Göteborg: Informatör till vaccinationsbussar i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Informatör till vaccinationsbussar i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-04-07 // Varaktighet: Deltid

Älskar du att träffa nya människor och drivs av att ge god service? Har du dessutom manuellt B-körkort och god körvana (merit ej krav)? Då har du kommit alldeles rätt!

Doktor.se söker positiva och driftiga personer till vaccinationsbuss. Bussen kommer att besöka förbokade platser för att vaccinera mot fästingburen encefalit (TBE) samt grundskydd mot difteri, kikhosta och stelkramp. Du kommer att välkomna och informera kunder om TBE- och grundskyddsvaccination utomhus.


Arbetsuppgifter

Arbetet innebär att man axlar flera roller. Dels skall man köra bussen från depån till uppställningsplatsen för dagen. Som informatör har man kontakt med kunder och informerar om TBE- och grundskyddsvaccination samt ansvarar för det administrativa arbetet kring vaccinationen som betalning. Arbetet är till stor del självständigt, men rollen kräver också hög samarbetsförmåga då man kommer att jobba med skiftande kollegor under perioden.

Tjänsten har en viss insäljande funktion. Du rapporterar till närmsta chef.

Exempel på arbetsuppgifter är att:

- Inventera och kontrollera lager av förbrukningsmaterial i bussen och depån
- Sätta upp reklamskyltar, betalningsstation, flagga etc
- Köra och underhålla bussen (tvätt och enklare städ)
- Hantera kortbetalning med babsmaskin och Swish
- Hjälpa kunder att fylla i hälsodeklarationen och vaccinationskort




Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi söker dig som är utåtriktad och social samt drivs av att träffa människor. För att lyckas i jobbet tror vi att du dessutom är ansvarstagande och ser lösningar på problem.

- Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Du förstår vikten av vaccinationer, och vill bidra till att förebygga sjukdom
- Du kan självständigt ta initiativ och lösa olika problem som kan uppstå
- Du är organiserad och strukturerad då planeringen inför arbetspassen kräver en del logistikarbete
- Du har en god förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.


Det är meriterande om;

- Du har tidigare vårderfarenhet samt erfarenhet inom sälj och/eller service.
- Du har god körvana samt manuellt B-körkort.


Vi erbjuder dig

Varje medarbetare är lika viktig i Doktor.se:s framgång! Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för. Tillsammans skapar vi en härlig teamkänsla, kultur och gemenskap. Vi erbjuder dig fenomenala kollegor, kollektivavtal, och tjänstepension.

Som informatör får du möjligheten att se många nya platser samt får ett stort socialt utbyte genom att du ständigt träffar nya människor. Du ges möjlighet att styra över ditt eget schema.



Övrig information

Säsongsperiod: omgående - Augusti 2023

Omfattning: Allmän visstidsanställning, ca 6-40 timmar/vecka. Arbetstiden varierar beroende på plats. Arbetet föreligger på dagtid måndag-söndag.

Ort (där bussarna står parkerade): Göteborg

Lön: Timlön samt OB och tjänstepension tillkommer enligt kollektivavtal.

Observera att vaccinationsbussarna är en helt rökfri arbetsplats.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Varmt välkommen med din ansökan, vänligen notera att vi inte tar emot några ansökningar via email med hänsyn till GDPR.





Om Doktor.se

På Doktor.se vill vi göra saker annorlunda. Vi vill utmana och förändra en hel bransch. Allt började med en idé om att det måste gå att skapa en vårdlösning som är bättre anpassad till vår tid och våra behov. Att det måste gå att få moderna digitala verktyg och traditionell fysisk vård att samverka med utgångspunkt i patientens behov. Och att göra det så att det inte bara blir tillgängligt för våra patienter utan också bidrar till att utveckla det sätt som vård erbjuds på idag. För oss alla. Det här är faktiskt vad vi gör idag. Men vi är långt ifrån klara och är ute på en spännande förändringsresa. Där kan du få vara med och bidra. Så, vill du vara med på vår resa?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Informatör/Kommunikatör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Informatör/Kommunikatör.

Personal till butiksturné i Göteborgs området, start 29 april

Läs mer Mar 25
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Här kommer en förfrågan inför en butiksturné i Göteborgs/Borås området, start 29 april.
Vi söker nu dig med körkort som skulle känna dig trygg med att jobba självständigt med denna butiksturné. Under 6 veckor så ska två olika varumärken marknadsföras i matbutiker och du kommer ha allt material förutom maten med dig i bilen för att kunna montera upp och ner i dem olika butikerna. Noter att du måste kunna samtliga dagar för att kunna ansöka till uppdraget.

Dag, datum, tid:
Måndag, 29 april, gemensam utbildning i Stockholm.
Onsdag - lördag v18-23.
Arbetstider ca 11-20.00.


Lön: 1400kr/dagarvode (ink. 12% i semesterersättning)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Maila med rubriken "Turné GBG 24" till Yasmine@eventpersonal.se
2. Skriv vad du gjort tidigare inom event och och service med annan relevant bakgrund
3. Bifoga CV och ett nytaget foto
4. Skriv ditt aktuella mobilnummer
5. Motivera varför detta uppdrag skulle passa dig
Om du inte redan finns registrerad som personal på vår hemsida, så lägg gärna upp en profil. Då kommer vi att kontakta dig gällande framtida jobbförfrågningar direkt via mail.
Ansök direkt då vi tillsätter tjänsten snarast.

Ansök nu

Marketing & Communicator Coordinator till Greencarrier

Läs mer Dec 11
Greencarrier Group is an international transport and logistics company. We operate through five business areas: Greencarrier Consolidators, Greencarrier Liner Agency, Hecksher, Lakeway Link and Swedish East India Company (SOIC). Greencarrier Group was founded in Sweden in 2000 and is headquartered in Gothenburg. With 16 offices in 13 countries, we serve customers globally through our own networks and close collaboration with partners around the world. We believe in possibilities and focus on sustainability, knowledge, and innovation. www.greencarrier.com

Do you want to know how it to work at Greencarrier? (https://www.youtube.com/watch?v=__Pwb1oC54c)

Greencarrier is growing and expanding the communication and marketing team. We're looking for someone who wants to work broadly with marketing and communication globally.

The role involves working closely with our Head of Communications to build our brand, create awareness across all our markets, produce appropriate communication adapted for our target groups, and proactively develop the way we work with communication. You will collaborate closely with our business area managers, HR team, and management team. Greencarrier has a strong value-driven culture where Commitment, Involvement, Humour and Joy is essential.

Main Responsibilities as Marketing and Communication Coordinator:

- Build the brand globally together with the team

- Develop and drive digital marketing in social media

- Newsletters, website updates, blogs, post, PR

- Content creation - text, images and video

- Analysis and follow-ups

- Marketing materials such as PPTs

- Events and merchandise support

- Overall marketing support to the group

To succeed in this role, we believe you have:

- Post-secondary education in marketing and communication

- Minimum of 3 years' experience in marketing and communication

- Project management skills and capabilities

- Experience from building a global brand

- Fluent English with experience of work B2B communication

- Expert in image/content editing tools



As a person we believe you enjoy working together in a company with a strong entrepreneurial spirit where you are an important part of the team, contributing to an inclusive and positive atmosphere.



Interested? Great! Answer a few questions and tell us why we're a perfect match.

We love people and really want to meet, we work from our office in Gothenburg, where this position is located.)

Ansök nu

Projektledare – inriktning evenemang

Läs mer Maj 2
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Göteborgs universitet arrangerar årligen akademiska högtider och ceremonier som bland annat professorsinstallation, doktorspromotion och ceremoni för Nit och redlighet. Vi tar också emot officiella besök som ministerbesök, nobelpristagare och kungligheter.  

Vi behöver nu anställa en projektledare som ska arbeta med akademiska högtider, ceremonier, officiella besök samt evenemang som t ex invigningar, konferenser och seminarier.

Placeringen är på Kommunikationsenheten som är en del av universitetets gemensamma förvaltning. Här får du 35 kollegor som arbetar med kommunikation inom många olika områden: forskningskommunikation, press, sociala medier, evenemang, digitala kanaler, systemförvaltning, visuell identitet, strategiskt kommunikationsstöd till ledning och verksamhet. 

Kommunikationsenheten har sina lokaler i Vasastan i centrala Göteborg. 

 

Arbetsuppgifter

Din roll är att projektleda, planera, administrera och genomföra de olika evenemangen med allt vad det innebär: ceremoni och övrigt innehåll, gästlistor, mat och dryck, lokaler, inbjudningar, underhållning, körscheman, trycksaker med mera. Du ska både arbeta med förberedelserna och vara med under själva evenemangen, samt arbeta med analys och utvärdering efteråt. 

En stor och viktig del av arbetet är förberedande arbete, administration och administrativa system. Det är till exempel att uppdatera register, hantera utskick och ta emot anmälningar.

Du arbetar självständigt men inte ensam. Tjänsten innebär samarbeten med många olika grupper av människor – forskare, studenter, universitetsledning, nobelpristagare, hattmakare och restaurangpersonal. Universitetet verkar i en internationell kontext med samarbeten och gäster från många olika delar av världen. I den närmsta arbetsgruppen finns ytterligare en projektledare som du har ett nära samarbete med.

Akademiska ceremonier bottnar i många gamla traditioner. Vi arbetar med att bevara vår historia med en känsla för detaljer och traditioner, och samtidigt varsamt modernisera evenemangen till dagens förutsättningar och samhälle. Vi har ett nära samarbete med studentkårerna, samt med flera andra universitet och högskolor i Sverige.


Kvalifikationer

• Krav på minst tvåårig eftergymnasial utbildning inom projektledning, evenemang, kommunikation eller administration
• Krav på minst två års erfarenhet av att arbeta med projektledning av större evenemang
• Krav på mycket goda kunskaper i administrativt arbete
• Krav på goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel 
• Krav på goda kunskaper i administrativa system, t ex bokningssystem eller liknande
• Krav på mycket goda kunskaper i svenska och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift
• Krav på goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• Krav på att kunna prata inför folk både på svenska och engelska

 


• Meriterande med slutförda studier på universitet eller högskola
• Meriterande med erfarenhet av arbete inom universitets- och högskolesektorn
• Meriterande med arbete inom offentlig sektor
• Meriterande med kunskaper i anmälningssystemet Trippus
• Meriterande med kunskaper i det studieadministrativa systemet Ladok
• Meriterande med kunskaper i systemet FileMaker
• Meriterande med B-körkort

 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som initiativkraft, ansvarskänsla, samarbetsförmåga och stresstålighet. Du behöver ha ett prestigelöst förhållningssätt och med entusiasm ta dig an både de mer analytiska delarna och de mer praktiska delarna av jobbet.

 

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 100 procent. Tillträde efter överenskommelse. Provanställning på upp till 6 månader kan bli aktuellt.

Arbetet innebär ibland oregelbundna arbetstider och intensiva arbetstoppar. Detta varvas med lugnare perioder. Oförutsedda saker kan hända under evenemang och du behöver kunna hitta snabba lösningar och vara flexibel.

Göteborgs universitet är en statlig myndighet. Vi tar ansvar för samhällsutvecklingen och bidrar till en hållbar värld. Som arbetsplats kännetecknas vi av kreativitet, högt i tak, frihet under ansvar och stora möjligheter att utvecklas. Du har möjlighet att arbeta på distans upp till 40 procent av arbetstiden. Du har tillgång till en rad förmåner och försäkringar som du kan läsa mer om här:

Anställningsförmåner | Göteborgs universitet (gu.se)

 

Information om anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta följande personer vid Kommunikationsenheten:


Sektionschef Maria Eriksson, 0733–807630, maria.eriksson@gu.se

Projektledare Anna Sonberger, 0709-831677, anna.sonberger@gu.se 

 

Fackliga företrädare
Kontaktuppgifter till fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: Så blir du en av oss | Göteborgs universitet (gu.se)

 

Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal som du når via www.gu.se

Ansökan ska innehålla CV, personligt brev och kopior av intyg. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

 

Sista ansökningsdag
Ansökan ska vara inkommen senast 22 maj 2024

 

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Studentmedarbetare till kommunikationsavdelning

Läs mer Apr 22
Närhälsan erbjuder nära primärvård av högsta kvalitet. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna genom hela livet och gör skillnad för deras hälsa. Vi tar vara på dig och erbjuder utveckling genom hela yrkeslivet.



Om oss

Kommunikationsavdelningens uppdrag är att leda och samordna Närhälsans övergripande kommunikation.

I uppdraget ingår också att på ett tydligt sätt bidra till att verksamheterna når sina affärsmål, och att Närhälsans vision blir känd såväl internt som externt. Avdelningen ansvarar för att skapa en enhetlighet i den interna och externa kommunikationen där såväl budskap som avsändare är tydliga liksom medverka till uppbyggandet av ett starkt varumärke på en konkurrensutsatt marknad.

Om arbetet

Vill du få erfarenhet som kommunikatör i en offentlig förvaltning samtidigt som du studerar högskola/universitet?

Vi söker dig som är taggad på att bidra till en värdeskapande och framgångsrik kommunikation internt och externt, och vill arbeta tillsammans med oss i vårt härliga team bestående av sju kommunikatörer och kommunikationschef.

På Närhälsans kommunikationsavdelning får du ett varierande uppdrag där du kan lära dig olika perspektiv och kompetenser inom kommunikatörsyrket. Vi arbetar delvis med lednings- och internkommunikation och vårt mål är att nå ut till alla 6 000 anställda genom olika kanaler och format. Vår externa kommunikation för invånare och patienter är av allra största vikt. Vi jobbar aktivt med vår webbsida, sociala medier och kampanjer. Även press och media utgör en betydande del av vårt arbete och förutom att svara på frågor från media arbetar vi proaktivt för att få ut våra budskap. 

Uppdraget är tidsbegränsat mellan den 2 september till den 20 december 2024 med en omfattning på cirka 15 timmar per vecka. Det är viktigt att dina studier går före arbetet, därför får du själv vara med och lägga upp ditt schema.

Om dig

Vi söker dig som studerar medie-och kommunikationsvetenskap, kommunikatörsprogrammet eller motsvarande på högskola, universitet eller yrkeshögskola. Studierna ska vara på heltid och motsvara 30hp. 

Då vi har mycket kontakt med våra verksamheter är det viktigt att du har en hög servicekänsla. Som medarbetare på kommunikationsavdelningen behöver du vara flexibel och är beredd att arbeta i olika typer av projekt. Vi ser att du lever upp till Närhälsans kärnvärden som är Omtänksam, Pålitlig och Nytänkande.




Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.
VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Communications and Marketing Coordinator

Läs mer Apr 15
Communications and Marketing Coordinator

We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest cell production facilities in Europe.

Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery.

Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars.

About the position

We are now seeking a creative and resourceful Communications and Marketing Coordinator to join our Communications team. The ideal candidate will have a strong background in marketing and communication, with a passion for storytelling, creative content creation, and brand management. This role will be responsible for supporting both internal and external communication efforts, as well as assisting with marketing initiatives to enhance brand visibility and engagement.

What you will do

In your role as Communications and Marketing Coordinator you will be part of one of the smallest but most visible teams in NOVO Energy. You will create compelling content for various internal and external communication channels including website, social media, press releases, and employer branding materials. Most of our content will be made in-house and together with the Communications & Public Affairs Manager you will develop, produce and execute communication and marketing activities to promote the company.

Your responsibilities will include:

- Collaborate with cross-functional teams to ensure alignment of messaging and goals.
- Creating compelling graphical content (design assets, video and photography) on a regular basis, to be used in external and internal communications and marketing.
- Manage social media accounts, engaging with followers, monitoring trends, and analyzing performance metrics to optimize content strategy.
- Assist in the coordination of marketing/employer branding campaigns, events, and promotions, including logistics, promotion, and post-event analysis.
- Support internal communications efforts, including drafting employee newsletters, announcements, and organizational updates.
- Maintain brand consistency across all communication channels and materials, ensuring adherence to brand guidelines.
- Assist in the creation and distribution of marketing collateral materials such as brochures, presentations, and advertising materials.

Skills & Requirements

We are looking for a creative thinker with a passion for storytelling and visual communication.

We believe you have:

- Bachelor’s degree in Communications, Marketing, Art Direction, or related field.
- Minimum 3 years of experience in communications, marketing, or related roles.
- Experience with video production/editing and photography.
- Strong writing and editing skills, with the ability to craft engaging content for different audiences and channels.
- Familiarity with Adobe Creative Suite (Photoshop, InDesign, Illustrator) and/or basic graphic design skills are a must.
- Excellent organizational and project management skills, with the ability to multitask and meet deadlines in a fast-paced environment.
- Strong attention to detail and commitment to quality in all deliverables.
- Fluency in written and spoken English.

It's also meriting if you have:

- Proficiency in social media management tools and content management systems.
- Knowledge of SEO best practices and digital marketing trends.
- Previous experience in a similar role in a start-up environment and/or sector focused on sustainability.
- Familiarity with marketing analytics tools (e.g., Google Analytics, social media analytics platforms).



Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars.

Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo and Polestar cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells.

You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Doktorse Nordic AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Doktorse Nordic AB .

Sjuksköterskor till vaccinationsbussar i Göteborg

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Jul 3
Till våra vaccinationsbussar i Växjö söker vi legitimerade sjuksköterskor för TBE- och grundskyddsvaccination. Ett trevligt och omväxlande arbete under dagtid under perioden april till september 2023. Perfekt tillfälle att under en period komma ut och prova på något nytt!

Vaccinationsbussen kommer att besöka förbokade platser för att vaccinera mot fästingburen encefalit (TBE) samt difteri, kikhosta och stelkramp (grundskydd). Som vaccinatör arbetar du tillsammans med en informatör som har hand om den första kundkontakten samt betalningen. Under perioden arbetar du med skiftande informatörskollegor.

Arbetsuppgifter

Arbetet innebär att du vaccinerar vuxna och barn i bussarna. Du registrerar vaccinationerna i journalsystemet MittVaccin samt har koll på lagerhållning och inventering. Det ingår också att informera varje kund vad som gäller vid en vaccination samt om kommande doser, och att hjälpa till att reda ut eventuella frågetecken. Du rapporterar till närmsta chef.

Exempel på arbetsuppgifter är att:

- Inventera och se till att det finns tillräckligt med förbrukningsmaterial i bussen
- Vaccinera intramuskulärt
- Journalföra vaccinationer i MittVaccin och fylla i vaccinationskort åt kunderna
- Informera och hjälpa kunder inför och under vaccination


Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi söker dig som är van att arbeta självständigt, är trygg i din yrkesroll och har ett positivt bemötande.

- Du är legitimerad sjuksköterska
- Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift

- Du ser vikten av vaccinationer, och vill bidra till att förebygga sjukdom

- Du känner dig trygg med att hantera många kundmöten
- Du är flexibel och kan anpassa ditt arbetstempo för att kunna hålla en jämn, hög servicenivå
- Du har en god förmåga att arbeta självständigt och i team


Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av vaccinationer. Har erfarenhet av att arbeta i journalsystemet MittVaccin samt B-körkort och god körvana.

Vi erbjuder dig

Varje medarbetare är lika viktig i Doktor.se:s framgång! Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för. Tillsammans skapar vi en härlig teamkänsla, kultur och gemenskap. Vi erbjuder dig fenomenala kollegor, kollektivavtal, och tjänstepension.

Som informatör får du möjligheten att se många nya platser samt får ett stort socialt utbyte genom att du ständigt träffar nya människor. Du ges möjlighet att styra över ditt eget schema.



Övrig information

Säsongsperiod: omgående- september 2023

Omfattning: Allmän visstidsanställning, ca 6-40 timmar/vecka. Arbetstiden varierar beroende på plats. Arbetet föreligger på dagtid måndag-söndag.

Ort: Göteborg

Lön: Timlön samt OB och tjänstepension tillkommer enligt kollektivavtal.

Observera att vaccinationsbussarna är en helt rökfri arbetsplats.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Varmt välkommen med din ansökan, vänligen notera att vi inte tar emot några ansökningar via email med hänsyn till GDPR.





Om Doktor.se

På Doktor.se vill vi göra saker annorlunda. Vi vill utmana och förändra en hel bransch. Allt började med en idé om att det måste gå att skapa en vårdlösning som är bättre anpassad till vår tid och våra behov. Att det måste gå att få moderna digitala verktyg och traditionell fysisk vård att samverka med utgångspunkt i patientens behov. Och att göra det så att det inte bara blir tillgängligt för våra patienter utan också bidrar till att utveckla det sätt som vård erbjuds på idag. För oss alla. Det här är faktiskt vad vi gör idag. Men vi är långt ifrån klara och är ute på en spännande förändringsresa. Där kan du få vara med och bidra. Så, vill du vara med på vår resa?

Ansök nu

Sjuksköterskor till vaccinationsbussar i Göteborg

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Jun 26
Till våra vaccinationsbussar i Växjö söker vi legitimerade sjuksköterskor för TBE- och grundskyddsvaccination. Ett trevligt och omväxlande arbete under dagtid under perioden april till september 2023. Perfekt tillfälle att under en period komma ut och prova på något nytt!

Vaccinationsbussen kommer att besöka förbokade platser för att vaccinera mot fästingburen encefalit (TBE) samt difteri, kikhosta och stelkramp (grundskydd). Som vaccinatör arbetar du tillsammans med en informatör som har hand om den första kundkontakten samt betalningen. Under perioden arbetar du med skiftande informatörskollegor.

Arbetsuppgifter

Arbetet innebär att du vaccinerar vuxna och barn i bussarna. Du registrerar vaccinationerna i journalsystemet MittVaccin samt har koll på lagerhållning och inventering. Det ingår också att informera varje kund vad som gäller vid en vaccination samt om kommande doser, och att hjälpa till att reda ut eventuella frågetecken. Du rapporterar till närmsta chef.

Exempel på arbetsuppgifter är att:

- Inventera och se till att det finns tillräckligt med förbrukningsmaterial i bussen
- Vaccinera intramuskulärt
- Journalföra vaccinationer i MittVaccin och fylla i vaccinationskort åt kunderna
- Informera och hjälpa kunder inför och under vaccination


Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi söker dig som är van att arbeta självständigt, är trygg i din yrkesroll och har ett positivt bemötande.

- Du är legitimerad sjuksköterska
- Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift

- Du ser vikten av vaccinationer, och vill bidra till att förebygga sjukdom

- Du känner dig trygg med att hantera många kundmöten
- Du är flexibel och kan anpassa ditt arbetstempo för att kunna hålla en jämn, hög servicenivå
- Du har en god förmåga att arbeta självständigt och i team


Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av vaccinationer. Har erfarenhet av att arbeta i journalsystemet MittVaccin samt B-körkort och god körvana.

Vi erbjuder dig

Varje medarbetare är lika viktig i Doktor.se:s framgång! Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, därför skapar vi möjligheter att få arbeta med det man har passion för. Tillsammans skapar vi en härlig teamkänsla, kultur och gemenskap. Vi erbjuder dig fenomenala kollegor, kollektivavtal, och tjänstepension.

Som informatör får du möjligheten att se många nya platser samt får ett stort socialt utbyte genom att du ständigt träffar nya människor. Du ges möjlighet att styra över ditt eget schema.



Övrig information

Säsongsperiod: omgående- september 2023

Omfattning: Allmän visstidsanställning, ca 6-40 timmar/vecka. Arbetstiden varierar beroende på plats. Arbetet föreligger på dagtid måndag-söndag.

Ort: Göteborg

Lön: Timlön samt OB och tjänstepension tillkommer enligt kollektivavtal.

Observera att vaccinationsbussarna är en helt rökfri arbetsplats.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Varmt välkommen med din ansökan, vänligen notera att vi inte tar emot några ansökningar via email med hänsyn till GDPR.





Om Doktor.se

På Doktor.se vill vi göra saker annorlunda. Vi vill utmana och förändra en hel bransch. Allt började med en idé om att det måste gå att skapa en vårdlösning som är bättre anpassad till vår tid och våra behov. Att det måste gå att få moderna digitala verktyg och traditionell fysisk vård att samverka med utgångspunkt i patientens behov. Och att göra det så att det inte bara blir tillgängligt för våra patienter utan också bidrar till att utveckla det sätt som vård erbjuds på idag. För oss alla. Det här är faktiskt vad vi gör idag. Men vi är långt ifrån klara och är ute på en spännande förändringsresa. Där kan du få vara med och bidra. Så, vill du vara med på vår resa?

Ansök nu

Legitimerad läkare till Doktor.se Adina Hälsan, Ale

Läkare
Läs mer Mar 15
Doktor.se strävar efter att bli det självklara valet vid första vårdkontakt och arbetar för att göra primärvården tillgänglig för alla.

Till Adina Hälsan söker vi nu en legitimerad läkare som är intresserad av att arbeta inom primärvården med möjlighet till ST. Välkommen med din ansökan!



Ansvar och arbetsuppgifter
Som legitimerad läkare hos oss blir du en del av vår läkarbemanning. Tjänsten innebär ett omväxlande arbete med sedvanliga arbetsuppgifter för läkare på vårdcentral, allt från de yngsta patienterna till den äldre patientgruppen. Patientarbetet innebär både planerad verksamhet och akuta besök. En del av arbetet kan även förläggas på distans om detta önskas.



Kvalifikationer och personliga egenskaper

- Du är legitimerad läkare

- God datorvana

- Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från primärvården

Som person ser vi att du är flexibel i ditt sätt att arbeta och har god förmåga till att samarbeta med kollegor och övrig personal. Vi arbetar i team och uppskattar om det är något du tycker om. Varje patientmöte är viktigt och vi eftersträvar att dessa ska vara personliga, vilket är varför vi lägger stor vikt vid bemötandet.



Vi erbjuder dig
Varje medarbetare är lika viktig i Doktor.se:s framgång! Vi drivs av att se människor växa och utvecklas. Vi erbjuder dig en möjlighet att bli en del av växande vårdkoncern med likasinnade kollegor och många kontaktytor. Tillsammans skapar vi en härlig teamkänsla, kultur och gemenskap. Vi värderar balans mellan arbete och privatliv högt samt en möjlighet till en friskare tillvaro. Vi erbjuder dig utöver det fenomenala kollegor, kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet till kollegialt lärande inom koncernen och kompetensutveckling.


Övrig information
Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning
Placering: På Vårdcentralen med adress Noltorget 12, 449 42 Nol

Vi har gått ifrån personligt brev i rekryteringsprocesser till förmån för urvalsfrågor och vi går igenom urvalet löpande. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varmt välkommen med din ansökan, vänligen notera att vi inte tar emot några ansökningar via email med hänsyn till GDPR.

Om Adina Hälsan
Adina Hälsan är en vårdcentral strax norr om Göteborg med goda pendlingsmöjligheter. Vi har i dagsläget cirka 6000 listade patienter. Hos oss arbetar läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinsk sekreterare och psykoterapeut.

Ansök nu