Göteborg: Bemanningsplanerare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Bemanningsplanerare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-01-22 // Varaktighet: Heltid

Trivs du med ett varierat jobb där ingen dag är den andra lik? Nu söker vi dig som vill stötta våra fartyg med bemanningsfrågor och förse fartygen med rätt kompetens. Du kommer jobba operativt med att bemanna våra svenskflaggade fartyg men också mer strategiskt med att planera och se till att vi har rätt bemanning till sommaren, enligt våra bemanningsmatriser.

Några ansvarsområden:
- Säkerställa att de som är anställda i vår pool/tillfälligt anställda är kvalificerade och att rätt dokumentation och certifikat finns
- Dagligen bemanna våra fartyg
- Stödja chefer ombord i bemanningsfrågor
- Delta i onboardingprocessen enligt fastställd procedur (kontrakt, uniformer, utbildning)
- Övrig administration inom avdelningen

Vad vi kan erbjuda dig
Som anställd hos Stena Line Sverige har du även tillgång till våra förmåner som bland annat innehåller rabatterade resor, friskvårdsbidrag, varierande träningserbjudanden, tillgång till vår förmånsportal och mer!

Vi erbjuder en hybridlösning mellan arbete på kontoret och distans eftersom vi tror att det kommer att skapa den bästa möjligheten för oss att vara kreativa, produktiva och att hitta en balans mellan arbete och privatliv.

Du erbjuds ett jobb i ett härligt team som trivs och har roligt tillsammans. Du kommer jobba tillsammans med sju andra kollegor. Eftersom våra fartyg går alla dagar i veckan, kommer helgarbete förekomma och ibland kvällar.

Vem är du?
Hos oss på Stena Line är din personlighet lika viktig som din kompetens. Oavsett vilken roll du har hos oss är välkomnande, omtänksam och pålitlig, beteenden som guidar dig i ditt dagliga arbete och utmaningar som du kan möta.

Eftersom du bemannar fartygen och behovet ombord varierar, måste du även trivas med att vara flexibel och ha lätt för att prioritera bland arbetsuppgifter. Vi tror också du har lätt för att strukturera upp ditt arbete och tar ansvar för att ditt jobb blir gjort och att fartygen har den bemanning ombord som krävs.

Kvalifikationer:
- Minst gymnasieutbildning
- Erfarenhet av bemanning
- Förståelse inom arbetsrätt och erfarenhet av att tolka kollektivavtal
- Flytande i svenska och engelska, tal och skrift

Intresserad?
Tjänsten är en säsongsanställning med start 1 mars fram till och med 31 augusti, 2024. För rätt person kan det finnas möjlighet till förlängning. Placering är på vårt huvudkontor i Göteborg. Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 4 februari 2024. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi har kollektivavtal med bland annat Unionen som du kan kontakta för mer information.

Om du har några frågor angående tjänsten får du gärna kontakta Pia Carlsson, Fleet Crewing Manager, på pia.carlsson@stenaline.com eller har du frågor angående rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Frida Berntsson, Talent Acquisition Partner, frida.berntsson.@stenaline.com.

Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Om Stena Line
Som ledaren inom hållbar sjöfart har Stena Line Europas största linjenätverk och fokuserar på transport av både passagerare och frakt. Vi är redan över 5,900 medarbetare över hela Skandinavien, runt om i Storbritannien och Baltikum och det är tillsammans vi skapar vår framgång. Resan börjar med oss!

På Stena Line har vi en vision om att allt hänger ihop. Genom att sammanföra människor och varor möjliggör vi tillväxt för både företag och samhället. Vi befinner oss just nu på en spännande resa som drivs av teknik och nya digitala vanor, vilket utvecklar vår verksamhet och skapar värde för våra kunder. 

Att arbeta på Stena Line är synonymt med en säker arbetsplats och en bra balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att vi arbetar för att upprätthålla och utveckla en arbetsmiljö som är hållbar, fri från trakasserier och som ger lika möjligheter till alla. Vi tror på jämlikhet, mångfald och inkludering – och välkomnar alla sökande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som HR-specialist/HR-adviser

Nedan visas andra jobb i Göteborg som HR-specialist/HR-adviser.

HR-specialist till VECTOR Sweden Göteborg

Läs mer Apr 12
Till VECTOR söker vi en erfaren och serviceminded HR-specialist. Som HR-specialist kommer du arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter inom hela HR-processen. Du kommer arbeta tillsammans med en kollega som också är HR-specialist och er uppgift är att supporta och stötta organisationen med HR-relaterade frågor. Du ingår i ett litet lokalt team med stark stöttning från den globala HR-avdelningen på huvudkontoret i Tyskland. Eftersom du rapporterar direkt till vice-VD krävs att du är självständig, flexibel och tar ansvar för dina uppgifter.
VECTOR är ett mjukvarubolag inom fordonsindustrin som utvecklar produkter för framtidens elfordon. Företaget ser miljöengagemang och hälsa som två viktiga kärnvärden. VECTOR är en stiftelse med stort samhällsengagemang. Du kan läsa mer om företagets arbete kring Social Responsibility här: https://www.vector.com/se/en/company/about-vector/our-responsibility/society/
Vector är ett globalt företag med huvudkontor i Tyskland och ett regionalt säljkontor i varje världsdel. Kontoret för den nordiska marknaden ligger på Lindholmen Science Park i Göteborg.

ArbetsuppgifterSom HR-specialist kommer du arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter inom hela HR-processen. Du kommer arbeta tillsammans med en kollega som också är HR-specialist och er uppgift är att supporta och stötta organisationen med allt som är HR-relaterat. Du rapporterar till vice-VD.

I ansvarsområdet ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
Supporta och stötta teamledarna med olika HR-relaterade frågor:
Arbetsrätt, rehabplaner, sjukskrivningar, lagar och regler mm
Arbetsmiljö, sjukfrånvaro och rehabilitering
Friskvård och företagshälsovård
Uppdatera och säkerställa en hög kvalitetsnivå för all HR-data i olika HR-system
Stötta anställda i olika frågor gällande HR-administration
Sammanställningar och analyser till vice-VD, t ex exitanlays och uppföljning onboardingprocessen mm

Enstaka resor till Vectors kontor i Linköping och Tyskland förekommer.

Kvalifikationer
Vi ser gärna sökande som har minst 10 års erfarenhet av liknande uppgifter. Du bör ha längre erfarenhet av hela processen som gör att du kan bidra stort till det lilla teamet. Du bör vidare ha relevant akademisk utbildning inom HR eller personaladministration. Erfarenhet av att arbeta i tjänsteföretag med de utmaningar som existerar kring att attrahera och behålla kompetent personal är meriterande.

Personliga egenskaper
Vi söker efter en prestigelös teamplayer. Som person är du kommunikativ och handlingskraftig. Utöver det är du noggrann och välstrukturerad. Du gillar att arbeta i en servicefunktion och är serviceminded och hjälpsam. Du tycker om att arbeta nära och vara delaktig i verksamheten.

Mer om Vector
Vector erbjuder en arbetsplats där teamen jobbar autonomt med stor möjlighet att påverka hur man utför sin uppgift. Man är mån om att samarbeta och stötta varandra vilket innebär att du kan få uppgifter som ligger utanför din ordinarie arbetsroll. Då denna roll är en servicefunktion är kontorsnärvaro en förutsättning för att leverera.
Vector är ett kunskapsföretag som kontinuerligt utbildar och investerar i sin personal. Du kommer att mötas av en väl genomtänkt onboardingprocess där du lär känna företaget och dess värderingar, samt personal både lokalt och internationellt. Vector deltar i Great Place To Work varje år och arbetar kontinuerligt med resultatet.

Mer om tjänsten
Hyr-köp med övergång till tillsvidareanställning hos kund
Tillsättning: enligt överenskommelse
Omfattning: heltid
Mycket goda anställningsvillkor och förmåner
Placering: Lindholmen Science Park Göteborg


Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder på Ellen.Ploman-Wolinder@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

HR konsult

Läs mer Mar 5
Arbetsbeskrivning
Brinner du för HR-frågor och trivs i en bred roll? Är du redo för nya utmaningar och möjligheter samt har erfarenhet av att arbetat med HR? Våra kunders behov dyker upp löpande och vi söker nu därför dig med erfarenhet av HR-arbete eller liknande.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Stöd och coaching till chefer
Rehabiliteringsärenden
Avtalsadministration
Stöd i rekryteringsprocesser
HR-administration


Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. 
Stark kommunikationsförmåga.
Grundläggande förståelse för arbetsrättsliga bestämmelser.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

HR Business Partner inom fordonsindustrin

Läs mer Mar 25
I samarbete med vår partner, ett bolag inom fordonsindustrin, söker vi nu en HR Business Partner. Uppdraget är ett vikariat som sträcker sig över 12 månader. Vi söker efter dig som har erfarenhet av en bred roll som HR partner samt är van vid att arbeta med arbetsrättsliga frågor på en strategisk nivå, både mot kollektiv- och tjänstemannasidan. Här ges du möjlighet att arbeta i en innovativ miljö, med både utveckling och produktion i Sverige. Bolaget är dock internationellt och har verksamhet även i andra länder. 

Om rollen
Som HR Business Partner kommer ditt huvudsakliga uppdrag vara att stötta organisationen i HR relaterade frågeställningar på en strategisk nivå. Du kommer att vara extra fokuserad till arbetsrättsliga frågeställningar, processer och strategier.

Nedan följer några exempel på ansvarsområden som ingår i rollen:

Hantera frågor och strategier gällande kollektivavtal
Agera rådgivare/stöd till ledare inom HR-relaterade ämnen, specifikt inom arbetsrättsliga frågeställningar
Arbeta nära bolagets ledningsgrupp och VD i HR-relaterade frågor, behov och projekt
Driva förändringar/projekt inom ramen för dina ansvarsområden
Ta fram utbildnings- och informationsmaterial vid behov/implementeringar/förändringar

Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område
Har minst 5 års tidigare erfarenhet av en HR Business Partner roll (eller likvärdig roll med annan titel)
Besitter mycket god arbetsrättslig kunskap - på en strategisk nivå
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift


Du förväntas vara tillgänglig för start senast i maj/juni, med möjlighet till tidigare start.

För att passa i rollen som HR Business Partner förväntas du vara en person som utstrålar trygghet och trovärdighet. Du är van vid att arbeta strategiskt och har en förmåga att förstå, omsätta samt leverera på verksamhetens långsiktiga behov. Du är bekväm i sociala sammanhang och har en förmåga att hantera olika typer av personligheter och yrkesroller/befogenheter med stor skicklighet. Utöver detta är du strukturerad och van vid att driva ditt egna arbete framåt. Du tar egna initiativ samt driver dina projekt och uppgifter med framgång, även då det innefattar att involvera andra nyckelpersoner inom verksamheten.

Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO. Behovet grundar sig i ett vikariat på 12 månader.

Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Senast i maj/juni - möjligt tidigare
Placering: Centrala Göteborg
Lön: Fast månadslön




Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

HR-specialist

Läs mer Apr 22
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer.

Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.

ARBETSUPPGIFTER
HR avdelningen på Stadsmiljöförvaltningen är arbetsgivarföreträdare och är en lednings- och stödfunktion som stödjer förvaltningens chefer med både strategiska och operativa frågor. Avdelningen leds av förvaltningens HR chef och avdelningen består av 18 medarbetare bland annat HR-specialister, HR-administratörer och utvecklingsledare.

Nu söker vi en HR-specialist med gedigen erfarenhet av rehabilitering- samt chefsförsörjning!

Som HR-specialist ingår du i HR- avdelning där du genom ett konsultativt förhållningssätt ger stöd i samtliga HR-frågor till
verksamhetens chefer. Frågor kopplat till rehabilitering- samt chefsförsörjningsprocessen driver du förvaltningsövergripande, där du är ett stöd dels för chefer och dels för dina kollegor.

Vidare ingår det i din roll att stödja i andra HR-processer som t ex arbetsmiljö, lön, arbetsrätt och samverkan. Du kommer även vara en del i förändrings- och kulturarbetet som är en viktig fråga för förvaltningen att arbeta med. Då Stadsmiljöförvaltningen fortsatt är en relativt nybildad organisation, är det viktigt att du trivs i sammanhang där utveckling och förändring ligger nära tillhands samt att du är med och driver arbetet framåt.


KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs en akademisk examen inom personalområdet. Du är senior i din kompetens och har arbetat i minst 7 år inom HR och är van att ge kvalificerad rådgivning och stöd till chefer. För att lyckas i rollen behöver du ha en gedigen erfarenhet inom rehabilitering samt chefsförsörjning. Du är bekväm med att arbeta med fackliga parter och vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet samt en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Som HR-specialist är du är vårt ansikte utåt, vilket ställer krav på en god serviceförmåga och ett trevligt och respektfullt bemötande. Som person är du trygg i dig själv och drivs av att utveckla och förbättra HR-området. Du har förmåga att se hur HR kan bidra till att verksamheten når sina mål och lyckas med sina utmaningar. Ditt förhållningssätt är konsultativt, professionellt och coachande. Du har förmåga att självständigt driva frågor, är initiativtagande och tydlig i din kommunikation med självklar integritet. Du är van att arbeta teambaserat tillsammans med kollegor, där prestigelöshet, samarbete och hjälpsamhet är av stor vikt för att lösa uppgifterna inom gruppen.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
I årsskiftet 2022/2023 bildades fyra nya förvaltningar inom stadsutvecklingsområdet. Förändringen innebär fokus på en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, ökad effektivitet och transparens för boende, besökare och näringsliv.
I praktiken betyder det att vi tillsammans med förvaltningen för exploatering, stadsfastigheter och stadsbyggnad skapar nya arbetsteam, arbetar mer processorienterat samt utvecklar nya och gränsöverskridande arbetssätt. Samtidigt har vi fokus på samarbetskultur vilket betyder att vi behöver vara öppna för nya perspektiv, idéer och att tänka nytt för dem vi är till för göteborgare, besökare och näringsliv. Det är ett ständigt pågående lagarbete där du blir en viktig del.

Under 2026 (kan komma att ändras) flyttar de fyra stadsutvecklande förvaltningarna in i det nyrenoverade huset Traktören på Köpmansgatan 20. De gemensamma lokalerna ska stötta den sammanhållna stadsutvecklingsprocessen och underlätta för effektivare arbetssätt. När de stadsutvecklande förvaltningarna sitter under samma tak blir det lättare att samverka, samarbeta, föra över kunskap och driva utveckling mellan förvaltningarna.

Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserad rekrytering, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. För en del av våra rekryteringar tillämpar vi testning som en del av vårt urvalsarbete. Mer information gällande testning får du om du går vidare i processen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

Ansök nu

Vikarierande HR- specialist till Inköps-och upphandlingsförvaltningen

Läs mer Apr 26
Inköps- och upphandlingsförvaltningen leder Göteborgs Stads inköpsstrategiska arbete. Vårt uppdrag är att se till att stadens inköp är effektiva, resurssmarta och hållbara över tid. Det gör vi genom att sätta övergripande strategier, upphandla gemensamma avtal och stötta hela Göteborgs Stad med tjänster inom inköp, såsom inköpsanalys, utbildningar och olika typer av konsulttjänster.

Göteborgs Stad köper in varor och tjänster för runt 27 miljarder varje år. Det gör oss till en av Sveriges största inköpare och med det kommer stort ansvar och stora möjligheter. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 100 drivna kollegor med att tillsammans göra skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.

Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-inkops-och-upphandlingsförvaltningen
Följ oss även gärna på LinkedIn https://www.linkedin.com/company/gbginkop/

ARBETSUPPGIFTER
Då en av våra HR- specialister kommer att studera till hösten söker vi nu en vikarierande HR-specialist. Tilltalas du av att växla mellan operativt och strategiskt HR-arbete? Vill du ha möjlighet att ge ett nära stöd till chefer och dra nytta av att arbeta i en liten förvaltning? Då är denna roll något för dig!

Vi är en förvaltning som har vuxit de senaste åren, genom nya och utökade uppdrag. Vi ser oss fortfarande som en relativt liten förvaltning med våra cirka 100 medarbetare och 11 chefer. HR-funktionen, som idag består av två HR-specialister tillhör avdelningen verksamhetsstöd. På avdelningen är vi sammanlagt nio personer inom HR, ekonomi, informationshantering, informationssäkerhet och administration.
Områden som HR arbetar mycket med är arbetsmiljöfrågor såsom hälsofrämjande arbetsplats samt kompetensförsörjning och rekrytering. Lönebildning, likabehandling och samverkan med våra fackliga parter är andra centrala frågor.

Du kommer tillsammans med vår andra HR-specialist att vara ett stöd och bollplank till förvaltningens chefer inom hela HR-området. Det är en självständig roll samtidigt som du arbetar tätt ihop med dina HR-kollegor och även andra kollegor. Exempelvis inom kommunikation, där det pågår ett utvecklingsarbete och där ser vi gärna ett nära samarbete mellan HR och kommunikation.

Några utvecklingsfrågor som du kommer att vara delaktig i är implementering av löpande medarbetarundersökningar, chefoskopet samt arbete med förhållningssätt och kultur.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning inom HR, personalvetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Vi söker dig som har några års erfarenhet från brett HR-arbete. I dina tidigare arbeten har du ställts inför situationer där du fått göra arbetsrättsliga och personalpolitiska överväganden. Har du arbetat med HR-frågor i offentlig sektor är detta meriterande.

Prestigelöshet och flexibilitet är viktiga egenskaper för att fungera i rollen och att du har en vilja att hugga i där det behövs. Vi söker dig som är trygg i dig själv och har integritet. Du har förmåga att driva och utveckla HR-frågor med verksamhetens nytta i fokus.

Utifrån att vi är en liten organisation så arbetar vi många gånger tätt och tillsammans. Det är viktigt att du trivs i en sådan miljö. Du är kommunikativ och för dig är det självklart att växla mellan det svåra samtalet till att prata inför grupper.

Låter detta som en tjänst för dig? Sök redan idag!

ÖVRIGT
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

Övrigt
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Stena Line Scandinavia AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Stena Line Scandinavia AB .

Motorman

Motorman, fartyg
Läs mer Apr 22
Som motorman arbetar du med drift, underhåll och reparationer ombord i fartygens maskinavdelning. Du ingår i ett team med motormän och reparatörer som leds av fartygets 1:e fartygsingenjör. Utöver det dagliga arbetet kommer du också utgöra en viktig del av fartygets säkerhetsorganisation.

Vad vi erbjuder
Vi erbjuder tillsvidareanställning med start i juni på Nautica som utgår från Halmstad. Du arbetar i ett 1-1.5 system med törnar på två veckor sedan ledig 3 veckor.

Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tillgång till gym både på fastlandet och ombord.

Vem är du?
På Stena Line betyder din personlighet lika mycket som hur bra du är på det du gör. Oavsett din roll, vägleder våra beteenden: welcoming caring and reliable dig i ditt dagliga arbete och de utmaningar du stöter på.

Du hjälper dina kollegor och ser till teamets och fartygets bästa. Du är en trygg och stabil person som har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. För oss på Stena Line kommer alltid säkerheten först och du är en viktig del i vårt säkerhetsarbete. Detta innebär att du måste vara flexibel och har lätt för att sätta dig in i nya rutiner.

Krav för denna tjänst:
- Basic Safety Training (5 dagar)
- Vaktgående maskinpersonal/Befaren maskinpersonal
- Särskilt sjöfartsskydd
- Läkarintyg för sjöfolk
- Pass
- Sjöfartsbok
- Behärskar svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska

Alla behörighetsbevis och certifikat måste uppfylla kraven enligt STCW-Manilla.

Bra att veta
Arbetet innebär varierade arbetstider under dygnets alla timmar.
Om du går vidare i processen kommer du genomgå ett drogtest i enlighet med vår alkohol- och drogpolicy.

Intresserad? 
Tjänsten är en rederianställning med start juni med placering på ett av våra svenskflaggade fartyg. Urval och intervjuer kommer att pågå löpande. Sista ansökningsdatum är den sista maj - 2024. Vi har kollektivavtal med SEKO. Har du några frågor är du välkommen att kontakta enginejob@stenaline.com

Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Om Stena Line
Som ledaren inom hållbar sjöfart har Stena Line Europas största linjenätverk och fokuserar på transport av både passagerare och frakt. Vi är redan över 6,100 medarbetare över hela Skandinavien, runt om i Storbritannien och Baltikum och det är tillsammans vi skapar vår framgång. Resan börjar med oss!

På Stena Line har vi en vision om att allt hänger ihop. Genom att sammanföra människor och varor möjliggör vi tillväxt för både företag och samhället. Vi befinner oss just nu på en spännande resa som drivs av teknik och nya digitala vanor, vilket utvecklar vår verksamhet och skapar värde för våra kunder. 

Att arbeta på Stena Line är synonymt med en säker arbetsplats och en bra balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att vi arbetar för att upprätthålla och utveckla en arbetsmiljö som är hållbar, fri från trakasserier och som ger lika möjligheter till alla. Vi tror på jämlikhet, mångfald och inkludering – och välkomnar alla sökande.

Resan börjar med dig!

Ansök nu

Product Owner

Produktutvecklare
Läs mer Apr 25
Join our LS Central team to build new digital solutions for one of Stena Line’s most important businesses – Onboard Sales and Services! As a member of our OSS Digital department, you will maintain and enhance the digital platforms managing onboard commercial operations, and create new experiences - always with our guests and colleagues in focus.

You will deliver front- and backend functionality with the team for POS, replenishment, accounting, etc. based on the MS Business Central/LS Central application, collaborating with internal stakeholders, our agile product team, and suppliers. Together you will define requirements, implement processes, and deliver technical solutions.

Some of your key responsibilities:
- Establishing a product goal/vision and defining a roadmap together with relevant stakeholders
- Facilitating the dialogue with our different stakeholders and suppliers
- Collecting and structuring business requirements concerning transactions, replenishment, accounting, BI, and related processes
- Being innovative and contributing with proposals for new solutions and best practices
- Maintaining the product backlog, defining acceptance criteria in collaboration with the product team and relevant stakeholders as well as prioritizing.
- Using and promoting agile principles.
- Ensuring business continuity by following up on released functionality.
- Highlighting structural flaws that require changes in the platform and other source systems feeding into the system.
- Coordinate roll-out activities and deployments.

What you will experience
We are an open-minded and growing agile team, working with cross-functional products to improve the customer experience in our digital onboard environments. By being innovative, creative, and unpretentious, we support our business by managing technology and content onboard.

Together we have great team spirit and take joy and pride in working together in the office, remotely, and on our frequent trips to the vessels and ports throughout our route network that spreads over Northern Europe. We believe a hybrid solution between the office and working remotely will create the best environment for us to be creative, productive and find a work-life balance creating magic today and tomorrow.

As a Stena Line employee in Sweden we offer you an additional benefits package consisting of travel discounts, health allowance, wellbeing activities, access to a benefits portal and much more.

Who you are
At Stena Line your personality matters as much as how good you are at what you do. Regardless of your role, welcoming, caring and reliable guides you in your everyday work and the challenges you face.

We believe you are a true team player, who cares for the well-being of your colleagues, a nice productive work environment and supporting your professional network. You have an open and positive attitude and share your knowledge with others. We also believe you are reliable by creating trustful relationships with the people around you and taking responsibility for what you deliver.

Qualifications:
- University degree in IT or extensive relevant experience
- A proven track record in the hospitality industry or in IT with ERP systems  
- Experience with agile work
- Experience in managing larger projects
- Understanding of integrating fundamental principles in dialog with architects and developer experts
- Strong communication skills
- Proficiency in Swedish and English

Interested? 
This is a full-time, permanent position based in Gothenburg in our OSS Digital Team. To apply, please register your profile and send in your CV in English as soon as possible but no later than May 15th, 2024. We are having an ongoing selection, so do not wait with your application. Please note that due to GDPR we do not accept applications via e-mail or postal service. We have collective bargaining agreements with Unionen, among others, who you can contact for more information.

If you have any questions regarding the position, you are welcome to contact Hannes Pinkenburg, People & Technology Manager OSS Digital at hannes.pinkenburg@stenaline.com or about the recruitment process you are welcome to contact Hanna Gustavsson, Talent Acquisition Partner, hanna.gustavsson@stenaline.com. 

Please note that we kindly decline any offers from recruitment or staffing agencies regarding this recruitment. 

About Stena Line
As a leader in sustainable shipping, Stena Line has Europe’s most comprehensive route network focusing on transportation of both passengers and freight. We have over 6,100 employees in our Stena Line family across Scandinavia, around the UK and the Baltics, making a contribution to our company.

Stena Line exists to be a trusted link between people, places and societies. We play a vital role in keeping everything connected. We make sure people and goods arrive where they need to be, enabling business to thrive and societies to grow. We connect family and friends, and make it possible to explore new destinations or revisit favourite places.

We are committed to maintaining and developing a sustainable working environment, free from harassment, that gives equal opportunities to everyone. We embrace equality, diversity and inclusion – and welcome all applicants.

Ansök nu

Motorelev

Motorelev, fartyg
Läs mer Apr 3
Vem är du?
På Stena Line betyder din personlighet lika mycket som hur bra du är på det du gör. Oavsett din roll, vägleder våra beteenden: welcoming caring and reliable dig i ditt dagliga arbete och de utmaningar du stöter på.

Du till att skapa en bra stämning i gruppen och trivs med att samarbeta med andra kollegor. Du hjälper dina kollegor och gäster när det behövs. För oss på Stena Line kommer alltid säkerheten först och du en viktig del i vårt säkerhetsarbete. Därför är det viktigt du är trygg och stabil även i stressiga situationer som kan uppstå ombord

Vad vi erbjuder
Vi erbjuder tillsvidareanställning med start omgående som utgår från Göteborg. Du arbetar i ett 1-1 system med törnar på en vecka.

Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tillgång till gym både på fastlandet och ombord.

Bra att veta
Arbetet innebär varierade arbetstider under dygnets alla timmar.
Om du går vidare i processen kommer du genomgå ett drogtest i enlighet med vår alkohol- och drogpolicy.

CV-lös rekrytering
När du skickar in din ansökan får du svara på några frågor som första steg i urvalet. Vi kontaktar dig så snart din ansökan kommit in antingen via mail eller telefon. Håll gärna utkik i din skräpkorg. Vid frågor om tjänsten, kontakta Måns Johannesson, enginejob@stenaline.com. 

Sista ansökningsdag är 15 maj 2023, urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan.

Om Stena Line
Att arbeta på Stena Line är synonymt med en säker arbetsplats och en bra balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att vi arbetar för att upprätthålla och utveckla en arbetsmiljö som är hållbar, fri från trakasserier och som ger lika möjligheter till alla. Vi tror på jämlikhet, mångfald och inkludering – och välkomnar alla sökande.

Som ledaren inom hållbar sjöfart har Stena Line Europas största linjenätverk och fokuserar på transport av både passagerare och frakt. Vi är redan över 6,100 medarbetare över hela Skandinavien, runt om i Storbritannien och Baltikum och det är tillsammans vi skapar vår framgång.

Resan börjar med dig!

Ansök nu

Procurement Support

Inköpsassistent
Läs mer Apr 26
We are looking for an enthusiastic and open-minded team player to join our Procurement transformation journey.

The role as Procurement Support at Stena Line is a dynamic and multifaceted position that plays a crucial part in the procurement process. It involves a mix of administrative support, operational assistance, and analytical tasks to ensure that procurement systems and processes run efficiently. By maintaining the smooth operation of procurement tools and systems, you contribute significantly to the overall success of the procurement function. 

Some of your key responsibilities:
- Perform operational procurement support for Supplier Management, Contract Management, Procurement and Sourcing
- Act as a key user and admin expert for our spend tool
- Work with supplier consolidation and ensure mainstreaming of new purchases
- Support the Procurement Sustainability Manager with the implementation of the Procurement Sustainability roadmap
- Evaluate existing suppliers in line with Stena Line procedures in co-operation with Business functions and Category managers
- Ensure that supplier records are up to date and that suppliers are entering data upon request
- Provide analytical data to the Procurement team

What you will experience
Joining our Procurement team means embarking on an exciting journey ahead! As our new team member, you will, directly or indirectly, be a crucial part of our procurement transformation journey. Our procurement team is dedicated to increase value generation in procurement, improving ways of working, and building strong internal stakeholder relationships.  

As a Stena Line employee in Sweden, we offer you an additional benefits package consisting of travel discounts, health allowance, well-being activities, access to a benefits portal, and much more. 

We believe a hybrid solution between the office and working remotely will create the best environment for us to be creative, productive and find a work-life balance creating magic today and tomorrow.

Who you are 
At Stena Line your personality matters as much as how good you are at what you do. Regardless of your role, welcoming, caring and reliable guides you in your everyday work and the challenges you face. Since we are on transformative journey, we believe you are flexible, enjoy change and have a drive to develop and grow. With your “yes we can” mentality you are a true team player that transfer knowledge and experience to other team members in order to maximize team performance. Being self-driven, result oriented and analytical are also key traits in this new role at Stena Line.

Qualifications: 
- Business degree in Supply Chain Management or Purchasing or equivalent
- 2-4 years of experience of Purchasing
- Strong finance acumen
- Excellent communication skills in English and Swedish, both written and spoken
- Excellent IT skills, Microsoft Office, Advanced Excel etc.

Interested?? 
This is a full-time, permanent position based in Gothenburg within our Procurement department. To apply, please register your profile and send in your CV in English as soon as possible but no later than May 12th, 2024. We are having an ongoing selection, so do not wait with your application. Please note that due to GDPR we do not accept applications via e-mail or postal service. We have collective bargaining agreements with Unionen, among others, who you can contact for more information.

If you have any questions regarding the position you are welcome to contact Maria Trulsson-Pfister, Manager Category Management & Procurement Development, at maria.trulsson@stenaline.com or about the recruitment process you are welcome to contact Frida Berntsson, Talent Acquisition Partner, frida.berntsson@stenaline.com. 

Please note that we kindly decline any offers from recruitment or staffing agencies regarding this recruitment.? 

About Stena Line 
As a leader in sustainable shipping, Stena Line has Europe’s most comprehensive route network focusing on transportation of both passengers and freight. We have over 6,100 employees in our Stena Line family across Scandinavia, around the UK and the Baltics, making a contribution to our company.  

Stena Line exists to be a trusted link between people, places and societies. We play a vital role in keeping everything connected. We make sure people and goods arrive where they need to be, enabling business to thrive and societies to grow. We connect family and friends, and make it possible to explore new destinations or revisit favourite places. 

We are committed to maintaining and developing a sustainable working environment, free from harassment, that gives equal opportunities to everyone. We embrace equality, diversity and inclusion – and welcome all applicants.

Ansök nu

Procurement Process & System Lead

Inköpschef
Läs mer Apr 26
We are looking for an analytical Process Expert to join our procurement transformation journey.

The Procurement Process & System Lead role is a crucial position within the procurement department at Stena Line. This role focuses on streamlining procurement activities by developing, implementing, and upkeeping effective systems, tools, and processes. It is not just about keeping things running smoothly; it is about revolutionizing the procurement process to boost efficiency, achieve significant cost reductions, and maintain strict adherence to both internal and external standards. The person who will take on this new role will be at the forefront of transforming procurement into a strategic asset for the organization, ensuring that every process is optimized for top performance.

Some of your key responsibilities:
- Develop and implement solutions in existing systems to enhance efficiency and effectiveness
- Lead the selection, customization, and implementation of procurement systems and tools
- Identify opportunities for process optimization within the procurement function and lead initiatives to drive continuous improvement
- Oversee procurement data management activities, ensuring data accuracy, integrity, and consistency across systems
- Collaborate with legal and compliance teams to ensure procurement processes comply with internal policies, industry regulations, and best practices
- Act as a liaison between procurement and other departments to ensure integration and alignment of processes and systems
- Lead procurement system and process improvement projects from inception to implementation, ensuring timely delivery within scope and budget

What you will experience
Joining our Procurement team means embarking on an exciting journey ahead! As our new team member, you will, directly or indirectly, be a crucial part of our procurement transformation journey. Our procurement team is dedicated to increase value generation in procurement, improving ways of working, and building strong internal stakeholder relationships.

As a Stena Line employee in Sweden, we offer you an additional benefits package consisting of travel discounts, health allowance, well-being activities, access to a benefits portal, and much more. 

We believe a hybrid solution between the office and working remotely will create the best environment for us to be creative, productive and find a work-life balance creating magic today and tomorrow.

Who you are 
At Stena Line your personality matters as much as how good you are at what you do. Regardless of your role, welcoming, caring and reliable guides you in your everyday work and the challenges you face. You have strong analytical and problem-solving skills which will be vital in this role, to be able to enjoy the transformative journey ahead. We also believe you like to pay close attention to details, ensuring tasks are completed accurately and efficiently. You are at the same time a strong team player who can collaborate effectively across different functions to achieve common goals, which fosters a dynamic and supportive workplace.

Qualifications: 
- Technical/Economical master’s degree or equivalent
- Proven experience in operations, with a focus on system implementation, system integrations as well as system- and process improvements
- Strong knowledge in process and system mapping
- A proven strong Financial Data Acumen as well as Procurement Data Proficiency
- Ability to envision and articulate how technology can transform procurement operations to stakeholders at all levels
- Excellent project management skills and change management capabilities
- Excellent communication skills in English and Swedish, both written and spoken

Interested?? 
This is a full-time, permanent position based in Gothenburg within our procurement department. To apply, please register your profile and send in your CV in English as soon as possible but no later than May 12th, 2024. We are having an ongoing selection, so do not wait with your application. Please note that due to GDPR we do not accept applications via e-mail or postal service. We have collective bargaining agreements with Unionen, among others, who you can contact for more information.

If you have any questions regarding the position you are welcome to contact Maria Trulsson-Pfister, Manager Category Management & Procurement Development, at maria.trulsson@stenaline.com or about the recruitment process you are welcome to contact Frida Berntsson, Talent Acquisition Partner, frida.berntsson@stenaline.com. 

Please note that we kindly decline any offers from recruitment or staffing agencies regarding this recruitment.? 

About Stena Line 
As a leader in sustainable shipping, Stena Line has Europe’s most comprehensive route network focusing on transportation of both passengers and freight. We have over 5,900 employees in our Stena Line family across Scandinavia, around the UK and the Baltics, making a contribution to our company.  

Stena Line exists to be a trusted link between people, places and societies. We play a vital role in keeping everything connected. We make sure people and goods arrive where they need to be, enabling business to thrive and societies to grow. We connect family and friends, and make it possible to explore new destinations or revisit favourite places. 

We are committed to maintaining and developing a sustainable working environment, free from harassment, that gives equal opportunities to everyone. We embrace equality, diversity and inclusion – and welcome all applicants.

Ansök nu

Category Manager

Inköpare
Läs mer Apr 24
Join Our Team of Procurement Change Makers!

Are you passionate about transforming procurement practices? Do you thrive on driving cost savings, streamlining processes, and building strong stakeholder relationships? Look no further! We're assembling a dynamic team of Category Managers who will lead the charge in revolutionizing our procurement function. Join us on this exciting journey as we reshape the way we do business!

As a Category Manager, you'll be at the forefront of change. Your mission? To transform our procurement landscape, one category at a time.

Some of your key responsibilities:
Category Leadership:
- Dive deep into specific spend categories (direct, indirect, tail spend).
- Develop category strategies aligned with organizational goals.
- Drive cost savings, risk mitigation, and supplier performance.

Stakeholder Engagement:
- Collaborate with internal stakeholders (business units, finance, operations).
- Understand their needs, pain points, and strategic objectives.
- Build lasting relationships based on trust and mutual success.

Process Optimization:
- Streamline procurement processes.
- Implement best practices and innovative approaches.
- Champion efficiency and effectiveness.

Supplier Management:
- Evaluate and select suppliers strategically.
- Foster win-win partnerships.
- Encourage supplier innovation.

What you will experience
We are a forward-thinking organization committed to excellence in procurement. Our mission: To optimize spend, enhance supplier partnerships, and elevate our overall procurement maturity. All aligned with our organizational goals.

Joining our Procurement team means embarking on an exciting journey ahead! As our new team member, you will directly be a crucial part of our procurement transformation journey. Our procurement team is dedicated to increase value generation in procurement, improving ways of working, and building strong internal stakeholder relationships.

As a Stena Line employee in Sweden, we offer you an additional benefits package consisting of travel discounts, health allowance, well-being activities, access to a benefits portal, and much more.

We believe a hybrid solution between the office and working remotely will create the best environment for us to be creative, productive and find a work-life balance creating magic today and tomorrow.

Who you are
At Stena Line your personality matters as much as how good you are at what you do. Regardless of your role, welcoming, caring and reliable guides you in your everyday work and the challenges you face.

We envision you as someone who embrace change as an opportunity and constantly seeks opportunities for growth and improvement, with a proactive and innovative mindset, you turn challenges into chances for creativity and innovation.

You can maintain composure under pressure and excel in problem-solving within fast-paced environments. We also believe you have strong interpersonal and communication skills, as you'll collaborate and influence across diverse teams, suppliers, and other stakeholders. Your excellent negotiation skills will help you navigate complex situations with ease.

Qualifications:
- Master’s degree in Business Administration, Economics, or a closely related field.
- Extensive experience in driving value creation through procurement using Category Management methodologies.
- Proven strong project-, and change, management capabilities
- Demonstrated ability to influence stakeholders and foster collaborative relationships.
- Excellent communication skills in English and Swedish, both written and spoken

Interested? 
This is a full-time, permanent position based in Gothenburg within our Procurement department. To apply, please register your profile and send in your CV in English as soon as possible but no later than May 12th, 2024. We are having an ongoing selection, so do not wait with your application. Please note that due to GDPR we do not accept applications via e-mail or postal service. We have collective bargaining agreements with Unionen, among others, who you can contact for more information.

If you have any questions regarding the position you are welcome to contact Joakim Rönnäng, Head of Group Procurement at joakim.ronnang@stenaline.com or about the recruitment process you are welcome to contact Hanna Gustavsson, Talent Acquisition Partner, hanna.gustavsson@stenaline.com.

Please note that we kindly decline any offers from recruitment or staffing agencies regarding this recruitment. 

About Stena Line
As a leader in sustainable shipping, Stena Line has Europe’s most comprehensive route network focusing on transportation of both passengers and freight. We have over 6,100 employees in our Stena Line family across Scandinavia, around the UK and the Baltics, making a contribution to our company.

Stena Line exists to be a trusted link between people, places and societies. We play a vital role in keeping everything connected. We make sure people and goods arrive where they need to be, enabling business to thrive and societies to grow. We connect family and friends, and make it possible to explore new destinations or revisit favourite places.

We are committed to maintaining and developing a sustainable working environment, free from harassment, that gives equal opportunities to everyone. We embrace equality, diversity and inclusion – and welcome all applicants.

Ansök nu