Göteborg: Utredare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utredare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-08 // Varaktighet: Heltid

Havs- och vattenmyndigheten (HaV) arbetar på regeringens uppdrag. Med utgångspunkt i ekosystemens och människans behov arbetar vi kunskapsbaserat och koordinerat för att uppnå en hållbar förvaltning av våra vattenresurser, både i hav och sötvatten och inom fisket. Vi är cirka 400 engagerade medarbetare och konsulter som tillsammans skapar en dynamisk arbetsplats med goda möjligheter att hela tiden lära nytt.


Avdelningen för havsförvaltning ansvarar för samordning och utveckling av arbetet med EU:s havsmiljödirektiv samt för utveckling och införande av en svensk havsplanering och andra maritima frågor. Avdelningen ansvarar också för nationell fiskförvaltning och genomförandet av EU:s gemensamma fiskeripolitik.



Havsplaneringsenheten ansvarar för frågor som rör fysisk planering, riksintressen och samhällsutveckling samt samordnar frågor om regional utveckling och friluftslivet. Vi genomför och utvecklar den statliga havsplaneringen i Sverige samt samverkar om havsplanering med våra grannländer och internationellt.



Beskrivning
Utredarrollen på HaV innebär arbete med planering, utredning och/eller förhandling som behandlar varierade områden, såväl nationellt som internationellt, inom kärnverksamheten.

Det innebär även att formulera uppdrag och mål samt utveckla metoder och rutiner. Likaså att samla in, bearbeta och analysera information samt utforma underlag, rapporter, förslag och beslut.

Arbetsuppgifter
I arbetet ingår handläggning av ärenden och medverkan i utvecklingen av myndighetens arbete med fysisk planering inkl. havsplanering. Handläggningen omfattar planeringsärenden i form av remisser från kommuner, länsstyrelser, regioner, regeringen och grannländer. Arbetet omfattar även havsplanering inom myndighetens program för framtagande av nya havsplaner med utvidgade eller nya energiområden. Tjänsten kräver både god förmåga att samarbeta och att självständigt driva arbetsuppgifter, samt skicklighet i att framställa yttranden och rapporter. Arbetet kräver även god förmåga att kommunicera muntligt både på svenska och engelska.  Samverkan sker internt och externt och det är viktigt att du har förmåga att göra avvägningar mellan olika intressen så som t ex havsbaserad vindkraft, yrkesfiske, försvar och friluftsliv. I tjänsten kan också förekomma arbete med konsekvensanalyser. Resor kan ingå i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst kandidatexamen inom fysisk planering eller som vi bedömer motsvarande. Du har minst 2 års erfarenhet av planering enligt plan- och bygglagen och miljöbalken på kommunal, regional eller statlig nivå. Goda kunskaper om det svenska planeringssystemet samt vana att handlägga ärenden, sammanställa information och skriva rapporter.

För tjänsten är det särskilt meriterande om du har erfarenhet av:

- svensk havsplanering

- havsplanering eller havsförvaltning i internationellt sammanhang

- havsförvaltning; miljöfrågor och/eller förutsättningar för olika sektorer

- maritim ekonomi

- konsekvensbedömning

-GIS

Villkor
Anställningen är placerad i Göteborg. Vi kan erbjuda ett utmanande arbete i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters promenad från Centralstationen. Anställningen är ett vikariat med befattningen utredare. Havs- och vattenmyndigheten tillämpar  individuell lönesättning. Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse.





Övrig information

Havs- och vattenmyndigheten sitter i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters gångväg från Göteborgs central. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering. Vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Tänk på att de handlingar som du skickar in genom din ansökan blir en allmän handling hos HaV. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, till exempel uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse. Vi använder rekryteringstester och/eller arbetsprov i många av våra rekryteringar som en del i urvalsprocessen. För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.


Varmt välkommen med din ansökan!


Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Utvecklingsledare med inriktining stadsutveckling på Hisingen

Läs mer Apr 24
Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen.
Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor.
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen där "vi är ett starkare ord än jag". Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu dig som vill vara med och utveckla arbetet med stadsutveckling med fokus på sociala erfarenheter i samhällsplanering på Hisingen.

Som utvecklingsledare stadsutveckling driver du frågor om social hållbarhet i den fysiska planeringen för att öka kunskapen om lokala perspektiv och befolkningens behov på Hisingen. Jämlika livsvillkor, trygghetsskapande arbete i samhällsplaneringen och att medverka i arbete att motverka segregation är några av utgångspunkterna i arbetet. I uppdraget ingår att ha mycket god kunskap om Hisingens särskilda förutsättningar gällande befolkningens livsvillkor samt att medverka i stadens fysiska planeringsprocesser så att det gagnar hela stadens utveckling.

Utvecklingsledaren identifierar och analyserar viktiga förlopp och trender som har eller kan få inverkan på Hisingen och stadens utveckling. Arbete med GIS och lokal kunskap på karta ingår i arbetet. Utvecklingsledaren genomför informationsinhämtning och dialoger samt har kunskap om att leda utvecklingsarbeten kring social hållbarhet. Som utvecklingsledare deltar och leder du olika arbetsgrupper, en del i arbetet är att arbeta med sociala- och barnkonsekvensanalyser. Som utvecklingsledare svarar du på remisser och yttranden. I rollen är du kontaktperson gentemot andra förvaltningar, myndigheter, organisationer och enskilda i övergripande samhällsutvecklingsfrågor.

I uppdraget ingår det att verka för våra egna verksamheters kunskaper och erfarenheter om invånarnas behov tas om hand på ett sätt som främjar samhällsutvecklingen på Hisingen. Uppdraget har stort fokus på samverkan, i första hand med kollegor på socialförvaltningen Hisingen samt kollegor i de andra socialförvaltningarna.

Som utvecklingsledare stadsutveckling har du bland annat följande uppgifter:

• Granska planhandlingar och skriva förvaltningens yttranden över planärenden
• Företräda förvaltningen i stadens planeringsarbeten
• Arbeta med sociala konsekvensanalyser och barnkonsekvensanalyser
• Bidra till arbetet med förvaltningens lokala utvecklingsprogram och kunskapsbas
• Genomföra utredningar och analyser
• Genomföra informationsinhämtning och dialoger
• Leda, planera och samordna olika arbetsgrupper kring social hållbarhet
• Leda och ingå i olika arbetsgrupper kring social hållbarhet
• Leda utvecklingsarbete


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning på högskolenivå lägst på kandidatnivå, inom relevant område, så som samhällsplanering, stadsplanering, arkitektur eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig.

För att lyckas i ditt uppdrag krävs att du har förmåga att både självständigt och i samarbete med andra, initiera, driva och fullfölja processer och utvecklingsarbete. I rollen som utvecklingsledare är det viktigt att du är kommunikativ och lyhörd. Vi värderar särskilt din initiativförmåga, din förmåga att arbeta strukturerat och driva processer framåt. Du behöver också ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med informationsinhämtning och dialoger. Det är även meriterande om du har god kunskap kring kommunal organisation, den kommunala plan- och byggprocessen samt lagstiftning så som plan- och bygglagen och socialtjänstlagen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Utvecklare inom jämställdhetsområdet

Läs mer Apr 17
Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället.

Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare.

Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden.

Många pratar om hållbarhet och vi arbetar med det varje dag. Vill du vara med?

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen har regeringens uppdrag att aktivt bygga ett hållbart samhälle för nuvarande och kommande generationer. Vi ska bidra till ett statligt helhetsperspektiv genom att arbeta sektorsövergripande, samordna samhällsintressen och även samordna statliga myndigheters intressen.

Jämställdhetsuppdraget är placerat på Funktionen för rättighets- och jämställdhetsfrågor som finns på enheten för folkhälsa och rättighetsfrågor. Här arbetar vi strategiskt, samordnat och utvecklingsinriktat med många frågor inom social hållbarhet, med ett särskilt fokus på jämställdhet och mänskliga rättigheter. På enheten finns också Funktionen för folkhälsa- och brottsförebyggande frågor.

Vi arbetar också nära Enheten för integrationsfrågor som har det övergripande uppdraget att verka för att det finns en god beredskap och en kapacitet i länet när det gäller mottagandet av nyanlända och ensamkommande barn.

Som jämställdhetsutvecklare arbetar du med att stödja, samordna och följa upp arbetet med att nå de jämställdhetspolitiska målen i länet i enlighet med länsstyrelsens uppdrag. Länsstyrelsen har precis tagit fram en ny länsövergripande jämställdhetsstrategi, Jämställt Västra Götaland 2024–2027.

Då en av medarbetarna inom jämställdhetsuppdraget ska vara föräldraledig behöver vi nu en vikarie.

Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- strategiskt samordna, driva och följa upp arbetet med jämställdhetsintegrering i länsstyrelsens verksamhet och hos aktörer i länet
- sammankalla och leda nätverk
- omvärldsbevaka, analysera, ta fram och följa upp olika underlag, handlingsplaner och strategier inom området
- planera för, genomföra och följa upp kunskapshöjande insatser såväl internt på länsstyrelsen som externt i länet.
- samverka med externa aktörer som kommuner, region, civilsamhälle och andra statliga myndigheter.

Placeringsort: Göteborg

Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser. Vi erbjuder goda möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden.

Kvalifikationer
Krav

Akademisk samhällsvetenskaplig examen i exempelvis statsvetenskap, sociologi, beteendevetenskap, juridik, genusvetenskap eller annan utbildning som Länsstyrelsen bedömer likvärdig. Erfarenhet av kvalificerat utvecklingsarbete med inriktning mot jämställdhet.

Meriterande

Erfarenhet från offentlig förvaltning. Erfarenhet av att samordna och driva processer, och av att stödja samverkan mellan olika aktörer. Erfarenhet av att skriva rapporter, remisser och andra texter. Vana av att sammanställa, tolka och förklara statistiska underlag. Vana av att arbeta med kartläggning, analys och lägesbilder. Vana vid genomförande av kunskapshöjande insatser och konferenser.

Personliga egenskaper

- Du har handlingskraft, är analytisk och resultatinriktad och trivs med ett självständigt och flexibelt arbete.
- Du har god pedagogisk förmåga och kan skapa engagemang.
- Du har en god förmåga att samarbeta och att bygga och upprätthålla förtroendefulla arbetsrelationer.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat

Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Vi ser därför gärna sökande med bakgrund och kompetens, som kan bidra till att öka vår mångfald.

Övrigt

Anställningen avser ett vikariat t o m 30 juni 2025

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.  

Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post hr.vastragotaland@lansstyrelsen.se

Ansök nu

Handläggare till Havs-och vatten myndigheten

Läs mer Apr 23
Just nu söker vi en handläggare till Havs- och vatten myndigheten i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start 1 juni t.o.m. 31 december 2024 med god möjlighet till förlängning 6 månader.

Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
Just nu stöd av en handläggare inom sakområdet marint skräp har uppstått då genomförandet av ett större antal åtgärder kopplat till Havsmiljöförordningen med avseende på marint skräp, inklusive de havsregionala åtgärdsplanerna för marint skräp inte anses kunna inrymmas i den handläggartjänst för marint skräp som finns på enheten.

Syftet med uppdraget är att säkra svenskt deltagande på expertgruppsnivå om marint skräp inom havsmiljökonventionerna Ospar och Helcom samt EU:s tekniska arbetsgrupp för marint skräp. Uppdraget bidrar till genomförandet av Ospars miljöstrategi (NEAES) mål 4 och Helcoms BSAP med avseende på marint skräp (HL 31, HL32) inklusive genomförande av Ospars och Helcoms
regionala åtgärdsplaner för marint skräp. Uppdraget ska bidra till synergerier mellan det arbete som sker på den havsregionala nivån (Helcom, Ospar och EU) samt det arbete som sker på nationell nivå med avseende på marint skräp.

Arbetet ska bl.a. bidra till utveckling och bedömning av befintliga och nya indikatorer för marint skräp samt tillhörande arbete. Uppdraget ska därmed bidra till att säkerställa att Sverige, genom Havs- och vattenmyndigheten, kan fullfölja de åtaganden som gjorts inom ramen för havsmiljöförordningen beträffande marint skräp, inklusive de havsregionala åtgärdsplanerna för marint skräp.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen kommer du agera nationell koordinator samt vara delegationsledare. Ordna förmöte vid behov för att:

• inhämta synpunkter på mötesunderlagen från relevanta personer/institutioner/myndigheter/intressenter inom Sverige inför möten.
• bedöma om det behövs ytterligare bemanning vid möten.
• förankra ev. åtaganden som görs för gruppen med HaV innan beslut tas (för prioritering och kostnader).

Du kommer även att genomföra beslutade åtaganden, eller arbeta för att de genomförs, inklusive beställa underlagsrapporter. Distribuera officiellt referat från möten tillsammans med en lista med ”hemläxor” och annat arbete till relevanta intressenter. Svara på frågor gällande detta arbete samt, efter samråd med HaV, kommunicera det som genomförs både externt och internt. Delta i förmöten och bidra med underlag inför möten i överliggande arbetsgrupper där HaV deltar. Delta och medverka i internationella möten, vilket kan innebära resor och långa arbetsdagar. Mötena sker på engelska.

Arbetet ska utföras i myndighetens lokaler i Göteborg med möjlighet att arbeta på distans två
dagar i veckan.

Vem är du?
För att lyckas i rollen har du en god förmåga till samarbete och kommunikation. Du är självgående och flexibel samt har förmåga till helhetssyn och med ett systematiskt väl strukturerat och resultatorienterat arbetssätt. Du är även kvalitetsmedveten. I övrigt ser vi att du;

• Innehar en högskole- eller universitetsexamen om minst tre år med huvudsaklig inriktning mot miljövetenskap, statsvetenskap, samhällsekonomi eller, vad HaV bedömer som, likvärdig utbildning.

• Minst fem års arbetslivserfarenhet inom för uppdraget relevant fält samt erfarenhet av statligt förvaltningsarbete med internationell inriktning. Personen ska ha god erfarenhet av att ha samordnat svenskt deltagande och genomfört arbete på expertgruppsnivå inom sakområdet marint skräp i havsmiljökonventionerna Ospar och Helcom samt EU:s tekniska arbetsgrupp för marint skräp, detta motsvarar mer än 6 månaders erfarenhet under de senaste fem åren.

• Minst sex månaders erfarenhet av att arbeta med genomförande av havsmiljöförordningen under de senaste fem åren.

• God erfarenhet av samordning och koordinering av bredare arbetsuppgifter eller projekt samt av att beställa och hantera komplexa underlag och forskningsrapporter.

• God erfarenhet av att arbeta i stora projekt.

• God kännedom om lagstiftning inom EU och internationella konventioner som berör marint skräp och deras nationella genomförande under senaste fem årsperioden.

• Mycket god stilistisk förmåga samt vana att skriva och sammanställa rapporter.

• Mycket goda kunskaper i och förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och
engelska.


Om verksamheten
Havs- och vattenmyndigheten arbetar på regeringens uppdrag för bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna.

Se mer på Havs- och vattenmyndighetens hemsida www.havochvatten.se.

Havsmiljöenheten arbetar med genomförandet av Havsmiljöförordningen. Förordningen driver Sveriges havsförvaltning enligt EU:s havsmiljödirektiv 2008/56/EC. Havsmiljödirektivet anger med deskriptor 10 att en aspekt av havsmiljön som ska beaktas är marint skräp. Detta innefattar bland annat samordning inom de regionala havskonventionerna Helcom och Ospar samt EU:s tekniska
arbetsgrupp för marint skräp (TG ML). Arbetet med marint skräp bedrivs inom Helcom, främst i gruppen ”Expert Group on Marine Litter” (EG ML), och inom Ospar, främst inom gruppen ”Intersessional Correspondence Group on Marine Litter” (ICG ML).


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Planeringsledare krisberedskap

Läs mer Apr 12
En hållbar stad öppen för världen. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Hos oss jobbar du tillsammans med fler än 60 000 kollegor för ett gott liv för alla i vår stad. Vi skapar en bra vardag för boende, besökare och näringsliv och vi är stolta över att vara en av landets mest innovativa städer.

Stadsledningskontoret i Göteborgs Stad är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontorets uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i att leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads verksamheter, ekonomi och övrig strategisk planering.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen Säkerhet och Beredskap ingår i Stadsledningskontorets organisation. Utöver ovanstående, har avdelningen även uppdrag utifrån de nationella målen för samhällets säkerhet och krisberedskap. Uppdraget för Säkerhet och Beredskap innebär att strategiskt leda, samordna och följa upp Göteborgs Stads arbete avseende krisberedskap, totalförsvar, samt säkerhet mm.

Arbetet inom avdelningen har fokus på två perspektiv, dels Göteborgs Stads egna verksamheter och dels Göteborgssamhället. Vårt arbete är långsiktigt och syftar till att försvåra för antagonistiska aktörer samt att stärka Göteborgs Stad och Göteborgssamhällets säkerhet och robusthet inklusive förmåga att hantera större händelser och kriser.

Avdelningen arbetar tillsammans med förvaltningar och bolag inom staden, andra myndigheter, kommuner och organisationer.

Vi söker nu en medarbetare som kan och vill bidra till att stärka avdelningens förmåga att lösa sitt uppdrag, framför allt inom arbetet med civil beredskap

Som planeringsledare på Säkerhet och Beredskap får du möjlighet att arbeta med uppbyggnaden av stadens krisberedskap och Sveriges totalförsvar (civil beredskap). Du får möjlighet att bidra till ett starkare samhälle där flera olika organisationer samverkar för att nå målen. Avdelningen präglas av ett gott samarbetsklimat och fokus på uppgifterna. Vid behov växlar vi över från strategiskt arbete till operativt arbete i till exempel krisledningsstab.

Vi arbetar i trevliga lokaler vid Gustaf Adolfs torg och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmån.

Beroende på dina kunskaper och erfarenheter kan du få möjlighet att arbeta med specifika frågor eller projekt som passar in i både din bakgrund och stadens säkerhetsarbete. Du förväntas vara en del av en grupp där vi hjälps åt att lösa avdelningens arbetsuppgifter och stötta varandra för att nå bästa möjliga resultat.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har en relevant högskoleutbildning alternativt en annan utbildning som tillsammans med din erfarenhet bedöms som likvärdig.

Detta är ett vikariat med en något mer junior inriktning och vi söker därför dig som har en utbildning och/eller har jobbat inom området civil beredskap men kanske inte har så lång erfarenhet ännu. Det vi vill se att du har utöver utbildning och viss erfarenhet är ett driv och entusiasm över att få arbeta med dessa frågor och bidra till ett robustare samhälle. Vi tror och hoppas att du efter vikariatets slut har skaffat dig erfarenheter att bygga vidare på och ta med dig i en fortsatt karriär inom området.

Utifrån Göteborgs Stads komplexitet och storlek är det önskvärt att du har någon erfarenhet av att verka på strategisk nivå i komplexa och stora organisationer men även erfarenhet av arbete på den nationella nivån passar väl in.

Som person är du engagerad, positiv och har ett lösningsfokuserat arbetssätt med inriktning på samarbete. Arbetet ställer krav på god analytisk och pedagogisk förmåga. Du har också mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både i tal och skrift. Du har förmåga att se och kommunicera ett helhetsperspektiv. Det är viktigt att samarbetet fungerar såväl intern som externt varför vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi ser gärna att du har erfarenheter från arbete med civilberedskap (krisberedskap och civilt försvar) på lokal, regional eller nationell nivå.

Då tjänsten är säkerhetsklassad kan det bli aktuellt med säkerhetsprövning, vilket bland annat innebär att du måste ge samtycke till registerkontroll som genomförs av Säkerhetspolisen innan du erbjuds en eventuell anställning.

Det är även meriterande om du har erfarenhet från stabsarbete i någon form.

Vi kommer i denna rekrytering använda oss av tester som en hjälp i urvalet.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Driftansvarig till Cleandax i Göteborg

Läs mer Apr 8
Är du van att leda och driva en verksamhet? Cleandax i Göteborg söker en Driftansvarig

Är du en driven och engagerad individ som brinner för att leda och säkerställa hög kvalitet inom städning och service? Då kan du vara den vi letar efter! Cleandax söker en erfaren Driftansvarig för att ta ansvar för det dagliga arbetet och säkerställa att våra kunders behov möts på bästa möjliga sätt.

Ditt anställningserbjudande

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av ett dynamiskt och växande företag, skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att välkomna dig till Cleandax-teamet.

Dina arbetsuppgifter

• Hantera HR-frågor, inklusive rekrytering, personaladministration och utveckling.
• Upprätta och hantera arbetsscheman för vårt personalteam.
• Sköta alla aspekter av personalfrågor och fackliga förhandlingar.
• Övervaka den dagliga driften, vilket innebär att hantera variationer och utmaningar som kan uppstå.
• Snabbt lösa eventuella problem och vara beredd att agera ute hos kunden vid behov.
• Anpassa och justera arbetssätt efter behov för att säkerställa effektivitet och kvalitet.
• Ansvara för kundvård och säkerställa hög kvalitet på våra tjänster.
• Aktivt delta i säljprocessen och bidra till att hitta nya kunder.

Värt att veta

Då vår personal jobbar skift mellan 03.00-23.00 uppskattar vi om du har möjlighet att ha en viss flexibilitet i dina arbetstider.  

Våra förväntningar

• Flytande engelska och svenska i både i tal och skrift.
• Meriterande om du har kunskaper i bosniska.
• Erfarenhet av ledarskap och personalhantering.
• Stark problemlösningsförmåga och förmåga att hantera förändringar.

 

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Havs- och Vattenmyndigheten

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Havs- och Vattenmyndigheten .

Handläggare vid behov till Fiskeriövervakningsenheten

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 20
Havs- och vattenmyndigheten (HaV) etablerades 2011 och är en förvaltningsmyndighet som arbetar för hållbar samhällsnytta. Vi arbetar på regeringens uppdrag för bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. Vi är cirka 400 engagerade medarbetare och konsulter som tillsammans skapar en dynamisk arbetsplats för att genomföra uppdraget i enlighet med den statliga värdegrunden.


Avdelningen för fiskerikontroll har ett övergripande samordnande ansvar för genomförandet av den svenska fiskerikontrollen och ansvarar bland annat för uppföljningen av hur det svenska yrkesfisket följer gällande regler på fiskets område.

Fiskeriövervakningsenheten har ett brett uppdrag med att övervaka och ge support till svenskt yrkesfiske samt med att samla in och förvalta information från en mängd olika källor. Vi ansvarar för registrering, granskning, validering och kontroll av uppgifter i samband med uppgiftslämnande från yrkesfisket och saluföringen. Enheten bedriver också övervakning av yrkesfisket i realtid i samverkan med Kustbevakningen och andra berörda myndigheter.



Handläggare vid behov till Fiskeriövervakningsenheten
Nu söker vi på Fiskeriövervakningsenheten två handläggare som kan arbeta vid behov under året och har möjlighet att arbeta heltid sommaren 2024.

Detta kan därmed vara en möjlighet för dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning, exempelvis studier.

Arbetsuppgifter
I rollen som handläggare medverkar du i det operativa arbetet med att övervaka och säkerställa att regelverket på fiskets område följs. Du bidrar även till att skapa förståelse för hur rapportering från fiskare ska utföras på ett korrekt sätt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som handläggare är att:

- ge service och support till yrkesfisket i dess fiskeverksamhet
- via telefon och elektroniskt ta emot och registrera olika typer av anmälningar från fisket
- ge IT-support till yrkesfiskare, samt till andra aktörer i försäljning- och handelsledet, som rapporterar sina uppgifter elektroniskt
- svara på frågor och informera om gällande regelverk inom fiskets område
- realtidsövervaka områden, gränser och fiskeaktiviteter
- delta i övrigt förekommande arbetsuppgifter vid myndigheten, exempelvis i samordnandet av gemensamma kontrollinsatser mellan EU:s medlemsländer



Kvalifikationer och egenskaper
Verksamheten bedrivs hela dygnet alla dagar på året och tjänsten kräver därför att du har möjlighet att arbeta både dagar, kvällar och nätter. Observera även att du förväntas ha möjlighet arbeta heltid under sommarperioden juni-augusti 2024. 

Vi ser att du som söker:

- har en treårig gymnasieutbildning kompletterad med kortare eftergymnasial påbyggnad eller enstaka kurser vid högskola/universitet som vi bedömer vara relevanta för befattningen
- har minst ett års arbetslivserfarenhet som vi bedömer relevant, gärna inom service
- har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
- är en van IT-användare

Vi ser det som meriterande om du också har:

- kännedom om det svenska yrkesfisket och kunskaper om regelverket för fiskerikontroll
- vana av hantering av juridisk text (och tolkning av densamma)
- erfarenhet av telefonsupport
- grundläggande kunskaper i förvaltningsrätt

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du pedagogisk och tydlig i din kommunikation. Du ska kunna hantera avvägningen mellan att vara beslutsam och ha förståelse för den enskildes behov i myndighetsutövningen. För att lyckas med arbetsuppgifterna krävs även att du är strukturerad, noggrann och har en problemlösande analysförmåga. Du är även självgående och flexibel. Du har mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt god förmåga i tal på engelska.

 

Övrig information

Havs- och vattenmyndigheten sitter i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters gångväg från Göteborgs central. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering. Vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Tänk på att de handlingar som du skickar in genom din ansökan blir en allmän handling hos HaV. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, till exempel uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse. Vi använder rekryteringstester och/eller arbetsprov i många av våra rekryteringar som en del i urvalsprocessen. För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.


Varmt välkommen med din ansökan!


Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Ansök nu

Utredare vattenkraft och prövning

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Okt 25
Havs- och vattenmyndigheten (HaV) etablerades 2011 och är en förvaltningsmyndighet som arbetar för hållbar samhällsnytta. Vi arbetar på regeringens uppdrag för bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. Vi är cirka 400 engagerade medarbetare och konsulter som tillsammans skapar en dynamisk arbetsplats för att genomföra uppdraget i enlighet med den statliga värdegrunden.


Avdelningen för vattenförvaltning ansvarar för arbetet med förvaltning av sjöar, vattendrag och kustvatten, skydd av naturtyper och arter, svenskt genomförande av EU:s ramdirektiv för vatten, de akvatiska delarna av Art- habitatdirektivet, samt andra frågor om biologisk mångfald.

Miljöprövningsenheten deltar i miljöprövningar som gäller frågor för havs- och vattenmiljön eller fisket samt arbetar med tillsynsvägledning enligt miljötillsynsförordningen inom myndighetens ansvarsområden.



Utredare inom vattenkraft och prövning
Nu söker vi en utredare inom vattenkraft och prövning till enheten för miljöprövning.

På enheten för miljöprövning ger vi vägledning för tillsyn om vattenverksamhet, enskilda avlopp, fiske- och vattenbruk, dumpning, vattenskyddsområden, skydd av grundvatten och miljökvalitetsnormer. Vi deltar även som part eller expert för att tillvarata miljöintressen i mål och ärenden som avgörs av domstol samt svarar på remisser från regeringskansliet, mark- och miljödomstolar eller andra myndigheter. Vi samarbetar, skapar nätverk och driver aktuella miljöfrågor inom till exempel grön omställning och miljövänlig energi framåt.

Som utredare på Havs- och vattenmyndigheten arbetar du med planering, utredning och/eller förhandling som behandlar varierande områden. Du formulerar uppdrag och mål, utvecklar metoder och rutiner samt utformar underlag, rapporter, förslag och beslut utifrån insamlad information.

Arbetsbeskrivning
Miljötillstånden hos Sveriges vattenkraftverk ska omprövas och förses med moderna miljövillkor. Vi söker därför dig som vill arbeta med frågor kring vattenkraftens effekter och påverkan på den vattenanknutna vattenmiljön, och hur vi kan omsätta detta till moderna miljövillkor för vattenkraften. Din kunskap kommer att vara värdefull i prövningsprocessen i enlighet med svenska miljölagstiftningen. Ditt arbete kommer även att involvera dialog och vägledning till andra myndigheter. Du kommer att analysera underlag från verksamhetsutövare om dess miljöpåverkan och skriva yttranden, inhämta synpunkter från Länsstyrelsen och andra centrala myndigheter.

Beroende på din bakgrund, kan rollen innebära olika nivåer av ansvar i utredningar, ställningstaganden, yttranden och medverkan i domstolsförhandlingar. Vi inhämtar en stor del kunskap internt från våra miljöjurister och experter på andra enheter, eller från andra myndigheter i formuleringen av myndighetens yttranden. 

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har examen från universitet eller högskola på minst magisternivå med naturvetenskaplig eller teknisk inriktning. För att passa in i rollen bör du även att du ha kunskap om vattenkraftens effekter på den vattenanknutna biologin.

Har du en utbildning eller bakgrund som, enligt vår bedömning är relevant för tjänsten, är arbetslivserfarenhet från arbete med prövning och tillsyn av vattenverksamhet eller miljöfarlig verksamhet meriterande. Vidare är det meriterande, men inte ett krav, att du har kunskap om svensk miljölagstiftning och dess tillämpning.

Beroende på din bakgrund, kan en stor del av din första tid hos oss att bestå av upplärning och kompetensutveckling. Därför kommer vi att lägga en stor vikt på dina personliga egenskaper och förmågor.

Egenskaper, färdigheter och förmågor
För att lyckas i rollen har du som söker en förmåga att se din del i helheten. Du är flexibel och du kan prioritera dina arbetsuppgifter utifrån gemensamma arbetsuppgifter och mål. I rollen som utredare är det bra att du har en analytisk förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och i skrift. Enheten samverkar med bland annat Naturvårdsverket, Kammarkollegiet och länsstyrelserna i frågor som rör miljöprövningar. För att lyckas i uppdraget krävs därför att du är strukturerad, självgående och har en god samarbetsförmåga med både medarbetare och externa parter.

Villkor
Anställningen är placerad i Göteborg men med viss möjlighet till distansarbete efter överenskommelse. Havs- och vattenmyndigheten tillämpar sex månaders provanställning och individuell lönesättning. Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse.

Övrig information

Havs- och vattenmyndigheten sitter i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters gångväg från Göteborgs central. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering. Vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Tänk på att de handlingar som du skickar in genom din ansökan blir en allmän handling hos HaV. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, till exempel uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse. Vi använder rekryteringstester och/eller arbetsprov i många av våra rekryteringar som en del i urvalsprocessen. För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.


Varmt välkommen med din ansökan!


Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Ansök nu

Assistent vid behov till Fiskeriövervakningsenheten

Administrativ assistent
Läs mer Okt 9
Havs- och vattenmyndigheten (HaV) etablerades 2011 och är en förvaltningsmyndighet som arbetar för hållbar samhällsnytta. Vi arbetar på regeringens uppdrag för bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. Vi är cirka 400 engagerade medarbetare och konsulter som tillsammans skapar en dynamisk arbetsplats för att genomföra uppdraget i enlighet med den statliga värdegrunden.


Avdelningen för fiskerikontroll har ett övergripande samordnande ansvar för genomförandet av den svenska fiskerikontrollen och ansvarar bland annat för uppföljningen av hur det svenska yrkesfisket följer gällande regler på fiskets område.

Fiskeriövervakningsenheten har ett brett uppdrag med att övervaka och ge support till svenskt yrkesfiske samt med att samla in och förvalta information från en mängd olika källor. Vi ansvarar för registrering, granskning, validering och kontroll av uppgifter i samband med uppgiftslämnande från yrkesfisket och saluföringen. Enheten bedriver också övervakning av yrkesfisket i realtid i samverkan med Kustbevakningen och andra berörda myndigheter.



Assistent vid behov till Fiskeriövervakningsenheten
Nu söker vi på Fiskeriövervakningsenheten nästa assistent som kan arbeta vid behov under året och heltid sommaren 2024.

Detta kan därmed vara en möjlighet för dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning, exempelvis studier.

Arbetsuppgifter
I rollen som assistent medverkar du i det operativa arbetet med att övervaka och säkerställa att regelverket på fiskets område följs. Du bidrar även till att skapa förståelse för hur rapportering från fiskare ska utföras på ett korrekt sätt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som assistent är att:

- ge service och support till yrkesfisket i dess fiskeverksamhet
- via telefon och elektroniskt ta emot och registrera olika typer av anmälningar från fisket
- ge IT-support till yrkesfiskare, samt till andra aktörer i försäljning- och handelsledet, som rapporterar sina uppgifter elektroniskt
- svara på frågor och informera om gällande regelverk inom fiskets område
- realtidsövervaka områden, gränser och fiskeaktiviteter
- delta i övrigt förekommande arbetsuppgifter vid myndigheten, exempelvis i samordnandet av gemensamma kontrollinsatser mellan EU:s medlemsländer



Kvalifikationer och egenskaper
Verksamheten bedrivs hela dygnet alla dagar på året och tjänsten kräver därför att du har möjlighet att arbeta både dagar, kvällar och nätter. Observera även att du förväntas arbeta heltid under sommarperioden juni-augusti 2024. 

Vi ser att du som söker:

- har en treårig gymnasieutbildning kompletterad med kortare eftergymnasial påbyggnad eller enstaka kurser vid högskola/universitet som vi bedömer vara relevanta för befattningen
- har minst ett års arbetslivserfarenhet som vi bedömer relevant, gärna inom service
- har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
- är en van IT-användare

Vi ser det som meriterande om du också har:

- kännedom om det svenska yrkesfisket och kunskaper om regelverket för fiskerikontroll
- vana av hantering av juridisk text (och tolkning av densamma)
- erfarenhet av telefonsupport
- grundläggande kunskaper i förvaltningsrätt

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du pedagogisk och tydlig i din kommunikation. Du ska kunna hantera avvägningen mellan att vara beslutsam och ha förståelse för den enskildes behov i myndighetsutövningen. För att lyckas med arbetsuppgifterna krävs även att du är strukturerad, noggrann och har en problemlösande analysförmåga. Du är även självgående och flexibel. Du har mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt god förmåga i tal på engelska.

 

Övrig information

Havs- och vattenmyndigheten sitter i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters gångväg från Göteborgs central. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering. Vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Tänk på att de handlingar som du skickar in genom din ansökan blir en allmän handling hos HaV. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, till exempel uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse. Vi använder rekryteringstester och/eller arbetsprov i många av våra rekryteringar som en del i urvalsprocessen. För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.


Varmt välkommen med din ansökan!


Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Ansök nu

Upphandlingsjurist

Verksjurist
Läs mer Okt 9
Havs- och vattenmyndigheten (HaV) etablerades 2011 och är en förvaltningsmyndighet som arbetar för hållbar samhällsnytta. Vi arbetar på regeringens uppdrag för bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. Vi är cirka 400 engagerade medarbetare och konsulter som tillsammans skapar en dynamisk arbetsplats för att genomföra uppdraget i enlighet med den statliga värdegrunden.


Avdelningen för administration ger stöd och service till myndigheten med syfte att säkerställa en effektiv ledning, gemensamma arbetsformer och kvalitetssäkring av myndighetens verksamhet. Administrativa avdelningen ansvarar för verksamhet och processer inom juridik, ekonomi, arkiv och service och består av 37 medarbetare fördelade på tre enheter.



Vikariat som upphandlingsjurist alternativt upphandlare
På juridiska enheten arbetar för närvarande 19 jurister.

Vi arbetar dels med inriktning mot miljörätt, dels mot fiskerilagstiftning samt med upphandlingar. Vi arbetar även med myndighetsövergripande frågor, så som förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess. Enheten ansvarar för myndighetens föreskriftsprocess, överträdelsehantering och upphandlingsprocess. Därutöver arbetar vi med kvalitetssäkring när det gäller övriga juridiska frågor på myndigheten.

Som upphandlingsjurist/upphandlare arbetar du med uppdrag att hantera samtliga av myndighetens upphandlingsärenden såsom t.ex. direktupphandlingar, avrop från statliga ramavtal, annonserade upphandlingar och upprättande av avtal. Upphandlingsfunktionen bistår även med att utforma avtal och överenskommelser med andra myndigheter och organisationer.

Du är med och driver utvecklingen av enhetens och myndighetens arbetssätt och metoder och kan komma att hålla utbildningar inom dina ansvarsområden. Du företräder vid behov myndigheten i juridiska nätverk som finns inom myndighetens ansvarsområden. I övrigt arbetar du med de på myndigheten förekommande arbetsuppgifterna som verksjuristerna arbetar med.



Arbetsuppgifter
Tillsammans med dina kollegor på juridiska enheten utgör du som upphandlare/upphandlingsjurist stöd till myndighetens enheter och medarbetare i upphandlingsfrågor.

Du upprättar och förvaltar avtal samt ansvarar för utformningen av förfrågningsunderlag. Vidare samordnar du myndighetens avtal i avtalsdatabasen och annonserar i myndighetens annonseringsverktyg. Likaså utvärderar du myndighetens upphandlingar och utvecklar upphandlingsverksamheten i enlighet med ny lagstiftning.

Du bevakar domar inom upphandling, bereder yttranden vid överprövningar och utbildar myndighetens övriga enheter om rutiner och policys samt i lagen om offentlig upphandling.

I övrigt ingår att du hanterar

- upphandlingar över tröskelvärden
- avtalsrätt och frågor om avtal
- stöd vid upprättande av överenskommelser med andra myndigheter
- stöd vid upprättande av bidragsbeslut
- rutiner och policys, allmänna villkor för avtal och överenskommelser samt mallar för upphandlingsarbetet.



Kvalifikationer och egenskaper
Du som söker denna tjänst ska ha:

- examen från högskoleutbildning inom juridik/juristexamen eller vara diplomerad eller certifierad upphandlare eller bedömas ha motsvarande erfarenhet.
- erfarenhet från arbete med offentlig upphandling från upphandlande myndighet. 
- minst tre års erfarenhet av arbete med upphandling inom offentlig förvaltning.

Det är även meriterande om du har:

- utbildning i offentlig upphandling och är diplomerad eller certifierad inom upphandling.
- bred och/eller djup yrkeserfarenhet inom offentlig upphandling
- erfarenhet av IT-upphandlingar och hantering av frågor rörande dataskydd  - inklusive upprättande av personuppgiftsbiträdesavtal, och molntjänster inom ramen för upphandlingen.

Det är även till din fördel om du har erfarenhet av att arbeta i ett elektroniskt upphandlingssystem samt har goda allmänjuridiska kunskaper.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du visar på gott omdöme och integritet samt har mod att handla efter egen övertygelse. I rollen som upphandlingsjurist/upphandlare samarbetar du nära dina juristkollegor och många andra kompetenser. Du behöver vara en lagspelare med mycket god samarbetsförmåga och du behöver kommunicera tydligt och pedagogiskt. Frågeställningarna kan vara både komplexa och tidskänsliga vilket ställer krav på flexibilitet och förmåga att snabbt kunna identifiera de juridiska problemen. För att lyckas i rollen krävs att du är strukturerad och har en problemlösande analysförmåga.

Villkor
Ett eller två vikariat kan bli aktuella. För båda gäller att anställningen är placerad i Göteborg. Ett vikariat är tänkt att vara i ett år. Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse.

Anställningen är placerad i Göteborg. Utgångspunkten är att arbetet normalt sett utförs i myndighetens lokaler, med viss möjlighet till distansarbete. 

Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi.

Övrig information

Havs- och vattenmyndigheten sitter i moderna lokaler i Gullbergsvass, 10-15 minuters gångväg från Göteborgs central. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering. Vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


Tänk på att de handlingar som du skickar in genom din ansökan blir en allmän handling hos HaV. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, till exempel uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse. Vi använder rekryteringstester och/eller arbetsprov i många av våra rekryteringar som en del i urvalsprocessen. För god kvalitet i Havs-och vattenmyndighetens rekryteringsprocess ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.


Varmt välkommen med din ansökan!


Vi har valt rekryteringskanaler för den här anställningen och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag.

Ansök nu