadsledande inom sina respektive branscher.
Som IT- konsult hos oss blir du väl omhändertagen och vi är måna om att du ska trivas. Vi lägger stor vikt vid att upprätthålla den goda stämningen i vår grupp, bland annat genom gemensamma aktiviteter som föreläsningar, after works och gemensamma lunchträffar. Blir du konsult hos oss lyssnar vi till dig, dina behov och i vilken riktning du vill utvecklas.
Ansökan
Då urval sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att läsa den!

Ansök nu

Support Technican

Läs mer Apr 17
Är du en social person med ett genuint intresse för teknik och vill fortsätta växa i en dynamisk arbetsmiljö med inspirerande kollegor? Då har vi den perfekta rollen för dig!Ta steget in i en spännande värld av teknikutveckling och samarbete på ett företag som präglas av högt tempo och fantastiskt teamarbete

OM ROLLEN
Som Support Technican hos oss på Norion Bankkommer du att dagligen stödja interna kollegor via chatt, e-post, telefon och personligen på kontoret. Du kommer att guida och stötta kringtredjeparts- och internt utvecklade applikationer, samt hantera inköp, installation, inventering och support av hårdvara såsom mobiltelefoner, bärbara datorer och videokonferenssystem.
Dessutom ingår det att bistå med grundläggande nätverkssupport inklusive patchning av det lokala nätverket, åtkomstpunkter etc.
Du kommer även att hantera behörigheter och licenser samt samarbeta med leverantörer för att säkerställa kvalitetsuppföljning.
Vidare ingår det att övervaka drift och kvalitetssäkring av kontorets IT-områden genom att hålla rent från IT-emballage och allmän utrustning, samt att tillhandahålla tekniskt support vid sammankomster såsom personalmöten.

OM DIG
För att passa för rollen som Support Technican på Norion Bank bör du ha ett genuint teknikintresse. Vi ser det som meriterande om duerfarenhet inom IT-support eller ett relaterat område alternativt liknande servicetjänster.Du bör också ha färdigheter i att felsöka hårdvaru- och programvaruproblem samt starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att interagera effektivt med kollegor på alla nivåer.Vidare är det viktigt att du har uppmärksamhet på detaljer och är engagerad i att leverera högkvalitativ support. Flexibilitet är också ett krav då du behöver kunna resa till våra andra kontor i Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors vid behov.Därav ser vi att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.
Slutligen, då denna roll är en viktigt supportfunktion tillämpas fem dagars arbetsvecka på vårt centralt belägna huvudkontor i Göteborg.

NORION BANKS ERBJUDANDE TILL DIG
För oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi.
Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen.

OM NORION BANK GROUP
Norion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten.
Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer, rekryteringsbolag samt konsultbolag i rekryteringen.

INTRESSERAD?
Vad roligt!Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
Frågor? Välkommen att höra av dig till oss! För frågor kring teamet och rollen - kontakta gärna Markus Hogsved, Head of Common Infrastructurepå markus.hogsved@norionbank.se
För frågor om oss som arbetsgivare eller rekryteringsprocessen kontakta gärna Jesper Östlund, Talent Acquisition Specialist, på jesper.ostlund@norionbank.se
Vi ser fram emot att ta del av just din ansökan!

Ansök nu

Vi söker en driven IT Support Technician

Läs mer Apr 2
Om rollen:Vi söker en driven och erfaren IT Support Technician som kommer att vara ansvarig för övervakning, hantering och uppföljning av supportärenden för klientinstallationer, arbetsstationer, olika IT-utrustning och serveradministration. Du kommer också att vara involverad i implementationer, felsökning av hårdvara och mjukvara, samt nätverksadministration.
Ansvarsområden inkluderar:Övervaka och hantera supportärenden för klientinstallationer, arbetsstationer, IT-utrustning och serveradministration.
Implementera och felsöka operativsystem, hårdvara och mjukvara.
Administrera ärenden inom ITSM-systemet.
Fungera som en enskild kontaktpunkt eller eskalera ärenden till tredje linjens support och tredjepartsleverantörer.

Kvalifikationer:Meriterande om du har erfarenhet av arbete inom IT-support, med fokus på klientinstallationer, arbetsstationer och serveradministration.
Kunskap om operativsystem, hårdvara och nätverksteknik.
Förmåga att hantera flera uppgifter och prioritera arbete effektivt.
Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att fungera som en länk mellan teknisk och icke-teknisk personal.
Certifieringar inom relevant teknologi (t.ex. Microsoft, Cisco) är en fördel.

Urval:Vi använder oss av löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Ansök nu

ICT Senior Service Desk Engineer

Läs mer Mar 28
We are looking for…
An ICT Senior Service Desk Engineer with an appetite to learn and with a willingness to delve into details when problem solving. A skilled professional who enjoys working on a variety of systems and with people at all levels of the organization. As an ICT Senior Service Desk Engineer you will be joining ICT Operations and Support in our Gothenburg office. Please note this is predominantly an onsite position.
Main focus of this role is to deliver friendly and efficient service, advice and technical support to Ascom’s own personnel. In this role you will work broadly in IT and user support, and more specifically with frameworks and tools such as Windows OS, Microsoft 365, network technologies and other global platforms. You will administer permissions and rights in Active Directory, so it is important that you have experience in this area as well.You will be working with our internal systems making certain that end users within Ascom are supported as well as ensuring that Ascom’s communication systems, security systems, centralized storage and server platforms are operative, continuously developed and secured. Please note that this role does not involve working with our own proprietary products or systems.
You will balance your time between service desk and infrastructure tasks in the Gothenburg data center. You will also participate in an on-call rotation every 6-7 weeks to support our critical systems with troubleshooting. In this role you will be reporting to Global ICT Infrastructure Manager.

Our Ideal Candidate has ...
BS degree in Computer Science, Information Technology, Information Systems, or related technical discipline Certifications MCSE or Microsoft Azure Administrator
3+ years working knowledge and experience with Azure environments and configuration and administration of physical and virtual servers (i.e. Dell & HPE hardware, VMware & Hyper-V Hypervisors) in a data center environment.
Good knowledge and competence within the area of LAN, WAN, WiFi and TCP/IP based communication platforms
Good knowledge within the area of Cyber Security including firewalls, reverse proxies, load balancing systems and certificate infrastructure.
Deep competence with Office365, Microsoft Teams, and SharePoint Online platforms.
Deep competence within the areas of Microsoft AD, Entra (Azure) AD, Azure Administration, Azure governance, Azure Identity as well as client/server computing and networking in an international multi-site corporate IT environment.
Good competence within the area of virtualization technologies, storage, and underlying hardware platforms.
Good competence within the area of DNS management, internal as well as external.
Ability to speak English fluently as well as to, within the competence area of this position, write general and technical documents.
Ability to conversational Swedish.
Ability to work alone as well as to co-operate with others both inside and outside the team and the company.
Being a team player, eager to grow and taking ownership (sometimes even outside of mentioned accountabilities).
Last but not least, you have good interpersonal skills, and you are comfortable communicating with people from all levels and backgrounds.

What we offer you…
Dynamic team
A company you can take pride in.
Inspiring and collaborative colleagues.
Abundant opportunities for personal and professional growth.
The chance to work with cutting-edge technology in the healthcare industry.

We are…
Ascom is a global solutions provider focused on Healthcare ICT and mobile workflow solutions. Headquartered in Switzerland, our business spans across 18 countries, and has been supporting the healthcare industry for 160 years by providing them with technology to enable them to support their communities.
Our systems are used in over 12,000 hospitals worldwide and handle more than 800 million alerts each year (over 2 million alerts a day!). Our solutions positively impact the lives of everyone who visits 1 of the hospitals or care-homes we work with.
Together we can make a difference in the lives of the people who benefit from our technology.

Ansök nu

IT Tekniker till Ringhals

Läs mer Feb 29
Vi söker en IT Tekniker till Ringhals, strax utanför Göteborg mot Varberg! Har du arbetat som en bred IT Supporttekniker i några år som 2nd line och/eller Onsite inom windowsmiljö? Då har du möjligheten att ta ditt nästa kliv i karriären!

Dina ansvarsområden kommer att vara:

- Win 10 /Win 11 Klient daglig drift

- Jobba med configuration manager (SCCM)

- Uppdateringar av GPO

- Ansvarig fo?r att fo?rbereda och distribuera security patchar

- Klient sa?kerhet uppdateringar

- Kunskap om Defender (antivirus)

- Felso?ka om det a?r problem med sa?kerhets uppdateringar

- Involvering i projekt (ang. klient sa?kerhet

- Vitlistning

Krav:



Vi tror att du som so?ker a?r en person som ka?nner sig trygg i sin roll och har några a?rs
erfarenhet inom IT-drift och har jobbat i IT-miljo?er med ba?de drift och utveckling av IT-
infrastruktur. Vi ser ga?rna att du uto?ver dina kunskaper om datacenterdrift har spetskompetens
inom na?gra av dessa omra?den:

- Sa?kerhet (du har kunskap och har jobbat med klient antivirus)

- Du har jobbat tidigare i SCCM och kan navigera i verktyget

- Du har gjort fo?ra?ndringar i IT miljo? (IT Change) tidigare

- Fo?rsta?else fo?r ITIL processer

- Windows server Win 10 och Win 11

- Beha?rskar programmering/scripting i t. ex. PowerShell

- Du ska a?ven beha?rska svenska och engelska obehindrat i ba?de tal och skrift.

- Det a?r meriterande om du har erfarenhet av paketering av applikationer



Stort fokus kommer att la?ggas pa? personlig la?mplighet och ambitionen att utvecklas inom
omra?det. Du har en god fo?rma?ga att sa?tta dig in i ny teknik och a?r duktig pa? felso?kning av
varierande storlek och komplexitet. Vi ser ga?rna att du som so?ker a?r fo?rtroendeskapande, ba?de
inom den egna gruppen och mot o?vrig verksamhet. Du trivs i fo?ra?ndring och har en naturlig
stra?van mot sta?ndiga fo?rba?ttringar. Du har god samarbetsfo?rma?ga och ett o?dmjukt
fo?rha?llningssa?tt till ma?nniskor omkring dig. Du trivs med att samarbeta med andra och har
a?ven god struktur i ditt egna arbete.











Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Ringhals, strax utanför Göteborg

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB .

Junior Backendutvecklare till Pagero

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 3
Vi söker nu för Pageros räkning efter en driven, junior backendutvecklare för att ansluta till deras utvecklingsteam som sitter uppdelade i Göteborg och Skövde. Är du ute efter en ny utmaning i karriären och vill komma till en arbetsplats med god sammanhållning och tekniken i fokus är detta en roll för dig. Ansök idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN:

Du kommer tillhöra teamet E-banking som framförallt utvecklar lösningar för automatiserade fakturaflöden och bankkommunikation. Arbetet innebär både nyutveckling och löpande uppdateringar av Pageros plattform där du tillsammans med både seniora och juniora kollegor utvecklar marknadsledande lösningar. De flesta i teamet besitter fullstackkompetens och även om du främst kommer arbeta med backendutveckling i Scala innebär rollen också en del frontendutveckling i React. Man arbetar i en DevOps-miljö och driftsätter kod löpande vilket innebär fullt ägandeskap över plattformen och dess underhåll.

För att lyckas i denna roll behöver du ha en god programmeringsgrund från utbildning eller praktiskt arbete. Eftersom man arbetar med en bred teknikstack är det också viktigt att du är villig att lära dig och arbeta med nya tekniker. Vardagen kan bestå av allt från nyutveckling i plattformen till att designa en ny integrationslösning, testning eller leta buggar inför nya releaser.

Företagskulturen präglas av nära samarbete med högt i tak där inga frågor är för dumma. Hellre att du frågar om hjälp än att du fastnar i ett problem. Det finns en förväntan på alla att ställa upp för varandra, både i teamet men också över teamgränserna.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en relevant eftergymnasial examen, till exempel IT, Data eller liknande
Besitter goda programmeringskunskaper i Java, C# eller Scala
Kommunicerar flytande i svenska såväl som engelska i tal och skrift 
Är öppen för att gå mot en fullstackroll


Vi ser det som meriterande om du:

Har något års erfarenhet från en liknande roll
Har goda kunskaper i frontendutveckling i React


För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven och nyfiken lagspelare som är intresserad av utvecklas, både tekniskt och som person. Då du kommer jobba med insyn i finansiella processer krävs en bakgrundskontroll innan eventuell anställning.

Om kundföretaget:

Pagero är ett snabbväxande globalt bolag med en innovativ och föränderlig produkt som har tusentals användare i över 40 länder! Pagero är ledande på marknaden och erbjuder ett Smart Business Network som kopplar ihop köpare och säljare världen över för automatiserad och säker kommunikation av affärsdokument. Kulturen präglas av en entreprenöriell anda och du får komma in i ett team som uppmuntrar utveckling och har kul tillsammans.

Om anställningen:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer att vara anställd av Friday. Ambitionen från både Pagero och vår sida är att du därefter blir direktanställd hos Pagero. 

Övrig information:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Placering: Göteborg eller Skövde
Kontaktperson: Stina Högström
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om Friday:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Provningsingenjör till fordonsindustrin!

Provningsingenjör, maskin
Läs mer Maj 17
Nytt
Friday söker för kunds räkning en Provningsingenjör. Vår kund verkar inom fordonsindustrin. Har du ett stort intresse för fordon och tycker om att arbeta hands on är du varmt välkommen in med din ansökan! 

Om tjänsten: 

I din roll som provningsingenjör kommer du att ha en viktig roll i organisationen. Du kommer att få tryggheten med att tillhöra ett väletablerat företag inom fordonsindustrin men även den innovativa spännande delen av känslan att medverka i ett startupföretag. 

Provningsuppdragen har stor variation beroende på vilket system eller fordon som ska utvärderas, vilket medför nya spännande utmaningar. Du kommer att tillhöra ett team om 17 personer, där du alltid kommer att jobba tätt tillsammans med dina kollegor i varje projekt. I rollen som provningsingenjör kommer du främst arbeta med provning av fordon ute på testbanan och dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära att: 

Förbereda och genomföra prov av fordon. 
Analysera testresultat och felsöka mer komplexa fel.
Ha kontakt med interna intressenter.
Delta i utvecklingen av anläggningens testsystem och metoder. 

Vi söker dig som: 
Har en högskole- eller universitetsutbildning inom exempelvis maskinteknik eller mekatronik, alternativt motsvarande erfarenhet. 
Har B-körkort och flerårig erfarenhet från bilkörning. 
Talar och skriver flytande engelska då språken används dagligen. 
Har goda kunskaper inom Linux, AD/ADAS.
Har ett fordonsintresse. 


Det är meriterande om du: 

Har erfarenhet av provning av aktiva säkerhetssystem samt analys av fordon och fordonssystem. 


Stor vikt kommer vidare att läggas vid personlig lämplighet där vi som person tror att du är kommunikativ och drivande. Du räds inte av nya utmaningar och är initiativtagande som person. Du är duktig på att samarbeta med andra. Även strukturerad, analytisk och noggrann i ditt arbetssätt. 

Om anställningen: 

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du initialt kommer att vara anställd av Friday med ambitionen att bli överrekryterad till kund. 

Övrig info: 
Omfattning: Heltid
Start: Omgående/Enligt överenskommelse
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Bianca Lord
Fast månadslön


Ansök genom att klicka på ”Sök tjänst”. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. 

Om Friday: 
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

 Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Strategisk Inköpare inom stålkomponenter till fordonsbolag!

Inköpare
Läs mer Maj 17
Nytt
Har du erfarenhet från stålindustrin och vill ta ett nästa kliv i karriären? Vi söker dig som har ett starkt affärssinne och med en gedigen erfarenhet inom inköp. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för kunds räkning en Strategisk Inköpare/Specialist inom stålkomponenter till ett framstående fordonsbolag. Vår kund supporterar olika delar inom organisationen med inköp, varpå denna roll ingår inom verksamhet för direktmaterialinköp för stålkomponenter (platt stål och järngjutsgods). I rollen kommer du att ingå i ett internationellt team om 8 personer. I tjänsten kommer du vidare att agera affärspartner där du både kommer att arbeta med strategiskt inköp med även agera specialist inom området. Du kommer bli en viktigt del av affärsstyrningsfunktionen inom inköp där din roll också kommer att ligga på att stödja och utmana inköpare inom verksamheten i diskussioner/förhandlingar om råvaror med leverantörerna.

Huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

Stödja inköpare inom verksamhetsområdet med att utforma/förhandla villkor/avtal för råvaror med leverantörer i enlighet med riktlinjerna inom inköp.
Stödja/utmana inköparna i förhandlingar om att lösa önskemål om prisökningar för råvaror utanför avtal.
Förstå de ekonomiska faktorer som påverkar tillgången på råvaror och prisvolatiliteten.
Använda interna och externa källor för att analysera olika rapporter/data om stålmarknaden (platt stål och järngjutgods) främst inom Europa men också i USA, Brasilien och Indien.
Stödja köparorganisationen att gå från manuella processer till automatiserade arbetssätt med hjälp av verktyg som finns tillgängliga inom organisationen.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller likvärdigt område.
Har flera års arbetslivserfarenhet av inköp inom stål och en förståelse för marknaden.
Är flytande i engelska i både tal och skrift då språket kommuniceras internt.


Stor vikt kommer vidare att läggas vid personlig lämplighet där vi som person tror att du är kommunikativ och drivande. Du är vidare affärsinriktad och är duktig på att samarbeta med andra. Du är även strukturerad, analytisk och noggrann i din arbetssätt.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du initialt kommer att vara anställd av Friday med ambitionen att bli överrekryterad till kund.





ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående/Enligt överenskommelse
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Sophie Tisell
Fast månadslön


Ansök genom att klicka på "Sök tjänst". Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.





OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

IT-SUPPORTTEKNIKER ONSITE TILL BOLAG INOM MEDTECH!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 3
Söker du efter mer än bara ett jobb? Nu har du möjlighet att bli en viktig länk i kedjan som förbättrar vården och samhället som helhet. Som IT-supporttekniker Onsite spelar du en avgörande roll i att stödja vårdpersonalens och patienternas behov genom teknisk expertis och engagemang. I en dynamisk miljö får du möjlighet att vara en del av nytänkande förändringar som gör verklig skillnad. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN:

Friday söker för vår kunds räkning en 1st & 2nd line IT-supporttekniker Onsite. Kundföretaget är ett välkänt, expansivt och spännande företag inom vårdbranschen. Som IT-supporttekniker kommer du framförallt att jobba med installation, support och felsökning av IT utrustning via telefon och fjärrstyrningsverktyg. Detta utförs oftast direkt i dialog med deras användare men sker också i nära samarbete med lokala IT-tekniker och IT-driftspersonal när så kräver.

I rollen arbetar du från kundföretagets huvudkontor i hjärtat av Göteborg med att stötta vårdenheter runt om i hela Sverige tillsammans med ett mindre team. Du kommer vara en viktig kugge i supportteamet och ha tätt samarbete med hela supportorganisationen. Ärenden som hanteras av IT Supporten kommer in via telefon, mail samt ärendehanteringssystem. Är du driven och gillar att vara med och påverka IT-miljön så har du en stor chans för att få göra detta i denna roll. 

Exempel på arbetsuppgifter:

Jobba med installation, support och felsökning av IT utrustning.
Arbeta med inslag av användaradministration.
Vara med och utveckla och kvalitetssäkra IT Supporten.
Vara med och utveckla supportprocesser, för att säkerställa en högkvalitativ support.
Medverka och eventuellt samordna/driva förändringsarbete inom IT.
Bidra som tekniker i centralt samt delta centrala projekt och utrullningar.

VI SÖKER DIG SOM:
Har erfarenhet av arbete med IT-support sedan tidigare.
Tidigare har erfarenhet av Office 365, Microsoft Teams, Ondrive, Exchange och Active Directory.
Har kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem och nätverk.
Behärskar engelska och svenska flytande, då båda språken kommuniceras internt och externt.


Det är meriterande om du har erfarenhet av:

ITIL baserade ärendehanteringssystem tex. Ivanti, ServiceNow, Remedy etc.
Webdoc, Cosmic och/eller annat journalsystem.


Vidare kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet och för att trivas i rollen tror vi att du som person är nyfiken och flexibel i din yrkesroll och drivs av att få arbeta med människor. Vi tror att du som söker är en social och ansvarstagande person som har ett genuint intresse för människor, IT och att hjälpa andra samt att du har en stark samarbets- och kommunikationsförmåga.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av av Friday.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Vikariat som initialt kommer vara 7 månader.
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Elin Samuelsson, elin.samuelsson@friday.se
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! 

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Junior Integratör till Saab i Göteborg

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Maj 15
Har du ett tekniskt intresse och goda kunskaper inom mjukvaruutveckling samt intresse av att även jobba hårdvarunära? Vill du dessutom bli en del av ett härligt team och arbeta dedikerat i ett projekt med integration och konfigurering? Då kan rollen som Integratör på Saab vara något för dig, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

OM KUNDFÖRETAGET:

SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är runt 19 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. SAAB ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter, där de respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

OM TJÄNSTEN:

I rollen som Integratör kommer en del av ett medelstort team bestående av såväl juniora som seniora ingenjörer. Teamet arbetar agilt och utvecklar radarsystem och antenner med tillhörande funktionalitet med integration och konfigurering. I rollen som Integratör kommer du att arbeta med såväl mjuk- som hårvara vilket ställer krav på att du har en god förståelse för båda. Du kommer att arbeta med integration av delsystem, verifiering och testning. Du har således både inslag av såväl programmering som mer hårdvarunära utveckling i rollen där praktiska inslag är en del av jobbet.

SÖKER DIG SOM:
Har en civilingenjörsutbildning inom mjukvaruutveckling, datateknik, IT eller motsvarande.
Har ett stort tekniskt intresse samt ett intresse för integration.
Besitter goda kunskaper inom såväl programmering som hårdvarunära arbete.
Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska.


Det är meriterande om du:

Har arbetslivserfarenhet i en liknande roll eller av liknande arbetsuppgifter.


För att trivas i den här rollen tror vi att du som person är driven, kommunikativ, strukturerad och en lagspelare som gör ditt bästa för att bidra till gruppens prestation. Då du kommer att ha daglig kontakt med interna aktörer i andra team ser vi vidare att du är utåtriktad och har lätt för relationsskapande. Du är flexibel och orädd att ta dig an nya, varierande arbetsuppgifter.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningen har vår kund krav på säkerhetsklassplacering vilket kan medföra krav på visst medborgarskap.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen är att du sedan blir direktanställd hos Saab. 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid.
Start: augusti/september 2024.
Placering: Göteborg.
Rekryteringsansvarig: Marta Laszewska
Lön: Marknadsmässig.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. 

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! 

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Systemingenjör inom nätverkskommunikation till SAAB

Civilingenjör, systemutveckling
Läs mer Maj 8
Är du en driven och målmedveten person med intresse för signalbehandling och som besitter en god teknisk kompetens? Vill du dessutom arbeta i en miljö präglad av personlig såväl som professionell utveckling och arbeta med innovativa produkter i teknikens frakant? Då kan rollen som Systemingenjör vara något för dig, sök redan idag!

OM KUNDFÖRETAGET:
SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är runt 19 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. SAAB ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter, där de respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

OM TJÄNSTEN:
Som Systemingenjör kommer du att bli en del av ett team bestående av juniora såväl som seniora ingenjörer. Teamet arbetar med radarfunktionalitet med fokus på signalbehandling. I rollen kommer du att arbeta med BIT-hantering (Build In Test) tillsammans med andra kompetenta personer inom området. Vidare kommer du att ha ansvaret för att analysera och synkronisera felkoder i systemet för att sedan presentera vidare för intressenter inom organisationen. Du kommer också att arbeta med CANbus samt med att utbilda användare inom BIT. I rollen kommer du att få en nyckelroll och ha många kontaktytor, vilket gör att en god kommunikationsförmåga är vid stor vikt.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en civilingenjörsexamen inom datateknik, nätverk- och kommunikation eller motsvarande inriktning.
Besitter goda kunskaper inom data, nätverk och/eller kommunikationsprotokoll.
Tycker att tekniska utmaningar är spännande och har ett intresse av att arbeta med komplexa produkter.
Talar och skriver flytande svenska samt engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet.


Det är meriterande om du:

Har en god förståelse i Matlab, Java och C.
Har arbetat vid sidan av studier inom ett tekniskt område/har hobbyprojekt inom IT.


För att trivas i den här rollen tror vi att du som person är driven, har en god analytisk förmåga och trivs att arbeta i team för att tillsammans med andra uppnå bästa möjliga resultat. Du är initiativtagande och inte rädd för att ta dig an nya arbetsuppgifter och komma med innovativa lösningar.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningen har vår kund krav på säkerhetsklassplacering vilket kan medföra krav på visst medborgarskap.

OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6-12 månader blir direktanställd hos kunden. 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Augusti/September 2024
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Sophie Tisell
Lön: Marknadsmässig 


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. 

OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! 

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu