Göteborg: Senior Redovisningskonsult till VIEW Ledger

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior Redovisningskonsult till VIEW Ledger i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-25 // Varaktighet: Heltid

Har du erfarenhet som redovisningskonsult och har ett stort intresse för utveckling och digitalisering? Nu har du chansen att bli en del i vårt härliga team med engagerade medarbetare! Hos oss blir du en del av ett teknikdrivet företag som vill hjälpa våra kunder att digitalisera och effektivisera sina ekonomiprocesser. Att automatisera och förenkla så mycket som möjligt är vår grundidé. Du får totalt över 600 vassa kollegor med stor samlad kompetens inom olika expertisområden. Vi växer så att det knakar. Det senaste året har vi blivit mer än dubbelt så många, och två år i rad har vi blivit utsedda till Årets tillväxtbyrå. Nu letar vi efter dig som vill vara med och bygga VIEW Ledger Sverige!

Arbetsbeskrivning

I rollen som Senior Redovisningskonsult kommer du arbeta med en stor bredd av kunder i olika storlekar och olika branscher. Du kommer att arbeta i team med mer juniora kollegor där du är ansvarig för teamets leverans och kundrelationer. Arbetsuppgifterna kommer främst att bestå av:

• Bokslutsarbete, framtagning av årsredovisningar och deklarationer
• Upprättande av månadsbokslut och rapportering
• Rådgivning till kunder i ekonomiska frågor
• Löpande bokföring, främst kvalitetssäkring men även utförande

Du kommer ingå i ett team om ca 25 redovisnings- och lönekonsulter och du blir en del av en koncern med många olika spetskompetenser inom molnbaserade systemlösningar, ekonomi- och lönetjänster samt rådgivning.

Vem är du?

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av rollen som redovisningskonsult och som antingen är eller gärna blir auktoriserad. Vi ser att du arbetar självständigt med bokslut, årsredovisningar, deklarationer och rådgivning till kunder. Goda kunskaper i engelska är meriterande då vi arbetar även med internationella kunder.

Vi tror att du är social, samarbetsvillig och uppskattar att arbeta i team där du gärna coachar och stöttar dina kollegor. Vidare söker vi dig som är förändringsbenägen och som har ett intresse för digitalisering, automatisering och som gärna driver utveckling inom dessa frågor. För att lyckas i rollen är du kommunikativ, lösningsorienterad och har ett kundorienterat arbetssätt där du fokuserar på värdeskapande för kunder. Du har också sociala färdigheter och en servicekänsla där du har lätt för att hantera och bemöta olika typer av människor.

Du erbjuds

Du välkomnas in i ett team och ett företag där vi lägger stort fokus på en öppen kultur och tillit till varandra! Värdeorden Care, Commit och Create genomsyrar det vi gör mot varandra och våra kunder!

• Care: Vi bryr oss om varandra, våra kunder, vårt företag och samhället i stort.
• Commit: Vi är engagerade och åtar oss att skapa värde för våra kunder och för VIEW.
• Create: Vi skapar smartare sätt att arbeta och formar vår bransch för framtiden.

Hos oss får du möjligheten att vara med på en spännande tillväxtresa och du har stora möjligheter att själv påverka din utveckling framåt utifrån dina intressen och styrkor!

Om VIEW Ledger

VIEW Ledger grundades 2004 av tre bröder i Norge. Idag är VIEW Ledger en del av VIEW Group, en snabbväxande nordisk aktör inom AccounTech och BPO och en betydande aktör i Sverige. Våra drygt 600 medarbetare finns på ett 20-tal kontor i Sverige, Norge och Finland. Tillsammans levererar vi tjänster inom system, redovisning, lön och ekonomisk rådgivning. VIEW Group har idag en omsättning på cirka 500 MSEK.

Vi på VIEW Ledger hjälper dig att säkerställa intäkter, ha kontroll på kostnader och få en tydlig ekonomisk översikt av din verksamhet. Som leverantör av redovisningstjänster, löneservice, ekonomisk rådgivning och ekonomisystem skapar vi lösningar som hjälper dig att utveckla ditt företag. Oavsett om du vill outsourca hela eller delar av din ekonomifunktion, eller om du behöver systemstöd hjälper vi dig till en enklare arbetsvardag. Med smarta system och smidiga integrationer kan vi automatisera processer som ger dig mer tid över för din kärnverksamhet. Eftersom allt finns i molnet har du alltid tillgång till din ekonomiska information. Och har du praktiska frågor eller vill ha strategisk rådgivning hjälper våra kunniga experter gärna till. Vi brukar sammanfatta det med att vi skapar insikt och översikt – i realtid.

Din ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar VIEW Ledger med Jurek Rekrytering & Bemanning. Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Rosenqvist på jenny.rosenqvist@jurek.se eller 076-002 69 40.

Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningskonsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningskonsult.

Ekonom till konsultuppdrag

Läs mer Mar 26
Vi erbjuder nu ett konsultuppdrag för dig som är ekonom. Kunden är ett stabilt och trevligt företag. Ekonomiteamet som består av fem personer behöver förstärkning under en period.

Uppdraget innebär att du kommer:

-
Uppdatera och införa fastigheter i anläggningsregister.

- Skapa förutsättningar för automatkontering.

- Arbeta med Visma Control.

Om dig
Du har erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och system. Du är självgående och arbetar strukturerat.

Övrigt
Du börjar så snart du kan. Uppdraget är på heltid eller deltid beroende på vad som passar dig bäst. Kunden finns i centrala Göteborg.

Detta är ett konsultuppdrag, du väljer om du vill bli anställd av oss eller fakturera med F-skattsedel.

Ansökan
Välkommen med frågor, funderingar och din ansökan!

Om Seemly Finance & Search
Erbjuder rekrytering, search och uthyrning av chefer och specialister samt hjälp med verksamhetsstyrning. Vi arbetar även med outsourcing inom ekonomi och lön. Läs mer om oss på www.seemlygroup.com (https://finance.seemlygroup.com/)

Ansök nu

Junior rådgivare ekonomi, Göteborg

Läs mer Feb 27
Vill du göra skillnad för Sveriges företagare i alla branscher, jobba med moderna digitala verktyg inom ekonomi och få möjlighet till en tydlig utvecklingsresa? På Ludvig & Co får du 900 nya kollegor med spetskompetens inom exempelvis redovisning, bokslut och deklarationshjälp. Klicka HÄR (https://ludvig.se/tjanster/ekonomitjanster/) för att läsa mer om våra tjänster.

Hos oss i Göteborg blir du en del av ett team med 10 kollegor där vi värdesätter att hjälpas åt, utmana varandra och ha roligt på jobbet. Vi tror på att växa med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning i varandra. Du har mig, Marcus som din närmaste chef.

Din framtida roll & utveckling
I nära samarbete med dina kollegor i teamet kommer du att hjälpa kunder inom alla branscher med löpande redovisning, avstämningar och förberedande av bokslut och inkomstdeklarationer. På så sätt får du en flygande start på din utvecklingsresa och har med tiden också möjlighet att ta uppdragsansvar.

Var med och utveckla våra arbetssätt och digitala verktyg för att kunna erbjuda våra kunder ännu bättre tjänster, samtidigt som du får möjlighet till personlig utveckling. Vi har ett brett utbud av utbildningar inom ekonomi och rådgivning, kunskapsnätverk och möjlighet till att bli auktoriserad Redovisningskonsult.

För att lyckas behöver du
Vi söker dig med akademisk examen inom ekonomi från exempelvis YH, högskola eller universitet. Meriterande är tidigare erfarenhet från ekonomi eller att du planerar att gå de kurser som Srf kräver för att bli auktoriserad redovisningskonsult.

Om du blir ditt bästa jobb-jag i team där din samarbetsförmåga, affärsmässighet och vilja att bidra till utveckling är avgörande, kan rollen passa dig. Du är förtroendeingivande och tycker om att skapa långsiktiga relationer.

Låter det intressant? Då ser vi fram emot din ansökan!

Urval och intervjuer sker löpande och vi vill därför be dig söka så snart som möjligt.

Bli en del av Ludvig & Co
När du blir en del av Ludvig & Co bidrar du till trygghet & växtkraft för människor, samhälle och företagande i hela Sverige. Hos oss finns utvecklingsmöjligheterna oavsett var du bor och oberoende av om du vill vara specialist, rådgivare eller ledare. Därför kan du kombinera ett flexibelt och dynamiskt jobb hos oss med livet du vill leva. Vi är starkast tillsammans och genom samarbete, tillit & inkludering skapar vi den bästa arbetsplatsen. Det finns ett Vi i Ludvig. Väx tillsammans med oss!

Ansök nu

Teamlead/redovisningskonsult till MCI Redovisning i Göteborg ????

Läs mer Feb 10
Om tjänsten

Nu söker Wrknest en teamlead/redovisningskonsult till MCI Redovisning.

MCI erbjuder tjänster och produkter för ekonomisk förvaltning av egna företagares verksamheter. Med goda resurser kan MCI erbjuda allt från löpande redovisning, lönehantering och årsbokslut till deklarationshjälp. Som Redovisningskonsult på MCI får du arbeta med ett tryggt och erfaret gäng som backar upp och stöttar varandra i det dagliga arbetet. De har en stark lokal anknytning och du får vara med och arbeta nära deras kunder.

Rollen är remote i Göteborg med ett par kontorsdagar i månaden.

Detta är en direktrekrytering med anställning hos MCI, där rekryteringsprocessen går via Wrknest. Detta innebär att all kontakt sköts direkt med Wrknest för denna process.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som Redovisningskonsult blir du ansvarig för 40 kunder som framförallt arbetar inom detaljhandel och du har löpande kontakt med dessa. Du arbetar mot mindre och medelstora företag och allt ifrån enskilda firmor till koncerner. Du arbetar med löpande grundbokföring, kund- och leverantörsreskontra, framställer månadsrapporter och tar fram månadsbokslut.

För att lyckas med dina arbetsuppgifter är du noggrann och gillar att få rätt siffra på rätt plats. Vilja och personligt engagemang genomsyrar MCI's verksamhet och det är en självklarhet att du också kommer bidra med detta i ditt arbete.

Vi söker dig som har

- Minst tre års erfarenhet av redovisning

- Har arbetat i Visma

- En god kontoförståelse

- Flytande språkkunskaper i svenska, i tal och skrift

Vi ser det som meriterande

- Att ha en ekonomisk utbildning

- Att ha haft personalansvar sedan innan

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är engagerad, noggrann och strukturerad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Remote, Göteborg

Omfattning: 40 h/vecka

Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om företaget

Din lokala redovisningsbyrå i Göteborg. Din hjälpande hand. MCI Redovisning är ett en redovisningsbyrå som personligt engagerar sig i alla sina kunder. Vi finns här för att underlätta din vardag, ditt företagande och din ekonomi. Vi brinner för att hjälpa dig att bygga upp, utveckla och driva ditt bolag. Med ditt förtroende går vi in med mycket hjärta, oändligt med kunskap och ett driv som kommer skapa den allra bästa, personliga, lösningen för just dig.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Ansök nu

Ekonomer till framtida uppdrag

Läs mer Feb 8
Arbetsbeskrivning
Vi söker löpande nya konsulter för kommande uppdrag inom ekonomi. Arbetsuppgifter kan exempelvis innefatta kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, avstämningar samt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och ett par års erfarenhet av att arbeta som exempelvis redovisningekonom eller ekonomiassistent? Varmt välkommen med din ansökan!

I konsultrollen hos Amendo erbjuds du både möjligheter och trygghet. Hos oss får du chansen att bygga på och bredda ditt CV hos eftertraktade företag. Bland våra uppdragsgivare finns samtliga storbanker, nischbanker, finans- samt försäkringsbolag och allt från börsnoterade internationella storbolag till entreprenöriella startups.

Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner.

Kvalifikationer och egenskaper
Att arbeta som konsult är stimulerande, omväxlande och samtidigt utvecklande. För att trivas i rollen behöver du ha ett flexibelt mindset - du utmanas av att vara i en föränderlig miljö där du utvecklas på resan. Andra viktiga egenskaper som vi värdesätter som konsult är att du är trygg i dig själv och har förmåga att ta egna initiativ i kombination med en professionell framtoning och hög integritet. Du har en god samarbetsförmåga och etablerar snabbt och smidigt nya kontakter.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.

Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/amendo/ ), Instagram (https://www.instagram.com/amendoab/ ), Facebook (https://www.facebook.com/amendoab/?locale=sv_SE) och TikTok (https://www.tiktok.com/@amendoab)!

Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.

Frågor och kontakt
Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom, mathilda.carlbom@amendo.se.

Ansök nu

Rådgivare ekonomi, Göteborg

Läs mer Jan 23
Vill du göra skillnad för Sveriges företagare i alla branscher, jobba med moderna digitala verktyg inom ekonomi och få möjlighet till en tydlig utvecklingsresa? På Ludvig & Co, Sveriges största konsultbyrå för småföretagare, får du 900 nya kollegor med spetskompetens inom ekonomi & redovisning.

Hos oss i Göteborg blir du en del av ett team med 10 kollegor där vi värdesätter att hjälpas åt, utmana varandra och ha roligt på jobbet. Vi tror på att växa med eget ansvar samtidigt som vi tar stöttning i varandra.

Din framtida roll & utveckling
Som Rådgivare har du ett nära samarbete med våra kunder och bidrar med proaktiv rådgivning som gör skillnad. Som Rådgivare har du följande huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Bokslut och deklaration, ekonomistyrning och skatterådgivning.

- Löpande redovisning, där fördelningen kommer anpassas efter kundernas och teamets behov.

- Kund & uppdragsansvar där du leder och kvalitetssäkrar gemensam leverans tillsammans med dina kollegor.

- Handledare för nya kollegor.

- Du, liksom övriga medarbetare, har en viktig roll i utvecklingen av ett lönsamt och framgångsrikt team med digitala tjänster i framkant.

Hos oss har du möjlighet att bidra både med utveckling både teamet men också i andra roller inom Ludvig & Co. Hos oss kan du skapa en tydlig väg för din utvecklingsresa och vi har ett brett utbud av utbildningar inom ekonomi, kunskapsnätverk och möjlighet till att bli Auktoriserad Redovisningskonsult.

För att lyckas behöver du
Vi söker dig som idag jobbar inom ekonomi, antingen som konsult eller på en ekonomiavdelning och har akademisk utbildning inom ekonomi från exempelvis YH, högskola eller universitet. Det är meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult eller har erfarenhet inom ekonomistyrning, affärsutveckling eller skatterådgivning.

Om du blir ditt bästa jobb-jag i team där din samarbetsförmåga, affärsmässighet och vilja att bidra till utveckling är avgörande, kan rollen passa dig. Du är förtroendeingivande och tycker om att skapa långsiktiga relationer.

Låter det intressant? Då ser vi fram emot din ansökan!

Urval och intervjuer sker löpande och vi vill därför be dig söka så snart som möjligt.

Bli en del av Ludvig & Co
När du blir en del av Ludvig & Co bidrar du till trygghet & växtkraft för människor, samhälle och företagande i hela Sverige. Hos oss finns utvecklingsmöjligheterna oavsett var du bor och oberoende av om du vill vara specialist, rådgivare eller ledare. Därför kan du kombinera ett flexibelt och dynamiskt jobb hos oss med livet du vill leva. Vi är starkast tillsammans och genom samarbete, tillit & inkludering skapar vi den bästa arbetsplatsen.
Det finns ett Vi i Ludvig. Väx tillsammans med oss!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Jurek Rekrytering & Bemanning AB .

Italiensktalande kundsupport till internationellt företag

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 21
Trivs du att arbeta med service, hjälpa kunder och leverantörer, och vill utmanas med spännande arbetsuppgifter i ett gott team på ett företag som förändrar människors liv? Nu söker vi för kunds räkning en medarbetare till ett kundsupportsteam inom medicinteknik i Göteborg som talar flytande italienska.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med att ta emot och besvara inkommande email och samtal från kunder på italienska, engelska och svenska. I övrigt ingår arbetsuppgifter så som:

• Administration, orderläggning samt förfrågningar från kunder
• Hantera reklamationsärenden
• Supportera försäljningsteam och kunder omkring företagets erbjudanden och produkter

För att bäst passa in i rollen så ser vi att du har:

• Hög servicekänsla och förmåga att skapa goda relationer till kunder och medarbetare
• Du tycker om att arbeta i team med kollegor och hanterar ett stundtals högt arbetstempo
• Gärna tidigare erfarenhet av liknande roll inom kundservice medicin/teknik, men inget krav
• Meriterande är också eftergymnasial utbildning

Du erbjuds

Här erbjuds du en tillsvidare anställning på en dynamisk och flerspråkig arbetsplats i en grupp medarbetare med hög servicekänsla och god sammanhållning. Marknadsmässig lön, kollektivavtal och Benifys omfattande förmånsportal. Du erbjuds också ett generöst friskvårdsbidrag samt bidrag för utbildning. Kontoret finns i nya lokaler centralt i Göteborg. Arbetstiderna är dagtid och visst arbete kan ske röda dagar.

Din ansökan

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hellner på malin.hellner@jurek.se. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.

Ansök nu

Revisorer med erfarenhet till PwC

Revisor
Läs mer Aug 18
Vill du vara med och skapa förändring, tänka i nya banor och jobba med den senaste tekniken? Vill du arbeta nära många av Sveriges och världens mest spännande företag samt de personer som driver dessa?

PwC söker nu revisorer på flera av våra kontor i hela landet.

Arbetsuppgifter

Som medarbetare inom Assurance skapar vi förtroende hos våra kunder och i samhället genom att säkerställa tillförlitligheten i finansiell information. Vi erbjuder tjänster inom till exempel finansiell revision och rådgivning till alla typer av företag och ideella organisationer. Dessutom identifierar vi områden som är risker och förbättringsmöjligheter samt jobbar nära kunderna för att antingen lösa eller implementera dessa. Den digitala utvecklingen och ökade krav på transparens bidrar till att framtidens revision kommer att kräva mer mångfacetterad kompetens än tidigare. Där vårt mål är att skapa långsiktigt hållbara resultat och värde för våra kunder och deras behov.

Vem är du?

Vi söker dig som har:

• Minst två års erfarenhet av att arbeta med revision och/eller kvalificerat bokslutsarbete.
• Behärskar svenska och engelska både i tal och skrift.
• Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror därför att du:
• Är serviceinriktad och motiveras av att leverera resultat och att möta våra kunders förväntningar.
• Är anpassningsbar, kan läsa situationer och anpassa både beteenden och kommunikation i byggandet av kvalitativa och diversifierade relationer.
• Verkar med integritet genom att vara rak och ärlig i kommunikation och har lätt att få med sig andra
• Besitter en god analytisk förmåga och är lösningsorienterad. Du tycker om att lära dig nya saker samt är nyfiken på digitalisering och ny teknik för att kunna lösa kundernas behov.
• Har sociala färdigheter och förmågan att skapa relationer och nätverk. Dessa färdigheter behövs för att kunna fungera bra med våra kunder, men är naturligtvis också viktiga för samarbetet inom vårt team.
• Är strukturerad, effektiv och organiserad.

Du erbjuds

Inom PwC handlar det mycket om medarbetaren! Vi vill att du ska ha den bästa möjligheten till att verkligen lära känna dina kunder och deras verksamhet. Som hjälpmedel till detta är vårt mål att vara mer digitala, mobila och flexibla. Vi investerar och utvecklar ständigt nya arbetssätt som förenklar granskningsprocessen. Genom att ha tillgång till nya digitala lösningar kan du fokusera på vad du gör bäst - att erbjuda högsta nivå av affärsrådgivning och revisionstjänster.

Som revisor på PwC kommer du att arbeta som en del av ett team och tillsammans hjälps ni åt för att lösa komplexa affärsproblem från strategi till genomförande. Vårt allra främsta fokus kommer att ligga på Talang & Kultur - på våra medarbetare - för att vara en attraktiv arbetsplats. Vi vill att du som medarbetare ska känna att du får uppskattning för ditt bidrag till oss och våra kunders framgång.

Bli en del av vårt Community of Solvers.

I den här processen samarbetar PwC med Jurek Finance och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Hellner på malin.hellner@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan (CV, personligt brev och betyg från Universitet/högskola) så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot att höra från dig!

Om företaget

PwC Sverige är marknadsledande inom revision och rådgivning med 2 800 medarbetare runt om i landet – vi finns där du finns! Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem och våra värderingar genomsyrar allt vi gör.

Vi är proaktiva rådgivare som drivs av att förstå dig och våra övriga 33 000 kunders verkliga behov och hitta lösningar på komplexa affärsutmaningar – oavsett vilken fas din verksamhet befinner sig i. Det som gör oss unika är att vi kombinerar den senaste tekniken och samverkan mellan våra specialister. Vi är en community of solvers som är med dig hela vägen!

PwC Sverige är en självständig och oberoende juridisk enhet som ingår i det globala PwC-nätverket med 295 000 medarbetare i 156 länder. Det gör att vi kan dela med oss av kunskaper och erfarenheter globalt och tillsammans leverera relevanta lösningar som skapar förtroende och långsiktigt hållbara värden för såväl våra kunder som samhället i stort.

Ansök nu

Kanske är världens roligaste ekonomijobb ett klick bort?

Bokförare
Läs mer Aug 11
Har du gått i tankarna att testa konsultlivet? Lockas du av att få se nya spännande arbetsplatser, ha ett flexibelt arbetsliv och lära känna massor av spännande människor? Isåfall vill jag mer än gärna komma i kontakt med just Dig! Som konsult hos Jurek får du inte bara möjligheten att arbeta ute hos våra fantastiska kunder – du blir också en del av vår gemenskap & får lära känna andra grymma konsultkollegor!

Utöver roliga uppdrag så gör vi massor av trevligheter ihop (om man vill!) – alltifrån frukost- och lunchträffar till AW´s, föreläsningar och andra kul aktiviteter. Vi är oerhört måna om att våra konsulter skall trivas oss hos och känna en tillhörighet såväl hos oss som ute på uppdraget.

Så – med detta sagt, du som jobbar inom ekonomi idag & är redo att ta steget; Varmt välkommen med din ansökan via denna annons, så bokar vi in ett samtal, kaffe eller en walk-and talk inom en snar framtid!

Vem tror vi trivs hos oss?
Till vårt kompetenta, engagerade och kunniga konsultteam inom ekonomi söker vi dig som vill fortsätta utvecklas i din roll. Vi välkomnar både dig som är precis i början, mitten och långt in i karriären; det viktigaste är att du är en person som trivs med att testa nya möjligheter, gillar mötet med människor och inte minst har ett genuint intresse för ekonomi!

Vad erbjuds jag som konsult hos Jurek?
När du är en del av teamet här på Jurek så sätter, nästan, bara fantasin gränser! Vår ambition är att hitta ditt nästa dröm-uppdrag och hjälpa dig nå nästa steg i din karriär. Tillsammans skapar vi förutsättningar för att nå dit, och har dessutom riktigt roligt på vägen. Som konsult hos Jurek erbjuds du självklart finfina förmåner, en fast marknadsmässig månadslön, kompetensutveckling och, om vi får säga det själva, Sveriges trevligaste konsult- & kundnätverk. Vi har kollektivavtal och vill du inte vara anställd hos oss går det minst lika bra att gå in som underkonsult.

Det här låter toppen – hur kommer jag i kontakt med er?
Vi ser verkligen framemot att komma i kontakt med just Dig, och första steget är att du registrerar ditt CV via annonsen så hör vi av oss. Skulle du ha någon fråga, fundering eller bara vill presentera dig går det självklart fint att ta en kontakt direkt med oss, via telefon eller mail: julia.jarvholm@jurek.se alternativt 031-712 83 50.

Varmt välkommen med din ansökan, det skall bli så roligt att träffas!

Ansök nu

Redovisningsekonom & nyfiken på nya möjligheter - se hit!

Redovisningsekonom
Läs mer Aug 11
På Jurek samarbetar vi med flertalet spännande kunder inom olika branscher där du får chansen att växa, utvecklas och ha en riktigt rolig och intressant arbetsdag. Genom att bli en del av vårt nätverk kommer du ett steg närmare din drömtjänst - tillsammans ser vi över vilket ditt nästa steg är och arbetar för att nå dit tillsammans!

Har du tidigare erfarenhet av arbete som redovisningsekonom, såväl lång som kort - litet eller stort bolag så tar jag gärna emot din ansökan. Kanske har du arbetat med någon av nedanstående arbetsuppgifter tidigare?

• Löpande bokföring
• Avstämningar i samband med månads- och årsbokslut
• Bankavstämningar
• Godkänna betalningar
• Upprättande av momsdeklaration och arbetsgivardeklaration
• Upprättande av med årsredovisningar
• Tidigare erfarenhet av arbete i SAP är mycket meriterande då flera av våra kunder efterfrågar detta

Vi tror att du som söker är van att arbeta proaktivt och har en hög energinivå och ett härligt driv. Du är van att arbeta självständigt och är självgående i ditt arbetssätt. Du har lätt för att komma överens med kollegor och kunder och har en positiv inställning! Vidare så är du prestigelös och hjälpsam och inte rädd att gå utanför din comfort zone - du är en person som ser lösningar även i komplexa situationer och drivs av att utvecklas och växa i din roll. 

Du erbjuds
Du kommer att erbjudas ett roligt och utvecklande arbete som redovisningsekonom. Vi söker dig som både är intresserad utav konsultrollen samt att bli rekryterad direkt till någon av våra härliga kunder. Detta är en strålande chans att utvecklas och få chansen att arbeta på spännande arbetsplatser. Kunder och uppdragslängd samt arbetsuppgifter kan variera beroende på kundens behov.

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Julia Järvholm på julia.jarvholm@jurek.se Ansök på www.jurek.se

Ansök nu

Ropo Legal söker processjurist

Företagsjurist
Läs mer Aug 7
Vill du arbeta på ett bolag som har ett tätt samarbete med de största fastighetsbolagen på marknaden? Vill du arbeta med kvalificerad affärsjuridisk rådgivning med fokus på tvistemålsprocesser inom främst hyresrätt och fastighetsrätt? Vill du arbeta i en omväxlande och spännande roll på ett snabbväxande bolag? Då är detta rollen för dig!

Arbetsbeskrivning

I rollen som processjurist på Ropo Legal bistår du bolagets klienter med kvalificerad affärsjuridisk rådgivning med fokus på tvistemålsprocesser inom främst hyresrätt och fastighetsrätt. Klienterna utgörs av flertalet av marknadens mest välkända fastighetsbolag. I din roll ingår det att agera biträde vid förhandlingar i både domstol och hyresnämnd. Du kommer även att ha eget ansvar för klienterna och inom ramen för det arbeta proaktivt med affärsmässig rådgivning. I rollen ingår också att hålla i interna och externa utbildningar inom våra fokusområden.

Du blir en del av Ropo Legals juristfunktion som idag består av fjorton jurister, varav sju av dessa är placerade i Göteborg. Kontoret är beläget i centrala Göteborg och du rapporterar direkt till bolagets chefsjurist.

Vem är du?

Vi söker dig med svensk juristexamen och som har minst två års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete från bolag, advokatbyrå eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet inom något av områdena hyresrätt, fastighetsrätt eller processrätt. Som jurist ser vi gärna att du är pragmatisk, effektiv och affärsmässig. Vidare att du är van att arbeta i ett högt tempo.

I denna roll arbetar du nära dina klienter vilket kräver att du är serviceinriktad, har god förmåga att bygga relationer och att du är trygg i kommunikationen med personer i olika roller och med varierande bakgrund. Du kommer till en grupp som genomsyras av arbetsglädje, gott samarbete och högt i tak och för att trivas i rollen behöver du därför vara en lagspelare med god social kompetens.

Du erbjuds

Vi erbjuder dig en omväxlande och spännande roll på ett snabbväxande bolag. Du får möjlighet att arbeta på ett bolag som är välkänt för sin specialisering inom hyresrätt och som har ett tätt samarbete med de största fastighetsbolagen på marknaden. Hos oss får du möjlighet att utvecklas som processjurist genom att ta ett stort eget ansvar i relationen med och rådgivningen till våra klienter. Som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi präglas av arbetsglädje och av engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Vi tänker stort och utmanar oss själva varje dag.

Ansökan

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande.
I denna rekryteringsprocess samarbetar Ropo Legal med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ida Odelius på telefonnummer 076 002 69 19 alternativt ida.odelius@jurek.se.

 

Om verksamheten

Ropo Capital erbjuder vad vi kallar för Invoice Life Cycle-tjänster, vilket innefattar allt från fakturadistribution och reskontrahantering till påminnelser, kravhantering och juridik. Vårt fundament bygger på egenutvecklad teknik och vi brinner för att skapa extraordinära kundupplevelser med hjälp av data och en oslagbar fakturahanteringsprocess. Ropo Capital är marknadsledande inom fakturahantering i Finland och har genom förvärv de senaste åren expanderat till den nordiska marknaden. Idag har vi ca 400 anställda specialister i Finland, Sverige och Norge och mer än 10 000 kunder. Totalt levererar Ropo Capital över 170 miljoner fakturor och andra dokument årligen. Vårt mål är att år 2023 vara den ledande leverantören i Norden av tjänster inom fakturans livscykel.

Ansök nu

Är du controller och redo för nya möjligheter?

Controller
Läs mer Aug 11
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är nyfiken på nya möjligheter inom controllerområdet då vi ser en stor efterfrågan av just denna kompetens hos våra härliga kunder! Vi har kunder i mängder av olika spännande branscher – oavsett om du vill jobba på ett mindre lokalt bolag eller stor global koncern, i en roll som financial- eller businesscontroller är vi måna om att hitta rätt matchning till just dig!

Vanligt förekommande arbetsuppgifter i rollen som controller ute hos våra kunder brukar vara budget- och prognosarbete, analyser, rapportering samt delaktighet i månads- och årsbokslut. Våra kunder söker dig som är alltifrån början av din karriär till dig som har en lång erfarenhet inom området. Oavsett om du är nyfiken på rollen som konsult eller vill bli direktrekryterad till kund vill jag gärna komma i kontakt med dig.

Vilken profil brukar våra kunder vara nyfikna på?
Trots att varje roll är unik vet vi att det finns vissa kompetenser och egenskaper som många av våra kunder har som önskemål när dem är på jakt efter nästa stjärna till teamet! Det är ofta önskvärt med en högskoleexamen inom ekonomi och ofta minst något års erfarenhet av controllerrollen. Är du dessutom grym på Excel och har arbetat i något av de större affärssystemen brukar detta vara ett stort plus i kanten.

Personliga egenskaper som ofta nämns som önskvärda är analytisk, ansvarstagande, kollegial och noggrann. Då controllerfunktionen ofta har flera intressenter och kontaktytor så är både kommunikativ och ödmjuk ytterligare två egenskaper som är toppen om du besitter.

Du erbjuds
Vi erbjuder dig möjligheten att ta nästa steg i karriären och kamma hem ditt drömjobb! Skulle du vara intresserad av konsultrollen erbjuder vi dig en fast månadslön (eller timlön om du hellre går in som underkonsult), fina förmåner och en konsultchef som stöttar och peppar dig längs uppdragets gång. Vill du hellre bli rekryterad direkt till kund så säkerställer vi alltid att de kunder vi samarbetar med kommer ta väl hand om dig och vi har en tät dialog för att säkerställa detta även efter att du blivit rekryterad.

Det ska bli så roligt att komma i kontakt med dig & få veta lite mer om dina mål och drömmar, varmt välkommen med din ansökan!

Om Jurek rekrytering och bemanning
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Ansök nu