Göteborg: Redovisningsekonom

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2018-01-26 // Varaktighet:

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som

Nedan visas andra jobb i Göteborg som .

Solcellsmontör

Läs mer Apr 15
Vi har mycket att göra och behöver bli fler!
Nu behöver vi stärka företaget med ytterligare ett team av solcellsmontörer. Vi vill stärka med ett nytt professionellt solcellsteam bestående av 2-3 personer.
Tjänsten är planerad att starta omgående. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag kl 07:00-16:00. Tjänsten är heltid, 100% (40h).
Tjänsten innebär att du kommer vara anställd som solcellsmontör, arbetsområdet är Västra Götaland, med utgångspunkt Göteborg men vi har ibland uppdrag i andra regioner.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Programledare investeringsprogram Kapacitet väst

Läs mer Mar 28
Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20?000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.
Vattenfall Eldistribution AB distribuerar el till hushåll, företag och samhälle – dygnet runt året om. Vårt elnät är över 12 000 mil långt och vi distribuerar el till nästan 900 000 kunder. Vi bygger, driver, underhåller och investerar i vårt elnät för att du som kund ska få en tillförlitlig leverans.
Läs mer om oss på https://www.vattenfalleldistribution.se/om-oss/
Vill du som Programledare hos oss på Vattenfall Eldistribution göra skillnad?


Jobbeskrivning
Vill du ha en spännande vardag och jobba för en fossilfri framtid? Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät.
Avdelning Program Management växer och söker nästa stjärna som vill vara med oss på resan. Just nu består vårt team av ett glatt gäng på sju programledare som tillsammans utgör hjärtat av vår programledning. Vi har skapat en miljö med hög psykologisk trygghet, där erfarenheter och åldrar varierar, och där vi tillsammans utmanar och levererar resultat.
Proaktivitet, engagemang och en öppen dialog värdesätts. Ledarskapet präglas av förtroende, fokus på resultat och en förväntan på ömsesidigt engagemang och leverans. Här får du inte bara vara en del av arbetskulturen utan också möjlighet att bidra till och forma den.
Ditt huvudsakliga uppdrag innebär att leda och styra ett eller flera investeringsprogram. Som programledare ansvarar du för hela programmet med ingående projekts resultat gällande tid, kostnad och innehåll. För denna roll är det program Kapacitet Väst aktuellt. Detta är ett program som är i sin linda och du får som programledare möjlighet att vara med och starta upp, forma och etablera programmet.
Du är projektsponsor och även ombud i kontrakt. Du har ett stort åtagande i att stötta och vägleda projektledare samt fatta beslut i strategiskt viktiga frågor. En av huvuduppgifterna är att säkra programmets leverans och framdrift genom både finansiella beslut och TG beslut. Till din hjälp har du din programstyrgrupp där du också får stöd i att vid behov prioritera inom programmet.
Du leder ett programteam där stödfunktioner till programmet och dig som programledare finns. Du är också ansiktet utåt mot entreprenörer, leverantörer och ev. kunder. På avdelningen förväntas du också bidra till utvecklingen av programstyrningen samt bidra och driva det förändringsarbete som behövs. Du rapporterar till chef för avdelningen Program Management.
Resor i tjänsten förekommer regelbundet.


Kravspecifikation
För att lyckas i rollen är det viktigt du är resultatorienterad och har förmågan att leda många personer på ett prestigelöst och tydligt sätt. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och driver ditt arbete på egen hand i samverkan med teamet runt omkring dig. I rollen som programledare har du många intressenter och det är därför viktigt att du är en god kommunikatör, ledare och förhandlare.
Vi söker dig som har
Akademisk utbildning om minst 300 hp.
Minst 10 år erfarenhet av större projekt och program med verifierat positivt resultat och budget ansvar.
Du ska ha ledarerfarenhet och vara bekväm att leda andra resurser
Mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska
Körkort B

Vi erbjuder: En utmanande och givande roll där du kan påverka framtidens energiprojekt. Ett stöttande arbetsklimat där din professionella utveckling prioriteras och möjlighet att bidra till förändringsarbete och utveckling inom programstyrning


Ytterligare information
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle kommer du som programledare att ha en central roll i vår vision att möjliggöra ett klimatsmart liv inom en generation. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en företagskultur där vi strävar efter att vara öppna, aktiva och positiva med arbetsuppgifter som utvecklar och utmanar dig. Våra medarbetares och samarbetspartners hälsa och välbefinnande är viktig för oss. En god arbetsmiljö är grundläggande i allt vi gör och säkerheten står alltid i centrum. För oss är det viktigt att dina personliga värderingar stämmer överens med vår kultur som präglas av att göra varandra bättre, ligga steget före samt att hålla vad vi lovar.
Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här.
Placeringsort Trollhättan eller Göteborg


För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Pernilla.ngomagnusson@vattenfall.com
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Jessica Petersson, jessica.petersson@vattenfall.com.


Fackliga representanter via Vattenfalls växel, 08 739 50 00
Christian Ericsson, Ledarna, Anne-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Asim Nokic, Unionen, Ulf Tengman, SEKO


Vi gör urval löpande och välkomnar din ansökan senast 15 april. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.


Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Arkivarie

Läs mer Jun 29
Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 380 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är placerad inom enheten Ärendeprocess som är en del av avdelningen för Verksamhetsstyrning. På enheten arbetar utöver arkivarier även bland annat nämndsekreterare och ärendecontrollers. En av våra arkivarier ska nu vara föräldraledig och vi söker därför en vikarie.

Enheten för ärendeprocess uppdrag är att styra, stödja och utveckla stadsbyggnadskontorets ärendeprocess och informationsförvaltning. Vi arbetar med att styra kontorets informationsflöde för att säkerställa en trygg och långsiktig informationsförsörjning där information framställs, hanteras, förvaras, överförs, skyddas och vårdas på ett sådant sätt att den kan tillgängliggöras, användas och återanvändas upprepat under hela den tid den ska bevaras.

I enhetens uppdrag ligger även att administrera och kvalitetssäkra myndighetens ärende- och nämndprocess i syfte att säkerställa att byggnadsnämndens beslut bereds och fattas på ett korrekt, rättssäkert och språkligt lättillgängligt sätt. Enheten ger även administrativt stöd till direktör och förvaltningsledning.

Som vikarierande arkivarie på stadsbyggnadskontoret kommer en stor del av ditt arbete utgöras av traditionellt arkivarbete, kundservice samt eftersökning, menprövning och utlämnande av allmänna handlingar. Du kommer även arbeta med kvalitetshöjande arbete i vårt e-arkiv Comprima. Tillsammans med dina kollegor är du ett stöd till förvaltningens kärnverksamheter i arkivfrågor.

KVALIFIKATIONER
Du har högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 högskolepoäng varav minst 60 poäng inom arkivvetenskap. Erfarenhet av arbete inom arkivområdet samt av kundarbete inom offentlig förvaltning där utlämnande av allmänna handlingar ingått är meriterande. För tjänsten krävs goda kunskaper i arkivlagen, tryckfrihetsförordningen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen. Det krävs också att du har kunskaper i verksamhetsbaserad/processorienterad arkivredovisning.

För oss är det en självklarhet att arbeta serviceinriktat. Därför har du som söker hög social kompetens och god förmåga att samarbeta med andra. För tjänsten krävs att du har god förmåga att kunna växla mellan ett övergripande analytiskt perspektiv och en detaljerad nivå. Du är också noggrann och ansvarstagande och sköter ditt arbete strukturerat och organiserat. Som arkivarie hos oss är det viktigt att du är lösningsfokuserad och att du arbetar effektivt och resultatinriktat.


ÖVRIGT
Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Ansök nu

Distriktssköterska/Barnsjuksköterska BVC

Läs mer Jun 29
Närhälsan utvecklar primärvård i världsklass. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna och gör skillnad för deras liv och hälsa. Vi erbjuder dig ett stimulerande och meningsfullt arbete med kompetenta kollegor, tydligt ledarskap och utvecklingsmöjligheter.



Om oss

Närhälsan Gibraltargatan vårdcentral & BVC är en väletablerad vårdcentral med gott rykte, en god ekonomi och med hög kontinuitet.

Här finns drygt 16000 listade patienter i alla åldrar varav många studenter. På vårdcentralen arbetar 42 medarbetare. Vi bildar tillsammans med dig en arbetsgrupp som präglas utav hög kompetens, stort engagemang och en härlig arbetsglädje.

Hos oss har vi ett närvarande, tydligt och stödjande ledarskap samt kollegium. Stor vikt läggs vid att alla skall trivas då vi är övertygade om att det gynnar våra patienter. Vi har högt satta mål och vill att alla skall vara delaktiga i de processer som leder verksamheten framåt. Inom vårdcentralen är det korta beslutsvägar och du kommer att möta en god gemenskap. Vi är stolta över vår vårdcentral och söker nu Dig som är engagerad, lösningsorienterad och positiv!

Om arbetet

Du får ett omväxlande arbete där du följer barn och föräldrar från nyfödd till dess att skolhälsovården tar vid. Som BVC-sköterska har du en central roll i att möta familjernas behov, göra medicinska och omvårdnadsmässiga bedömningar och prioriteringar. Vi erbjuder barnhälsovård enligt basprogrammet, ett kvalificerat föräldrastöd utifrån en helhetssyn på familjen. Du kommer bland annat arbeta med hälsokontroller, vaccination och föräldragrupper.

Om dig

Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom antingen hälso- och sjukvård för barn och ungdom eller öppen hälso- och sjukvård. Har du erfarenhet från BVC och journalsystemet Asynja Visph är det meriterande.

Ett professionellt arbetssätt och gott bemötande av kunder och patienter är en självklarhet för dig. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper såsom flexibilitet, hög samarbets- och organisationsförmåga samt att du lever upp till Närhälsans kärnvärden som är Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande.

Intervjuer sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Solcellsmontör

Läs mer Jun 29
Har du erfarenhet av solceller? Då har vi en spännande tjänst för dig!
Vi på Solgruppen Norden fortsätter att utvecklas med nya spännande mål under 2021 och ska nu starta upp ytterligare ett installationsteam i Göteborg. Vi söker därför Solcellsmontörer till team! Ta chansen att få vara med att starta upp vårt nya team och häng med på vår spännande resa framåt.
Vi installerar solcellsanläggningar stora som små.
Vad kommer du att göra som Solcellsmontör hos Solgruppen:
Som Solcellsmontör i ett nystartat team blir du en person av två som skall jobba tillsammans. Ditt arbete består av att vara med och montera våra kunders anläggningar.
Några av dina arbetsuppgifter är:
Montagearbete tillsammans med kollegorna.
Arbetsmiljöansvar på tak, där du även säkerställer att alla i teamet arbetar säkert.
Du har dagliga avstämningar med ditt team och projektledare, samt säkerställer att teamet arbetar säkert och ser till att teamet fungerar bra ihop.
Planering, ledning och fördelning av installationsarbetet på tak för teamet görs av båda i samförstånd.
Administrativa ansvar som att uppdatera planeringschecklistor och sköta egenkontroller.

Vem är du?
Du är kommunikativ i i ditt arbete och är inte rädd för att fråga om du är osäker. Du vågar ha idéer och lyfta saker direkt när något inte fungerar.
Du är målinriktad och gillar att jobba mot deadline. Du driver arbetet framåt och ser till att ditt team levererar mot de uppsatta målen.
Du har förmågan att arbeta strukturerat, lägga upp en plan för dig själv och ditt team.

Vi vill att du…
Har praktiskt erfarenhet av att arbeta med installation av solceller eller liknande som snickeri
har fullständiga gymnasiebetyg
kan svenska och engelska i tal och skrift
Kanske har du även…
B-körkort (Meriterande)
erfarenhet av att jobba som ledande montör eller arbetsledare inom bygg eller installation
diverse utbildningar kopplade till branschen (såsom BAS U, BAM, taksäkerhet, fallskydd mm.)
intresse av solceller, förnyelsebar energi & ny teknik
Placering & början
Arbetet utgår ifrån Göteborg med start omgående eller enligt överenskommelse. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Platzer Fastigheter AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Platzer Fastigheter AB .

Teknisk förvaltare till Göteborgs bästa Platzer

Fastighetsförvaltare
Läs mer Aug 11
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar ca 75 fastigheter med en total yta om drygt 825 000 kvm.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Vill du hänga med oss på den resan? Vi söker nu en teknisk förvaltare som inte bara drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem, men också av samarbete och att nå framgång tillsammans!

Ta gärna en kik på vår vision: https://youtu.be/DkO1L8p7xpQ

Ansvarsområden
Som teknisk förvaltare hos oss arbetar du i en bred roll och har ett stort ansvar i din fastighetsportfölj. De senaste tio åren har vi minskat vår energianvändning med hela 50% och det är du som teknisk förvaltare som driver arbetet att minska energianvändningen och effektbehovet med kunden i fokus även framåt.

Du är med i alla led gällande tekniska investeringar och planerat underhåll, från att budgetera till att tillse att arbetet blir utfört. Du agerar som stöd till organisationen i drift- och teknikfrågor samt finns med som teknisk specialist i ombyggnadsprojekt. Vidare ansvarar du för att gällande myndighetskrav upprätthålls.

I ditt dagliga arbete ingår du i ett fastighetsteam?- du och ditt team förvaltar tillsammans våra fastigheter med bästa möjliga resultat i sikte.

Idag är över 90% av våra fastigheter miljöcertifierade och vi har som mål att nå 100%. Våra tekniska förvaltare är en viktig del i det arbetet. Du hittar mer information om vårt hållbarhetsarbete här: https://www.platzer.se/om-platzer/hallbarhet/ekologisk-hallbarhet/

Din profil

För att lyckas i rollen som teknisk förvaltare ser vi att du har arbetat några år i liknande roller. Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom fastighet, drift eller teknik.

Du behöver ha goda kunskaper i svenska, i tal så väl som i skrift. Då du använder olika datorsystem som stöd i din vardag, behöver du ha mycket god datorvana och ha lätt för att sätta dig in i nya system.

Det är meriterande om du har spetskunskaper inom något av följande områden: byggteknik, energieffektivisering, el, installationsteknik, värme eller ventilation.

Som person jobbar du med god struktur i ditt arbete och du är bra på att prioritera. Du drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem. Då Platzer är ett växande bolag behöver du vara öppensinnad för nya idéer och arbetssätt. En viktig drivkraft hos dig är också din affärsmässighet, där du har lätt att se hur du som teknisk förvaltare kan bidra till att skapa goda affärer.

Då vi arbetar teambaserat ser vi att du har lätt för att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor.

Vi tillhandahåller en elfordonspool med bilar, cyklar och moped som kan användas i tjänsten. B-körkort är ett krav. Alla våra fastigheter finns i Göteborgsområdet.

Vi erbjuder
Vår största styrka är ett gäng kompetenta och jordnära kollegor. Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Att vi äger våra fastigheter och har fokus på Göteborg och faktiskt bara Göteborg skulle vi påstå gör att vi tänker långsiktigt - det vi gör påverkar vår egen livsmiljö, vår egen stad och det är ofta lite extra roligt att kunna se och visa resultatet av vårt arbete genom att bara ta en promenad på stan.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Lite mer om oss som jobbar här
Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid.

Vi är idag närmare 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad - Göteborg!

Villkor & ansökan

Omfattning: heltidstjänst
Anställningsstart: enligt överenskommelse

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Louise Renlund, HR-generalist, på louise.renlund@platzer.se eller 0722460280 (sms:a gärna om jag inte har möjlighet att svara).

Varmt välkommen med din ansökan redan idag eller senast 2023-08-27

Ansök nu

Affärsutvecklare kommersiella fastigheter

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Dec 20
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vi äger och utvecklar 75 fastigheter till ett värde om cirka 27 mdkr. Vi prioriterar goda relationer med hyresgästerna och erbjuder service som präglas av närhet och engagemang.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Nu hoppas vi att just du vill vara med på vår fortsatta resa i en roll som affärsutvecklare.

Som affärsutvecklare är du i allra högsta grad med och utvecklar Göteborg som stad. Vi har många spännande projekt framåt i flera olika områden runt om i staden. Läs mer om några av våra pågående utvecklingsprojekt här (https://www.platzer.se/projekt/projektutveckling-kontor/).

Vad ska du göra?

Som affärsutvecklare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att driva större affärsutvecklingsprojekt från idé till färdig produkt. Du ansvarar för att utveckla hållbara produkter och koncept som blir attraktiva för marknaden.

Mer konkret kommer du jobba med att:

- arbeta fram detaljplaner samt planering och konceptualisering i tidiga skeden

- identifiera affärs- och utvecklingsmöjligheter

- övergripande ansvara för och driva utvecklingsprojekt inom stads-, projekt-och fastighetsutveckling

- projektleda förvärv och försäljning av fastigheter

Som affärsutvecklare arbetar du i nära samarbete med såväl intern- som extern kompetens ofta i parallella processer med många idéer samtidigt. Du rapporterar till affärsutvecklingschef.

Din bakgrund

Du behöver ha en akademisk utbildning inom samhällsbyggnad och flerårig erfarenhet från fastighets-/byggbranschen. Vi vill att du har god erfarenhet från att ha jobbat med fastighets-/projektutveckling gärna inom det kommersiella segmentet. Du har ett starkt affärsfokus och god förmåga att identifiera nya affärsmöjligheter. Du behöver kunna leda projektgrupper med olika kompetenser och är en van beställare.

Vem är du?

Vi är nyfikna på dig! Med det sagt så har vi ändå funderat på vad vi ser är viktigt för att passa i rollen som affärsutvecklare hos oss:

- Du är bra på att kommunicera och samarbeta med andra, du gillar att leda projekt i mål och kan få med dig andra på ett tydligt och engagerande sätt.

- Du är bra på att snabbt skapa dig en överblick kring förutsättningar i ett givet projekt - för att i nästa steg omsätta detta i en möjlig affär.

- Du har en fallenhet och förmåga att tänka och planera långsiktigt där du väver ihop din kunskap om behov på marknaden med Platzers intressen och möjligheter.

- Du trivs med att arbeta strukturerat och analytiskt med fokus på att leverera på både kort- och långsiktiga mål

Vi erbjuder

Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare. Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga - vi är inte perfekta. Men det finns några saker som vi tycker utmärker oss:

En av våra största styrkor som arbetsgivare är alla som jobbar här! Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Vår vision är att göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i. Det gör att vi tänker långsiktigt. Och att vi gärna samarbetar med andra företag och organisationer som vill samma sak.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Ansökan

Vi jobbar kontinuerligt med urval så sök gärna redan idag och senast den 13/1.

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Pull, HR-chef, på telefon 0722-135157 alternativt Henrik Axelsson, affärsutvecklingschef, på telefon 0730-715990.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Uthyrare kommersiella fastigheter

Uthyrare
Läs mer Apr 14
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vår resa är både kul och utmanande och för rätt person finns stora möjligheter att påverka och att vidareutvecklas. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar 70 fastigheter med en total yta om cirka 830 000 kvm.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Vill du hänga med oss på den resan i rollen som uthyrare?

I rollen som uthyrare är du expert på att matcha kundens behov med möjligheterna i våra områden, fastigheter och lokaler. Din vardag kommer innehålla mängder av kontakter med såväl kunder som kollegor. Låter det intressant? Läs mer nedan.

Vad ska du göra?

Som uthyrare tar du fram lokalerbjudanden som matchar lokal och kund, bearbetar marknaden och tar proaktiva kontakter. Du visar lokaler och följer kunden från första kontakt till påskrivet avtal. En viktig del i denna roll är också att stötta övriga uthyrare i den administrativa delen av säljprocessen (till exempel med annonsering, säljritningar etc) och i nära samarbete med vår marknadsavdelning arbeta fram olika typer säljmaterial.

Vi jobbar teambaserat kring våra fastigheter och som uthyrare har du ett nära samarbete med kollegor inom din egen avdelning, marknadsavdelningen och förvaltningen. Organisatoriskt tillhör du uthyrningsavdelningen inom affärsområde kontor. Vi har idag ett stort kommersiellt bestånd i Göteborgsområdet och som uthyrare är det avgörande att ha ett helhetsperspektiv på kunderbjudandet.

Din bakgrund

Din utbildningsbakgrund är eftergymnasial, troligtvis med inriktning mot marknad, ekonomi eller fastighet och för rollen behöver du ha goda språkkunskaper i svenska och engelska.

Vilken bransch du kommer ifrån är inte avgörande och du måste inte ha jobbat som just uthyrare men vi ser gärna att du ha erfarenhet av B2B med tjänsteförsäljning och relationsmarknadsföring. Det är meriterande omdu har erfarenhet av att ha arbetat i någon form av CRM-system och bildbehandlingsverktyg.

Du har B-körkort. Vi tillhandahåller en elfordonspool med bilar, cyklar och moped som kan användas i tjänsten. Alla våra fastigheter finns i Göteborgsområdet.

Personliga styrkor

Hos oss får du möjlighet att jobba tillsammans med riktigt härliga kollegor varför din samarbetsförmåga och förmåga att kommunicera och relatera till andra är avgörande. I ditt jobb har du också kontakt med många olika människor utanför vår organisation där du kommer behöva visa prov på kommunikationsförmåga och tydlighet i ditt budskap.

Du är snabb och skicklig på att nätverka med presumtiva kunder och etablera förtroendefulla kundrelationer. Som person är du nyfiken och positiv, du förstår vad som behöver göras för att på ett strukturerat sätt nå goda resultat. För dig är den bästa affären den du inte gjort än!

Vi erbjuder

Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare.

Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga - vi är inte perfekta. Men det finns ändå några saker som vi tycker utmärker oss:

Vår största styrka är ett gäng ambitiösa, kompetenta men samtidigt avslappnade och schyssta kollegor. Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Att vi äger våra fastigheter och har fokus på Göteborg och faktiskt bara Göteborg skulle vi påstå gör att vi tänker långsiktigt - det vi gör påverkar vår egen livsmiljö, vår egen stad och det är ofta lite extra roligt att kunna se och visa resultatet av vårt arbete genom att bara ta en promenad på stan.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss.

Lite mer om oss som jobbar här

Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid.

Vi är idag runt 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad - Göteborg!

Ansökan

Om du tror att du är den vi söker, ansök redan idag eller senast 30/4! Tjänsten är en heltidstjänst med start enligt överenskommelse.

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Louise Renlund, HR-generalist, på tel. 0722-460280 (SMSa gärna om jag inte svarar, så ringer jag upp så snart som möjligt)

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teknisk förvaltare till Göteborgs bästa Platzer

Fastighetsförvaltare
Läs mer Sep 28
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter, främst kontor. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vi äger och utvecklar 80 fastigheter med en total yta om cirka 825 000 kvm till ett värde om cirka 27 mdkr.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Vill du hänga med oss på den resan? Vi söker nu en teknisk förvaltare som inte bara drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem, men också av samarbete och att nå framgång tillsammans!

Vill du veta lite mer om oss innan du läser vidare? Ta gärna en kik på vår vision: https://youtu.be/DkO1L8p7xpQ

Ansvarsområden
Som teknisk förvaltare hos oss arbetar du i en bred roll och har ett stort ansvar i din fastighetsportfölj. De senaste tio åren har vi minskat vår energianvändning med hela 50% och det är du som teknisk förvaltare som driver arbetet att minska energianvändningen och effektbehovet med kunden i fokus även framåt.

Du är med i alla led gällande tekniska investeringar och planerat underhåll, från att budgetera till att tillse att arbetet blir utfört. Ibland driver du projekten helt självständigt. Du agerar som stöd till organisationen i drift- och teknikfrågor samt finns med som teknisk specialist i ombyggnadsprojekt. Vidare ansvarar du för att gällande myndighetskrav upprätthålls.

Idag är över 90% av våra fastigheter miljöcertifierade och det är våra tekniska förvaltare som både driver och upprätthåller certifieringarna.

I ditt dagliga arbete ingår du i ett fastighetsteam?- du och ditt team förvaltar tillsammans våra fastigheter med bästa möjliga resultat i sikte.


Din profil
För att lyckas i rollen som teknisk förvaltare ser vi att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom fastighet, drift eller teknik. Du behöver ha goda kunskaper i svenska, i tal så väl som i skrift. Då du använder olika datorsystem som stöd i din vardag, behöver du ha mycket god datorvana och ha lätt för att sätta dig in i nya system.

Det är meriterande om du har spetskunskaper inom något av följande områden: energieffektivisering, el, installationsteknik, värme eller ventilation.

Som person jobbar du med god struktur i ditt arbete och du är bra på att prioritera. Du drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem. Då Platzer är ett växande bolag behöver du vara öppensinnad för nya idéer och arbetssätt. En viktig drivkraft hos dig är också din affärsmässighet, där du har lätt att se hur du som teknisk förvaltare kan bidra till att skapa goda affärer.

Vi ser att du har B-körkort. Vi tillhandahåller en elfordonspool med bilar, cyklar och moped som kan användas i tjänsten. Alla våra fastigheter finns i Göteborgsområdet.

Vi erbjuder
Vår största styrka är ett gäng kompetenta och jordnära kollegor. Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Att vi äger våra fastigheter och har fokus på Göteborg och faktiskt bara Göteborg skulle vi påstå gör att vi tänker långsiktigt - det vi gör påverkar vår egen livsmiljö, vår egen stad och det är ofta lite extra roligt att kunna se och visa resultatet av vårt arbete genom att bara ta en promenad på stan.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Lite mer om oss som jobbar här
Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid.
Vi sitter i ett modernt kontor i centrala Göteborg med utsikt över nya Hisingsbron och Göta älv. Här finns utrymme för både fokus, rörelse och gemenskap!

Vi är idag närmare 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad - Göteborg!

Villkor & ansökan

Omfattning: heltidstjänst
Anställningsstart: så snart som möjligt, enligt överenskommelse

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Louise Renlund, HR-generalist, på louise.renlund@platzer.se eller 0722460280 (sms:a gärna om jag inte har möjlighet att svara).

Varmt välkommen med din ansökan redan idag eller senast 2022-10-14.

Ansök nu

Projektledare inom fastighets- och projektutveckling

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Aug 18
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vår resa är både kul och utmanande och för rätt person finns stora möjligheter att påverka och att vidareutvecklas. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar 70 fastigheter med en total yta om cirka 830 000 kvm.

Vår projektportfölj är full av spännande möjligheter som väntar på att bli verklighet. Vi vill göra Göteborgs till Europas bästa stad att arbeta i och för att lyckas med det behöver vi dig som kan bidra i våra stora fastighets- och projektutvecklingsprojekt inom affärsområde kontor.

Vi söker nu dig som har en bakgrund som projektledare inom bygg/fastighet med gott om erfarenhet från att driva större utvecklingsprojekt inom ny - och/eller ombyggnation. Du behöver ha jobbat i hela kedjan från koncept/idéutveckling till färdigställt projekt, har du även kunskap om hela/delar av detaljplaneprocessen är det ett plus.

Hos oss får du möjlighet att ta stort eget ansvar i projektskedet likväl som du kan bidra redan i tidiga skeden när vi arbetar fram koncept/produkt utifrån din gedigna kunskap kring projekt/bygg. Vi har gott om kompetens inhouse i form av affärsutveckling, marknad och förvaltning/fastighetsutveckling. Självklart får du också ett gäng kompetenta projektledarkollegor att utbyta kunskap och erfarenhet med. Som fastighetsägare är det vi själva som formar våra produkter som vi sedan långsiktigt förvaltar och vidareutvecklar vilket gör att du får fantastiska möjligheter att påverka och se resultat av ditt arbete för lång tid framöver. Läs gärna mer om några av våra utvecklingsprojekt här: https://www.platzer.se/projekt/projektutveckling-kontor/

Sammanfattningsvis kommer dina ansvarsområden att vara:

- Ansvarig projektledare i stora projekt från cirka 100 mkr och uppåt.
- Helhetsansvar (tid, ekonomi, kvalitet mm) för kostnadssidan under genomförandet av projekten.
- Samordning mot externa intressenter såsom entreprenörer, andra byggherrar och myndigheter


Din bakgrund/erfarenhet och personprofil:

- Relevant akademisk bakgrund inom samhällsbyggnad (högskole- eller civilingenjör)
- Flera års erfarenhet av projektledning av större utvecklingsprojekt där du varit ansvarig projektledare från tidiga skeden till färdigställande
- Stort intresse för fastighets- och stadsutveckling med grund i ett affärsperspektiv


För att trivas hos oss behöver du vara en person som gillar att kommunicera, samarbeta och involvera andra. Som projektledare behöver du vara strukturerad i ditt arbete, ha en god förmåga att hantera många olika frågor som kan uppstå och vara bra på att skapa förtroende och leda andra som arbetar i projekten.

Vi erbjuder

Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare. Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga - vi är inte perfekta. Men det finns några saker som vi tycker utmärker oss:

En av våra största styrkor som arbetsgivare är alla som jobbar här! Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Vår vision är att göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i. Det gör att vi tänker långsiktigt. Och att vi gärna samarbetar med andra företag och organisationer som vill samma sak.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Ansökan

Skicka in dina uppgifter via ansökningsknappen här i annonsen, vi kommer höra av oss till dig inom kort.

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Pull, HR-chef på telefon 0722-135157 eller Hanna Hansson, chef projekt på telefon 0707-758195.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Affärsutvecklare med intresse för hållbar stadsutveckling

Affärsutvecklare
Läs mer Mar 15
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vi äger och utvecklar cirka 70 fastigheter med en total yta om cirka 830 000 kvm.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Nu hoppas vi att just du vill vara med på vår fortsatta resa i en roll som affärsutvecklare.

Som affärsutvecklare är du i allra högsta grad med och utvecklar Göteborg som stad. Vi har många spännande projekt framåt, allt från att arbeta fram förutsättningar i detaljplaner i Gamlestaden till att utveckla framtidens kontorsbyggnader i Lilla Bommen. Läs mer om några av våra pågående utvecklingsprojekt här (https://www.platzer.se/projekt/vara-projekt/)

Vad ska du göra?

Affärsutvecklarna på Platzer är våra specialister när det gäller att omsätta idéer till en färdig produkt. Med produkt menar vi främst kontors- och industri/logistikfastigheter - eller kanske hellre - områden och hus där människor vill arbeta och vistas. Mer konkret kommer du jobba med att:

- arbeta fram detaljplaner samt planering och konceptualisering i tidiga skeden
- identifiera affärs- samt utvecklingsmöjligheter tillsammans med affärsområden
- övergripande ansvara för och driva utvecklingsprojekt inom stads-, projekt-och fastighetsutveckling

- projektleda förvärv och försäljning av fastigheter


Affärsutveckling är en specialistfunktion på koncernnivå i Platzer som arbetar på uppdrag av våra två affärsområden (kontor samt industri/logistik) samt koncernledning/styrelse. Som affärsutvecklare arbetar du i nära samarbete med såväl intern- som extern kompetens ofta i parallella processer med många idéer samtidigt. Du rapporterar till affärsutvecklingschef.

Din bakgrund

Du behöver ha en akademisk utbildning inom samhällsbyggnad och erfarenhet från fastighets-/byggbranschen. Vi vill att du har erfarenhet från att ha jobbat med detaljplaneprocesser och fastighets-/projektutveckling inom stadsbyggnad. Du har ett starkt affärsfokus och god förmåga att identifiera nya affärsmöjligheter. Du behöver kunna leda projektgrupper med olika kompetenser och är en van beställare.

Vem är du?

Vi är nyfikna på dig! Med det sagt så har vi ändå funderat på vad vi ser är viktigt för att passa i rollen som affärsutvecklare hos oss:

- Du är bra på att kommunicera och samarbeta med andra, du gillar att leda projekt i mål och kan få med dig andra på ett tydligt och engagerande sätt.
- Du är bra på att snabbt skapa dig en överblick kring förutsättningar i ett givet projekt - för att i nästa steg omsätta detta i en möjlig affär.
- Du har en fallenhet och förmåga att tänka och planera långsiktigt där du väver ihop din kunskap om behov på marknaden med Platzers intressen och möjligheter.
- Du trivs med att arbeta strukturerat och analytiskt med fokus på att leverera på både kortsiktiga och långsiktiga mål


Vi erbjuder

Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare. Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga - vi är inte perfekta. Men det finns några saker som vi tycker utmärker oss:

En av våra största styrkor som arbetsgivare är alla om jobbar här! Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Vår vision är att göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i. Det gör att vi tänker långsiktigt. Och att vi gärna samarbetar med andra företag och organisationer som vill samma sak.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Ansökan

Vi jobbar kontinuerligt med urval så sök gärna redan idag och senast den 31/3.

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Pull, HR-chef på telefon 0722-135157

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu