Göteborg: Hyresadministratör till Göteborgs bästa Platzer

Hitta ansökningsinfo om jobbet Hyresadministratör till Göteborgs bästa Platzer i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-15 // Varaktighet: Heltid

Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vi äger och utvecklar cirka 70 fastigheter med en total yta om cirka 830 000 kvm. Platzer är noterat på Nasdaqs large-cap lista.

Gillar du ordning och reda och vill ha ett serviceorienterat jobb? Hyresadministrationen är en central funktion för oss på Platzer, det är här vi ser till att hyror kommer in på rätt sätt, i rätt tid och att det är ordning och reda på hyresavtal. Vi söker nu dig som har erfarenhet från administrativt arbete inom ekonomiområdet, gärna med erfarenhet av avtalshantering i någon form.

Ansvarsområden

- Avisera, hantera?och arkivera?hyresavtal för lokaler av olika slag samt P- platser

- Säkerställa effektiv administration under avtalets livslängd som scanning, avräkningar, avstämningar och driftändringar.

- Dagligen kontrollera, registrera och bokföra inbetalningar av hyror och kundfakturor.

- Säkerställa korrekt redovisning av hyror och andra intäkter.

- Bokslutsdokumentation

- Systemansvar för hyressystemet Property management; proaktivt arbeta för effektivt och förbättrat nyttjande av systemet.

- Kontakt med hyresgäster gällande hyresinbetalningar



Erfarenhet/bakgrund

Du behöver någon form av utbildning inom ekonomi på minst gymnasial nivå. Vi kommer prioritera dig som har jobbat med hyresadministration och/eller kundreskontra sedan tidigare och har du utbildning inom hyresjuridik så är det ytterligare en fördel. Mycket goda kunskaper i svenska språket är ett krav då den allra största delen av kommunikationen sker på svenska.



Du som person

I det här jobbet är god ordning och noggrannhet grundläggande, du behöver trivas med uppgifter som innebär förmåga att hålla en tydlig struktur i arbetet. Du kommer ha många kontakter både internt i organisationen och med hyresgäster så ett gott bemötande och förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt på ett tydligt och trevligt sätt är viktigt.



Vi erbjuder dig

På Platzer jobbar vi med frihet under ansvar - det innebär att du planerar och kan påverka din vardag på jobbet men också att du vågar ta beslut och att du tror på dig själv - för det kommer vi göra! Ett annat kärnvärde som guidar oss i vår vardag är öppenhet -vi delar gärna med oss - såväl i jobbet som av oss själva. Långsiktig utveckling är ett tredje kärnvärde vilket innebär att vi tror på det vi gör - vi är med och utvecklar Göteborg idag och i framtiden.

Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid.

Vi är idag runt 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad - Göteborg!



Ansökan

Är det dig vi söker? Tveka inte, ansök redan idag eller senast 5 januari.

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Förvaltningsekonom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Förvaltningsekonom.

Ekonomiansvarig

Läs mer Apr 29
Göteborgsregionens Fritidshamnar AB – Grefab – med kommunerna Göteborg, Mölndal, Partille och Ale som delägare har utvecklats till den största i sitt slag i Europa.
Bolaget anlägger, driver och utvecklar fritidsbåtshamnar och administrerar idag tolv anläggningar med över 7 000 båtplatser.
Organisationen består av 25 medarbetare som till största delen arbetar ute i hamnarna med drift och tillsyn. Grefabs huvudkontor ligger i centrala Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har lång erfarenhet och känna dig trygg med att självständigt ansvara för all bolagets redovisning och hela det övergripande ansvaret för bokslutsarbetet.
I rollen som ekonomiansvarig krävs det att du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört och att du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Du är ett nära stöd till chefer samt närmsta stöd till VD i ekonomifrågor.
I ett mindre bolag förekommer många andra arbetsuppgifter också. Du kommer också att vid behov delta ingå i bolagets ledningsgrupp.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• En högskoleutbildning med inriktning mot företagsekonomi eller motsvarande kunskaper.
• Flera års erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll
• Erfarenhet av att självständigt göra bokslut och årsredovisning, inkomstdeklaration, moms och arbetsgivaravgifter.
• Kunna analysera resultaträkningen
• Erfarenhet av att göra månads ,årsbokslut, internkontroll, budget och prognos
• Du ska även ha goda kunskaper inom Office-paketet och då särskilt i Excel.
• För denna tjänst behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska språket och kunna uttrycka dig i väl i tal och skrift.
• Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Som person har du en helhetssyn, du är strukturerad och kan organisera och prioritera ditt arbete så att det blir utfört i rätt tid och med kvalitet. Du har lätt för att samarbeta och kan organisera ditt arbete efter behov.

Meriterande om du har:
• Självständigt arbetat med redovisning i ett kommunalt bolag tidigare
• Erfarenhet av att arbeta i Agresso Ekonomisystem
• Erfarenhet av att arbeta i Hypergene BUPA, Cognos, Stratsys, Personec ekonomiroll, Bokksus och PAL anläggningsregister.
• Erfarenhet av att ha arbetat i en politisk styrd organisation
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser. Som person är du drivande och tar initiativ och ser till att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar själv eller tillsammans med andra. Din goda samarbetsförmåga är därför en förutsättning.

Välkommen med din ansökan !



ÖVRIGT
Kontoret ligger centralt i Gårda och det finns bra kommunikationer.
För att du ska trivas och må bra erbjuder vi förmåner som friskvårdsbidrag och medarbetarstöd.
Vill du veta mer om oss hittar du oss på www.grefab.se

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Vårt arbete med urval och intervjuer kan komma att påbörjas före sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag.

I vårt arbete utgår vi från Göteborgs Stads förhållningssätt:
• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt

Till annonsförsäljare och bemannings. och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings. och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Ekonom

Läs mer Apr 2
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för kost- och idrottsvetenskap (IKI) bedriver grundutbildning, forskning, forskarutbildning och samverkansuppdrag inom idrottsvetenskap och kostvetenskap.

För ytterligare information om Institutionen för kost- och idrottsvetenskap: https://www.gu.se/kostvetenskap-idrottsvetenskap

Institutionen för kost- och idrottsvetenskap, söker nu en ekonom för ett vikariat.

 

Arbetsuppgifter 
Arbetet innebär att tillsammans med institutionens controller/administrativa chef ha en övergripande kontroll över institutionens ekonomi, samt utgöra ett kvalificerat stöd till såväl ledning som kollegor i ekonomirelaterade frågor.

Som ekonom har du ansvar för institutionens samtliga externa medel, vilket innebär hantering av ansökningar, avtal, budgetering, prognos, uppföljning och slutredovisning.

I ekonomiarbetet ingår även att arbeta med avstämningar och uppföljningar av institutionens budget och bokslut, avtalshantering samt arbete med tjänstgöringsplaner. Andra arbetsuppgifter är löpande ekonomihantering såsom fakturahantering av både kund- och leverantörsreskontra. Du har i denna anställning även huvudansvar för tjänstgöringssystemet Retendo, vilket innebär nära samarbeta med studierektorer och personalhandläggare. Tjänsten innebär också ansvar som inköpskoordinator och hantering av resebokningar och reseräkningar samt andra vid institutionen förekommande administrativa arbetsuppgifter.

 

Kvalifikationer 
Krav:


• Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi på kandidatnivå eller utbildning som arbetsgivaren värderar till motsvarande.
• Vi ser att du har relevant arbetslivserfarenhet inom fältet för ekonomi.
• Du har goda kunskaper, teoretiska såväl som praktiska, inom redovisning, budget- och bokslutshantering.
• Vi ser också att du har arbetslivserfarenhet av att arbeta i Officepaketet, särskilt i Excel.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du har:


• Tidigare erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete på universitet/högskola samt arbete med externfinansierade projekt.
• Erfarenhet av ekonomisystem som Agresso/Unit4, Hypergene, Proceedo eller andra liknande ekonomisystem.
• Erfarenhet av arbete i systemet EKO för externa medel och budgetverktyget Panorama.
• Erfarenhet av arbete med tjänstgöringsplaner och Retendo, arbete i personalsystemet Primula.

Arbetet innebär mycket kontakter vilket ställer höga krav på en utvecklad känsla för service och förmåga att med en positiv attityd hitta flexibla lösningar. Som person är du van vid att strukturera och planera ditt arbete för att hålla uppsatta tidsramar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi förutsätter att du kan kommunicera på engelska på en god nivå i både tal och skrift med våra internationella medarbetare.

 

Anställning 
Anställningen är ett vikariat, dock längst till och med 2025-07-31 eller när nuvarande befattningshavare är åter i tjänst. Vikariatet kan komma att förlängas. Anställningen är på heltid, 100%. Placering tillsvidare vid Institutionen för kost-och idrottsvetenskap. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

 

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Brita Lindahl, administrativ chef, brita.lindahl@gu.se, tel. 031-786 18 98.

 

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

 

Ansökan 
Ansökan ska innehålla:


• Ett personligt brev med beskrivning av dina erfarenheter och hur du uppfyller de kriterier som anges i annonsen
• En meritförteckning (CV)
• Kopia på examensbevis
• 2 referenser, varav en tidigare chef

Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-04-23.

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Ekonom

Läs mer Mar 14
En hållbar stad öppen för världen. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Hos oss jobbar du tillsammans med fler än 60 000 kollegor för ett gott liv för alla i vår stad. Vi skapar en bra vardag för boende, besökare och näringsliv och vi är stolta över att vara en av landets mest innovativa städer.

Stadsledningskontoret i Göteborgs Stad är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.

ARBETSUPPGIFTER
Är du självgående, noggrann, pedagogisk och har ett stort intresse för ekonomi? Vi söker just nu en ekonom till vår avdelning Ekonomi, Inköp och IT på Stadsledningskontoret.

Avdelningen Ekonomi, Inköp och IT är en av tre avdelningar inom området Kontorsledning och består av 10 medarbetare. Avdelningen ansvarar bland annat för att säkerställa, driva och utveckla ändamålsenliga och effektiva ekonomiprocesser. Här avses ekonomisk planering, rättvisande redovisning, löpande uppföljning av ekonomi och framtagandet av årsprognoser. Vidare har avdelningen ansvar för inköps-, upphandlings- och leasingrutiner. Avdelningen utgör ett stöd för kontorets chefer i dessa processer och utövar samtidigt en styrning utifrån stadsdirektörens ansvar. Avdelningen driver och utvecklar kontorets förutsättningar att använda digitala verktyg. I uppdraget ingår också ansvar för kontorets it- och informationssäkerhet och kontakt med dataskyddsombud på Intraservice.

Avdelningen utövar intern styrning och kontroll inom ekonomi- och inköpsområdet samt IT, vilket inbegriper principer och styrande dokument, informationssäkerhet. Kommunstyrelsen och kommunfullmäktige ansvarar för sin administration och ekonomiavdelningen utgör kontaktyta mot dem avseende stöd inom ekonomi, inköp och IT.

Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler vid Gustaf Adolfs torg och erbjuder medarbetarförmåner såsom bland annat flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Hos oss får du arbeta med utmanande och spännande uppdrag tillsammans med kunniga kollegor.

Då vi arbetar med både digitala och fysiska möten finns möjlighet till distansarbete en del av tiden.

Uppdraget som ekonom omfattar arbeta inom redovisnings- och ekonomiområdet.
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av:

• Budget, prognos och analys.
• Kund- och leverantörsreskontra
• Kontoavstämningar
• Momsredovisning
• Bokslutsarbete (månads-, delårs-, och årsbokslut)
• Stöd i ekonomifrågor för den interna verksamheten

Arbetsuppgifterna kan variera över tid och du kommer att arbeta brett och vara en del av ett sammansvetsat team.

KVALIFIKATIONER
För denna tjänst behöver du ha en avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har erfarenhet från att arbeta med budget- och prognosarbete, ekonomisk uppföljning samt bokslut. Erfarenhet av att arbeta med kund- och leverantörsreskontra samt i system som Proceedo, Hypergene och Agresso är meriterande.

Vi söker dig som har ett professionellt förhållningssätt och som är prestigelös, självgående, pedagogisk och kvalitetsmedveten. Uppdraget kräver också att du är analytisk och har förmågan att både arbeta självständigt och i samarbete med andra.

I denna roll har du kontakt med många olika personer inom och utanför förvaltningen, därför är det av stor vikt att du är pedagogisk och kommunikativ och har förmåga att förklara det komplexa på ett enkelt sätt. Att du kan förklara ekonomi för icke-ekonomer är en av hörnstenarna i uppdraget. För att lyckas i uppdraget krävs att du kan uttrycka dig tydligt och väl i tal och skrift.

För dig är ingen uppgift för stor eller liten utan du löser uppgifter på ett prestigelöst och flexibelt sätt. Du har förmågan att arbeta självständigt, strukturerat och noggrant samtidigt som du har förmågan att prioritera. Du är dessutom samarbetsorienterad och har ett positivt bemötande.

Du är samtidigt drivande, lösningsorienterad och ställer upp för teamet. Hos oss arbetar vi med glädje och omtanke om varandra och hjälper till där det behövs. Vi har ett gott samarbetsklimat och ser gärna att du med en positiv inställning vill bidra till ett fortsatt gott samarbetsklimat och till den gemensamma arbetsglädjen.

Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Finance Application Specialist SAP BPC | SKF | Göteborg

Läs mer Dec 21
Are you interested in playing a key role in the SKF Global Finance Development team? Do you have experience in working with system administration, master data, and analytical tools? Are you looking for a role where you will support the Global Finance organization on our digital transformation journey? Then you could be our next Finance Application Specialist - SAP BPC



Finance is a trusted partner in SKF's value creation, and a key part of the finance strategy is the finance application, data & analytics area. In this area, we work with digitalization, innovation, and next-generation business finance. Access to correct finance data is one of the key capabilities in the digital transformation journey.

Global Finance Development is responsible for driving changes and standardizing SKF's finance processes globally. One of the team's key responsibilities is to manage and develop the SKF business reporting and consolidation (SAP BPC) system. In addition to managing Group Finance applications, the Finance Application, Data & Analytics team facilitates easy access to analytics and simulation of finance data.

Key responsibilities
In this role, you will collaborate with the global finance organization and business to translate their requirements into technical solutions, which you will then build and test in collaboration with internal and external stakeholders. You will work closely with the Group Controlling and Group Accounting teams and their respective reporting processes.

In your role as a Finance Application Specialist, you will be part of a highly experienced and competent team. Mid-to-long-term SKF will replace SAP BPC with a new financial reporting and consolidation system. In this high-priority and strategic project, you will play a key role. It is also planned to gradually integrate more of the finance applications into the team's responsibilities, increasing the team's size and adding new applications and solutions to the responsibility.

Furthermore, you will
* Act as the application subject matter expert, which includes being SKF Group Finance's first point of contact for application-related support and development
* Structure and organize the support and maintenance of our hosted finance applications to minimize manual intervention and automate as much as possible
* Drive various financial reporting tasks, including closing, forecasting, year-end activities, and reporting from a finance application responsibility
* Actively participate in system development, upgrades, and testing
* Ensure that the master data handling for finance applications is improved and automated as much as possible
* Take part in Global Finance Development projects and participate in common initiatives with the SKF Global Digital Solutions team
* Coordinate tasks involving technical support and system supplier contacts
* Support capability building within SKF Finance by organizing introductory sessions and training

Requirements
* It's an advantage if you have an academic degree in Finance and/or IT Technology
* Solid experience in maintaining and developing financial reporting and consolidation systems, preferably SAP BPC
* Experience in a financial system migration and/or larger upgrade projects is preferred
* Worked with end-user support and improvement request handling by various stakeholders
* Handled and structured complex master data for financial applications
* An interest in the data and analytics area; Cloud databases and BI analytic tools is an advantage but not a requirement

SKF is committed to creating a diverse environment, and we firmly believe that a diverse workforce is essential for our continued success. Therefore, we only focus on your experience, skills, and potential. Come as you are - just be yourself. #weareSKF

You will enjoy working here if
You have solid communication skills and enjoy collaborating with stakeholders from different departments. Furthermore, you have a high level of attention to detail as well as the ability to work in a fast-paced environment where flexibility is key. Aside from being a good problem solver, you're also known for your planning skills and resourcefulness.

We offer
As part of an organization with high ambitions and clear goals, you have the opportunity to work in an international environment with highly experienced colleagues.

Location: Sweden, Gothenburg.

You will report to the Manager of Finance Applications, Data and Analytics - Global Finance Development, who is located in Gothenburg, Sweden.

Apply for the position today!
In this recruitment, SKF is collaborating with Jefferson Wells. If you have any questions, please feel free to contact the responsible recruitment consultant, Irene Bengtsson, 0702 - 271739 or send an email to irene.bengtsson@jeffersonwells.se. Please note that we screen candidates continuously. We look forward to your application!

Ansök nu

Ekonom

Läs mer Jan 31
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. 

WEXSUS
Wexsus – Västsveriges nexus för hållbar utveckling är en samverkansarena som drivs gemensamt av Chalmers, Göteborgs universitet och Högskolan Väst. Vi skapar kontakter och utvecklar relationer mellan alla samhällssektorer för att med kunskap som grund tillsammans stärka samhällets förmåga att ställa om. Vi verkar såväl regionalt som nationellt och internationellt. Göteborgs universitet är värdorganisation för Wexsus.

Arbetsuppgifter 
I arbetet ingår att arbeta med enhetens budget, prognos, bokslut samt löpande ekonomihantering. Du stödjer enhetens ledning och medarbetare rörande ekonomiska frågor och deltar aktivt i utvecklingen av enhetens ekonomifunktion. Du agerar expert och bollplank och säkerställer att universitetets och externa finansiärers regelverk efterlevs. Uppdraget är brett och spänner över såväl enheten som helhet som över ett flertal olika verksamheter och projekt inom enheten. Då Wexsus är en nystartad verksamhet ligger ett stort fokus på enhetens utveckling och utformning. Det finns stora möjligheter att vara delaktig i och bidra till ekonomifunktionens utformning. Du har många kontaktytor både inom GU, på övriga lärosäten inom Wexsus, samt med andra externa parter och aktörer.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:


• Budget, prognos, bokslut, uppföljning och analys av enhetens ekonomi.
• Upprätta och granska kalkyler i samband med projektansökningar till externa finansiärer.
• Löpande ekonomisk hantering inom verksamheter och projekt.
• Prognos, uppföljning, redovisning och rapportering av pågående projekt.
• Kontakt med revisorer i samband med granskning och slutredovisning av externfinansierade projekt.
• Avstämningar, omföringar och hantering av personalkostnader.
• Rekvirering, fakturahantering samt hantering av andra administrativa uppgifter.

Kvalifikationer 
Du har förmåga att planera, driva och genomföra ditt arbete självständigt. Vi söker dig som är flexibel, lösningsorienterad och är van vid att arbeta mot deadlines. Du är en god kommunikatör och trivs med att samverka med kollegor och externa parter och att arbeta serviceinriktat. Du kommer att arbeta med samtliga finansiella processer på enheten och har förmåga att sätta dig in i så väl detaljer som att se helheten. Du söker och sprider kunskap inom ditt kompetensområde och bidrar till att rutiner och processer utvecklas och efterlevs. 

Krav:

• Akademisk utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning eller motsvarande kunskaper.
• Dokumenterad erfarenhet av att självständigt arbeta med budget, prognos, bokslut, uppföljning och analys.
• Goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministrativa system samt goda kunskaper inom Officepaketet och Excel.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande

• Erfarenhet av projektredovisning och redovisning av externfinansierade projekt.
• Erfarenhet av ekonomiarbete inom Göteborgs universitet eller annan högskola/universitet.
• Erfarenhet av de ekonomiadministrativa system som används inom universitetet; Agresso, Panorama/Hypergene, Datalagret och Primula.

Anställning 
I urvalsarbetet kan det förekomma arbetsprov.

Anställningen är ett vikariat med en omfattning av 100 % (heltid) med placering vid Wexsus, Göteborgs universitet, Göteborg. Tillträde för anställningen är 11 mars 2024. Vikariatet kan komma att förlängas. Göteborgs universitet tillämpar alltid individuell lönesättning. 

Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta:

Tf administrativ chef, Jenni Strömstad, jenni.stromstad@wexsus.se, 0766-185822

Tillsättningsförfarande 
för mer information om tillsättningsförfarande vänligen besök: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande#Så-här-går-rekryteringsprocessen-till 

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga i ansökan:


• CV
• Personligt brev
• Examensbevis/ betyg
• Övriga dokument relevanta för ansökan (frivilligt)

Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-02-15

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Platzer Fastigheter AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Platzer Fastigheter AB .

Teknisk förvaltare till Göteborgs bästa Platzer

Fastighetsförvaltare
Läs mer Aug 11
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar ca 75 fastigheter med en total yta om drygt 825 000 kvm.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Vill du hänga med oss på den resan? Vi söker nu en teknisk förvaltare som inte bara drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem, men också av samarbete och att nå framgång tillsammans!

Ta gärna en kik på vår vision: https://youtu.be/DkO1L8p7xpQ

Ansvarsområden
Som teknisk förvaltare hos oss arbetar du i en bred roll och har ett stort ansvar i din fastighetsportfölj. De senaste tio åren har vi minskat vår energianvändning med hela 50% och det är du som teknisk förvaltare som driver arbetet att minska energianvändningen och effektbehovet med kunden i fokus även framåt.

Du är med i alla led gällande tekniska investeringar och planerat underhåll, från att budgetera till att tillse att arbetet blir utfört. Du agerar som stöd till organisationen i drift- och teknikfrågor samt finns med som teknisk specialist i ombyggnadsprojekt. Vidare ansvarar du för att gällande myndighetskrav upprätthålls.

I ditt dagliga arbete ingår du i ett fastighetsteam?- du och ditt team förvaltar tillsammans våra fastigheter med bästa möjliga resultat i sikte.

Idag är över 90% av våra fastigheter miljöcertifierade och vi har som mål att nå 100%. Våra tekniska förvaltare är en viktig del i det arbetet. Du hittar mer information om vårt hållbarhetsarbete här: https://www.platzer.se/om-platzer/hallbarhet/ekologisk-hallbarhet/

Din profil

För att lyckas i rollen som teknisk förvaltare ser vi att du har arbetat några år i liknande roller. Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom fastighet, drift eller teknik.

Du behöver ha goda kunskaper i svenska, i tal så väl som i skrift. Då du använder olika datorsystem som stöd i din vardag, behöver du ha mycket god datorvana och ha lätt för att sätta dig in i nya system.

Det är meriterande om du har spetskunskaper inom något av följande områden: byggteknik, energieffektivisering, el, installationsteknik, värme eller ventilation.

Som person jobbar du med god struktur i ditt arbete och du är bra på att prioritera. Du drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem. Då Platzer är ett växande bolag behöver du vara öppensinnad för nya idéer och arbetssätt. En viktig drivkraft hos dig är också din affärsmässighet, där du har lätt att se hur du som teknisk förvaltare kan bidra till att skapa goda affärer.

Då vi arbetar teambaserat ser vi att du har lätt för att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor.

Vi tillhandahåller en elfordonspool med bilar, cyklar och moped som kan användas i tjänsten. B-körkort är ett krav. Alla våra fastigheter finns i Göteborgsområdet.

Vi erbjuder
Vår största styrka är ett gäng kompetenta och jordnära kollegor. Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Att vi äger våra fastigheter och har fokus på Göteborg och faktiskt bara Göteborg skulle vi påstå gör att vi tänker långsiktigt - det vi gör påverkar vår egen livsmiljö, vår egen stad och det är ofta lite extra roligt att kunna se och visa resultatet av vårt arbete genom att bara ta en promenad på stan.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Lite mer om oss som jobbar här
Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid.

Vi är idag närmare 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad - Göteborg!

Villkor & ansökan

Omfattning: heltidstjänst
Anställningsstart: enligt överenskommelse

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Louise Renlund, HR-generalist, på louise.renlund@platzer.se eller 0722460280 (sms:a gärna om jag inte har möjlighet att svara).

Varmt välkommen med din ansökan redan idag eller senast 2023-08-27

Ansök nu

Affärsutvecklare kommersiella fastigheter

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Dec 20
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vi äger och utvecklar 75 fastigheter till ett värde om cirka 27 mdkr. Vi prioriterar goda relationer med hyresgästerna och erbjuder service som präglas av närhet och engagemang.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Nu hoppas vi att just du vill vara med på vår fortsatta resa i en roll som affärsutvecklare.

Som affärsutvecklare är du i allra högsta grad med och utvecklar Göteborg som stad. Vi har många spännande projekt framåt i flera olika områden runt om i staden. Läs mer om några av våra pågående utvecklingsprojekt här (https://www.platzer.se/projekt/projektutveckling-kontor/).

Vad ska du göra?

Som affärsutvecklare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att driva större affärsutvecklingsprojekt från idé till färdig produkt. Du ansvarar för att utveckla hållbara produkter och koncept som blir attraktiva för marknaden.

Mer konkret kommer du jobba med att:

- arbeta fram detaljplaner samt planering och konceptualisering i tidiga skeden

- identifiera affärs- och utvecklingsmöjligheter

- övergripande ansvara för och driva utvecklingsprojekt inom stads-, projekt-och fastighetsutveckling

- projektleda förvärv och försäljning av fastigheter

Som affärsutvecklare arbetar du i nära samarbete med såväl intern- som extern kompetens ofta i parallella processer med många idéer samtidigt. Du rapporterar till affärsutvecklingschef.

Din bakgrund

Du behöver ha en akademisk utbildning inom samhällsbyggnad och flerårig erfarenhet från fastighets-/byggbranschen. Vi vill att du har god erfarenhet från att ha jobbat med fastighets-/projektutveckling gärna inom det kommersiella segmentet. Du har ett starkt affärsfokus och god förmåga att identifiera nya affärsmöjligheter. Du behöver kunna leda projektgrupper med olika kompetenser och är en van beställare.

Vem är du?

Vi är nyfikna på dig! Med det sagt så har vi ändå funderat på vad vi ser är viktigt för att passa i rollen som affärsutvecklare hos oss:

- Du är bra på att kommunicera och samarbeta med andra, du gillar att leda projekt i mål och kan få med dig andra på ett tydligt och engagerande sätt.

- Du är bra på att snabbt skapa dig en överblick kring förutsättningar i ett givet projekt - för att i nästa steg omsätta detta i en möjlig affär.

- Du har en fallenhet och förmåga att tänka och planera långsiktigt där du väver ihop din kunskap om behov på marknaden med Platzers intressen och möjligheter.

- Du trivs med att arbeta strukturerat och analytiskt med fokus på att leverera på både kort- och långsiktiga mål

Vi erbjuder

Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare. Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga - vi är inte perfekta. Men det finns några saker som vi tycker utmärker oss:

En av våra största styrkor som arbetsgivare är alla som jobbar här! Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Vår vision är att göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i. Det gör att vi tänker långsiktigt. Och att vi gärna samarbetar med andra företag och organisationer som vill samma sak.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Ansökan

Vi jobbar kontinuerligt med urval så sök gärna redan idag och senast den 13/1.

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Pull, HR-chef, på telefon 0722-135157 alternativt Henrik Axelsson, affärsutvecklingschef, på telefon 0730-715990.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Uthyrare kommersiella fastigheter

Uthyrare
Läs mer Apr 14
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vår resa är både kul och utmanande och för rätt person finns stora möjligheter att påverka och att vidareutvecklas. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar 70 fastigheter med en total yta om cirka 830 000 kvm.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Vill du hänga med oss på den resan i rollen som uthyrare?

I rollen som uthyrare är du expert på att matcha kundens behov med möjligheterna i våra områden, fastigheter och lokaler. Din vardag kommer innehålla mängder av kontakter med såväl kunder som kollegor. Låter det intressant? Läs mer nedan.

Vad ska du göra?

Som uthyrare tar du fram lokalerbjudanden som matchar lokal och kund, bearbetar marknaden och tar proaktiva kontakter. Du visar lokaler och följer kunden från första kontakt till påskrivet avtal. En viktig del i denna roll är också att stötta övriga uthyrare i den administrativa delen av säljprocessen (till exempel med annonsering, säljritningar etc) och i nära samarbete med vår marknadsavdelning arbeta fram olika typer säljmaterial.

Vi jobbar teambaserat kring våra fastigheter och som uthyrare har du ett nära samarbete med kollegor inom din egen avdelning, marknadsavdelningen och förvaltningen. Organisatoriskt tillhör du uthyrningsavdelningen inom affärsområde kontor. Vi har idag ett stort kommersiellt bestånd i Göteborgsområdet och som uthyrare är det avgörande att ha ett helhetsperspektiv på kunderbjudandet.

Din bakgrund

Din utbildningsbakgrund är eftergymnasial, troligtvis med inriktning mot marknad, ekonomi eller fastighet och för rollen behöver du ha goda språkkunskaper i svenska och engelska.

Vilken bransch du kommer ifrån är inte avgörande och du måste inte ha jobbat som just uthyrare men vi ser gärna att du ha erfarenhet av B2B med tjänsteförsäljning och relationsmarknadsföring. Det är meriterande omdu har erfarenhet av att ha arbetat i någon form av CRM-system och bildbehandlingsverktyg.

Du har B-körkort. Vi tillhandahåller en elfordonspool med bilar, cyklar och moped som kan användas i tjänsten. Alla våra fastigheter finns i Göteborgsområdet.

Personliga styrkor

Hos oss får du möjlighet att jobba tillsammans med riktigt härliga kollegor varför din samarbetsförmåga och förmåga att kommunicera och relatera till andra är avgörande. I ditt jobb har du också kontakt med många olika människor utanför vår organisation där du kommer behöva visa prov på kommunikationsförmåga och tydlighet i ditt budskap.

Du är snabb och skicklig på att nätverka med presumtiva kunder och etablera förtroendefulla kundrelationer. Som person är du nyfiken och positiv, du förstår vad som behöver göras för att på ett strukturerat sätt nå goda resultat. För dig är den bästa affären den du inte gjort än!

Vi erbjuder

Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare.

Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga - vi är inte perfekta. Men det finns ändå några saker som vi tycker utmärker oss:

Vår största styrka är ett gäng ambitiösa, kompetenta men samtidigt avslappnade och schyssta kollegor. Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Att vi äger våra fastigheter och har fokus på Göteborg och faktiskt bara Göteborg skulle vi påstå gör att vi tänker långsiktigt - det vi gör påverkar vår egen livsmiljö, vår egen stad och det är ofta lite extra roligt att kunna se och visa resultatet av vårt arbete genom att bara ta en promenad på stan.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss.

Lite mer om oss som jobbar här

Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid.

Vi är idag runt 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad - Göteborg!

Ansökan

Om du tror att du är den vi söker, ansök redan idag eller senast 30/4! Tjänsten är en heltidstjänst med start enligt överenskommelse.

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Louise Renlund, HR-generalist, på tel. 0722-460280 (SMSa gärna om jag inte svarar, så ringer jag upp så snart som möjligt)

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teknisk förvaltare till Göteborgs bästa Platzer

Fastighetsförvaltare
Läs mer Sep 28
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter, främst kontor. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vi äger och utvecklar 80 fastigheter med en total yta om cirka 825 000 kvm till ett värde om cirka 27 mdkr.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Vill du hänga med oss på den resan? Vi söker nu en teknisk förvaltare som inte bara drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem, men också av samarbete och att nå framgång tillsammans!

Vill du veta lite mer om oss innan du läser vidare? Ta gärna en kik på vår vision: https://youtu.be/DkO1L8p7xpQ

Ansvarsområden
Som teknisk förvaltare hos oss arbetar du i en bred roll och har ett stort ansvar i din fastighetsportfölj. De senaste tio åren har vi minskat vår energianvändning med hela 50% och det är du som teknisk förvaltare som driver arbetet att minska energianvändningen och effektbehovet med kunden i fokus även framåt.

Du är med i alla led gällande tekniska investeringar och planerat underhåll, från att budgetera till att tillse att arbetet blir utfört. Ibland driver du projekten helt självständigt. Du agerar som stöd till organisationen i drift- och teknikfrågor samt finns med som teknisk specialist i ombyggnadsprojekt. Vidare ansvarar du för att gällande myndighetskrav upprätthålls.

Idag är över 90% av våra fastigheter miljöcertifierade och det är våra tekniska förvaltare som både driver och upprätthåller certifieringarna.

I ditt dagliga arbete ingår du i ett fastighetsteam?- du och ditt team förvaltar tillsammans våra fastigheter med bästa möjliga resultat i sikte.


Din profil
För att lyckas i rollen som teknisk förvaltare ser vi att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom fastighet, drift eller teknik. Du behöver ha goda kunskaper i svenska, i tal så väl som i skrift. Då du använder olika datorsystem som stöd i din vardag, behöver du ha mycket god datorvana och ha lätt för att sätta dig in i nya system.

Det är meriterande om du har spetskunskaper inom något av följande områden: energieffektivisering, el, installationsteknik, värme eller ventilation.

Som person jobbar du med god struktur i ditt arbete och du är bra på att prioritera. Du drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem. Då Platzer är ett växande bolag behöver du vara öppensinnad för nya idéer och arbetssätt. En viktig drivkraft hos dig är också din affärsmässighet, där du har lätt att se hur du som teknisk förvaltare kan bidra till att skapa goda affärer.

Vi ser att du har B-körkort. Vi tillhandahåller en elfordonspool med bilar, cyklar och moped som kan användas i tjänsten. Alla våra fastigheter finns i Göteborgsområdet.

Vi erbjuder
Vår största styrka är ett gäng kompetenta och jordnära kollegor. Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Att vi äger våra fastigheter och har fokus på Göteborg och faktiskt bara Göteborg skulle vi påstå gör att vi tänker långsiktigt - det vi gör påverkar vår egen livsmiljö, vår egen stad och det är ofta lite extra roligt att kunna se och visa resultatet av vårt arbete genom att bara ta en promenad på stan.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Lite mer om oss som jobbar här
Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid.
Vi sitter i ett modernt kontor i centrala Göteborg med utsikt över nya Hisingsbron och Göta älv. Här finns utrymme för både fokus, rörelse och gemenskap!

Vi är idag närmare 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad - Göteborg!

Villkor & ansökan

Omfattning: heltidstjänst
Anställningsstart: så snart som möjligt, enligt överenskommelse

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Louise Renlund, HR-generalist, på louise.renlund@platzer.se eller 0722460280 (sms:a gärna om jag inte har möjlighet att svara).

Varmt välkommen med din ansökan redan idag eller senast 2022-10-14.

Ansök nu

Projektledare inom fastighets- och projektutveckling

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Aug 18
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vår resa är både kul och utmanande och för rätt person finns stora möjligheter att påverka och att vidareutvecklas. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar 70 fastigheter med en total yta om cirka 830 000 kvm.

Vår projektportfölj är full av spännande möjligheter som väntar på att bli verklighet. Vi vill göra Göteborgs till Europas bästa stad att arbeta i och för att lyckas med det behöver vi dig som kan bidra i våra stora fastighets- och projektutvecklingsprojekt inom affärsområde kontor.

Vi söker nu dig som har en bakgrund som projektledare inom bygg/fastighet med gott om erfarenhet från att driva större utvecklingsprojekt inom ny - och/eller ombyggnation. Du behöver ha jobbat i hela kedjan från koncept/idéutveckling till färdigställt projekt, har du även kunskap om hela/delar av detaljplaneprocessen är det ett plus.

Hos oss får du möjlighet att ta stort eget ansvar i projektskedet likväl som du kan bidra redan i tidiga skeden när vi arbetar fram koncept/produkt utifrån din gedigna kunskap kring projekt/bygg. Vi har gott om kompetens inhouse i form av affärsutveckling, marknad och förvaltning/fastighetsutveckling. Självklart får du också ett gäng kompetenta projektledarkollegor att utbyta kunskap och erfarenhet med. Som fastighetsägare är det vi själva som formar våra produkter som vi sedan långsiktigt förvaltar och vidareutvecklar vilket gör att du får fantastiska möjligheter att påverka och se resultat av ditt arbete för lång tid framöver. Läs gärna mer om några av våra utvecklingsprojekt här: https://www.platzer.se/projekt/projektutveckling-kontor/

Sammanfattningsvis kommer dina ansvarsområden att vara:

- Ansvarig projektledare i stora projekt från cirka 100 mkr och uppåt.
- Helhetsansvar (tid, ekonomi, kvalitet mm) för kostnadssidan under genomförandet av projekten.
- Samordning mot externa intressenter såsom entreprenörer, andra byggherrar och myndigheter


Din bakgrund/erfarenhet och personprofil:

- Relevant akademisk bakgrund inom samhällsbyggnad (högskole- eller civilingenjör)
- Flera års erfarenhet av projektledning av större utvecklingsprojekt där du varit ansvarig projektledare från tidiga skeden till färdigställande
- Stort intresse för fastighets- och stadsutveckling med grund i ett affärsperspektiv


För att trivas hos oss behöver du vara en person som gillar att kommunicera, samarbeta och involvera andra. Som projektledare behöver du vara strukturerad i ditt arbete, ha en god förmåga att hantera många olika frågor som kan uppstå och vara bra på att skapa förtroende och leda andra som arbetar i projekten.

Vi erbjuder

Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare. Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga - vi är inte perfekta. Men det finns några saker som vi tycker utmärker oss:

En av våra största styrkor som arbetsgivare är alla som jobbar här! Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Vår vision är att göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i. Det gör att vi tänker långsiktigt. Och att vi gärna samarbetar med andra företag och organisationer som vill samma sak.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Ansökan

Skicka in dina uppgifter via ansökningsknappen här i annonsen, vi kommer höra av oss till dig inom kort.

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Pull, HR-chef på telefon 0722-135157 eller Hanna Hansson, chef projekt på telefon 0707-758195.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Affärsutvecklare med intresse för hållbar stadsutveckling

Affärsutvecklare
Läs mer Mar 15
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vi äger och utvecklar cirka 70 fastigheter med en total yta om cirka 830 000 kvm.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Nu hoppas vi att just du vill vara med på vår fortsatta resa i en roll som affärsutvecklare.

Som affärsutvecklare är du i allra högsta grad med och utvecklar Göteborg som stad. Vi har många spännande projekt framåt, allt från att arbeta fram förutsättningar i detaljplaner i Gamlestaden till att utveckla framtidens kontorsbyggnader i Lilla Bommen. Läs mer om några av våra pågående utvecklingsprojekt här (https://www.platzer.se/projekt/vara-projekt/)

Vad ska du göra?

Affärsutvecklarna på Platzer är våra specialister när det gäller att omsätta idéer till en färdig produkt. Med produkt menar vi främst kontors- och industri/logistikfastigheter - eller kanske hellre - områden och hus där människor vill arbeta och vistas. Mer konkret kommer du jobba med att:

- arbeta fram detaljplaner samt planering och konceptualisering i tidiga skeden
- identifiera affärs- samt utvecklingsmöjligheter tillsammans med affärsområden
- övergripande ansvara för och driva utvecklingsprojekt inom stads-, projekt-och fastighetsutveckling

- projektleda förvärv och försäljning av fastigheter


Affärsutveckling är en specialistfunktion på koncernnivå i Platzer som arbetar på uppdrag av våra två affärsområden (kontor samt industri/logistik) samt koncernledning/styrelse. Som affärsutvecklare arbetar du i nära samarbete med såväl intern- som extern kompetens ofta i parallella processer med många idéer samtidigt. Du rapporterar till affärsutvecklingschef.

Din bakgrund

Du behöver ha en akademisk utbildning inom samhällsbyggnad och erfarenhet från fastighets-/byggbranschen. Vi vill att du har erfarenhet från att ha jobbat med detaljplaneprocesser och fastighets-/projektutveckling inom stadsbyggnad. Du har ett starkt affärsfokus och god förmåga att identifiera nya affärsmöjligheter. Du behöver kunna leda projektgrupper med olika kompetenser och är en van beställare.

Vem är du?

Vi är nyfikna på dig! Med det sagt så har vi ändå funderat på vad vi ser är viktigt för att passa i rollen som affärsutvecklare hos oss:

- Du är bra på att kommunicera och samarbeta med andra, du gillar att leda projekt i mål och kan få med dig andra på ett tydligt och engagerande sätt.
- Du är bra på att snabbt skapa dig en överblick kring förutsättningar i ett givet projekt - för att i nästa steg omsätta detta i en möjlig affär.
- Du har en fallenhet och förmåga att tänka och planera långsiktigt där du väver ihop din kunskap om behov på marknaden med Platzers intressen och möjligheter.
- Du trivs med att arbeta strukturerat och analytiskt med fokus på att leverera på både kortsiktiga och långsiktiga mål


Vi erbjuder

Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare. Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga - vi är inte perfekta. Men det finns några saker som vi tycker utmärker oss:

En av våra största styrkor som arbetsgivare är alla om jobbar här! Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Vår vision är att göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i. Det gör att vi tänker långsiktigt. Och att vi gärna samarbetar med andra företag och organisationer som vill samma sak.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Ansökan

Vi jobbar kontinuerligt med urval så sök gärna redan idag och senast den 31/3.

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Pull, HR-chef på telefon 0722-135157

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu