Göteborg: Projektcontroller till Tommy Byggare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektcontroller till Tommy Byggare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-10-22 // Varaktighet: Heltid

Tommy Byggare är ett byggbolag med heltäckande service. Huvudinriktningen är kommersiella fastigheter för handel, industri och kontor samt bostäder och byggservice i Västsverige. Tommy Byggare omsätter ca 1 miljard kronor och har drygt 280 anställda. För oss står engagemang, öppenhet och hållbarhet i första rummet. Tommy Byggare gör plats för alla. tommybyggare.se

Är du en affärsinriktad projektcontroller som vill arbeta både strategiskt och verksamhetsnära? Vill du ingå i ett prestigelöst team med högt i tak som tillsammans arbetar mot utmanande mål? Som projektcontroller kommer du arbeta nära verksamheten som ett affärsmässigt bollplank till projektchefer och övriga ledande medarbetare. Du ska kunna hantera dagligt operativt ekonomiarbete i kombination med att kunna växla perspektiv och lyfta den strategiska blicken. Här är chansen till en spännande roll i ett härligt företag med höga ambitioner! Rollen är placerad i Alingsås men då vi också har kontor i Göteborg, Lidköping och Trollhättan finns det möjlighet att utgå därifrån.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Som projektcontroller på Tommy Byggare kommer du ha en betydande roll på företaget med många olika arbetsuppgifter.

• Likviditetsplanering
• Projektredovisning, rapporter och analyser
• Företagsvärderingar och stöd i kalkyl- och inköpsprocessen
• Verksamhetsstöd och IT-stöd
• Intern kontroll
• Utvecklingsarbete

Du kommer att arbeta med att sammanställa och kvalitetssäkra ekonomiska uppgifter och bidra med ekonomisk kunskap, analyser och rapporter till verksamheten. Detta kräver att du tar egna initiativ och arbetar proaktivt. Det kommer att förekomma resor i tjänsten inom bolagets verksamhetsområden.

Din profil:

Vi tror att du är civilekonom med inriktning ekonomistyrning/controller alternativt en ingenjör med inriktning industriell ekonomi eller likande. Du har goda kunskaper inom ekonomistyrning och redovisning och minst 3 års kvalificerad arbetslivserfarenhet som controller.

Du är en framåt och självgående person som drivs av att förbättra och vidareutveckla processer och arbetssätt. Vi tror att du har en förmåga att skapa goda relationer, är förtroendeingivande och analytisk. Du är bra på att kommunicera siffror och få dina kollegor att förstå dess innebörd.

Vi står för engagemang, öppenhet och hållbarhet. Dessa tre ord, våra kärnvärden, bildar tillsammans grunden för vårt agerande i alla situationer. Vi värdesätter att du är en prestigelös och kommunikativ lagspelare som levererar med hög kvalitet. Du har ett bra affärssinne, är logisk och du har en förmåga att sammanlänka operativt arbete med strategiska mål och visioner. Bra teamwork och ett gott företagsklimat är något du värdesätter högt. Med ditt driv och engagemang får du saker att hända!

Erfarenhet av projektorganisationer, gärna från bygg eller fastigheter är meriterande. Vi ser också att du är duktig på excel och system.

Hur gör jag nu?

I den här rekryteringen samarbetar Tommy Byggare med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769, alternativt Elin Lindén 0760-303100. Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Controller

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Controller.

Projekt Controller sökes omgående till stort internationellt företag!

Läs mer Apr 19
Arbetsbeskrivning
Vi söker för vår kunds räkningen projektcontroller som ska arbeta med projektfinansiering. Denna operativa controller kommer aktivt att arbeta med projekt och linjeorganisation för att kontrollera och styra ekonomin både i långsiktig planering och i dagliga uppdateringar. Vi ser gärna att du kan starta detta konsultuppdrag per omgående!
Exempel på arbetsuppgifter:
Hands-on-stöd till projekt och linjeorganisation för att bygga och följa upp budget.
Driva utvecklingen av effektiva verktyg för kostnadsuppskattningar och uppföljning samt utbilda för bästa praxis.
Coachning och stöd till projektledare och linjeorganisation för att bygga och följa upp kostnadsuppskattningar.
Du kommer sätta agendan för dessaprojektoch driva regelbundna uppdateringar av kostnadsuppskattningar tillsammans med andra inom teamet.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker en person som uppskattar att arbeta och interagera med människor, aktivt söker information och inte tvekar att utmana. Du bör ha erfarenhet och förståelse inom controllerområdet och då även gärna som konsult.Samtidigt bör du trivas med de administrativa aspekterna av uppföljning och struktur. För att vara effektiv och bidra på bästa sätt tror vi att du har erfarenhet inom fordonsbranschen samt från arbete med utvecklingsprojekt.
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.seEftersom vår kund vill att kandidaten startar omgåendekommer vi endast ha ute annonsen tom 30 April 2024. Tjänsten kan komma att tillsattas innan sista ansökningsdatum. Välkommen men din ansökan gärna idag!

Ansök nu

Project Controller - Göteborg

Läs mer Jan 3
PrimeComp är det mångsidiga konsultbolaget inom teknik och ekonomi. Med vår unika kombination av erfarenhet och expertis erbjuder vi en rad varierande tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar.



Arbetsbeskrivning:

Är du en erfaren Project Controller som nu skulle vilja ta nästa steg i din karriär? Då är det kanske just dig vi söker!

Vi på PrimeComp söker just nu en mycket driven Project Controller till vår konsultverksamhet för uppdrag hos en av våra kunder inom fordonsindustrin. Du kommer vara ansvarig för att säkerställa en sund ekonomisk styrning och redovisning. Du kommer att hantera finansiell rapportering, budgetering, kostnadsanalys och skattefrågor. Rollen involverar ansvar av samtliga ekonomiska och kommersiella frågor där du aktivt bidrar till att driva projektets resultat.

Vi söker en dedikerad individ att bli en del av vårt team, där vårt gemensamma mål är att uppnå finansiell framgång och tillväxt. Sök idag och låt oss tillsammans arbeta mot att skapa meningsfulla och långsiktiga resultat.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

- Identifiera och hantera projektrelaterade risker inom branschen.

- Verka som en strategisk affärspartner för att stödja projektorganisationen och bidra till positiva finansiella resultat.

- Samarbeta aktivt med andra medlemmar i projektgruppen för att utveckla och driva processerna för affärsplanering och prognos.

- Noggrant övervaka och hantera kassaflödet och därefter vidta nödvändiga åtgärder.

- Delta i och bidra med insikter i den lokala riskgranskningsprocessen.

- Övervaka samt granska projektstyrningsprocessen för att kunna säkerställa hög kvalitet på finansiell data.

- Säkerställa korrekta anbudsberäkningar och förbereda kassaflöde samt exponeringskurvor.

- Granska och gemensamt med andra ta beslut kring finansiella och skattemässiga aspekter.

- Ge råd och rekommendationer baserat på finansiell analys.

- Genomföra lönsamhetsanalyser och övervaka kostnadskontroller för att säkerställa effektiv resursanvändning.



Kompetens:

För att vara framgångsrik i rollen som Project Controller i detta uppdrag bör du ha följande kompetenser:

- Kandidatexamen och/eller Masterexamen i finans/ekonomi eller motsvarande kvalifikationer.

- Besitter minst 2 års erfarenhet av att arbeta i rollen som Project Controller inom fordonsindustrin.

- Bekväm att arbeta i olika affärs- och ekonomisystem.

- Erfarenhet av att ha framgångsrikt arbetat inom agila team.

- Behärskar det svenska och engelska språket mycket bra, både i tal och skrift.



Personliga egenskaper:

- Noggrann och strukturerad i ditt arbete där ledarskap faller sig naturligt för dig.

- Stark kommunikations- och interpersonell förmåga.

- Kan arbeta självständigt och driva eget arbete framåt.

- Ser samband mellan siffror och verksamhet.

- Kan hantera stor mängd data och van vid analysarbete.

- God förmåga att kommunicera och arbeta tillsammans med andra.

- Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas.

- Förmåga att skapa förtroende gentemot kollegor och kunder.

- Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna.

- Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar.

Ansök nu

Analytisk Controller till Svenska Orient Linien!

Läs mer Apr 18
Är du ekonom och uppskattar en varierad arbetsvardag? Stimuleras du av analysarbete och affärsutveckling? Vill du arbeta som Controller på ett stabilt bolag i tillväxtfas? Då kan tjänsten som Controller hos SOL vara tjänsten för dig!

Om Svenska Orient Linien (SOL)
SOL är ett privatägt företag och har sedan 1911 har levererat sjöfart-och logistiklösningar över hela världen. SOL:s affärsområden inkluderar sjöfart för virkestransport från Norra Skandinavien till Östra Medelhavet, samt internationella projekttransporter och försvarslogistik. SOL är också majoritetsägare i logistikföretaget Scanlog, specialiserat på hållbar internationell transport med tåg, sjö, bil och flyg. Dessutom äger SOL, tillsammans med Walleniusrederierna, rederiet WALLENIUS SOL som driver container- och RoRo linjetrafik från Bottenhavet till och från kontinenten och Storbritannien.

SOL strävar alltid efter att identifiera de bästa och mest effektiva lösningarna med mål att göra skillnad för sina kunder och för miljön. Med sina ambitiösa tillväxtplaner vill SOL säkerställa att de långsiktigt fortsätter leverera hållbara tjänster som bidrar till en grönare sjöfart och därmed ett minskat klimatavtryck.

Om tjänsten som Controller
Som Controller hos SOL kommer du att ha en varierad arbetsvardag med ansvar för att kvalitetssäkra och sammanställa månadsrapportering, ta fram och följa upp nyckeltal samt utföra budget- och prognosarbete. Vidare kommer du att driva ad hoc-analyser efter verksamhetens behov och leda projekt för att säkerställa effektivare månadsrapportering och analyser av data kring omvärld, kunder och konkurrenter. Du kan även komma supportera operativt med betalningar samt hållbarhets- och årsrapportering. I rollen kommer du att ha breda kontaktytor och samverka med flertalet funktioner och avdelningar inom koncernen.

Hos SOL blir du en del av en kompetent och härlig ekonomifunktion där teamet idag består av tre personer. Du utgår från deras fräscha lokaler vid Klippan i Göteborg med viss flexibilitet att arbeta hemifrån.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Kvalitetssäkra och sammanställa månadsrapportering.
• Framtagning och uppföljning av nyckeltal.
• Budget- och prognosarbete.
• Ad hoc analys efter verksamhetens behov.
• Driva projekt för att stärka processer, system och analysverktyg.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, har arbetslivserfarenhet inom redovisning och som vill arbeta brett med ekonomi med fokus på analys och affärsutveckling. För att lyckas i rollen behöver du ha helhetsförståelse för ekonomiska flöden och behärska minst grunderna inom redovisning. Du besitter goda kunskaper i Excel och är en van systemanvändare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att göra omvärldsanalyser och har varit delaktig i prognos och budgetarbete. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som Business Controller, om du har drivit och/eller varit delaktig i implementering av nya system, har kunskap om BI-verktyg och/eller har arbetat inom en logistikorganisation. Flytande språkkunskaper i svenska är väsentligt.

Som person söker vi dig som är en prestigelös lagspelare som motiveras av att arbeta brett i ett mindre team. Du har ett analytiskt förhållningssätt och visar på driv och nyfikenhet genom att ta initiativ och driva processer framåt. Eftersom du kommer att samverka tätt med andra avdelningar och funktioner är det viktigt att du trivs bra med breda kontaktytor, att du är kommunikativ och har en ödmjuk framtoning.

Viktigt för tjänsten är:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
• Arbetslivserfarenhet inom redovisning och analys.
• God systemvana och mycket goda kunskaper i Excel.
• Flytande språkkunskaper i svenska.

Meriterande för tjänsten är:
• Mycket god erfarenhet inom redovisning och analysarbete.
• Erfarenhet av att driva implementering av nya system.
• Erfarenhet av att driva processer och databehandling.

SOL:s erbjudande
Hos SOL blir du en del av en affärsinriktad och ambitiös organisation med hållbarhet, miljö och samhällspåverkan i fokus. Du erbjuds en flexibel arbetsplats i fina fräscha lokaler med tillgång till gym där du, tillsammans med dina kollegor, upprätthåller en god gemenskap, kompetensöverföring och framåtanda.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 100%.
Placering: Klippan, Göteborg.
Lön: Enligt överenskommelse.

Vill du vara med på en spännande resa med SOL? Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Group Financial Controller till PowerCell Group!

Läs mer Apr 12
Till PowerCell Group söker vi nu en erfaren Financial Controller som vill göra skillnad. Här erbjuds du möjligheten att själv vara med och forma den nyinrättade rollen som Group Financial Controller, där du blir en nyckelspelare i bolagets fortsatta tillväxtresa. PowerCell är en världsledare inom vätgaselektriska lösningar och arbetar för en utsläppsfri värld - vill du vara med på den resan?

Om företaget
PowerCell utvecklar och erbjuder vätgaselektriska lösningar med unika bränslecellsstackar och system. Med årtionden av erfarenhet använder de sitt kunnande för att accelerera övergången till en utsläppsfri, mer hållbar värld. Man riktar sig mot branscher som flyg, marin, off-road, on-road och stationär kraftproduktion. Med sina banbrytande produkter hjälper de kunder världen över att minska sina utsläpp. PowerCell har sitt huvudkontor i Göteborg och försäljningen sker globalt. PowerCell Group är noterat på Nasdaq.

 
Om tjänsten
Som Group Financial Controller blir du en del av en erfaren och dedikerad ekonomiorganisation med fem kollegor som ansvarar för moderbolagets och koncernens ekonomihantering. Du kommer att inneha en nyckelroll inom PowerCell Group med ansvar för flera viktiga arbetsuppgifter och processer. Du kommer att samarbeta nära samtliga funktioner inom övriga ekonomiorganisationen samt bolagets koncernledning.

I huvudsak kommer dina ansvarsområden innefatta:

- Övergripande ansvar för koncernredovisning inklusive konsolidering.

- Säkerställa att koncernen följer IFRS och andra tillämpliga regelverk för finansiell rapportering, inklusive efterlevnad av fastställda redovisningsprinciper.

- Ansvar för att interna styrdokument avseende finansiell rapportering är uppdaterade och implementerade i koncernen.

- Fungera som IFRS Center of Excellence och utgöra ett stöd för hela organisationen.

- Bevaka och utvärdera regelverksförändringar som kan komma att påverka bolagets finansiella rapportering samt hållbarhetsrapportering på kort och lång sikt.

- Bokslutsarbete och extern rapportering.

- Årsredovisning och delårsrapportering för koncernen.

- Arbeta med koncernens utveckling av hållbarhetsrapportering tillsammans med bolagets hållbarhetsansvarige.

- Kontakt med externa revisorer.

- Risk och intern kontroll.

 
Du som söker
Vi tror att du som söker är civilekonom och idag arbetar som koncernredovisningschef, alternativt arbetar med koncernredovisning i ett börsnoterat bolag med industriverksamhet. Goda kunskaper inom koncernredovisning och stark förståelse för redovisnings- och rapporteringsstandarder, inklusive IFRS, är ett krav.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från revisionsbyrå och att du tidigare har arbetat i ett börsnoterat bolag. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.

För att du skall trivas hos PowerCell behöver du vara en ansvarstagande person som kan arbeta såväl självständigt som i team för att leverera det som har överenskommits. Vi ser att du har en stark analytisk förmåga och att du är lösningsorienterad. Vidare är du noggrann och strukturerad, samtidigt som du trivs i en föränderlig miljö. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo utan att göra avkall på kvaliteten i det du levererar. Du behåller lugnet i pressade situationer och tycker om utmaningar.

 
Ansökan
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och uppfattar att du har de egenskaper som vi efterfrågar, ser vi fram emot att ta emot din ansökan. I den här processen samarbetar PowerCell med Jurek och vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Kalered på johanna.kalered@jurek.se.

Vi ser fram emot att välkomna en Group Financial Controller som vill bidra till PowerCells fortsatta framgång!

Ansök nu

HR-Specialist ekonomi

Läs mer Apr 22
HR-specialist - Personaluppföljning: Var med och forma framtiden hos Försvarsmakten!

Har du en passion för att navigera genom personalrelaterade situationer och analysera data för att optimera verksamhetens resultat? Då är detta din chans att bli en nyckelspelare i Älvsborgs amfibieregementes dynamiska HR-team i Göteborg!

Om avdelningen

Vi på vår mångfacetterade HR-avdelning strävar efter att skapa en miljö där varje individ känner sig värderad och respekterad. Vi är en unik sammansättning av både civila och militära medarbetare med en stor variation av kompetenser, vilket gör vår avdelning både intressant och dynamisk. Vi balanserar utmaningar och högt tempo med humor och god sammanhållning för att skapa en trivsam arbetsmiljö där du kan växa och utvecklas. I Försvarsmakten har vi en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat tre timmar fysisk träning i veckan på arbetstid, träningskläder, en bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid och stor frihet genom ansvar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Din Roll:


• Leda personaluppföljningen för Amf 4 och skapa mätbara resultat
• Genom dataanalys och tolkning, identifiera möjligheter för framgång och förbättring
• Utveckla innovativa verktyg och strategier för att underlätta uppföljningen, särskilt inom personalekonomi
• Stödja regementsstaben med revisionsuppgifter, avstämningar och uppföljning för effektiv verksamhetsstyrning

Din Resa

Som en viktig del av vårt dynamiska team kommer du att ha många kontaktytor och samarbeten med olika avdelningar, inklusive vår ekonomiavdelning. Du kommer att ha tätt samarbete med HR-chefen, som du även rapporterar till.

Vår Gemensamma Resa

Ta del av en stimulerande och utvecklande miljö där din passion och kompetens får blomstra. Tillsammans med vårt engagerade team kommer skapar vi en givande resa tillsammans. Vi tror att du är pusselbiten vi saknar för att fortsätta vår framgångsrika tillväxt inom Amf 4!

KRAV

Kvalifikationer


• Avslutad relevant högskoleutbildning inom ekonomi
• Erfarenhet av några års arbete med personalekonomi
• Mycket god kunskap och erfarenhet av Excell
• God vana att arbeta i Office-paketet

Personliga egenskaper

Med en kandidatexamen inom ekonomi och erfarenhet inom personalekonomi och uppföljning är du den ideala kandidaten för rollen. Självständigt arbete är avgörande och mycket god kunskap inom Excel är nödvändigt för att lyckas. Du har även starka ledaregenskaper samt är analytisk lagd. Du är en person som trivs med att hantera personalrelaterade frågor, är skicklig på att tolka data samt har en passion för att optimera verksamhetens resultat. På Amf 4 värdesätts konstruktivt lagarbete. Du samarbetar bra med andra samt du delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter. I din roll på Amf 4 kommer din kommunikationsförmåga vara mycket viktig, samt din förmåga att skapa goda relationer. Du är strukturerad, flexibel och uthållig i ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Meriterande


• Tidigare erfarenhet av arbete i myndighet
• Kunskap om personalcontrollerfunktioner
• Förmåga att bidra till verksamhetsstyrning genom analys och rapportering av personalrelaterad data

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa, jämlikhet vilken främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer vår värdegrund via vår hemsida).

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning 100%. Individuell lönesättning tillämpas. Anställningen inleds med provanställning om 6 månader.
Arbetsort: Västra Frölunda, Göteborg. Resor och kvälls tjänstgöring förekommer. 
Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse.

Upplysningar om befattningen

Izabelle Lagnered HR-chef Amf 4, izabelle.lagnered@mil.se 

Information om rekryteringsprocessen
Rekryteringskoordinator G1 Anna Ragnmark, amf4-G1@mil.se

Fackliga företrädare

OF-Amf Öserg Niklas Bryngelsson, niklas.bryngelsson@mil.se

SEKO   Kurt Ragnarsson, kurt.ragnarsson@mil.se  

OF Amf 4 Johan Dahlgren, of-amf@officersforbundet.se    

Försvarsförbundet Anja Aghester, forsvarsforbundet-goteborg@mil.se 

SACO saco-gbg@mil.se

Sista ansökningsdag

Ansök nu och ta steget mot en spännande och givande resa med oss! Vi och dina möjligheter väntar på din ansökan till oss! Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-05-06. Din ansökan skall innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

På Älvsborgs amfibieregemente, i centrala Göteborg, verkar vi där land möter hav och utgör en viktig länk mellan armé- och sjöstridskrafterna. Som återetablerat regemente med garnisonsansvar växer vi och är behov av fler kompetenta officerare, soldater och civila medarbetare som fortsätter utveckla förbandet till dess viktiga uppgift: Försvara Sveriges många kustnära skärgårdsområden samt skydda våra leder in till Skandinaviens största hamn i syfte att värna Sveriges strategiska import.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Mpya Finance AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Mpya Finance AB .

Redovisningsansvarig (Senior Accountant) till NEWSEC

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 25
Nytt
Newsec – Transforming real estate and beyond

Newsec erbjuder fastighetsägare, investerare och hyresgäster ett helhetsutbud av tjänster inom de fem tjänsteområdena Property Asset Management, Advisory, Investment Management, Energy Transition och Digital Accelerator. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt företag med cirka 2 400 medarbetare fördelat över de sju nordiska och baltiska marknaderna. Newsec är Sveriges ledande fastighetsförvaltare. Vi har en hög tillväxttakt och efterfrågan på våra tjänster ökar.

Vi växer fortsatt och förstärker nu med ytterligare en Redovisningsansvarig (Senior Accountant)!

Du kommer som en del av uppdragsteamen att arbeta självständigt med allt från rapportering till kunder som köper vår tjänst som vi kallar ekonomisk förvaltning till komplex löpande redovisning. Med din erfarenhet faller det sig naturligt att leda arbetet på uppdragen och att agera bollplank åt dina kollegor.

Dina ansvarsområden består bland annat av att självständigt driva och ansvara för:

• Löpande redovisning, avstämningar samt årsbokslut
• Årsredovisningar
• Skatteberäkningar och inkomstdeklarationer
• Hantering fastighetsmoms
• Likviditetsplanering
• Planering, sammanställning och rapportering bokslut till kund
• Rapportera och vara kontaktperson och rådgivare till kund
• Revisorskontakter och myndighetskontakter

Vem är du?

För att du ska trivas i denna roll behöver du vara ödmjuk, flexibel och har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med såväl kollegor som kunder. Du tycker om att vara den klassiska ”spindeln i nätet” och är van att jobba strukturerat.

Med dig i bagaget har du en relevant högskole- eller universitetsutbildning samt flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, har mycket goda kunskaper i Excel och god systemvana. Det är meriterande om du har erfarenhet av Unit4, som vi jobbar med, liksom om du har arbetat med IFRS och RFR2.

Mycket meriterande är om du har kommit i kontakt med koncernredovisning, budget och prognos samt transaktionsredovisning, förvärv och avyttring av fastigheter eller bolag, fusioner, fissioner.

Det viktigaste är dock att du tycker komplex redovisning är riktigt roligt och vill vara på en arbetsplats omringad av expertis vart du än vänder dig!

Hur ansöker jag?

I den här rekryteringen samarbetar Newsec med Mpya Finance. Din ansökan gör du via www.mpyafinance.se. Intervjuer och urval sker löpande, vänta därför inte med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta någon av som arbetar med denna rekrytering: Linda Målberg linda.malberg@mpya.se eller Elin Antonsson elin.antonsson@mpya.se alternativt Anette Zantelid anette.zantelid@mpya.se

Ansök nu

Redovisningsekonom till Newsec

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 22
Newsec – Transforming real estate and beyond

Newsec erbjuder fastighetsägare, investerare och hyresgäster ett helhetsutbud av tjänster inom de fem tjänsteområdena Property Asset Management, Advisory, Investment Management, Energy Transition och Digital Accelerator. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt företag med cirka 2 400 medarbetare fördelat över de sju nordiska och baltiska marknaderna. Newsec är Sveriges ledande fastighetsförvaltare. Vi har en hög tillväxttakt och efterfrågan på våra tjänster ökar.

Mitt i centrala Göteborg, med utsikt över älven välkomnas du till ett modernt kontor med goa kollegor som alla ser fram emot att hälsa dig välkommen! Vi på Newsec växer så det knakar och söker nu dig som tycker kombinationen redovisning och att vara omringad av spetskompetens inom ekonomins alla delar är både utvecklande och roligt– vart du än snurrar din stol kommer du få svar på dina frågor!

Här erbjuds du en tjänst om 100% och möjlighet att jobba hemifrån någon dag i veckan, förkortad arbetsdag under sommarmånaderna, frukost varje torsdag, friskvård samt friskvårdstimmar.
Med närmare 300 ekonomer på kontoret har vi också en naturlig möjlighet att växa inom organisationen eller specialisera dig inom ett område som du brinner lite extra för.
Vi är Sveriges ledande fastighetsförvaltare med hög tillväxttakt och efterfrågan på våra tjänster ökar - Hoppas att du vill vara med på vår resa!

Om rollen

Som Redovisningsekonom (Accountant) hos oss arbetar du i en bred och varierande roll med kvalificerad redovisning med huvudsakliga arbetsuppgifter som:

• Redovisning samt löpande bokföring
• Avstämning av balansräkningens samtliga konton
• Resultatanalys
• Ekonomisk rapportering enligt avtal
• Bokslut och Årsredovisning
• Skatteberäkning och Inkomstdeklaration
• Hantera fastighetsmoms, deklarationer samt jämkningsregler
• Budget och prognos
• Likviditetsbudget, prognos och uppföljning

Vem är du?
Du känner dig trygg i din redovisning och har en relevant utbildning i botten. Vidare tycker du det är roligt att bygga affärsrelationer och har en stor nyfikenhet på fastighetsredovisningens emellanåt komplexa regelverk. Du har goda kunskaper i svenska- och engelska i tal och skrift samt orädd för system. Ser du dig som en lösningsorienterad och glad kollega som gärna delar med dig av dina erfarenheter och samtidigt är öppen för nytt.

Hur ansöker jag?
I den här rekryteringen samarbetar Newsec med Mpya Finance. Din ansökan gör du via www.mpyafinance.se. Intervjuer och urval sker löpande, vänta därför inte med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta någon av som arbetar med denna rekrytering: Linda Målberg linda.malberg@mpya.se eller Elin Antonsson elin.antonsson@mpya.se alternativt Anette Zantelid - anette.zantelid@mpya.se

Ansök nu

Senior redovisningsekonom och ambitiös livsnjutare? Välkommen till Mpya Fin

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 1
Mpya Finance är ett nytänkande konsult – och rekryteringsföretag inom ekonomi. Och för att kunna erbjuda enastående tjänster inom ekonomi krävs enastående människor. Vi på Mpya Finance älskar det vi gör och det är att leverera kvalitetssäkrade lösningar med en nytänkande twist åt våra kunder. Under tiden ser vi alltid människan bakom ekonomen och vice versa. För helt ärligt, ibland kan man behöva dra av momsen från livets kostnader för att få ett positivt resultat – jaa, ni fattar. Det är vårt fokus; idag, imorgon, bättre och sämre dagar – tillsammans ser vi allas bidrag till att sprida kunskap och engagemang hos våra kunder och inom Mpya Finance.

Om nyfikenheten tar överhand… Välkommen att bläddra i vår fina kulturbok!

Du fantastiska ekonom som ser till din fortsatta personliga utveckling – det är dig som vi på Mpya Finance hade känt oss glada att kalla för vår kollega.

Vill du vara en del av ett härligt gäng ekonomer här i Göteborg? Vad bra! För vi önskar oss fler fantastiska kollegor som är slipade talanger inom redovisning och som ser till livets goda.

Mpya Finance är ett nytänkande konsult – och rekryteringsföretag inom ekonomi. Och för att kunna erbjuda enastående tjänster inom ekonomi krävs enastående människor. Vi på Mpya Finance älskar det vi gör och det är att leverera kvalitetssäkrade lösningar med en nytänkande twist åt våra kunder. Under tiden ser vi alltid människan bakom ekonomen och vice versa.

Vem vi söker? Dig såklart!
Vi söker dig som vill vara med på vår resa! Du har minst 3 års erfarenhet av kvalificerad redovisning och är bokslutssjälvständig. Vi tror och hoppas att du är affärsmässig, relationsskapande och ser fram emot varierande uppdrag hos våra kunder. Bokslut, skatt samt moms löser du galant och så trivs du allra bäst i en miljö där vi tar hand om varandra.

Att bli en Mpyan – vad innebär det?
Som ekonomikonsult hos oss är du en del av vår gemenskap och du är med och levererar interimslösningar, projektstöd och rådgivning inom ekonomi. Våra kunder finns i olika branscher i alla storlekar och våra uppdrag är för kvalificerade ekonomer inom redovisning och controlling.

Har vi fångat ditt intresse?
Ett första möte kan bli en spännande början! Ett senare steg är att du kanske vill prata med en av våra konsultkollegor och höra hur det är att arbeta på Mpya?

Intervjuer sker löpande så skicka in ditt cv så snart som möjligt. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta Johanna Karlsson på 076-030 31 00 johanna.karlsson@mpya.se.

Ansök nu

Redovisningsekonom (Accountant) till NEWSEC

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 15
Newsec – Transforming real estate and beyond

Newsec erbjuder fastighetsägare, investerare och hyresgäster ett helhetsutbud av tjänster inom de fem tjänsteområdena Property Asset Management, Advisory, Investment Management, Energy Transition och Digital Accelerator. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt företag med cirka 2 400 medarbetare fördelat över de sju nordiska och baltiska marknaderna. Newsec är Sveriges ledande fastighetsförvaltare. Vi har en hög tillväxttakt och efterfrågan på våra tjänster ökar.

Mitt i centrala Göteborg, med utsikt över älven välkomnas du till ett modernt kontor med goa kollegor som alla ser fram emot att hälsa dig välkommen! Vi på Newsec växer så det knakar och söker nu dig som tycker kombinationen redovisning och att vara omringad av spetskompetens inom ekonomins alla delar är både utvecklande och roligt– vart du än snurrar din stol kommer du få svar på dina frågor!

Här erbjuds du en tjänst om 100% och möjlighet att jobba hemifrån någon dag i veckan, förkortad arbetsdag under sommarmånaderna, frukost varje torsdag, friskvård samt friskvårdstimmar.
Med närmare 300 ekonomer på kontoret har vi också en naturlig möjlighet att växa inom organisationen eller specialisera dig inom ett område som du brinner lite extra för.
Vi är Sveriges ledande fastighetsförvaltare med hög tillväxttakt och efterfrågan på våra tjänster ökar - Hoppas att du vill vara med på vår resa!

Om rollen

Som Redovisningsekonom (Accountant) hos oss arbetar du i en bred och varierande roll med kvalificerad redovisning med huvudsakliga arbetsuppgifter som:

• Redovisning samt löpande bokföring
• Avstämning av balansräkningens samtliga konton
• Resultatanalys
• Ekonomisk rapportering enligt avtal
• Bokslut och Årsredovisning
• Skatteberäkning och Inkomstdeklaration
• Hantera fastighetsmoms, deklarationer samt jämkningsregler
• Budget och prognos
• Likviditetsbudget, prognos och uppföljning

Vem är du?
Du känner dig trygg i din redovisning och har en relevant utbildning i botten. Vidare tycker du det är roligt att bygga affärsrelationer och har en stor nyfikenhet på fastighetsredovisningens emellanåt komplexa regelverk. Du har goda kunskaper i svenska- och engelska i tal och skrift samt orädd för system. Ser du dig som en lösningsorienterad och glad kollega som gärna delar med dig av dina erfarenheter och samtidigt är öppen för nytt.

Hur ansöker jag?
I den här rekryteringen samarbetar Newsec med Mpya Finance. Din ansökan gör du via www.mpyafinance.se. Intervjuer och urval sker löpande, vänta därför inte med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta någon av som arbetar med denna rekrytering: Linda Målberg linda.malberg@mpya.se eller Elin Antonsson elin.antonsson@mpya.se alternativt Anette Zantelid - anette.zantelid@mpya.se

Ansök nu

Koncernredovisningsansvarig (Group accountant) till NEWSEC

Fastighetsekonom
Läs mer Mar 15
Newsec – Transforming real estate and beyond

Newsec erbjuder fastighetsägare, investerare och hyresgäster ett helhetsutbud av tjänster inom de fem tjänsteområdena Property Asset Management, Advisory, Investment Management, Energy Transition och Digital Accelerator. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt företag med cirka 2 400 medarbetare fördelat över de sju nordiska och baltiska marknaderna. Newsec är Sveriges ledande fastighetsförvaltare. Vi har en hög tillväxttakt och efterfrågan på våra tjänster ökar.

Vi söker nu en Koncernredovisningsansvarig (Group Accountant) med stort engagemang. Du kommer arbeta med konsolidering och vara med och utveckla effektiva arbetssätt - välkommen med din ansökan!

Newsec erbjuder ett stimulerande arbete i dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling, såväl personligt som yrkesmässigt. Du får möjlighet att vara en del av ett roligt och framgångsrikt företag där nyfikenhet och modet att våga göra annorlunda uppmuntras. Man arbetar kontinuerligt med att skapa goda förutsättningar för medarbetarnas utveckling och trivsel, och har flera år i rad utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser.

Vad ska du göra?

Arbetet är självständigt och för att trivas i rollen behöver du vara kund- och affärsfokuserad, kommunikativ, effektiv, vara en problemlösare samt en lagspelare. Dina ansvarsområden består bland annat av att självständigt ansvara för att driva:

• Konsolidering av 25 bolag
• Årsredovisningar
• Skatteberäkningar och inkomstdeklarationer
• Likviditetsplanering
• Planera, sammanställa och rapportera bokslut till kund
• Rapportera och vara kontaktperson och rådgivare till kund
• Revisorskontakter och myndighetskontakter

Du bör kunna och ha arbetat med regelverk som IFRS, K3 och gärna K2. Du behöver ha erfarenhet av fastighetsekonomi sedan tidigare samt Joint Ventures.

Meriterande är även om du kommit i kontakt med koncernredovisning, budget och prognos samt transaktionsredovisning (köp- och sälj av fastigheter och bolag, fusioner, fissioner). Det är även meriterande om du har erfarenhet i Aaro.

Vem är du?

Det är viktigt att du är ödmjuk, flexibel, lyhörd och har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med såväl medarbetare som kund. Självständighet, proaktivitet och prestigelöshet är också viktiga egenskaper som Newsec Asset Management värdesätter högt.

Vidare är du en problemlösare som trivs med att arbeta i team för att tillsammans leverera högsta kvalitet till kunden. För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara självständig, noggrann och strukturerad.

Vi söker dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning och har flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning. Vidare är du kundfokuserad och har kunden i centrum för allt du gör.

Vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt har god nivå på dina kunskaper i Excel.

Vill du veta mer?

Känns detta som ett bra nästa steg i din karriär? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och tillsättningar sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Målberg, tel. 0733-80 77 88 alternativt Elin Antonsson på 0709-31 87 69 Ansökan sker via www.mpyafinance.se. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

Ansök nu

Transaktionscontroller till NEWSEC

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 15
Newsec – Transforming real estate and beyond

Newsec erbjuder fastighetsägare, investerare och hyresgäster ett helhetsutbud av tjänster inom de fem tjänsteområdena Property Asset Management, Advisory, Investment Management, Energy Transition och Digital Accelerator. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt företag med cirka 2 400 medarbetare fördelat över de sju nordiska och baltiska marknaderna. Newsec är Sveriges ledande fastighetsförvaltare. Vi har en hög tillväxttakt och efterfrågan på våra tjänster ökar.

Senior redovisningsansvarig med inriktning mot fastighetstransaktioner

Har du någon gång tänkt tanken på hur många fastigheter och som köps och säljs varje dag? Har du i din roll som ekonom vidare ställt dig frågan om hur redovisningen ser ut vid fastighetsköp och försäljning? Eller arbetar du med liknande idag?

I denna roll jobbar du med en av Newsecs största kunder och dessutom får du möjlighet att utvecklas i en roll där du får ett stort ansvar. Vi söker dig som fascineras av fastighetsbranschens komplexitet inom redovisning. Låter det som något för dig? Då tycker vi att du ska söka rollen som Newsec internt kallar för Transaktionscontroller!

Vem är du?

Du behöver inte ha arbetat inom fastighetsbranschen tidigare, även om det givet ger lite försprång. För att du ska trivas i rollen behöver du ha några års erfarenhet av kvalificerad redovisning med dig i bagaget. Har du arbetat med redovisning på koncernnivå är detta starkt meriterande.

Vi vet dock att nyckeln till framgång även kan innebära att man har ett starkt driv och en nyfikenhet. Är man trygg i sin redovisning, gillar kundkontakt och har med sig projektledarskapet, klär Newsec på dig de sista detaljerna och vi är säkra på att du lyckas i rollen!

Då rollen innefattar mycket kundkontakt och projektledning har du en prestigelös framtoning och ser samarbete som en självklarhet, vidare är du serviceminded och ser fram emot att få arbeta med älven som utsikt mitt i centrala Göteborg!

Arbetsuppgifter

• Redovisa försäljningar av bolag/fastighet
• Proforma, granska och vara rådgivande i förvärvs- och försäljningsprocessen
• Transaktionsredovisning, köp och försäljning av fastigheter och bolag
• Projektleda och redovisa intag av nya bolag/fastigheter samt koncerner
• Kontakter med köpare och säljare, redovisning av till- och frånträdesbokslut
• Kontakt och stöd till kundens transaktionsteam m fl.
• Rapportering köp- och säljredovisning till kund (IFRS, RFR2)
• Jämkningshandling granska och upprätta

Ditt Newsec

Newsec erbjuder ett stimulerande arbete i en dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling såväl personligt som yrkesmässigt. Du får en möjlighet att vara en del av ett roligt och framgångsrikt företag där nyfikenhet och modet att våga göra annorlunda uppmuntras. Newsec arbetar kontinuerligt med att skapa goda förutsättningar för medarbetarnas utveckling och trivsel och har flera år i rad valts till en av Sveriges bästa arbetsplatser.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Har vi väckt din nyfikenhet och vill du höra mer?

I denna rekrytering samarbetar Newsec med Mpya Finance. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Målberg, linda.malberg@mpya.se 0733 80 77 88 eller Anette Zantelid anette.zantelid@mpya.se 0732 03 67 77

Urval och intervjuer sker löpande - Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu