Göteborg: Sektionschef för tilldelning av tåg- & banarbete

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sektionschef för tilldelning av tåg- & banarbete i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-07 // Varaktighet: Heltid

Nu bygger Trafikverket upp sektioner inom enheterna inom tåg- och banarbeten på flera orter i landet och vi söker nu sektionschefer som vill vara med i detta arbete! Är du vår nya sektionschef?


Sektionschef för tilldelning av tåg- & banarbete

Arbetsuppgifter

Som sektionschef är du första linjens chef med personal-, verksamhets- och budgetansvar för ca15 medarbetare inom kapacitetsplaneringen. Sektionerna ansvarar för att i samarbete med övriga kapacitetsoptimeringsenheter- och sektioner upprätta och justera årliga tågplaner. Placeringsort är Göteborg där även medarbetarna är placerade. Både du och medarbetarna har möjlighet att arbeta upp till 40% på distans.
Som sektionschef ansvarar du för att leda och styra sektionen mot satta mål och överenskomna leveranser. Detta gör du genom att skapa förutsättningar för en positiv arbetsmiljö som uppmuntrar samarbete och kreativitet. I rollen som chef stödjer och utvecklar du medarbetarna genom ett synligt, tydligt och coachande ledarskap. Genom att ha täta dialoger med avdelningens leveransledning vet du vad avdelningen behöver för att klara leveransen idag, imorgon och nästa år. Ett starkt fokus för dig är kompetens- och resursförsörjning för att klara avdelningens leveranser. Genom ditt ledarskap skapar du en modig organisation med medarbetare som värnar kunddialogen. Vi är i början på vår förändringsresa. För att möta efterfrågan på kapacitet på järnvägen genomför vi en stor digitalisering som innebär nya system och nya arbetssätt som löpande ska utvecklas.
I rollen som sektionschef rapporterar du till enhetschefen och du ingår i en ledningsgrupp tillsammans med din sektionschefskollega på enheten.

Övrig information

Placeringsort är Göteborg.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på 4 år.
#LI-CAPCAR1
# LI-Hybrid

Kvalifikationer

Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas.
Vi söker dig som har relevant och aktuell chefs- eller ledarerfarenhet av att ha arbetat i en transaktionsintensiv verksamhet, där du har haft många kundkontakter med tidskritiska löpande leveranser. Du har universitets- eller högskoleutbildning om 180 hp/120 p, eller annan utbildning i kombination med relevant och aktuell arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har även goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom Trafik jobbar du i händelsernas centrum för att få vårt transportsystem att fungera för alla Sveriges tusentals resenärer - dygnet runt, året runt. Vi planerar, leder och övervakar trafiken på 98 500 km statliga vägar och 14 200 km statliga järnvägar. Vår uppgift är att bidra till att vägarna är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som

Nedan visas andra jobb i Göteborg som .

Områdeschef servicetjänster Sahlgrenska sjukhuset

Läs mer Maj 6
Fastighet, stöd och service har i uppdrag att utveckla och leverera servicetjänster som lokalvård, patienttransporter och vårdnära servicetjänster.

Uppdraget växer och serviceleveranserna utökas och förändras. Vill du vara med och göra skillnad för invånarna i Västra Götalandsregionen? Vi söker nu en områdeschef som ansvarar för serviceleveranserna på Sahlgrenska universitetssjukhuset.

Beskrivning

Områdeschef är andra linjens chef med ansvar för verksamhet, ekonomi och personal samt följande huvudsakliga uppdrag: I Uppdraget ingår kundansvarig för Sahlgrenska Universitetssjukhuset (SU). Du bygger upp en förtroendefull kundrelation med SU och är aktivt engagerad i de komplexa strategiska frågor vården står inför. I nära samarbete med områdeschef för Östra/Mölndal arbetar ni med kunddialogen och strategiskt arbete. Vidare ansvarar du för:

Utförande, utveckling och uppföljning av serviceleveranser på Sahlgrenska sjukhuset i nära samarbete med 9 enhetschefer och ca 250 medarbetare.
Coachar enhetschefer, och utveckla forum, samarbete för ledningsgruppen/samarbete
Ett coachande förhållningsätt Utveckla enhetscheferna med ett coachande förhållningssätt till ökat samarbete och synergier.
Ge ett strukturerat stöd och förutsättningar i införandet av mer självgående serviceteam
Du rapporterar till regionområdeschef och ingår i regionområdets ledningsgrupp.
Helhetssyn och samarbete med övriga chefer i regionområdet och i Västra Götalandsregionen.

Rollen är placerad vid Sahlgrenska sjukhuset.

Resor kan förekomma. Där det är möjligt använder vi gärna kollektivtrafik vid resande men det är önskvärt med körkort.

Kvalifikationer

Utbildning på högskolenivå inom hälso/sjukvård, service, beteendevetenskap etc. Alternativt vad som bedöms som motsvarande erfarenhet i kombination med eftergymnasial utbildning

Rollen kräver en hög förmåga att analysera, skapa relationer och systematiskt arbeta med strategisk planering.

Erfarenhet av verksamhetsutveckling och strategiskt kundsamarbete som bygger på partnerskap, gärna inom sjukvård, service eller logistik. Du kan visa tydliga resultat av att samverka och utveckla relationer med kollegor och kund.
 
Detta i kombination med flerårig, gedigen arbetslivserfarenhet som andra linjens chef i större, komplex organisation, inom service, logistik, sjukvård eller motsvarande område.

Med lyhördhet och handlingskraft i fokus skapar du de bästa förutsättningar för områdets utveckling.

Vårt erbjudande

För oss är det viktigt med ett inkluderande och utvecklande arbetsklimat med fokus på en stark gemenskap, kundfokus och samarbete.

Vi erbjuder en arbetsplats där du får vara med och göra skillnad. Du blir en del i en stor organisation där vi lär av varandra i så väl det dagliga arbetet som genom nätverksträffar och utbildningssatsningar.

Rekryteringsprocessen

Efter sista ansökningsdag kommer vi att kontakta de kandidater som är aktuella för en första intervju. Dessa intervjuer är planerade till 28 och 29 maj. Ansök senast 20 maj.

I den här processen efterfrågar vi att du svarar på några frågor i samband med att du registrerar din ansökan. Tänk på att svara utförligt då vi gör vårt första urval baserat på dina svar.

Chefsrekryteringsprocessen i Västra Götalandsregionen utgår från regionens fyra chefskriterier; Värdegrundsbaserat chefskap, Mål och resultatorienterat chefskap, Kommunikativt chefskap och Utvecklingsorienterat chefskap.
Som en del av urvalsprocessen kan djupintervju och testning vid regionens Center för chefsrekrytering i Göteborg var del i processen. Dag för tester är bokat 13 juni.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Erik Hallberg. Vi ser fram emot din ansökan!
Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate.
VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Enhetschef som vill leda i förändring

Läs mer Apr 29
Beskrivning av uppdraget
Kronofogden är mitt inne i ett målinriktat utvecklings- och förändringsarbete.

Varje dag möter vi personer i svåra situationer. De får nya behov i takt med att samhället utvecklas och därför behöver också Kronofogden förändras. Som enhetschef på Kronofogden har du en viktig roll i denna utvecklingsresa. Vi söker dig som vill vara med och utveckla enheten verkställighet väst och försäljning inom verkställighetsavdelningen. Den aktuella enhetschefsbefattningen är inom enhet verkställighet väst och försäljning med placering i Göteborg. Enheten består av elva sektioner varav sju sektioner handlägger mål om verkställighet och fyra sektioner handlägger ärenden om exekutiv försäljning.

Verkställighetssektionerna bedriver verksamhet från kontor i Göteborg, Uddevalla, Skövde, Borås, Halmstad och Varberg. Försäljningssektionerna bedriver i huvudsak verksamhet från kontoren i Luleå, Falun, Göteborg och Helsingborg. Sektionen för försäljning av lösöre är virtuell. I rollen som enhetschef för verkställighet väst och försäljning kommer du att leda tio sektionschefer placerade på åtta orter. Du rapporterar till avdelningschefen för verkställighet.

Inom verkställighetsavdelningen säkerställer vi fullgörelse av betalningskrav och andra juridiska förpliktelser. Det handlar om att verkställa domar, beslut och utslag om betalningsförelägganden som utfärdats av domstolar, myndigheter eller av Kronofogdemyndigheten. Som enhetschef har du möjlighet att göra skillnad och bidra till Kronofogdens utveckling genom att skapa förändring. Du kommer att vara en nyckelperson i en organisation som värdesätter din kompetens och ger dig möjlighet att påverka och att utvecklas.

Arbetsuppgifter
I rollen som enhetschef ansvarar du för att leda och styra verksamheten inom din enhet samt säkerställa att verksamhetsmål, budgetmål och arbetsmiljömål uppnås. Som medlem i avdelningens ledningsgrupp ansvarar du för att ta ett övergripande ansvar och bidra till helheten. Du förväntas förmedla och översätta mål och strategier till chefer på sektionsnivå och du kommer att leda och verka genom andra chefer. För att lyckas i rollen som enhetschef är det viktigt att du förstår och sätter dig in i såväl enhetens som myndighetens uppdrag. Du kommer att samarbeta med andra chefer, kollegor och aktörer utanför myndigheten.

Kronofogden erbjuder möjlighet till distansarbete där en del av arbetstiden efter överenskommelse med arbetsgivaren, kan förläggas till hemmet. Det innebär att du kan komma att leda chefer och medarbetare som arbetar både på sin huvudarbetsplats och på sin hemarbetsplats. Du förväntas kunna utöva ett nära ledarskap i denna hybrid.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har

- en akademisk utbildning från högskola eller universitet inom relevant område. Med akademisk utbildning avses i detta sammanhang minst 180 hp alternativt 120 p i tidigare system
- aktuell och relevant chefserfarenhet. Aktuell arbetslivserfarenhet motsvarar i detta sammanhang de senaste tre åren.

Du har personliga egenskaper som innebär att du

- har förmågan att omsätta strategier till operativa aktiviteter
- kan utveckla genom ständiga förbättringar och leda i förändring
- har ett helhetsperspektiv där du analyserar och förstår hur olika delar av verksamheten påverkar varandra
- fattar beslut och tar ansvar för resultat och kvalitet
- har en god kommunikativ förmåga och kan skapa delaktighet och engagemang
- skapar effektiva medarbetargrupper och visar tillit till dina medarbetares förmåga att nå mål
- har förmåga att samarbeta och främja en god arbetsmiljö
- visar mognad och mod.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att vara chef över andra chefer. Det är även meriterande med några års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från verkställighet på Kronofogden. Aktuell arbetslivserfarenhet motsvarar i detta sammanhang de senaste tre åren.

Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som utredare, och får ett chefsförordnande på fem  år. Om du redan är anställd på Kronofogden kan du komma att behålla din grundbefattning under förordnandetiden.  Resor i jobbet förekommer. Tester kan komma att användas i rekryteringsprocessen.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. 

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats:

https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html


Vi ser fram emot din ansökan senast den 2024-05-13.

Ett jobb som räknas
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.


Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Ansök nu

Biträdande avdelningschef Regioner

Läs mer Apr 9
Har du varit chef med personal- och budgetansvar? Har du ett engagemang för regional utvecklingspolitik, landsbygdspolitik och EU:s sammanhållningspolitik? Då kan du vara den vi söker.

Vi på Tillväxtverket arbetar för hållbar utveckling och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och investeringar. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter i Sverige samt i Köpenhamn, och är förvaltande myndighet för Europeiska regionala utvecklingsfonden, ERUF, Fonden för rättvis omställning, FRO och Interreg Öresund-Kattegat-Skagerrak. Ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar, är vår vision.

Vi söker en biträdande avdelningschef till vår avdelning Regioner. Avdelningen ansvarar huvudsakligen för den europeiska sammanhållningspolitiken, den regionala utvecklingspolitiken och den sammanhållna landsbygdspolitiken Avdelningen genomför insatser som främjar ett aktivt regionalt utvecklingsarbete i länen, samt utvecklar och förbättrar förutsättningarna för dialog, samarbete och lärande mellan olika aktörer på nationell, regional och lokal nivå inte bara i Sverige utan även inom Norden och Europa. Avdelningen arbetar både med myndighetsutövning i form av ärendehantering och beslut, samt med insatser som främjar hållbar utveckling. 

Om tjänsten

Tjänsten som biträdande avdelningschef är en nyinrättad tjänst och ska bistå avdelningschefen i det dagliga arbetet med att leda avdelningen. Avdelningen består av drygt 100 medarbetare, sju enheter och ett sekretariat. Sekretariatets uppgift är att utveckla den strategiska styrningen av programgenomförandet gällande den europeiska regionalfonden (ERUF) och fonden för rättvis omställning (FRO). I rollen som biträdande avdelningschef kommer du att arbeta nära avdelningschefen och tillsammans utgöra avdelning Regioners ledning.  Du blir i rollen som biträdande avdelningschef också chef för sekretariatets fem medarbetare. I rollen ingår att leda, organisera, planera, följa upp och företräda avdelningens arbete tillsammans med avdelningschefen. Du säkerställer samarbetet såväl internt som med externa parter för att ta fram relevant och användbar kunskap som regeringen, våra övriga målgrupper och myndigheten själv kan agera på.

Som chef utvecklar du verksamheten genom ett tillitsbaserat ledarskap. I rollen ingår att tillsammans i avdelningen arbeta med policyutveckling inom våra politikområden.

Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till avdelningschefen.

Internt kommer du ha mycket kontakt inom avdelningen, med sekretariatet och med andra avdelningar. Några av de externa kontaktytorna kommer vara Regeringskansliet, EU-kommissionen, regionalt utvecklingsansvariga, nationella myndigheter, länsstyrelser samt Sveriges kommuner och regioner.

Ditt tjänstgöringsställe är på något av våra kontor: Gävle, Göteborg, Jönköping, Luleå, Malmö, Stockholm, Örebro eller Östersund och resor ingår i tjänsten.

Vi söker dig som har:


• Examen från universitet eller högskola inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, ekonomi, juridik eller annat relaterat område.
• Minst 3 års erfarenhet från att ha arbetat som chef med personal- och budgetansvar.
• Minst 5 års erfarenhet av arbete i statlig förvaltning på nationell eller regional nivå.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
• Erfarenhet av att ha lett arbete inom sammanhållningspolitiken, regionala utvecklingspolitiken, näringspolitiken och sammanhållna landsbygdspolitiken

 
Följande är meriterande:


• Arbete i Regeringskansliet
• Tidigare arbete på regional nivå som gett dig goda kunskaper om lokala och regionala förutsättningar för tillväxt och utveckling.


Som person söker vi dig som är strategisk och handlingskraftig. Det är även viktigt att du är relationskapande och kommunikativ.

Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Anställningsform och sista ansökningsdag

Anställningen är en tillsvidareanställning och 6 månaders provanställning är brukligt. 

Sista ansökningsdag är 30 april 2024

Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta Kristina Zetterström, telefon 08 681 97 62.  Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR- partner Sara Påhlsson tfn 08- 681 9462.
Fackliga företrädare nås på saco@tillvaxtverket.se och ST Robert Berggren nås via tfn 08-681 92 37 eller robert.berggren@tillvaxtverket.se

Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor,eventuella tester, intervjuer samt referenstagning.

Har du skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta HR-partnern i denna rekrytering. 

Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. 

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Ansök nu

Områdeschef till nystartat servicecenter

Läs mer Feb 15
Är du en serviceinriktad, driven och utvecklingsorienterad chef som är redo för en ny utmaning?

På förvaltningen Fastighet, stöd och service är vi en service- och stödpartner som eftersträvar att frigöra tid för Västra Götalandsregionens (VGRs) kärnverksamheter.

Nu söker vi en områdeschef som vill bidra att utveckla service och stöd ytterligare genom att bygga upp och driva det nybildade området Servicecenter inom vårt regionområde Stödtjänster och regional samordning.

Hos oss gör du skillnad

Servicecentret kommer vara VGRs servicepartner och ”vägen in” till service och stöd.  Verksamheten kommer att finnas i området Servicecenter tillsammans med Telefoni och Tjänste-ID och finns med sina 130 kompetenta och engagerade medarbetare inom hela Västra Götalandsregionen. 

Arbetsuppgifter

Arbetet med att bygga upp en sammanhållen verksamhet för servicecentret har påbörjats och du kommer att vara drivande i det fortsatta arbetet. Servicecentret kommer starta i liten skala med fokus på frågor avseende lön, ekonomi och facility-tjänster inom det egna regionområdet för att sedan utökas och ditt uppdrag är att implementera och driva arbetet framåt. Du leder tre underställda chefer samt ca tio direktrapporterande medarbetare.

Tjänsten är ny och passar dig som kan driva komplexa frågor framåt och har förmåga att se helheten. Som chef i VGR har du personal-, verksamhets-, och budgetansvar för ditt område och du rapporterar till regionområdeschef.

I rollen som områdeschef har du en aktiv roll i regionområdets ledningsgrupp för Stödtjänster och regional samordning. Utöver tjänster inom Servicecentret har verksamheten även ansvar för bland annat arbetsplatsnära tjänster, konsulttjänster, delar inom ekonomi och kunskapscenter inom informatik och lärande. Tillsammans arbetar vi för en lärande och tillitsbaserad kultur där vi med genomförandekraft skapar värde för våra kunder.

I din roll som områdeschef har du många kontaktytor där samverkan och samarbete inom VGR är en central del för att utveckla och effektivisera vår leverans. Med tydlig riktning, mål och uppföljning säkerställer du att önskat resultat uppnås. Genom ett stödjande, närvarande och hälsofrämjande ledarskap bidrar du till att skapa arbetsplatser där människor trivs och utvecklas.

Kompetenser

Vi letar efter dig som har tidigare erfarenhet som chef och är van att leda medarbetare mot uppsatta mål. Du har högskoleutbildning som innebär att du har analytisk förmåga och kan göra bedömningar och fatta beslut under komplexa förutsättningar. Du har även arbetat i ett servicecenter eller liknande funktion och har stor förståelse för uppbyggnaden och framgångsfaktorer för ett sådant. Har du dessutom erfarenhet av att ha implementerat ett servicecenter är det meriterande.

För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att skapa och bibehålla goda relationer. Du är en driven person som förstår verksamheten och uppmuntrar, tar initiativ och ger förutsättningar till utveckling.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst där du får bygga upp ett helt nytt område med den nya funktionen för ”vägen in till stöd och service”. Vi tillämpar ett tillitsbaserat ledarskap där du får frihet och möjlighet att påverka. 

Rekryteringsprocessen

I den här processen efterfrågar vi inget personligt brev utan du kommer istället få besvara ett antal frågor där du ombeds beskriva dina erfarenheter. Efter sista ansökningsdag kallar vi de kandidater som matchar profilen bäst baserat på urvalsfrågorna för en första intervju. Se därför till att svara utförligt på frågorna. Intervjuerna är planerade till vecka 12 (18 och 19/3) så gör gärna en liten markering i kalendern nu.

Chefsrekryteringsprocessen i Västra Götalandsregionen utgår från regionens fyra chefskriterier; Värdegrundsbaserat chefskap, Mål och resultatorienterat chefskap, Kommunikativt chefskap och Utvecklingsorienterat chefskap. Som en del av urvalsprocessen sker djupintervju och testning vid regionens Center för chefsrekrytering i Göteborg. Testerna är planerade att genomföras 3/4.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Eva Degerman.

Vi ser fram emot din ansökan!



Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Sektionschef med inriktning fastighetsekonomi

Läs mer Feb 15
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Göteborgs universitet har en tydlig strategisk inriktning att utvecklas som en sammanhållen organisation, attraktiv arbetsplats och studiemiljö. Inom lokalförsörjningsområdet pågår flera stora lokalprojekt. GU fastighet och hållbar utveckling är en nybildad enhet för ett samlat stöd till lokalförsörjningsprocessen. Enheten är central för universitetets lokalförsörjning. Enheten har idag ca 18 medarbetare fördelade på tre sektioner och en stab, enheten leds av fastighetschef.

Universitetet hyr 390 000 kvm av olika hyresvärdar. Kostnaden för lokaler utgör 10% av universitetets totala kostnadsomslutning. På kort tid håller detta på att förändras för universitetet. Nu görs investeringar för flera miljarder i nya byggnader för flera fakulteter. GU fastighet och hållbar utveckling har beställar- och projektledarroll för varje projekt för våra studenter, forskare, lärare och anställda. Sektionen för lokalsamordning har en viktig roll i förvaltandet av universitetets hyresavtal.

Nu söker vi en sektionschef med inriktning mot fastighetsekonomi som vill vara med och driva Göteborgs universitets lokalförsörjning.

Arbetsuppgifter 
Som sektionschef ingår ansvar för frågor som rör personal, budget och verksamheten vid sektionen för lokalsamordning. I din roll ansvarar du för universitetets lokalkostnadsprognos- och lokalbudget, hyresavtal med fastighetsägare (förstahandshyresavtal) och internhyresavtal med universitetets verksamheter. Inom sektionen förvaltas även universitetets fastighetssystem och i relation till detta blir du kontaktperson gentemot upphandlad leverantör.

Du är närmsta chef för en grupp som i dagsläget består av fyra medarbetare, där gruppen kan komma att växa på sikt. Du ingår i ledningsgruppen vid GU fastighet och hållbar utveckling och du rapporterar till fastighetschefen. Du kommer att arbeta i nära samarbete med ekonomienheten och fastighetscontroller på Gemensamma förvaltningens kansli samt ekonomer inom universitetets fakulteter och institutioner. I rollen som sektionschef ingår att vara kontaktperson gentemot Ekonomistyrningsverket och Riksrevisionen gällande uppföljning, inrapportering av hyresavtal med mera. Du kommer också vara en nyckelperson i arbetet med att årligen ta fram en lokalförsörjningsplan för universitetet, som fastställs av universitetsstyrelsen.

Kvalifikationer 
Som sektionschef är du trygg med att ta ett helhetsansvar för stora frågor, du har god integritet och känsla för människors olikheter och drivkrafterna i en stor organisation. Du är drivande och utvecklingsinriktad, du har förmågan att ha ett verksamhetsövergripande perspektiv samtidigt som du har förståelsen för konkreta leveranser. Du samarbetar och kommunicerar konstruktivt med personer på olika nivåer inom den interna organisationen och även externt, såväl på svenska som på engelska.

För tjänsten krävs att du har:


• Akademisk examen som civilekonom eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
• Mycket goda kunskaper och erfarenhet av arbete inom fastighetsekonomi
• Goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta med lokalkostnadsbudget, lokalkostnadsmodeller samt erfarenhet av myndighetskontakter
• Erfarenhet från statlig eller annan offentlig organisation
• God kompetens och erfarenhet av att jobba med fastighetssystem

Vidare är det meriterande med erfarenhet från universitetsvärlden och god kännedom om den akademiska miljön. Har du som söker kunskap om fastighetssystemet Pythagoras är detta meriterande.

För att lyckas i rollen krävs gedigen kunskap om lokalförsörjningsprocessen och vi tror att lyhördhet och god samarbetsförmåga är något som du behöver samtidigt som du har förmåga att driva mot mål och resultat på ett effektivt sätt.

Anställning 
Anställningen är tillsvidare med omfattning 100% och med placering på sektionen för lokalsamordning vid enheten GU fastighet och hållbar utveckling. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde sker enligt överenskommelse. Din anställningsbenämning vid universitetet kommer att vara sektionschef.

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta tf fastighetschef Anna Walske anna.walske@gu.se, tel 0766-18 52 53. 

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 7 mars 2024 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Trafikverket

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Trafikverket .

Testledare till SharePoint OnPrem projekt

Testledare/QA lead
Läs mer Maj 14
Vill du jobba inom test av applikationer som stödjer Sveriges Infrastruktur? Då ska du läsa extra noga! Du erbjuds dessutom ett intressant arbete där du får möjligheter att utvecklas, goda förmåner och distansarbete.


Testledare till SharePoint OnPrem projekt

Arbetsuppgifter

Nu har du chansen att bli en av våra testledare som sköter ledning och planering av olika testaktiviteter, samt även faktiskt testarbete i mån av tid. Arbetet är teambaserat i olika verksamhets- och förvaltningsuppdrag och i testarbetet ingår analys och specificering av testfall, testgenomförande, utvärdering och uppföljning av test. Testarbetet sker på flertalet applikationer som är baserade på SharePoint OnPrem 2016 samt SPSE. Exempel på arbetsuppgifter är ledning och planering av regressionstester, integrationstester och acceptanstester. Vidare ingår dokumentering av resultatet från tester samt verifiering av testresultat med kravspecifikation så att kravet ska vara uppfylld enligt acceptanskriterier. Du kommer arbeta med applikationer som används för:
dokumenthantering i våra tusentals arbetsrum
dokumentsökning bland alla trafikverkets officiella dokument

Några ord från din potentiellt blivande chef:
Jag har själv en bakgrund som senior systemutvecklare och som ledare tror jag starkt på att ge mina utvecklare en god social samvaro, rimliga individuella förutsättningar att göra sitt jobb, autonomi och möjlighet att vidareutvecklas i den riktning som intresserar var och en. Jag anser mig lyckats som din chef när du mår bra och trivs på jobbet.

Övrig information

Placeringsort: Göteborg
I denna rekrytering kan webbaserade tester och/eller arbetsprov förekomma som en del i urvalet under vecka 24. Intervjuer sker digitalt via Skype och är planerade att genomföras under vecka 25. I denna tjänst finns det möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: noreply@heroma.se i dina e-postkontakter.
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Som person
har du god analytisk problemlösningsförmåga och motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra
kan du ta egna initiativ och räds inte för att både ge råd och ta hjälp när det behövs, men även till att söka kontakt med andra
är du strukturerad och bra på att planera för att skapa ordning och reda i arbetet, dokumentera och följa angivna arbetssätt
har du god samarbetsförmåga för att kunna samarbeta väl med resten av teamet, med personer som hör till teknikområdet och andra team
kan du ta eget ansvar för att skapa testplaner och rapporter, och på egen hand se till att allt blir gjort enligt arbetssätten vi jobbar efter

Vi söker dig som har
relevant högskole- eller civilingenjörsexamen om minst 180hp (120 p) med inriktning IT eller annan utbildning i kombination med erfarenhet i närtid som bedöms likvärdig (detta omfattar t.ex. 2 år yrkeshögskola + arbetslivserfarenhet inom testledning)
mångårig relevant arbetslivserfarenhet i närtid av att själv testat, skrivit och kört testfall
mångårig arbetslivserfarenhet av att skriva testplaner
flerårig arbetslivserfarenhet av att leda testning av mjukvara
flerårig arbetslivserfarenhet av att jobba enligt scrum som arbetsmetodik
goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
arbetslivserfarenhet av SharePoint OnPrem eller annat dokumenthanteringssystem
testledarcertifiering (ISTQB)
arbetslivserfarenhet av testautomatisering
egen arbetslivserfarenhet av systemutveckling eller kravhantering, exempelvis att du själv har programmerat eller jobbat med kravhantering
arbetslivserfarenhet av att arbeta på en myndighet och de krav/begränsningar det kan innebära


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Drifttekniker väg

Driftingenjör, el-tele
Läs mer Maj 8
Utmana dig själv i ett arbete där du snabbt kan växla från lugn till action, och där varje beslut du tar spelar en avgörande roll. Är du redo att ta dig an detta spännande uppdrag och bli en nyckelspelare i vår viktiga verksamhet? Sök nu och gör skillnad varje dag!


Drifttekniker väg

Arbetsuppgifter

Som drifttekniker väg ansvarar du för hantering av avvikelser och risker, samt att du har en proaktiv övervakning av Trafikverkets komplexa anläggningar ur ett säkerhetsmässigt och trafikalt perspektiv. Arbetet sker i samverkan med övriga funktioner på en Trafikcentral. Du utgör ett viktigt stöd i samverkan med trafikledarna vid större händelser, framförallt i våra vägtunnlar. Att jobba som drifttekniker är lika roligt som utmanande, en av de största utmaningarna är att kunna växla upp från 0-100, från det lugna tempot till att en störning uppstår och du hamnar i ett pressat läge där du behöver fatta ett beslut och kommunicera med flera aktörer samtidigt.
I dina arbetsuppgifter ingår det att;
Koordinera
Övervaka
Prioritera
Hantera avvikelser.

Du arbetar med övervakning av komplexa anläggningar via flertalet tekniska system i trafikcentralen placerad på Trafik Göteborg. Där ansvarar du för inkommande telefonsamtal eller larm via olika system för att därefter operativt larma, styra och leda utpekade entreprenörer för felavhjälpande och förebyggande underhåll. Du dokumenterar samtliga händelser och åtgärder i våra IT-system. Vidare deltar du i driftsättningen av nya anläggningar med tillhörande system, och du samverkar med vägtrafikledarna för att optimera drift och tillgänglighet av vägnätet samt minimera trafikstörningar.
Som drifttekniker är det viktigt att jobba reaktivt och proaktivt för att hålla våra vägar, broar och tunnelanläggningar framkomliga och funktionella.
Trafiken är igång dygnet runt årets alla dagar och därför arbetar du som drifttekniker mestadels 3-skift.
Jag som kommer att bli din chef heter Daniel Gyllén. För mig är det viktigt att finnas där för dig och övriga medarbetare. Jag litar på dig och kommer inte att hänga över din axel för att kontrollera vad du gör. Jag ser gärna att du är driven och tar eget initiativ i ditt dagliga arbete. Jag vill att mina medarbetare är självgående och med mig som chef ska man känna att man alltid kan bolla idéer med mig, stora som små.
För mig är teamet det viktigaste och våra värdeord är; Tillsammans - Engagemang - Ansvar - Mod.

Övrig information

Tester planeras att skickas ut via mejl under v. 22.
Intervjuer planeras via Skype under v.24-25.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: noreply@heroma.se i dina e-postkontakter.

Kvalifikationer

Vem är du?
Då arbetet som drifttekniker innebär övervakning i kontrollrumsmiljö ställs det stora krav på att du ska kunna ha god uppmärksamhet, simultankapacitet samt koncentrationsförmåga. Du ska snabbt kunna identifiera problem som sker i anläggningen samt även se och ge förslag på lösningar. Då arbetet sker i en operativ verksamhet bör du känna dig bekväm med att förutsättningarna snabbt kan ändras och ska därför kunna ställa om och anpassa dig till nya omständigheter och situationer och konstruktivt behålla ditt lugn i stressade situationer. Då tjänsten kräver mycket interna och externa kontakter ska du även känna dig bekväm i att kommunicera och förmedla budskap på ett informativt sätt samt ha god samarbetsförmåga och bidra till en god stämning. Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
Vi söker dig som
Har slutfört tekniskt gymnasium med inriktning el-tele, alternativt har annan utbildning som vi bedömer likvärdig.
Har körkort för personbil.
Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du
Har erfarenhet av larmhantering, larmcentral och/eller kontrollrumsarbete inom område väg eller annan transport.
Har erfarenhet av Citect SCADA och/eller Maximo.
Har en utbildning med inriktning styrteknik.


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom Trafik jobbar du i händelsernas centrum för att få vårt transportsystem att fungera för alla Sveriges tusentals resenärer - dygnet runt, året runt. Vi planerar, leder och övervakar trafiken på 98 500 km statliga vägar och 14 200 km statliga järnvägar. Vår uppgift är att bidra till att vägarna är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Projekteringsledare - Slussar i Trollhätte kanal

Projekteringsingenjör, bygg och anläggning
Läs mer Apr 30
Sjöfarten är en viktig faktor för näringsliv och industrierna runt Vänern. Vi söker dig som vill vara delaktig i ett utmanande och annorlunda projekt där du är med och moderniserar svensk infrastruktur i vårt projekt Slussar i Trollhätte kanal.


Projekteringsledare - Slussar i Trollhätte kanal

Arbetsuppgifter

Infrastrukturprojekt finns det gott om i Sverige - slussprojekt är däremot ganska sällsynta. Slussar byts ut ungefär vart hundrade år och nu är det dags i Trollhätte kanal. Här bär slussleden anor från 1600-talet och de slussar som ska byggas nu är fjärde generationen. Trollhätte kanal utgör den viktigaste sjövägen mellan Västerhavet och Vänern. Höjdskillnaden mellan Västerhavet och Trollhätte kanal är 44 meter vilken tas upp i slussar i Lilla Edet, Trollhättan och Vänersborg. Dagens slussleder på de tre orterna är från tidigt 1900-tal och har nått slutet av sin livslängd. Trafikverket har nu initierat ett projekt för att ersätta dessa åldrande slussar med moderna installationer på nya platser. Ett spännande och utmanande projekt som genomförs i nära samarbete med Sjöfartsverket.
I dagsläget arbetar ett 50-tal personer hos Trafikverket med Trollhätte kanal, och de olika slussprojekten längs sträckan. Som projekteringsledare har du en viktig roll i projektorganisationen och du kommer att arbeta med projekteringsledning för de arbeten som ska utföras i Trollhättan. Det är det stället där vi har störst höjdskillnad, samt det största projektet på sträckan. Du kommer att arbeta tillsammans med Trafikverkets projektledare, våra teknikspecialister och i nära samarbete med vår projekterande konsult och våra kommande entreprenörer. Du kommer att ha många kontakter och samarbeten med olika interna och externa intressenter, såsom de berörda kommunerna och Sjöfartsverket.
Jag som blir din chef heter Mikael Nummedal. För mig är det viktigt att vi brinner för arbetsuppgifterna och att vi har kul på jobbet. Jag hoppas att du tycker rollen låter intressant och ser fram emot att du skulle kunna bli en del av vårat lag.


Övrig information

Vi utgår från antingen Göteborg eller Trollhättan och tycker att det är viktigt att träffas regelbundet även om vi är placerade på olika orter. Därför kommer du att resa till det andra kontoret där du inte har din grundplacering ett par gånger i veckan, för möten med dina kollegor och samarbetspartners i projektet.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

Kvalifikationer

Vem är du?
Rollen som projekteringsledare innehåller många samarbetsytor och det är därför viktigt att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du behöver även vara driven, engagerad och ha goda ledaregenskaper. Därutöver är det även viktigt att du har god planeringsförmåga och problemlösningsförmåga för att kunna hantera olika situationer.
Vi söker dig som
har universitets- eller högskoleexamen om minst 180hp (120p) inom samhällsbyggnadsteknik alternativt motsvarande kompetens förvärvad genom erfarenhet från anläggningsbranschen
har minst 10 års arbetslivserfarenhet inom bygg- och anläggningsbranschen
har mångårig erfarenhet som projekterande konsult i uppdragsledande befattning och/eller som projekteringsledare på beställarsidan.
har körkort för personbil
har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du
har erfarenhet av projektering eller projekteringsledning för större projekt
har erfarenhet av arbete som leverantör (entreprenad eller konsultverksamhet) inom bygg eller anläggningssektorn
har erfarenhet av att ha arbetat med tillståndsprocesser inom väg-, järnvägs- eller detaljplan


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Läs mer här

Slussar i Trollhätte kanal

https://www.trafikverket.se/vara-projekt/projekt-i-vastra-gotalands-lan/slussar-i-trollhatte-kanal/

Ansök nu

Vill du planera och kalkylera vårt största slussprojekt?

Entreprenadingenjör
Läs mer Apr 30
Sjöfarten är en viktig faktor för näringsliv och industrierna runt Vänern. Vi söker dig som vill vara delaktig i ett utmanande och annorlunda projekt där du är med och moderniserar svensk infrastruktur. Vi söker nu dig som vill arbeta som planerare för tid och kalkyl för vårt projekt Slussar i Trollhätte kanal.


Vill du planera och kalkylera vårt största slussprojekt?

Arbetsuppgifter

Infrastrukturprojekt finns det gott om i Sverige - slussprojekt är däremot ganska sällsynta. Slussar byts ut ungefär vart hundrade år och nu är det dags i Trollhätte kanal. Här bär slussleden anor från 1600-talet och de slussar som ska byggas nu är fjärde generationen. Trollhätte kanal utgör den viktigaste sjövägen mellan Västerhavet och Vänern. Höjdskillnaden mellan Västerhavet och Trollhätte kanal är 44 meter vilken tas upp i slussar i Lilla Edet, Trollhättan och Vänersborg. Dagens slussleder på de tre orterna är från tidigt 1900-tal och har nått slutet av sin livslängd. Trafikverket har nu initierat ett projekt för att ersätta dessa åldrande slussar med moderna installationer på nya platser. Ett spännande och utmanande projekt som genomförs i nära samarbete med Sjöfartsverket.
I dagsläget arbetar ett 50-tal personer hos Trafikverket med Trollhätte kanal, och de tre olika slussprojekten. Som planerare inom tid och kalkyl kommer du att arbeta med att upprätta produktionstidplaner och produktionskalkyler och att hålla dessa uppdaterade. För att kunna göra detta kommer du att arbeta tätt med vår projektledning och våra leverantörer. Du kommer även att arbeta med kvalitetssäkring och analys av våra leverantörers planering. När produktionen startar kommer en viktig arbetsuppgift bli att stödja projektledare och entreprenadledare i UR- och ÄTA- hantering.
Jag som blir din chef heter Mikael Nummerdal. För mig är det viktigt att vi brinner för arbetsuppgifterna och att vi har kul på jobbet. Jag hoppas att du tycker rollen låter intressant och ser fram emot att du skulle kunna bli en del av vårat lag.

Övrig information

Vi utgår från antingen Göteborg eller Trollhättan och tycker att det är viktigt att träffas regelbundet även om vi är placerade på olika orter. Därför kommer du att resa till det andra kontoret där du inte har din grundplacering ett par gånger i veckan, för möten med dina kollegor och samarbetspartners i projektet.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

Kvalifikationer

Vem är du?
Som planerare inom tid och kalkyl är det viktigt att du har god planeringsförmåga och analytisk problemlösningsförmåga för att kunna sätta dig in i olika situationer. Det är även viktigt att vara driven och engagerad. Då rollen innehåller många samarbetsytor är det är även viktigt att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga
Vi söker dig som
har minst 15 års arbetslivserfarenhet av arbete inom bygg- och anläggningsbranschen
har minst 10 års arbetslivserfarenhet som entreprenadingenjör, produktionschef, platschef, kalkylator eller motsvarande
har erfarenhet av kalkyl- och tidplanearbete i större entreprenader (>500 mnkr)
har minst en gymnasieutbildning
har körkort för personbil
har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du
har arbetat med anläggningsprojekt i vatten eller projekt som berör sjöfart


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Läs mer här

Slussar i Trollhätte kanal

https://www.trafikverket.se/vara-projekt/projekt-i-vastra-gotalands-lan/slussar-i-trollhatte-kanal/

Ansök nu

HR-partner till verksamhetsområde Trafik

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Maj 13
Som HR-partner på Trafikverket har du en viktig roll i att skapa förutsättningar för att alla ska komma fram smidigt, grönt och tryggt. Söker du en roll inom HR där du ges möjlighet att skapa samhällsnytta genom ett utvecklande och spännande uppdrag i en organisation med stort fokus på kompetensförsörjningsfrågor, då är Trafikverket och verksamhetsområde Trafik rätt för dig!


HR-partner till verksamhetsområde Trafik

Arbetsuppgifter

Inom verksamhetsområde Trafik arbetar cirka 2000 medarbetare med att planera, övervaka och leda trafiken dygnet runt, året runt, på våra vägar och järnvägar. Vi har sammanlagt 130 chefer som stöttas av ett HR-team bestående av 11 personer. Vill du bli en av oss?
I den här rollen kommer du att arbeta som verksamhetsnära HR Partner. Du kommer arbeta stödjande och rådgivande gentemot våra chefer och coacha dem i våra HR-processer både operativt och strategiskt. I det dagliga arbetet ingår frågor som kompetensförsörjning, rehabilitering, arbetsmiljö och lönesättning såväl som frågor kring arbetsrätt, avtalsfrågor och samverkan med våra fackliga organisationer. I dina ledningsgrupper kommer du ta en aktiv roll och driva HR-arbetet och avdelningens utveckling framåt.
Genom att lägga örat mot den bildliga rälsen lyssnar du av vad verksamheten behöver och tar initiativ därefter. Vi tror att du använder hela din arsenal av erfarenhet där den behövs, vilket innebär att ibland vara den trygga klippan och andra gånger vara den obekväma som bromsar. Däremellan hoppas vi att du även vill ha roligt med oss!
Placering i den här tillsättningen är Borlänge, Göteborg eller Solna.
Resor ingår i tjänsten.

Övrig information

Vänligen bifoga ditt CV.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
Intervjuer sker digitalt via Skype, preliminärt under vecka 23
Vi eventuella frågor kontakta rekryterande chef Heidi Franz Möller, se kontaktuppgifter nedan.

Kvalifikationer

Vem är du?
För att lyckas och trivas i den här rollen har du ett proaktivt och konsultativt förhållningssätt och är skicklig på att bygga förtroendefulla relationer. Det innebär till exempel att du är kommunikativ, lyhörd, du driver arbetet och processer på ett pedagogiskt och engagerande sätt. Som person är du drivande och tänker i nya banor. Du är analytisk, bra på att skapa struktur och uppnå resultat. Du är trygg i dig själv såväl som i din roll.
Vi söker dig som
har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning HR/personal 180hp (120 p) eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig
har flerårig aktuell erfarenhet av HR-partnerroll eller motsvarande från större organisation där du arbetet brett med olika HR-processer
har goda kunskaper inom arbetsrättsliga frågor
har goda kunskaper inom arbetsmiljöfrågor
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du
har erfarenhet av att driva och leda förändrings- och utvecklingsarbete
har erfarenhet av att arbeta som HR-partner eller motsvarande från offentlig verksamhet
har erfarenhet av att arbeta som HR-partner eller motsvarande i en operativ 24/7 verksamhet


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom Trafik jobbar du i händelsernas centrum för att få vårt transportsystem att fungera för alla Sveriges tusentals resenärer - dygnet runt, året runt. Vi planerar, leder och övervakar trafiken på 98 500 km statliga vägar och 14 200 km statliga järnvägar. Vår uppgift är att bidra till att vägarna är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Trafikplanerare

Trafikplanerare, offentlig förvaltning
Läs mer Apr 11
Vill du vara med och påverka tågtrafiken? Det här är en möjlighet för dig som vill jobba brett, har vilja att lära dig nya saker och vill fortsätta utvecklas för att bli en expert inom trafikplanering.
Som Trafikplanerare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.


Trafikplanerare

Arbetsuppgifter

Som trafikplanerare hos oss ansvarar du för att planera och konstruera tidtabeller för person- och godståg, specialtransporter samt ombesörjer övriga tjänster inom järnvägen. Du granskar och hanterar planerade banarbeten ute på infrastrukturen så det sker på ett trafiksäkert sätt. I rollen tar du emot interna och externa ansökningar och utifrån dessa gör du analyser och säkerställer att det finns kapacitet på järnvägen i innevarande tågplan. Du har kontakter internt inom Trafikverket och även ett nära samarbete med både järnvägsföretag och entreprenörer. Till din hjälp har du olika systemverktyg för att skapa goda förutsättningar för att få en marknadsmässig produktionsplan som håller hög kvalitet avseende punktlighet och trafiksäkerhet.
Trafikverket erbjuder dig en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt i en öppen och nyskapande kultur. Vi är noggranna med att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete, familj och fritid men även skapa förutsättningar för att medarbetare ska prestera på bästa sätt.

Övrig information

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Preliminär tidplan:
Webbaserade tester 3-7 maj
Intervjuer vecka 20-21
#LI-Hybrid

Kvalifikationer

Som person har du god problemlösningsförmåga och hittar snabbt lösningar på uppkomna problem. Du har god kommunikationsförmåga och du förmedlar budskap på ett enkelt sätt. Som trafikplanerare är du serviceinriktad och tillmötesgående i ditt bemötande. För att lyckas i rollen behöver du även vara flexibel och ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.
Du motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra.
Vi söker dig som har:
högskoleutbildning 180 hp (120 p) inom logistik alternativt annan utbildning i kombination med aktuell och relevant erfarenhet som vi bedömer likvärdig
aktuell och relevant erfarenhet av arbete inom logistik
goda kunskaper i svenska i tal och skrift
god datorvana och aktuell erfarenhet av att arbeta med ärendehantering- eller planeringssystem
aktuell erfarenhet av att arbeta inom service med kundnära kontakter

Det är en meriterande om du har:
erfarenhet som trafikplanerare
erfarenhet av planering eller underhållsarbete på järnväg


Ansökan

Inom Trafik jobbar du i händelsernas centrum för att få vårt transportsystem att fungera för alla Sveriges tusentals resenärer - dygnet runt, året runt. Vi planerar, leder och övervakar trafiken på 98 500 km statliga vägar och 14 200 km statliga järnvägar. Vår uppgift är att bidra till att vägarna är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu