Göteborg: Business Controller till Haulotte Scandinavia

Hitta ansökningsinfo om jobbet Business Controller till Haulotte Scandinavia i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-04-25 // Varaktighet: Heltid

Haulotte Scandinavia AB startades 2001 och är ett dotterbolag till Haulotte Group, som är Europas ledande tillverkare av självgående arbetsplattformar. Haulotte Scandinavia AB marknadsför och säljer hela Haulottes erbjudande samt tillhandahåller en god eftermarknadsservice via eget varumärke Haulotte Service, som omfattar alla tjänster som erbjuds efter försäljning. Ett kundnära samarbete genom lokal representation både gällande försäljning och lagerhållning av maskiner samt reservdelslager, service och underhåll, teknisk support, garantistöd och utbildning.



Haulotte Group är ledande inom sitt område och har verksamhet i hela världen. Huvudkontoret för gruppen ligger i Frankrike och det Skandinaviska huvudkontoret är beläget i Mölndal där även verkstad finns. Där arbetar idag 15 personer. Läs mer på haulotte.se

Business Controller till Haulotte Scandinavia

Vill du arbeta affärsnära i en internationell och marknadsledande koncern? Nu söker vi en Business Controller till Haulotte Scandinavia med start omgående. Tjänsten är i nuläget placerad på kontoret i Mölndal. 2023 kommer kontoret flytta till Landvetter.

Ansvarsområden

Som Business Controller på Haulotte Scandinavia ansvarar du för att säkerställa att finansiella och administrativa frågor utförs i enlighet med koncernens rutiner gällande redovisning, controlling och rapportering. Du analyserar och följer lönsamheten på kund- och dotterbolagsnivå. Du ansvarar även för att identifiera och förebygga alla risker (organisation, ekonomi, produktion) som kan påverka lönsamheten.

Du kommer även ta fram månadsrapporter på koncernnivå, förbereda månadsresultat, övervaka enhetens resultat och analysera avvikelser från budgeten samt arbeta för implementering och förbättring av enhetens flödeshantering och optimeringsprocedurer. I din roll ansvarar du för en redovisningsekonom som är operativ i samband med bokslut. Du kommer därmed vara med och utveckla ditt team men även nyanställda på sikt, sätta upp mål och se till att de uppfylls . Du kommer även ha en aktiv roll i arbetet som innebär att utveckla och implementera nya processer.

Som Business Controller finns det ett nära samarbete med General Manager när det gäller stöd av affärsrelaterade frågor och projekt. Sådana affärsrelaterade frågor kan vara: att stödja de olika avdelningarna med att sätta och nå mål/budget både genom att kontrollera, utveckla verktyg, förklara resultat och ha ett kritiskt öga på hela upplägget och hur vi utför och levererar våra produkter och tjänster.

Erfarenhet

Vi söker dig som är civilekonom eller har annan kvalificerad bakgrund som bedöms likvärdigt. Du har gedigen erfarenhet inom redovisning, gärna med inslag och intresse för controlling och analys. Har du erfarenhet av arbete inom en internationell koncern så är det en stor fördel. För denna roll behöver du goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Kan du även franska så är det meriterande.

Din profil

För att lyckas i rollen som Business Controller tror vi att du är analytiskt lagd och har ett stort intresse för ekonomisk utveckling. Du har förståelse och intresse för affären och är självgående med god förmåga att planera ditt ansvarsområde. Eftersom rollen innebär många kontaktytor både internt och externt behöver du även ha god kommunikativ förmåga. Vidare ser vi gärna att du är trygg med att fatta beslut och driva frågor framåt.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig en intressant och varierande tjänst i ett internationellt bolag där du får möjlighet till stort inflytande i din roll som Business Controller. Rollen passar dig som har ett högt kundfokus och som trivs med att arbeta affärsnära i kombination med att driva utveckling internt inom många områden. Haulotte Scandinavia erbjuder dig som medarbetare ett gott arbetsklimat med hög trivsel och bra kollegiala samarbeten.

Ansökan

Varmt välkommen in med din ansökan! För frågor vänligen kontakta Ellinor Dam på A-Talent Finance, ellinor.dam@afinance.se. 

A-Talent Finance är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi som arbetar här är själva ekonomer eller har en personalvetenskaplig bakgrund, med mångårig professionell erfarenhet från ekonomiområdet. Det innebär att all vår kunskap och erfarenhet finns samlad inom detta område, liksom hela vårt nätverk.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Controller

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Controller.

Projekt Controller sökes omgående till stort internationellt företag!

Läs mer Apr 19
Arbetsbeskrivning
Vi söker för vår kunds räkningen projektcontroller som ska arbeta med projektfinansiering. Denna operativa controller kommer aktivt att arbeta med projekt och linjeorganisation för att kontrollera och styra ekonomin både i långsiktig planering och i dagliga uppdateringar. Vi ser gärna att du kan starta detta konsultuppdrag per omgående!
Exempel på arbetsuppgifter:
Hands-on-stöd till projekt och linjeorganisation för att bygga och följa upp budget.
Driva utvecklingen av effektiva verktyg för kostnadsuppskattningar och uppföljning samt utbilda för bästa praxis.
Coachning och stöd till projektledare och linjeorganisation för att bygga och följa upp kostnadsuppskattningar.
Du kommer sätta agendan för dessaprojektoch driva regelbundna uppdateringar av kostnadsuppskattningar tillsammans med andra inom teamet.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker en person som uppskattar att arbeta och interagera med människor, aktivt söker information och inte tvekar att utmana. Du bör ha erfarenhet och förståelse inom controllerområdet och då även gärna som konsult.Samtidigt bör du trivas med de administrativa aspekterna av uppföljning och struktur. För att vara effektiv och bidra på bästa sätt tror vi att du har erfarenhet inom fordonsbranschen samt från arbete med utvecklingsprojekt.
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.seEftersom vår kund vill att kandidaten startar omgåendekommer vi endast ha ute annonsen tom 30 April 2024. Tjänsten kan komma att tillsattas innan sista ansökningsdatum. Välkommen men din ansökan gärna idag!

Ansök nu

Project Controller - Göteborg

Läs mer Jan 3
PrimeComp är det mångsidiga konsultbolaget inom teknik och ekonomi. Med vår unika kombination av erfarenhet och expertis erbjuder vi en rad varierande tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar.



Arbetsbeskrivning:

Är du en erfaren Project Controller som nu skulle vilja ta nästa steg i din karriär? Då är det kanske just dig vi söker!

Vi på PrimeComp söker just nu en mycket driven Project Controller till vår konsultverksamhet för uppdrag hos en av våra kunder inom fordonsindustrin. Du kommer vara ansvarig för att säkerställa en sund ekonomisk styrning och redovisning. Du kommer att hantera finansiell rapportering, budgetering, kostnadsanalys och skattefrågor. Rollen involverar ansvar av samtliga ekonomiska och kommersiella frågor där du aktivt bidrar till att driva projektets resultat.

Vi söker en dedikerad individ att bli en del av vårt team, där vårt gemensamma mål är att uppnå finansiell framgång och tillväxt. Sök idag och låt oss tillsammans arbeta mot att skapa meningsfulla och långsiktiga resultat.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

- Identifiera och hantera projektrelaterade risker inom branschen.

- Verka som en strategisk affärspartner för att stödja projektorganisationen och bidra till positiva finansiella resultat.

- Samarbeta aktivt med andra medlemmar i projektgruppen för att utveckla och driva processerna för affärsplanering och prognos.

- Noggrant övervaka och hantera kassaflödet och därefter vidta nödvändiga åtgärder.

- Delta i och bidra med insikter i den lokala riskgranskningsprocessen.

- Övervaka samt granska projektstyrningsprocessen för att kunna säkerställa hög kvalitet på finansiell data.

- Säkerställa korrekta anbudsberäkningar och förbereda kassaflöde samt exponeringskurvor.

- Granska och gemensamt med andra ta beslut kring finansiella och skattemässiga aspekter.

- Ge råd och rekommendationer baserat på finansiell analys.

- Genomföra lönsamhetsanalyser och övervaka kostnadskontroller för att säkerställa effektiv resursanvändning.



Kompetens:

För att vara framgångsrik i rollen som Project Controller i detta uppdrag bör du ha följande kompetenser:

- Kandidatexamen och/eller Masterexamen i finans/ekonomi eller motsvarande kvalifikationer.

- Besitter minst 2 års erfarenhet av att arbeta i rollen som Project Controller inom fordonsindustrin.

- Bekväm att arbeta i olika affärs- och ekonomisystem.

- Erfarenhet av att ha framgångsrikt arbetat inom agila team.

- Behärskar det svenska och engelska språket mycket bra, både i tal och skrift.



Personliga egenskaper:

- Noggrann och strukturerad i ditt arbete där ledarskap faller sig naturligt för dig.

- Stark kommunikations- och interpersonell förmåga.

- Kan arbeta självständigt och driva eget arbete framåt.

- Ser samband mellan siffror och verksamhet.

- Kan hantera stor mängd data och van vid analysarbete.

- God förmåga att kommunicera och arbeta tillsammans med andra.

- Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas.

- Förmåga att skapa förtroende gentemot kollegor och kunder.

- Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna.

- Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar.

Ansök nu

Analytisk Controller till Svenska Orient Linien!

Läs mer Apr 18
Är du ekonom och uppskattar en varierad arbetsvardag? Stimuleras du av analysarbete och affärsutveckling? Vill du arbeta som Controller på ett stabilt bolag i tillväxtfas? Då kan tjänsten som Controller hos SOL vara tjänsten för dig!

Om Svenska Orient Linien (SOL)
SOL är ett privatägt företag och har sedan 1911 har levererat sjöfart-och logistiklösningar över hela världen. SOL:s affärsområden inkluderar sjöfart för virkestransport från Norra Skandinavien till Östra Medelhavet, samt internationella projekttransporter och försvarslogistik. SOL är också majoritetsägare i logistikföretaget Scanlog, specialiserat på hållbar internationell transport med tåg, sjö, bil och flyg. Dessutom äger SOL, tillsammans med Walleniusrederierna, rederiet WALLENIUS SOL som driver container- och RoRo linjetrafik från Bottenhavet till och från kontinenten och Storbritannien.

SOL strävar alltid efter att identifiera de bästa och mest effektiva lösningarna med mål att göra skillnad för sina kunder och för miljön. Med sina ambitiösa tillväxtplaner vill SOL säkerställa att de långsiktigt fortsätter leverera hållbara tjänster som bidrar till en grönare sjöfart och därmed ett minskat klimatavtryck.

Om tjänsten som Controller
Som Controller hos SOL kommer du att ha en varierad arbetsvardag med ansvar för att kvalitetssäkra och sammanställa månadsrapportering, ta fram och följa upp nyckeltal samt utföra budget- och prognosarbete. Vidare kommer du att driva ad hoc-analyser efter verksamhetens behov och leda projekt för att säkerställa effektivare månadsrapportering och analyser av data kring omvärld, kunder och konkurrenter. Du kan även komma supportera operativt med betalningar samt hållbarhets- och årsrapportering. I rollen kommer du att ha breda kontaktytor och samverka med flertalet funktioner och avdelningar inom koncernen.

Hos SOL blir du en del av en kompetent och härlig ekonomifunktion där teamet idag består av tre personer. Du utgår från deras fräscha lokaler vid Klippan i Göteborg med viss flexibilitet att arbeta hemifrån.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Kvalitetssäkra och sammanställa månadsrapportering.
• Framtagning och uppföljning av nyckeltal.
• Budget- och prognosarbete.
• Ad hoc analys efter verksamhetens behov.
• Driva projekt för att stärka processer, system och analysverktyg.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, har arbetslivserfarenhet inom redovisning och som vill arbeta brett med ekonomi med fokus på analys och affärsutveckling. För att lyckas i rollen behöver du ha helhetsförståelse för ekonomiska flöden och behärska minst grunderna inom redovisning. Du besitter goda kunskaper i Excel och är en van systemanvändare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att göra omvärldsanalyser och har varit delaktig i prognos och budgetarbete. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som Business Controller, om du har drivit och/eller varit delaktig i implementering av nya system, har kunskap om BI-verktyg och/eller har arbetat inom en logistikorganisation. Flytande språkkunskaper i svenska är väsentligt.

Som person söker vi dig som är en prestigelös lagspelare som motiveras av att arbeta brett i ett mindre team. Du har ett analytiskt förhållningssätt och visar på driv och nyfikenhet genom att ta initiativ och driva processer framåt. Eftersom du kommer att samverka tätt med andra avdelningar och funktioner är det viktigt att du trivs bra med breda kontaktytor, att du är kommunikativ och har en ödmjuk framtoning.

Viktigt för tjänsten är:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
• Arbetslivserfarenhet inom redovisning och analys.
• God systemvana och mycket goda kunskaper i Excel.
• Flytande språkkunskaper i svenska.

Meriterande för tjänsten är:
• Mycket god erfarenhet inom redovisning och analysarbete.
• Erfarenhet av att driva implementering av nya system.
• Erfarenhet av att driva processer och databehandling.

SOL:s erbjudande
Hos SOL blir du en del av en affärsinriktad och ambitiös organisation med hållbarhet, miljö och samhällspåverkan i fokus. Du erbjuds en flexibel arbetsplats i fina fräscha lokaler med tillgång till gym där du, tillsammans med dina kollegor, upprätthåller en god gemenskap, kompetensöverföring och framåtanda.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 100%.
Placering: Klippan, Göteborg.
Lön: Enligt överenskommelse.

Vill du vara med på en spännande resa med SOL? Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Group Financial Controller till PowerCell Group!

Läs mer Apr 12
Till PowerCell Group söker vi nu en erfaren Financial Controller som vill göra skillnad. Här erbjuds du möjligheten att själv vara med och forma den nyinrättade rollen som Group Financial Controller, där du blir en nyckelspelare i bolagets fortsatta tillväxtresa. PowerCell är en världsledare inom vätgaselektriska lösningar och arbetar för en utsläppsfri värld - vill du vara med på den resan?

Om företaget
PowerCell utvecklar och erbjuder vätgaselektriska lösningar med unika bränslecellsstackar och system. Med årtionden av erfarenhet använder de sitt kunnande för att accelerera övergången till en utsläppsfri, mer hållbar värld. Man riktar sig mot branscher som flyg, marin, off-road, on-road och stationär kraftproduktion. Med sina banbrytande produkter hjälper de kunder världen över att minska sina utsläpp. PowerCell har sitt huvudkontor i Göteborg och försäljningen sker globalt. PowerCell Group är noterat på Nasdaq.

 
Om tjänsten
Som Group Financial Controller blir du en del av en erfaren och dedikerad ekonomiorganisation med fem kollegor som ansvarar för moderbolagets och koncernens ekonomihantering. Du kommer att inneha en nyckelroll inom PowerCell Group med ansvar för flera viktiga arbetsuppgifter och processer. Du kommer att samarbeta nära samtliga funktioner inom övriga ekonomiorganisationen samt bolagets koncernledning.

I huvudsak kommer dina ansvarsområden innefatta:

- Övergripande ansvar för koncernredovisning inklusive konsolidering.

- Säkerställa att koncernen följer IFRS och andra tillämpliga regelverk för finansiell rapportering, inklusive efterlevnad av fastställda redovisningsprinciper.

- Ansvar för att interna styrdokument avseende finansiell rapportering är uppdaterade och implementerade i koncernen.

- Fungera som IFRS Center of Excellence och utgöra ett stöd för hela organisationen.

- Bevaka och utvärdera regelverksförändringar som kan komma att påverka bolagets finansiella rapportering samt hållbarhetsrapportering på kort och lång sikt.

- Bokslutsarbete och extern rapportering.

- Årsredovisning och delårsrapportering för koncernen.

- Arbeta med koncernens utveckling av hållbarhetsrapportering tillsammans med bolagets hållbarhetsansvarige.

- Kontakt med externa revisorer.

- Risk och intern kontroll.

 
Du som söker
Vi tror att du som söker är civilekonom och idag arbetar som koncernredovisningschef, alternativt arbetar med koncernredovisning i ett börsnoterat bolag med industriverksamhet. Goda kunskaper inom koncernredovisning och stark förståelse för redovisnings- och rapporteringsstandarder, inklusive IFRS, är ett krav.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från revisionsbyrå och att du tidigare har arbetat i ett börsnoterat bolag. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.

För att du skall trivas hos PowerCell behöver du vara en ansvarstagande person som kan arbeta såväl självständigt som i team för att leverera det som har överenskommits. Vi ser att du har en stark analytisk förmåga och att du är lösningsorienterad. Vidare är du noggrann och strukturerad, samtidigt som du trivs i en föränderlig miljö. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo utan att göra avkall på kvaliteten i det du levererar. Du behåller lugnet i pressade situationer och tycker om utmaningar.

 
Ansökan
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och uppfattar att du har de egenskaper som vi efterfrågar, ser vi fram emot att ta emot din ansökan. I den här processen samarbetar PowerCell med Jurek och vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Kalered på johanna.kalered@jurek.se.

Vi ser fram emot att välkomna en Group Financial Controller som vill bidra till PowerCells fortsatta framgång!

Ansök nu

HR-Specialist ekonomi

Läs mer Apr 22
HR-specialist - Personaluppföljning: Var med och forma framtiden hos Försvarsmakten!

Har du en passion för att navigera genom personalrelaterade situationer och analysera data för att optimera verksamhetens resultat? Då är detta din chans att bli en nyckelspelare i Älvsborgs amfibieregementes dynamiska HR-team i Göteborg!

Om avdelningen

Vi på vår mångfacetterade HR-avdelning strävar efter att skapa en miljö där varje individ känner sig värderad och respekterad. Vi är en unik sammansättning av både civila och militära medarbetare med en stor variation av kompetenser, vilket gör vår avdelning både intressant och dynamisk. Vi balanserar utmaningar och högt tempo med humor och god sammanhållning för att skapa en trivsam arbetsmiljö där du kan växa och utvecklas. I Försvarsmakten har vi en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat tre timmar fysisk träning i veckan på arbetstid, träningskläder, en bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid och stor frihet genom ansvar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Din Roll:


• Leda personaluppföljningen för Amf 4 och skapa mätbara resultat
• Genom dataanalys och tolkning, identifiera möjligheter för framgång och förbättring
• Utveckla innovativa verktyg och strategier för att underlätta uppföljningen, särskilt inom personalekonomi
• Stödja regementsstaben med revisionsuppgifter, avstämningar och uppföljning för effektiv verksamhetsstyrning

Din Resa

Som en viktig del av vårt dynamiska team kommer du att ha många kontaktytor och samarbeten med olika avdelningar, inklusive vår ekonomiavdelning. Du kommer att ha tätt samarbete med HR-chefen, som du även rapporterar till.

Vår Gemensamma Resa

Ta del av en stimulerande och utvecklande miljö där din passion och kompetens får blomstra. Tillsammans med vårt engagerade team kommer skapar vi en givande resa tillsammans. Vi tror att du är pusselbiten vi saknar för att fortsätta vår framgångsrika tillväxt inom Amf 4!

KRAV

Kvalifikationer


• Avslutad relevant högskoleutbildning inom ekonomi
• Erfarenhet av några års arbete med personalekonomi
• Mycket god kunskap och erfarenhet av Excell
• God vana att arbeta i Office-paketet

Personliga egenskaper

Med en kandidatexamen inom ekonomi och erfarenhet inom personalekonomi och uppföljning är du den ideala kandidaten för rollen. Självständigt arbete är avgörande och mycket god kunskap inom Excel är nödvändigt för att lyckas. Du har även starka ledaregenskaper samt är analytisk lagd. Du är en person som trivs med att hantera personalrelaterade frågor, är skicklig på att tolka data samt har en passion för att optimera verksamhetens resultat. På Amf 4 värdesätts konstruktivt lagarbete. Du samarbetar bra med andra samt du delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter. I din roll på Amf 4 kommer din kommunikationsförmåga vara mycket viktig, samt din förmåga att skapa goda relationer. Du är strukturerad, flexibel och uthållig i ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Meriterande


• Tidigare erfarenhet av arbete i myndighet
• Kunskap om personalcontrollerfunktioner
• Förmåga att bidra till verksamhetsstyrning genom analys och rapportering av personalrelaterad data

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa, jämlikhet vilken främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer vår värdegrund via vår hemsida).

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning 100%. Individuell lönesättning tillämpas. Anställningen inleds med provanställning om 6 månader.
Arbetsort: Västra Frölunda, Göteborg. Resor och kvälls tjänstgöring förekommer. 
Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse.

Upplysningar om befattningen

Izabelle Lagnered HR-chef Amf 4, izabelle.lagnered@mil.se 

Information om rekryteringsprocessen
Rekryteringskoordinator G1 Anna Ragnmark, amf4-G1@mil.se

Fackliga företrädare

OF-Amf Öserg Niklas Bryngelsson, niklas.bryngelsson@mil.se

SEKO   Kurt Ragnarsson, kurt.ragnarsson@mil.se  

OF Amf 4 Johan Dahlgren, of-amf@officersforbundet.se    

Försvarsförbundet Anja Aghester, forsvarsforbundet-goteborg@mil.se 

SACO saco-gbg@mil.se

Sista ansökningsdag

Ansök nu och ta steget mot en spännande och givande resa med oss! Vi och dina möjligheter väntar på din ansökan till oss! Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-05-06. Din ansökan skall innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

På Älvsborgs amfibieregemente, i centrala Göteborg, verkar vi där land möter hav och utgör en viktig länk mellan armé- och sjöstridskrafterna. Som återetablerat regemente med garnisonsansvar växer vi och är behov av fler kompetenta officerare, soldater och civila medarbetare som fortsätter utveckla förbandet till dess viktiga uppgift: Försvara Sveriges många kustnära skärgårdsområden samt skydda våra leder in till Skandinaviens största hamn i syfte att värna Sveriges strategiska import.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från A-Finance Nordic AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från A-Finance Nordic AB .

Ekonomikonsulter för interimsuppdrag i Göteborg

Ekonomikonsult
Läs mer Sep 20
Ekonomikonsulter för interimsuppdrag

Vi söker drivna ekonomer som är intresserade av att anta nya utmaningar på varierad längd genom att jobba hos oss på A-Talent Finance som konsult. Möjligheterna är många och du kan arbeta för oss med eller utan egen F-skattsedel. Du som inte har ett eget bolag blir anställd hos oss under uppdragets längd, med en fast månadslön och förmåner så som försäkringar och friskvårdsbidrag. Vi har självklart kollektivavtal. Om du i stället har eget bolag arbetar du som underkonsult till A-Talent Finance.

Behovet av en konsult uppkommer vanligtvis i samband med en organisationsförändring eller vakans. Att arbeta som konsult hos oss ger dig en chans till fortsatt utveckling och kunskap inom ditt område eller att våga ta steget utanför din comfortzone. Som konsult finns möjlighet att ha varierande uppdrag men också chansen att utforska din expertis och stanna längre hos en arbetsgivare. För dig som är intresserad av en anställning finns oftast goda chanser till detta efter avslutat uppdrag. Just nu har vi många intressanta uppdrag i närtid, både på hel-och deltid.

A-Talent Finance - en del av A-Talent Group

A-Talent Finance ingår i A-talent Group och är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område; bl.a ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, finansekonomer, controllers till ekonomichefer och CFOs med mera. Våra kunder är såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Skicka in din ansökan idag för att bli en del av vårt nätverk! Har du frågor eller funderingar kring hur det är att arbeta som konsult, tveka inte att kontakta konsultchef Johanna Nilsson på 070-8508096 eller johanna.nilsson@afinance.se

Ansök nu

Ekonomiassistent till Centrum Pile

Ekonomiassistent
Läs mer Sep 20
Centrum Pile AB har Sveriges enskilt största och Europas mest moderna produktionsanläggningar för tillverkning av betongpålar. Med placeringen i Kollanda, Älvängen, cirka tre mil norr om Göteborg, är fabriken strategiskt belägen där den placerar oss i direkt anslutning till våra råvaruleverantörer samt ger oss närhet till viktiga kundmarknader.

Centrum Pile AB tillhör den danska koncernen Per Aarsleff A/S och dess dotterbolag Centrum Group.

Centrum Group är ledande i Europa med tillverkning av prefabricerade betongpålar med fabriker i Sverige, Danmark, England, Tyskland och Polen. Samtliga fabriker är högt automatiserade med egenutvecklade och unika produktionslinjer. 

Ansvarsuppgifter och arbetsuppgifter

Hantera löneadministration, inklusive beräkning av löner, registrering av tidrapporter och hantering av eventuella lönefrågor.
Ansvara för leverantörsreskontra.
Vara behjälplig att ta fram underlag, göra extra avstämningar vid Bokslut, budget och årsredovisning.
Utföra övriga administrativa uppgifter för hela organisationen.
Tillsammans med den nuvarande ekonomiassistenten stötta upp för varandra, så andra arbetsuppgifter än ovan kommer att förekomma. 


Utbildning och erfarenhet

Relevant utbildning inom ekonomi eller liknande område är meriterande.
Ett par års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent eller liknande roll.
God kunskap inom bokföring och ekonomistyrning.
Förmåga att arbeta noggrant och strukturerat med god analytisk förmåga.
Starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta i teammiljö.
Erfarenhet av att ha arbetat med eller varit involverad i löneadministration tidigare är en viktig merit. Det är fördelaktigt om du har kunskap om löneberäkningar, skatter och lagstiftning inom området.


Personliga egenskaper

Vi söker en engagerad och ambitiös person som vill vara med och ta både sig själv och bolaget till nya höjder. Vi är ett dynamiskt företag som värdesätter personlig utveckling och strävan efter kunskap.Vi letar efter dig som är prestigelös och har en brinnande vilja att lära dig nya saker. Din entreprenörsdrivna anda är det som kommer driva dig framåt i vårt innovativa arbetsklimat. Du tycker om nya utmaningar och intresserad av att lära dig nytt och öppen för sätta dig in i nya system. Vi behöver någon som är beredd att göra vad som krävs för att uppnå framgång. Du är en lagspelare som alltid ställer upp för teamet och är redo att vara spindeln i nätet när det kommer till det administrativa arbetet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag. Frågor om tjänsten besvaras av Ann Winsborn, ann.winsborn@atalent.se

A-Talent Finance är en del av A-Talent Group och är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område; från ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, finansekonomer och controllers till ekonomichefer och CFO. Våra kunder är såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Ansök nu

Controller till Interimsuppdrag i Göteborg

Financial controller
Läs mer Feb 15
Vi på A-Talent Finance söker ständigt efter erfarna och duktiga ekonomer som är intresserade av att anta nya utmaningar. Möjligheterna är många och du kan arbeta för oss med eller utan egen F-skattsedel. Utan eget bolag blir du anställd hos oss under uppdragets längd, med en fast månadslön och förmåner så som försäkringar och friskvårdsbidrag. Med eget bolag arbetar du istället som underkonsult till A-Talent Finance.

Just nu söker vi Financial Controllers och Business Controllers som är tillgängliga för interimsuppdrag i närtid

Behovet av en konsult uppkommer vanligtvis i samband med en organisationsförändring eller vakans hos våra kunder. För dig som är intresserad av en fast anställning så finns oftast goda chanser till detta då vissa uppdrag övergår till en anställning hos någon av våra kunder. Just nu har vi många intressanta uppdrag i närtid, både på hel-och deltid.

Välkommen att skicka in ditt CV och bli en del av vårt nätverk! Har du frågor eller funderingar kring hur det är att arbeta som underkonsult via oss, tveka inte att kontakta ellinor.dam@atalent.se. 

A-Talent Finance

A-Talent Finance är en del av A-Talent Group och är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område; från ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, finansekonomer och controllers till ekonomichefer och CFO:s. Våra kunder såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Ansök nu

Konsulter till ekonomiuppdrag i Göteborg - Bli en del av vårt nätverk!

Redovisningsekonom
Läs mer Nov 14
Är du konsult idag eller vill du arbeta som konsult framöver?

Bli en del av vårt nätverk! Vi på A-Talent Finance söker ständigt efter erfarna och duktiga ekonomer som är intresserade att anta nya utmaningar. Möjligheterna är många och du kan arbeta för oss med eller utan egen F-skattesedel. Utan eget bolag blir du anställd hos oss under uppdragets längd, med en fast månadslön och förmåner så som försäkringar och friskvårdsbidrag. Med eget bolag arbetar du istället som underkonsult till A-Talent Finance.

Behovet av en konsult uppkommer vanligtvis i samband med en organisationsförändring eller vakans hos våra kunder. För dig som är intresserad av en fast anställning så finns oftast goda chanser till detta då vissa uppdrag övergår till en anställning hos någon av våra kunder. Just nu har vi många intressanta uppdrag i närtid, både på hel-och deltid.

Välkommen att skicka in en ansökan och bli en del av vårt nätverk! Har du frågor eller funderingar kring hur det är att arbeta som konsult, tveka inte att kontakta Tiina Rajala på tiina.rajala@atalent.se. 

Om oss

A- Talent Finance är en del av A-Talent Group och är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område, exempelvis ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, controllers samt ekonomichefer och CFO:s. Våra kunder är såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Ansök nu

Ekonomichef

Ekonomichef
Läs mer Okt 28
Nordic Bulkers specialiserar sig på nationella- och internationella transporter, lager, hantering och andra logistiktjänster för torra och flytande produkter. En majoritet av kunderna är inom petrokemisk industri. Med utgångspunkt från de nordiska länderna koordinerar Nordic Bulkers fler än 2500 bulkcontainrar av olika dimensioner och tekniska specifikationer. Terminaler för lagring, hantering och distribution av bulk- och förpackade produkter finns i Wallhamn och Oxelösund.

Nordic Bulkers är ett helägt dotterföretag till det schweiziska företaget Bertschi AG som har sitt säte i Dürrenäsch. Transporterna sker huvudsakligen i egna, specialbyggda enheter i intermodala transportsystem på väg, järnväg och sjö inom hela Europa. På Nordic Bulkers är deras miljöavtryck i fokus och företagets vision är att genom intermodala logistiklösningar kunna erbjuda sina kunder en kvalitativ och mer hållbar transportkedja. Nordic Bulkers strävar ständigt efter att välja och utveckla de mest miljövänliga transportalternativen.

Ekonomichef till Nordic Bulkers


Nordic Bulkers söker nu en person som kan axla rollen som Ekonomichef. Om du drivs av utveckling, har erfarenhet från redovisning och ledarskap och lockas av att vara en del i en organisation med korta beslutsvägar då kan du vara den vi söker.

Ansvarsuppgifter och arbetsuppgifter

I rollen som Ekonomichef kommer du att vara ansvarig för bolagets ekonomifunktion och att utveckla den för att möta organisationens behov. Du kommer även att ingå i ledningsgruppen och tillsammans arbeta för att implementera gemensamma mål och strategier för fortsatt tillväxt och utveckling av bolaget. Vidare kommer dina ansvarområden att omfatta följande:

Personalansvar för teamet på ekonomiavdelningen.
Vidareutveckla system, riktlinjer och policys.
Ansvar för det operativa ekonomiarbetet innefattande bokslutsarbete, rapportering, årsredovisning, deklarationer, månatliga rapporter, koncernredovisning mm.
Ansvara för att det operativa ekonomiarbetet för andra koncernbolag sköts enligt koncernens anvisningar och god redovisningssed.
Projektuppföljningar med prognoser och successiv vinstavräkning.
Cash management-ansvar för både NB och BFI.
Projektuppföljningar med prognoser och successiv vinstavräkning.
Driva företagets ekonomiska planering.
Fullt budgetansvar över hela företaget.
Förbereda pålitliga och aktuella prognosrapporter.
Kontrollera, analysera och ge input på verksamhetens månatliga prognoser.
Övergripande utvecklingsansvar (digitalisering, automation, compliance och siffrors riktighet.)


Erfarenhet och kunskap

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi. För att trivas i rollen ser vi att du har några års erfarenhet av att ha arbetat som Ekonomichef eller att du jobbat länge som Redovisningsansvarig, Business Controller eller Financial Controller och känner dig redo att ta klivet upp i rollen som Ekonomichef. Du har goda Excel kunskaper och det är meriterande med god systemförståelse (Word, Outlook, Windows + SAP).

Personliga egenskaper

Vi söker en affärsorienterad och empatisk person som har utmärkt kommunikationsförmåga och bra med människor. Vi ser gärna att du har ett analytiskt sinne med gott konsekvensseende som också är mycket bekväm med siffror. Du är en positiv, prestigelös och driven person som också är en lojal lagspelare och en naturlig ledare med bra värderingar. Du är en lugn och strukturerad person som är bra på att lyssna in ditt team. Du trivs med att jobba nära dina kollegor och du har en god förmåga till lateralt tänkande. Du är pedagogisk och ha god presentationsteknik (kunna förmedla insikter).

Vad erbjuder Nordic Bulkers

Möjlighet till personlig utveckling.
Medlem i ledningsgruppen.
Ett bolag med bra företagskultur.
Brett ansvar.
Frihet under ansvar


Ansökan

Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag. Frågor om tjänsten besvaras av Ann Winsborn, ann.winsborn@atalent.se

Ansök nu

Ekonomichef

Ekonomichef
Läs mer Nov 4
Nordic Bulkers specialiserar sig på nationella- och internationella transporter, lager, hantering och andra logistiktjänster för torra och flytande produkter. En majoritet av kunderna är inom petrokemisk industri. Med utgångspunkt från de nordiska länderna koordinerar Nordic Bulkers fler än 2500 bulkcontainrar av olika dimensioner och tekniska specifikationer. Terminaler för lagring, hantering och distribution av bulk- och förpackade produkter finns i Wallhamn och Oxelösund.

Nordic Bulkers är ett helägt dotterföretag till det schweiziska företaget Bertschi AG som har sitt säte i Dürrenäsch. Transporterna sker huvudsakligen i egna, specialbyggda enheter i intermodala transportsystem på väg, järnväg och sjö inom hela Europa. På Nordic Bulkers är deras miljöavtryck i fokus och företagets vision är att genom intermodala logistiklösningar kunna erbjuda sina kunder en kvalitativ och mer hållbar transportkedja. Nordic Bulkers strävar ständigt efter att välja och utveckla de mest miljövänliga transportalternativen.

Ekonomichef till Nordic Bulkers


Nordic Bulkers söker nu en person som kan axla rollen som Ekonomichef. Om du drivs av utveckling, har erfarenhet från redovisning och ledarskap och lockas av att vara en del i en organisation med korta beslutsvägar då kan du vara den vi söker.

Ansvarsuppgifter och arbetsuppgifter

I rollen som Ekonomichef kommer du att vara ansvarig för bolagets ekonomifunktion och att utveckla den för att möta organisationens behov. Du kommer även att ingå i ledningsgruppen och tillsammans arbeta för att implementera gemensamma mål och strategier för fortsatt tillväxt och utveckling av bolaget. Vidare kommer dina ansvarområden att omfatta följande:

Personalansvar för teamet på ekonomiavdelningen.
Vidareutveckla system, riktlinjer och policys.
Ansvar för det operativa ekonomiarbetet innefattande bokslutsarbete, rapportering, årsredovisning, deklarationer, månatliga rapporter, koncernredovisning mm.
Ansvara för att det operativa ekonomiarbetet för andra koncernbolag sköts enligt koncernens anvisningar och god redovisningssed.
Projektuppföljningar med prognoser och successiv vinstavräkning.
Cash management-ansvar för både NB och annat koncernbolag.
Driva företagets ekonomiska planering.
Fullt budgetansvar över hela företaget.
Förbereda pålitliga och aktuella prognosrapporter.
Kontrollera, analysera och ge input på verksamhetens månatliga prognoser.
Övergripande utvecklingsansvar (digitalisering, automation, compliance och siffrors riktighet.)


Erfarenhet och kunskap

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi. För att trivas i rollen ser vi att du har några års erfarenhet av att ha arbetat som Ekonomichef eller att du jobbat länge som Redovisningsansvarig, Business Controller eller Financial Controller och känner dig redo att ta klivet upp i rollen som Ekonomichef. Du har goda Excel kunskaper och det är meriterande med god systemförståelse (Word, Outlook, Windows + SAP).

Personliga egenskaper

Vi söker en affärsorienterad och empatisk person som har utmärkt kommunikationsförmåga och bra med människor. Vi ser gärna att du har ett analytiskt sinne med gott konsekvensseende som också är mycket bekväm med siffror. Du är en positiv, prestigelös och driven person som också är en lojal lagspelare och en naturlig ledare med bra värderingar. Du är en lugn och strukturerad person som är bra på att lyssna in ditt team. Du trivs med att jobba nära dina kollegor och du har en god förmåga till lateralt tänkande. Du är pedagogisk och ha god presentationsteknik (kunna förmedla insikter).

Vad erbjuder Nordic Bulkers

Möjlighet till personlig utveckling.
Medlem i ledningsgruppen.
Ett bolag med bra företagskultur.
Brett ansvar.
Frihet under ansvar


Ansökan

Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag. Frågor om tjänsten besvaras av Ann Winsborn, ann.winsborn@atalent.se

A-Talent Finance är en del av A-Talent Group och är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vi rekryterar till alla typer av befattningar inom vårt område; från ekonomiassistenter, redovisningsekonomer, finansekonomer och controllers till ekonomichefer och CFO. Våra kunder är såväl stora som små företag och de återfinns inom alla typer av branscher.

Ansök nu