Göteborg: Vänsterpartiet Göteborg söker kommunikatör för vikariat

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vänsterpartiet Göteborg söker kommunikatör för vikariat i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-01-13 // Varaktighet: Heltid

Tidsbegränsad anställning fr.o.m. 2021-05 t.o.m. 2022-09-30 (önskad start i maj, exakt startdatum enl. överenskommelse).
Vänsterpartiet Göteborg är ett av Vänsterpartiets största partidistrikt. Över 2600 medlemmar är organiserade i tio partiföreningar. Vänsterpartiet Göteborgs verksamhet drivs framförallt av ideella krafter och styrs av gemensamt fattade beslut.
Partiets verksamhet samordnas från distriktsexpeditionen som bemannas av fyra heltidstjänster inom följande ansvarsområden: kommunikation, partiföreningsstöd, arrangemang och administration. Förutom personalen på distriktsexpeditionen arbetar tre kommunalråd och sex politiska sekreterare för Vänsterpartiet i stadshuset.
Nu söker vi en kommunikatör till distriktsexpeditionen som ska vikariera när vår ombudsman med kommunikationsansvar är föräldraledig.


Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som kommunikationsansvarig ombudsman innebär bla. följande:
ansvara för våra digitala kanaler, bla genom att skapa innehåll, interagera med våra följare och ansvara för annonsering
skapa nyhetsbrev till våra medlemmar
skapa trycksaker såsom affischer, flygblad och foldrar
skapa filmat material till våra digitala kanaler
presskontakt och kommunikationsstöd till distriktsordförande
ge kommunikationsstöd och utbildningar till partiföreningar och arbetsgrupper
samordna av kommunikationsinsatser mellan våra kanslier i stadshuset, regionen och partikansliet i Stockholm
tillsammans med övrig personal planera och administrera distriktsstyrelsens och arbetsutskottets möten



Kvalifikationer
Du sympatiserar med och har god kännedom om Vänsterpartiet. Erfarenhet från uppdrag eller engagemang i Vänsterpartiet eller närstående organisationer är meriterande och värderas högt.
Du har utbildning inom kommunikationsområdet eller annan dokumenterad erfarenhet av kommunikationsarbete som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har erfarenhet av och kan arbeta i Adobe-program som Photoshop, InDesign och Premiere Pro.
Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att producera rörligt material för digitala kanaler.
Du har förmåga att arbeta självständigt och kan identifiera och ta initiativ till lösningar på problem eller utmaningar som uppstår. Samtidigt är du bra på att samarbeta och förstår vikten av att förankra olika beslut i en medlemsstyrd organisation.


Upplysningar
Personalen på distriktsexpeditionen arbetsleds av distriktsstyrelsens arbetsutskott.
Tidsbegränsad anställning fr.o.m. 2021-05 t.o.m. 2022-09-30 (önskad start i maj, exakt startdatum enligt överenskommelse).
Omfattning: 100% (37,5 tim/vecka).
Oreglerad arbetstid, arbete kvällar och helger förekommer.
Lön: Enligt handels kollektivavtal för politisk sekreterare.


Ansökan
Mejla din ansökan senast den 31 januari märkt med “Kommunikatör”. Skicka gärna med arbetsprover, t.ex. rörligt material eller trycksaker.
Skicka din ansökan till e-post: rekrytering.goteborg@vansterpartiet.se


Vill du veta mer?
Sara Carlsson Hägglund (arbetsgivare - ledamot i arbetsutskottet)
E-post: saracarlsson031@gmail.com
Telefon: 076-229 10 71


Miriam Ryttge (kommunikatör)
E-post: miriam.ryttge@vansterpartiet.se
Telefon: 070-919 99 72

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Informatör/Kommunikatör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Informatör/Kommunikatör.

Personal till butiksturné i Göteborgs området, start 29 april

Läs mer Mar 25
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Här kommer en förfrågan inför en butiksturné i Göteborgs/Borås området, start 29 april.
Vi söker nu dig med körkort som skulle känna dig trygg med att jobba självständigt med denna butiksturné. Under 6 veckor så ska två olika varumärken marknadsföras i matbutiker och du kommer ha allt material förutom maten med dig i bilen för att kunna montera upp och ner i dem olika butikerna. Noter att du måste kunna samtliga dagar för att kunna ansöka till uppdraget.

Dag, datum, tid:
Måndag, 29 april, gemensam utbildning i Stockholm.
Onsdag - lördag v18-23.
Arbetstider ca 11-20.00.


Lön: 1400kr/dagarvode (ink. 12% i semesterersättning)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Maila med rubriken "Turné GBG 24" till Yasmine@eventpersonal.se
2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund
3. Bifoga CV och ett nytaget foto
4. Skriv ditt aktuella mobilnummer
5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig
Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail.
Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.

Ansök nu

Marketing & Communicator Coordinator till Greencarrier

Läs mer Dec 11
Greencarrier Group is an international transport and logistics company. We operate through five business areas: Greencarrier Consolidators, Greencarrier Liner Agency, Hecksher, Lakeway Link and Swedish East India Company (SOIC). Greencarrier Group was founded in Sweden in 2000 and is headquartered in Gothenburg. With 16 offices in 13 countries, we serve customers globally through our own networks and close collaboration with partners around the world. We believe in possibilities and focus on sustainability, knowledge, and innovation. www.greencarrier.com

Do you want to know how it to work at Greencarrier? (https://www.youtube.com/watch?v=__Pwb1oC54c)

Greencarrier is growing and expanding the communication and marketing team. We're looking for someone who wants to work broadly with marketing and communication globally.

The role involves working closely with our Head of Communications to build our brand, create awareness across all our markets, produce appropriate communication adapted for our target groups, and proactively develop the way we work with communication. You will collaborate closely with our business area managers, HR team, and management team. Greencarrier has a strong value-driven culture where Commitment, Involvement, Humour and Joy is essential.

Main Responsibilities as Marketing and Communication Coordinator:

- Build the brand globally together with the team

- Develop and drive digital marketing in social media

- Newsletters, website updates, blogs, post, PR

- Content creation - text, images and video

- Analysis and follow-ups

- Marketing materials such as PPTs

- Events and merchandise support

- Overall marketing support to the group

To succeed in this role, we believe you have:

- Post-secondary education in marketing and communication

- Minimum of 3 years' experience in marketing and communication

- Project management skills and capabilities

- Experience from building a global brand

- Fluent English with experience of work B2B communication

- Expert in image/content editing tools



As a person we believe you enjoy working together in a company with a strong entrepreneurial spirit where you are an important part of the team, contributing to an inclusive and positive atmosphere.



Interested? Great! Answer a few questions and tell us why we're a perfect match.

We love people and really want to meet, we work from our office in Gothenburg, where this position is located.)

Ansök nu

Projektledare – inriktning evenemang

Läs mer Maj 2
Nytt
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Göteborgs universitet arrangerar årligen akademiska högtider och ceremonier som bland annat professorsinstallation, doktorspromotion och ceremoni för Nit och redlighet. Vi tar också emot officiella besök som ministerbesök, nobelpristagare och kungligheter.  

Vi behöver nu anställa en projektledare som ska arbeta med akademiska högtider, ceremonier, officiella besök samt evenemang som t ex invigningar, konferenser och seminarier.

Placeringen är på Kommunikationsenheten som är en del av universitetets gemensamma förvaltning. Här får du 35 kollegor som arbetar med kommunikation inom många olika områden: forskningskommunikation, press, sociala medier, evenemang, digitala kanaler, systemförvaltning, visuell identitet, strategiskt kommunikationsstöd till ledning och verksamhet. 

Kommunikationsenheten har sina lokaler i Vasastan i centrala Göteborg. 

 

Arbetsuppgifter

Din roll är att projektleda, planera, administrera och genomföra de olika evenemangen med allt vad det innebär: ceremoni och övrigt innehåll, gästlistor, mat och dryck, lokaler, inbjudningar, underhållning, körscheman, trycksaker med mera. Du ska både arbeta med förberedelserna och vara med under själva evenemangen, samt arbeta med analys och utvärdering efteråt. 

En stor och viktig del av arbetet är förberedande arbete, administration och administrativa system. Det är till exempel att uppdatera register, hantera utskick och ta emot anmälningar.

Du arbetar självständigt men inte ensam. Tjänsten innebär samarbeten med många olika grupper av människor – forskare, studenter, universitetsledning, nobelpristagare, hattmakare och restaurangpersonal. Universitetet verkar i en internationell kontext med samarbeten och gäster från många olika delar av världen. I den närmsta arbetsgruppen finns ytterligare en projektledare som du har ett nära samarbete med.

Akademiska ceremonier bottnar i många gamla traditioner. Vi arbetar med att bevara vår historia med en känsla för detaljer och traditioner, och samtidigt varsamt modernisera evenemangen till dagens förutsättningar och samhälle. Vi har ett nära samarbete med studentkårerna, samt med flera andra universitet och högskolor i Sverige.


Kvalifikationer

• Krav på minst tvåårig eftergymnasial utbildning inom projektledning, evenemang, kommunikation eller administration
• Krav på minst två års erfarenhet av att arbeta med projektledning av större evenemang
• Krav på mycket goda kunskaper i administrativt arbete
• Krav på goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel 
• Krav på goda kunskaper i administrativa system, t ex bokningssystem eller liknande
• Krav på mycket goda kunskaper i svenska och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift
• Krav på goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Krav på att kunna prata inför folk både på svenska och engelska

 


• Meriterande med slutförda studier på universitet eller högskola
• Meriterande med erfarenhet av arbete inom universitets- och högskolesektorn
• Meriterande med arbete inom offentlig sektor
• Meriterande med kunskaper i anmälningssystemet Trippus
• Meriterande med kunskaper i det studieadministrativa systemet Ladok
• Meriterande med kunskaper i systemet FileMaker
• Meriterande med B-körkort

 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som initiativkraft, ansvarskänsla, samarbetsförmåga och stresstålighet. Du behöver ha ett prestigelöst förhållningssätt och med entusiasm ta dig an både de mer analytiska delarna och de mer praktiska delarna av jobbet.

 

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 100 procent. Tillträde efter överenskommelse. Provanställning på upp till 6 månader kan bli aktuellt.

Arbetet innebär ibland oregelbundna arbetstider och intensiva arbetstoppar. Detta varvas med lugnare perioder. Oförutsedda saker kan hända under evenemang och du behöver kunna hitta snabba lösningar och vara flexibel.

Göteborgs universitet är en statlig myndighet. Vi tar ansvar för samhällsutvecklingen och bidrar till en hållbar värld. Som arbetsplats kännetecknas vi av kreativitet, högt i tak, frihet under ansvar och stora möjligheter att utvecklas. Du har möjlighet att arbeta på distans upp till 40 procent av arbetstiden. Du har tillgång till en rad förmåner och försäkringar som du kan läsa mer om här:

Anställningsförmåner | Göteborgs universitet (gu.se)

 

Information om anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta följande personer vid Kommunikationsenheten:


Sektionschef Maria Eriksson, 0733–807630, maria.eriksson@gu.se

Projektledare Anna Sonberger, 0709-831677, anna.sonberger@gu.se 

 

Fackliga företrädare
Kontaktuppgifter till fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: Så blir du en av oss | Göteborgs universitet (gu.se)

 

Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal som du når via www.gu.se

Ansökan ska innehålla CV, personligt brev och kopior av intyg. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

 

Sista ansökningsdag
Ansökan ska vara inkommen senast 22 maj 2024

 

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Studentmedarbetare till kommunikationsavdelning

Läs mer Apr 22
Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet.



Om oss

Kommunikationsavdelningens uppdrag är att leda och samordna Närhälsans övergripande kommunikation.

I uppdraget ingår också att på ett tydligt sätt bidra till att verksamheterna når sina affärsmål, och att Närhälsans vision blir känd såväl internt som externt. Avdelningen ansvarar för att skapa en enhetlighet i den interna och externa kommunikationen där såväl budskap som avsändare är tydliga liksom medverka till uppbyggandet av ett starkt varumärke på en konkurrensutsatt marknad.

Om arbetet

Vill du få erfarenhet som kommunikatör i en offentlig förvaltning samtidigt som du studerar högskola/universitet?

Vi söker dig som är taggad på att bidra till en värdeskapande och framgångsrik kommunikation internt och externt, och vill arbeta tillsammans med oss i vårt härliga team bestående av sju kommunikatörer och kommunikationschef.

På Närhälsans kommunikationsavdelning får du ett varierande uppdrag där du kan lära dig olika perspektiv och kompetenser inom kommunikatörsyrket. Vi arbetar delvis med lednings- och internkommunikation och vårt mål är att nå ut till alla 6 000 anställda genom olika kanaler och format. Vår externa kommunikation för invånare och patienter är av allra största vikt. Vi jobbar aktivt med vår webbsida, sociala medier och kampanjer. Även press och media utgör en betydande del av vårt arbete och förutom att svara på frågor från media arbetar vi proaktivt för att få ut våra budskap. 

Uppdraget är tidsbegränsat mellan den 2 september till den 20 december 2024 med en omfattning på cirka 15 timmar per vecka. Det är viktigt att dina studier går före arbetet, därför får du själv vara med och lägga upp ditt schema.

Om dig

Vi söker dig som studerar medie-och kommunikationsvetenskap, kommunikatörsprogrammet eller motsvarande på högskola, universitet eller yrkeshögskola. Studierna ska vara på heltid och motsvara 30hp. 

Då vi har mycket kontakt med våra verksamheter är det viktigt att du har en hög servicekänsla. Som medarbetare på kommunikationsavdelningen behöver du vara flexibel och är beredd att arbeta i olika typer av projekt. Vi ser att du lever upp till Närhälsans kärnvärden som är Omtänksam, Pålitlig och Nytänkande.




Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.
VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Communications and Marketing Coordinator

Läs mer Apr 15
Communications and Marketing Coordinator

We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest cell production facilities in Europe.

Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery.

Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars.

About the position

We are now seeking a creative and resourceful Communications and Marketing Coordinator to join our Communications team. The ideal candidate will have a strong background in marketing and communication, with a passion for storytelling, creative content creation, and brand management. This role will be responsible for supporting both internal and external communication efforts, as well as assisting with marketing initiatives to enhance brand visibility and engagement.

What you will do

In your role as Communications and Marketing Coordinator you will be part of one of the smallest but most visible teams in NOVO Energy. You will create compelling content for various internal and external communication channels including website, social media, press releases, and employer branding materials. Most of our content will be made in-house and together with the Communications & Public Affairs Manager you will develop, produce and execute communication and marketing activities to promote the company.

Your responsibilities will include:

- Collaborate with cross-functional teams to ensure alignment of messaging and goals.
- Creating compelling graphical content (design assets, video and photography) on a regular basis, to be used in external and internal communications and marketing.
- Manage social media accounts, engaging with followers, monitoring trends, and analyzing performance metrics to optimize content strategy.
- Assist in the coordination of marketing/employer branding campaigns, events, and promotions, including logistics, promotion, and post-event analysis.
- Support internal communications efforts, including drafting employee newsletters, announcements, and organizational updates.
- Maintain brand consistency across all communication channels and materials, ensuring adherence to brand guidelines.
- Assist in the creation and distribution of marketing collateral materials such as brochures, presentations, and advertising materials.

Skills & Requirements

We are looking for a creative thinker with a passion for storytelling and visual communication.

We believe you have:

- Bachelor’s degree in Communications, Marketing, Art Direction, or related field.
- Minimum 3 years of experience in communications, marketing, or related roles.
- Experience with video production/editing and photography.
- Strong writing and editing skills, with the ability to craft engaging content for different audiences and channels.
- Familiarity with Adobe Creative Suite (Photoshop, InDesign, Illustrator) and/or basic graphic design skills are a must.
- Excellent organizational and project management skills, with the ability to multitask and meet deadlines in a fast-paced environment.
- Strong attention to detail and commitment to quality in all deliverables.
- Fluency in written and spoken English.

It's also meriting if you have:

- Proficiency in social media management tools and content management systems.
- Knowledge of SEO best practices and digital marketing trends.
- Previous experience in a similar role in a start-up environment and/or sector focused on sustainability.
- Familiarity with marketing analytics tools (e.g., Google Analytics, social media analytics platforms).



Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars.

Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo and Polestar cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells.

You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Vänsterpartiet Göteborg

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Vänsterpartiet Göteborg .

Vänsterpartiet Göteborg söker ombudsman

Ombudsman
Läs mer Feb 13
Vänsterpartiet Göteborg är ett av Vänsterpartiets största distrikt. Över 3000 medlemmar är organiserade i elva partiföreningar. Vänsterpartiet Göteborgs verksamhet drivs framför allt av ideella krafter och styrs av gemensamt fattade beslut. Partiets verksamhet samordnas från distriktsexpeditionen som bemannas av fem heltidstjänster.
Då en av våra ombudsmän ska vara föräldraledig sommaren och hösten 2024 söker vi nu en ombudsman för heltidsvikariat med tillträde 1/5 (eller i enlighet med överenskommelse) och fram till 31/12.
Arbetsuppgifter
Distriktsexpeditionens personal arbetar idag med fem olika inriktningar. Kanslichef med ansvar för organisationsstöd, ekonomi och administration, partiföreningsstöd, extern kommunikation och intern kommunikation.
Nu söker vi en vikarie inom området kommunikation med inriktning på den interna kommunikationen.
Varje tjänst har en huvudinriktning, men det finns ett gemensamt ansvar för helheten som dels innebär att alla bidrar och kan hoppa in och hjälpa varandra, dels innebär att många arbetsuppgifter utförs gemensamt eller i samverkan och samordnas mellan flera ombudsmän. Exakt hur arbetsuppgifterna fördelas på expeditionen beror på spridningen av kompetens inom arbetsgruppen.
Arbetet som ombudsman är varierande och du bör gilla att jobba med många olika arbetsuppgifter såväl inom ditt eget ansvarsområde som med gemensamma arbetsuppgifter.
Exempel på arbetsuppgifter som kan bli aktuella:
stötta partiföreningarna i kommunikativa frågor, exempelvis med grafisk utformning eller innehåll
vara med i planering och genomförande av kampanjer
ta fram och skriva beslutsunderlag till distriktsstyrelsen och arbetsutskottet
ta fram nya material såväl för intern som extern spridning, exempelvis flygblad och affischer
ansvara för distriktets nyhetsbrev till medlemmar och styrelser
samverka med övriga kommunikatörer, på kommunal och regional nivå
stötta nätverk inom partidistriktet
produktion av rörlig bild



Kvalifikationer
Du sympatiserar med och har god kännedom om Vänsterpartiets politik och organisation. Erfarenhet av likande arbete i Vänsterpartiet eller likande organisation värderas högt.
Du är van att arbeta med grafisk design och har en allmänt god kompetens i arbete med med olika kommunikativa it-lösningar. Tidigare erfarenhet av att arbete i Apsis eller liknande program är meriterande.
Du har förmåga att arbeta självständigt och kan identifiera och ta initiativ till lösningar på problem eller utmaningar som uppstår. Samtidigt är du bra på att samarbeta med andra och utveckla dina arbetsuppgifter tillsammans med andra, och förstår vikten av att förankra olika beslut i en medlemsstyrd organisation. Du har god organisatorisk förmåga, är strukturerad och bra på att planera och följa upp ditt arbete. Du har god social och kommunikativ förmåga i tal och skrift, är kreativ och har en analytisk förmåga.
Arbetet kräver mycket god datorvana inom vanliga ord-, presentations- bildbehandlingsprogram och program för utskick av information.
Upplysningar
Anställning: Vikariat
Tillträde: 240501 eller enligt överenskommelse.
Avslut: 241231
Omfattning: 100% (37,5 tim/vecka).
Arbetstid: Målstyrd arbetstid, arbete kvällar och helger förekommer.
Lön: Enligt lönetrappa för politisk sekreterare i kollektivavtal.
Kollektivavtal: Folkrörelseavtalet tecknat mellan Fremia och Handelsanställdas förbund.
Arbetsplats: Andra långgatan 20, Göteborg, med möjlighet till hemarbete i enlighet med fastställd policy för arbetsplatsen.
Ansökan
Mejla din ansökan senast den 29 februari 2024 till jonas.karlin@vansterpartiet.se
Kontaktuppgifter
Jonas Kårlin (Kanslichef)
E-post: jonas.karlin@vansterpartiet.se
Telefon: 070-919 99 54
Håkan Eriksson (distriktsordförande)
E-post: hakan.eriksson@vansterpartiet.se
Telefon: 0730-67 88 81

Ansök nu

Politisk sekreterare till Vänsterpartiet i Göteborgs Stad

Stadssekreterare
Läs mer Jan 15
Som politisk sekreterare ingår du i kommunstyrelsegruppen som består av tre kommunalråd, en stabschef, en pressekreterare och fem politiska sekreterare. I kommunstyrelsen arbetar vi med alla kommunalpolitiska frågor och det är de politiska sekreterarnas uppgift att stödja kommunalråden och andra förtroendevalda i deras arbete.
Arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna som politisk sekreterare är:
Bistå kommunalråden med information och beslutsunderlag inför kommunstyrelsesammanträden.
Företräda Vänsterpartiet i förhandlingar och olika arbetsgrupper.
Ansvara för utvalda sakpolitiska områden och omvärldsbevaka dessa.
Planera och genomföra möten med Vänsterpartiets förtroendevalda, andra partier, intresseorganisationer med mera.
Organisera och genomföra studiebesök i Göteborgs Stads verksamheter
Ha kontakt med medborgare, partimedlemmar och tjänstepersoner i Göteborg Stad

Kvalifikationer
Vi söker dig som är intresserad av politik och vill ha ett stimulerande och omväxlande arbete.
Vi ser att du:
Har god kännedom om Vänsterpartiets politik. En förutsättning för arbetet är att du delar Vänsterpartiets värderingar.
Har eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt (exempelvis genom tidigare arbetslivserfarenhet eller ideellt engagemang).
Har en god analytisk förmåga och kan formulera dig väl i tal och skrift.
Är bra på att strukturera och planera ditt arbete självständigt och i grupp.
Har god initiativförmåga och förmåga att skapa kontakt med andra människor.

Det är meriterande om du har:
Arbetat med ekonomi och/eller kommunal organisation.
Erfarenhet av arbete i politiska och/eller ideella organisationer.

Vänsterpartiet arbetar aktivt för mångfald och vi ser gärna sökande med annan etnisk bakgrund än svensk. Vi ser även gärna kvinnliga sökande eftersom vi strävar efter jämn könsfördelning.
Anställningsform, omfattning och tillträde
Tjänsten är mandattidsbunden vilket innebär att den löper ut senast till och med 2026-12-31 och tillsätts enligt lagen om politiska sekreterare vilket ger dig laglig rätt till tjänstledighet från din nuvarande tjänst. Lön enligt Göteborgs Stads avtal om individuell lönesättning. Det är en heltidstjänst med oreglerad arbetstid och viss arbetstid kan vara förlagd på kvällar och helger. Tjänsten bör inte kombineras med betydande kommunalpolitiska förtroendeuppdrag eller uppdrag på distriktsnivå för Vänsterpartiet Göteborg.
Tillträde efter överenskommelse.
Ansökan och kontaktinformation
Välkommen med din ansökan, innehållandes CV och ett kort personligt brev.
Sista dag att ansöka är: 23 februari 2024
Mer information lämnas av: Alice Vernersson (stabschef), alice.vernersson@stadshuset.goteborg.se, 070-430 02 77.
Ansökan kan skickas till: alice.vernersson@stadshuset.goteborg.se

Ansök nu

Ombudsman med ansvar för partiförenings- och organisationsstöd

Ombudsman
Läs mer Dec 7
Vänsterpartiet Göteborg söker en ombudsman för arbete med partiförenings- och organisationsstöd.
Vänsterpartiet Göteborg är ett av Vänsterpartiets största distrikt. Över 3600 medlemmar är organiserade i elva partiföreningar. Vänsterpartiet Göteborgs verksamhet drivs framför allt av ideella krafter och styrs av gemensamt fattade beslut. Partiets verksamhet samordnas från distriktsexpeditionen som från och med 2023 bemannas av fem heltidstjänster.
Då en av våra ombudsmän ska vara tjänstledig för att arbeta som politisk sekreterare 2023–2026 söker vi nu en ombudsman för tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt (från februari eller enligt överenskommelse).
Arbetsuppgifter
Distriktsexpeditionens personal arbetar idag inom områdena stöd till partiföreningarna, organisationsstöd och arrangemang, kommunikation och ekonomi/administration. Nu söker vi en förstärkning inom området partiförenings- och organisationsstöd.
Varje tjänst har en huvudinriktning, men det finns ett gemensamt ansvar för helheten som dels innebär att alla bidrar och kan hoppa in och hjälpa varandra, dels innebär att många arbetsuppgifter utförs i samverkan och samordnas mellan flera ombudsmän. Exakt hur arbetsuppgifterna fördelas på expeditionen beror på spridningen av kompetens inom arbetsgruppen.
Arbetet som ombudsman är varierande och består både av mycket praktiskt arbete med organisering och av att bidra till den strategiska utvecklingen av distriktets arbete.
Exempel på arbetsuppgifter som kan bli aktuella:
stötta partiföreningarna i organisatoriska frågor och deras utvecklingsarbete
planera och genomföra utåtriktade och interna evenemang, möten och utbildningar
ta fram och skriva beslutsunderlag till distriktsstyrelsen och arbetsutskottet
stötta och administrera distriktsstyrelsens och arbetsutskottets möten
stötta distriktets utskott och arbetsgrupper med att planera och genomföra aktiviteter
planering och genomförande av kampanjarbete och manifestationer
kontakt med medlemmar, olika delar av partiorganisationen och andra organisationer
leda utvecklingsarbeten/projekt i distriktet

Kvalifikationer
?Du sympatiserar med och har god kännedom om Vänsterpartiets politik och organisation. Erfarenhet av styrelsearbete eller motsvarande i partiet eller närstående/liknande organisationer värderas högt.
Kunskaper eller erfarenheter inom projektledning, genomförande av arrangemang och studier är meriterande.
Du har förmåga att arbeta självständigt och kan identifiera och ta initiativ till lösningar på problem eller utmaningar som uppstår. Samtidigt är du bra på att samarbeta med andra och utveckla dina arbetsuppgifter tillsammans med andra, och förstår vikten av att förankra olika beslut i en medlemsstyrd organisation. Du har god organisatorisk förmåga, är strukturerad och bra på att planera och följa upp ditt arbete. Du har god social och kommunikativ förmåga i tal och skrift, är kreativ och har en analytisk förmåga.
Arbetet kräver god datorvana inom vanliga ord-, presentations- och bildbehandlingsprogram.
Upplysningar
Personalen på distriktsexpeditionen arbetsleds av en arbetsledande ombudsman med ansvar för samordning och av distriktsstyrelsens arbetsutskott.
Anställning: Tillsvidareanställning. Provanställning kommer tillämpas.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Omfattning: 100 % (37,5 tim/vecka).
Arbetstid: Målstyrd arbetstid, arbete kvällar och helger förekommer.
Lön: Enligt lönetrappa för politisk sekreterare i kollektivavtalet.
Kollektivavtal: Folkrörelseavtalet tecknat mellan Fremia och Handelsanställdas förbund.
Arbetsplats: Andra långgatan 20, Göteborg.
Ansökan
Mejla din ansökan senast den 8 januari 2023 till goteborg@vansterpartiet.se
Kontaktuppgifter
Distriktsexpeditionen (stängd under 23/12–4/1)
E-post: goteborg@vansterpartiet.se
Telefon: 031-85 67 60
Håkan Eriksson (distriktsordförande)
E-post: hakan.eriksson@vansterpartiet.se
Telefon: 0730-67 88 81

Ansök nu

Stadssekreterare till Vänsterpartiet i Göteborgs Stad

Stadssekreterare
Läs mer Sep 29
Som stadssekreterare ingår du i kommunstyrelsegruppen i Göteborgs Stad, och arbetar med politik, organisation och administration. Du kommer att fungera som en resurs för Vänsterpartiets kommunfullmäktigegrupp samt för förtroendevalda i nämnder och styrelser, och arbeta tillsammans med Vänsterpartiets kommunalråd.
Tjänsterna är mandattidsbundna vilket innebär att tillträdesdatum är 2023-01-01, och löper längst till och med 2026-12-31 med rätt till tjänstledighet från ordinarie arbete enligt kommunallagen.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna som stadssekreterare är:
bistå kommunalråden med information och beslutsunderlag inför kommunstyrelsesammanträden
planera och administrera möten med kommunfullmäktigegrupp, parlamentariker i nämnder och styrelser, intresseorganisationer m.m.
företräda Vänsterpartiet i olika arbetsgrupper
organisera och genomföra studiebesök i Göteborgs Stads verksamheter
arbeta med media, kommunikation och opinionsbildning
ha kontakt med medborgare, partimedlemmar och tjänstemän i Göteborg Stad

Kvalifikationer
Vi söker dig som är väl insatt i Vänsterpartiets politik, har en god analytisk förmåga samt formulerar dig väl i tal och skrift. Arbetet sker periodvis under tidspress och du behöver snabbt kunna sätta dig in i nya frågor.
Du bör vara bra på att strukturera och planera ditt arbete självständigt och i grupp. Arbetet kräver att du har lätt för ta ut det viktigaste ur en stor mängd information. Arbetet är
stimulerande, omväxlande och ställer höga krav på självständighet, problemlösningsförmåga samt förmåga att slutföra och följa upp ditt arbete.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi värdesätter god initiativförmåga och förmåga att skapa kontakt med andra människor. Tidigare erfarenhet av arbete i politiska och/eller ideella organisationer är meriterande.
Du har ett stort intresse för politik och ha god kännedom om Vänsterpartiets politik. En förutsättning för arbetet är att du delar Vänsterpartiets värderingar.
Du har eftergymnasial utbildning i t.ex. samhällsvetenskap, statsvetenskap, sociologi, förvaltning, juridik eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt, t.ex. genom engagemang i fackliga organisationer, hyresgästföreningen, miljörörelsen eller kvinnorörelsen.

Vänsterpartiet arbetar aktivt för mångfald och vi ser gärna sökande med annan etnisk bakgrund än svensk. Vi ser även gärna kvinnliga sökande eftersom vi strävar efter jämn könsfördelning.
Tjänsten tillsätts enligt lagen om politiska sekreterare vilket ger dig laglig rätt till tjänstledighet från din nuvarande tjänst. Lön enligt Göteborgs Stads avtal om individuell lönesättning. Arbetstiden är oreglerad och viss arbetstid kan vara förlagd på kvällar och helger. Tjänsten bör inte kombineras med betydande förtroendeuppdrag kommunalpolitiskt eller på distriktsnivå för Vänsterpartiet Göteborg.
Sista dag att ansöka är: 1 november 2022
Tillträdesdatum: 1 januari 2023 eller enligt överenskommelse
Anställningsform: Visstidsanställning. Heltidstjänst.
Mer information lämnas av: Daniel Bernmar, 073-654 71 65
Ansökan kan skickas till: daniel.bernmar@stadshuset.goteborg.se eller
Daniel Bernmar, Kommunstyrelsen, 404 82 Göteborg.

Ansök nu

Samordnare för valrörelsen 2022

Ombudsman
Läs mer Apr 20
Vänsterpartiet Göteborg är ett av Vänsterpartiets största partidistrikt. Över 2500 medlemmar är organiserade i tio partiföreningar. Vänsterpartiet Göteborgs verksamhet drivs framförallt av ideella krafter och styrs av gemensamt fattade beslut. Vi är en viktig politisk kraft både innanför och utanför parlamenten, och vi har höga ambitioner på att fortsätta vara det.
Partidistriktets verksamhet samordnas från distriktsexpeditionen som bemannas av fyra heltidstjänster med kommunikation, partiföreningsstöd, arrangemang och administration som huvudansvarsområden. Förutom personalen på distriktsexpeditionen arbetar tre kommunalråd och sex politiska sekreterare för Vänsterpartiet i stadshuset. Vi utökar nu vår bemanning på expeditionen inför och under valrörelsen 2022.
Vi söker nu en ombudsman med ansvar för att agera samordnare för distriktets valrörelse. Under valrörelsen kommer vår verksamhet att styras av en valledning som utgör den högsta politiska ledningen i distriktet. Som valsamordnare kommer du ansvara för distriktets valorganisation i tätt samarbete med valledningen.
Arbetsuppgifter
Ansvar för distriktets valorganisation i nära samarbete med distriktets ledning, lokala partiföreningar, arbetsgrupper och resten av personalen. Arbetet inkluderar att:
Vara drivande i arbetet med att formulera distriktets valstrategi och genomförande av distriktets valkampanj
Planera och genomföra distriktscentrala arrangemang av olika karaktär – utåtriktade och partiinterna
Samordna arbetet mellan olika delar av distriktets valrörelse, så som partiföreningarna och distriktscentrala arbetsgrupper, samt samordna arbetet med stadshuset, regionkansliet, partikansliet, samt övriga instanser i organisationen
Ansvara för logistik, såsom beställning av material och produkter
Planera och samordna distriktets eftervalsarbete

Kvalifikationer
Vi söker dig som har god erfarenhet av att planera, administrera och samordna arbete i en större organisation, och vana av att planera och genomföra olika typer av arrangemang tillsammans med andra. Tidigare erfarenhet av arbete i valrörelse är meriterande.
Du har god organisatorisk förmåga, är strukturerad och följer kontinuerligt upp arbetet, för att säkerställa att inget tappas bort. Du är pragmatisk och har fokus på operativ verksamhet och genomförande. Du är bra på att samarbeta med andra även under hög arbetsbelastning.
Du sympatiserar med och har god kännedom om Vänsterpartiet. Erfarenhet från uppdrag eller engagemang i Vänsterpartiet eller närstående organisationer är meriterande och värderas högt.
Du har förmåga att arbeta självständigt och kan identifiera och ta initiativ till lösningar på problem eller utmaningar som uppstår. Samtidigt är du bra på att samarbeta och förstår vikten av att förankra olika beslut i en medlemsstyrd organisation.
B-körkort är meriterande.
Upplysningar
Personalen på distriktsexpeditionen arbetsleds av distriktsstyrelsens arbetsutskott.
Tidsbegränsad anställning 2021-08 t.o.m. 2022-12-31 (önskad start i augusti, exakt startdatum enl. överenskommelse).
Omfattning: 100% (37,5 tim/vecka).
Oreglerad arbetstid, arbete kvällar och helger förekommer.
Lön: Enligt handels kollektivavtal för politisk sekreterare.
Ansökan
Mejla din ansökan senast den 2 maj, märkt med “Valsamordnare”, till e-post: rekrytering.goteborg@vansterpartiet.se

Ansök nu

Ombudsman för vikariat

Ombudsman
Läs mer Apr 20
Vänsterpartiet Göteborg är ett av Vänsterpartiets största partidistrikt. Över 2500 medlemmar är organiserade i tio partiföreningar. Vänsterpartiet Göteborgs verksamhet drivs framförallt av ideella krafter och styrs av gemensamt fattade beslut.
Partiets verksamhet samordnas från distriktsexpeditionen som bemannas av fyra heltidstjänster inom följande ansvarsområden: kommunikation, partiföreningsstöd, organisationsstöd och administration. Förutom personalen på distriktsexpeditionen arbetar tre kommunalråd och sex politiska sekreterare för Vänsterpartiet i stadshuset.
Nu söker vi en ombudsman med ansvar för organisationsstöd som ska vikariera när vår ordinarie ombudsman har andra arbetsuppgifter på expeditionen under hösten.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som ombudsman med ansvar för organisationsstöd innebär bland annat följande:
Stötta distriktets utskott – studieutskottet, internfeministiska utskottet och facklig-politiska utskottet – i arbetet med att planera, genomföra och utvärdera distriktscentrala aktiviteter. I arbetet ingår också att stötta utskottens arbete gentemot partiföreningarna.
Huvudansvarig ombudsman för arrangemang och evenemang som distriktet genomför eller deltar i och stötta distriktets arbetsgrupper med ansvar för större arrangemang. Exempelvis första maj och internationella kvinnodagen vars planering påbörjas under hösten.
Övergripande ansvar för planering, genomförande och utvärdering av distriktets interna konferenser: framtidskonferens (29/8), kongresskonferens (16/10), distriktsårskonferens (12-13/2) och valkonferens (6/3).
Kontakt med medlemmar, partiföreningar, andra delar av partiorganisationen och utomstående organisationer, inklusive ansvarig för hantering av distriktets mejl.
Vara partiföreningarna behjälplig i organisatoriska och praktiska frågor. Samordna partiföreningarnas och distriktets kontakter med ABF.
Stötta distriktets nätverk.

Kvalifikationer
Du sympatiserar med och har god kännedom om Vänsterpartiet. Erfarenhet från uppdrag eller engagemang i Vänsterpartiet eller närstående organisationer är meriterande och värderas högt.
Du ska ha föreningsvana och erfarenhet av styrelsearbete i Vänsterpartiet eller andra ideella organisationer.
Du har förmåga att arbeta självständigt och kan identifiera och ta initiativ till lösningar på problem eller utmaningar som uppstår. Samtidigt är du bra på att samarbeta och förstår vikten av att förankra olika beslut i en medlemsstyrd organisation.
Upplysningar
Personalen på distriktsexpeditionen arbetsleds av distriktsstyrelsens arbetsutskott.
Tidsbegränsad anställning 2021-08 t.o.m. 2022-01-31 (önskad start i augusti, exakt startdatum enl. överenskommelse).
Omfattning: 100% (37,5 tim/vecka).
Oreglerad arbetstid, arbete kvällar och helger förekommer.
Lön: Enligt handels kollektivavtal för politisk sekreterare.
Ansökan
Mejla din ansökan senast den 2 maj, märkt med “Ombudsman”, till e-post: rekrytering.goteborg@vansterpartiet.se

Ansök nu