Göteborg: Projektcontroller

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektcontroller i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-03 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu en projektcontroller för start snarast möjligt. För att passa för tjänsten behöver du ha erfarenhet från en liknande tjänst i en internationell miljö. Har du dessutom arbetat i SAP tidigare är det ytterligare ett plus.

Om tjänsten
Som projektcontroller är du behjälplig de löpande projekten, bidrar vid uppstart av nya projekt och stöttar upp vid förändringar/tillägg i pågående projekt. Du genomför månatliga möten med bolagets projektledare och följer löpande upp hur man ligger till i de olika projekten. Detta kan innebära att kontrollera och se över både förfallna och kommande fakturor, resultatavräkning i projekten och administration i SAP. Som projektcontroller har du mycket kontakt med både försäljningsavdelningen, inköp och projektledare. Du följer upp projektkostnader och ser till att de hamnar på rätt kostnadsställe. Vidare är fakturering, att se över kontraktsvillkor samt uppföljning och administration av det ekonomiska utfallet en stor del av dina arbetsuppgifter.

Du kommer att få en rolig och omväxlande roll i en stor internationell organisation. Du bör trivas med att lära dig nya saker och att kastas ut på lite okänt vatten.

Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du efter sex månader som konsult hos SJR går över som anställd hos vår kund. Det är viktigt att du finns tillgänglig att påbörja uppdraget med max någon månads varsel.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har arbetat med projekt och som har god förståelse för det ekonomiska flödet i ett större bolag. Du som söker behöver behärska svenska och engelska i tal och skrift samt ha goda kunskaper i Excel. Vidare är det viktigt att du har viss erfarenhet av redovisning och har en förståelse för helheten. Har du arbetat i SAP är det starkt meriterande.

Personliga egenskaper
För att passa för tjänsten bör du vara en driftig och självgående person med en gnutta ödmjukhet. Du är van vid att lösa problem när helst de uppstår och är duktig på att ta reda på hur du ska gå till väga för att hitta nya lösningar. Arbetet ställer krav på noggrannhet och konsekvenstänk. Vidare är du positiv, serviceinriktad och driven att bidra till att leverera med högsta kvalitet. Vi värdesätter delaktighet, ansvar och kommunikation.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på 070-4715925. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Controller

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Controller.

Projekt Controller sökes omgående till stort internationellt företag!

Läs mer Apr 19
Arbetsbeskrivning
Vi söker för vår kunds räkningen projektcontroller som ska arbeta med projektfinansiering. Denna operativa controller kommer aktivt att arbeta med projekt och linjeorganisation för att kontrollera och styra ekonomin både i långsiktig planering och i dagliga uppdateringar. Vi ser gärna att du kan starta detta konsultuppdrag per omgående!
Exempel på arbetsuppgifter:
Hands-on-stöd till projekt och linjeorganisation för att bygga och följa upp budget.
Driva utvecklingen av effektiva verktyg för kostnadsuppskattningar och uppföljning samt utbilda för bästa praxis.
Coachning och stöd till projektledare och linjeorganisation för att bygga och följa upp kostnadsuppskattningar.
Du kommer sätta agendan för dessaprojektoch driva regelbundna uppdateringar av kostnadsuppskattningar tillsammans med andra inom teamet.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker en person som uppskattar att arbeta och interagera med människor, aktivt söker information och inte tvekar att utmana. Du bör ha erfarenhet och förståelse inom controllerområdet och då även gärna som konsult.Samtidigt bör du trivas med de administrativa aspekterna av uppföljning och struktur. För att vara effektiv och bidra på bästa sätt tror vi att du har erfarenhet inom fordonsbranschen samt från arbete med utvecklingsprojekt.
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.seEftersom vår kund vill att kandidaten startar omgåendekommer vi endast ha ute annonsen tom 30 April 2024. Tjänsten kan komma att tillsattas innan sista ansökningsdatum. Välkommen men din ansökan gärna idag!

Ansök nu

Project Controller - Göteborg

Läs mer Jan 3
PrimeComp är det mångsidiga konsultbolaget inom teknik och ekonomi. Med vår unika kombination av erfarenhet och expertis erbjuder vi en rad varierande tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar.



Arbetsbeskrivning:

Är du en erfaren Project Controller som nu skulle vilja ta nästa steg i din karriär? Då är det kanske just dig vi söker!

Vi på PrimeComp söker just nu en mycket driven Project Controller till vår konsultverksamhet för uppdrag hos en av våra kunder inom fordonsindustrin. Du kommer vara ansvarig för att säkerställa en sund ekonomisk styrning och redovisning. Du kommer att hantera finansiell rapportering, budgetering, kostnadsanalys och skattefrågor. Rollen involverar ansvar av samtliga ekonomiska och kommersiella frågor där du aktivt bidrar till att driva projektets resultat.

Vi söker en dedikerad individ att bli en del av vårt team, där vårt gemensamma mål är att uppnå finansiell framgång och tillväxt. Sök idag och låt oss tillsammans arbeta mot att skapa meningsfulla och långsiktiga resultat.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

- Identifiera och hantera projektrelaterade risker inom branschen.

- Verka som en strategisk affärspartner för att stödja projektorganisationen och bidra till positiva finansiella resultat.

- Samarbeta aktivt med andra medlemmar i projektgruppen för att utveckla och driva processerna för affärsplanering och prognos.

- Noggrant övervaka och hantera kassaflödet och därefter vidta nödvändiga åtgärder.

- Delta i och bidra med insikter i den lokala riskgranskningsprocessen.

- Övervaka samt granska projektstyrningsprocessen för att kunna säkerställa hög kvalitet på finansiell data.

- Säkerställa korrekta anbudsberäkningar och förbereda kassaflöde samt exponeringskurvor.

- Granska och gemensamt med andra ta beslut kring finansiella och skattemässiga aspekter.

- Ge råd och rekommendationer baserat på finansiell analys.

- Genomföra lönsamhetsanalyser och övervaka kostnadskontroller för att säkerställa effektiv resursanvändning.



Kompetens:

För att vara framgångsrik i rollen som Project Controller i detta uppdrag bör du ha följande kompetenser:

- Kandidatexamen och/eller Masterexamen i finans/ekonomi eller motsvarande kvalifikationer.

- Besitter minst 2 års erfarenhet av att arbeta i rollen som Project Controller inom fordonsindustrin.

- Bekväm att arbeta i olika affärs- och ekonomisystem.

- Erfarenhet av att ha framgångsrikt arbetat inom agila team.

- Behärskar det svenska och engelska språket mycket bra, både i tal och skrift.



Personliga egenskaper:

- Noggrann och strukturerad i ditt arbete där ledarskap faller sig naturligt för dig.

- Stark kommunikations- och interpersonell förmåga.

- Kan arbeta självständigt och driva eget arbete framåt.

- Ser samband mellan siffror och verksamhet.

- Kan hantera stor mängd data och van vid analysarbete.

- God förmåga att kommunicera och arbeta tillsammans med andra.

- Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas.

- Förmåga att skapa förtroende gentemot kollegor och kunder.

- Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna.

- Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar.

Ansök nu

Document Controller

Läs mer Maj 16
Document Controller

We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest cell production facilities in Europe and construction is set to begin in 2023. To make that happen we need the best to join our in-house Engineering, Procurement & Construction Management (EPCM) team. We are now looking for Document Controller to join our fantastic team – come be a part of an exciting journey together with us!

Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery.

Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars.

Few industries offer as great opportunity for career growth and personal development as the new European battery industry. In working for this joint venture, you'll not only develop skills that are highly sought after in the global automotive and industrial sector, but you are also contributing to a climate-neutral way of life for future generations.

Our mission is to build a “First in Class” Gigafactory that transforms Volvo Cars into a full EV (Electrical Vehicle) manufacturer - using the most sustainable and innovative methods in construction, whilst achieving the highest level of trust with all service providers to perform the safest, fastest, cost-effective, and excellent quality of craftsmanship project in the industry.

About the role

In this role you will be part of a Document Control team responsible for the document handling both internally and externally in all project stages. You will also handle on-boarding of suppliers and contractors to our system and providing training to ensure proper use. You will have a key role in our Facility management organization in building the new Gigafactory. You will be in close collaboration with Project Controls Manager and Document Control Lead, with Project Controls Manager being the hiring manager.

What you will do in your role:

-
Manage and organize documentation that comes in and goes out of NOVO

-
Perform quality checks on documentation at an administrative level

-
Update/Prepare guidelines, forms and procedures

-
Communicate effectively with suppliers and Document Control specialists at contractors' organizations

-
Act as superuser in Aconex, being responsible for ensuring that the document control software is used effectively and efficiently


We are looking for you that have an eye for detail and a desire to exceed expectations. We are looking for a team player, that loves to be in an international environment where good relationships and stakeholder management is key to achieve results. We believe that you are self-propelled, highly organized and result driven. You act proactively and have a can-do attitude that goes beyond expectations.

Essentials:

-
BSc Engineering, Economics or Business Administration

-
Minimum 5 years relevant experience in document control

-
English written and oral skills, Swedish is a plus

-
Experience in document control systems and proficiency in Excel


Desirables:

-
Experience in Aconex is highly preferred

-
Experience in Construction Industry

-
Experience in a multicultural environment, adaptable and open-minded

-
Self-performing attitude with the strong skill to contribute on team effort




Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars.

Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells.

You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

Ansök nu

Controller till framtida uppdrag i kommunal verksamhet

Läs mer Maj 16
Har du erfarenhet som Controller och söker en ny utmaning? Vill du bredda din kompetens inom controlling och arbeta i en kommunal verksamhet? Är du analytiskt lagd och har ett sinne för siffror. Vi på Adecco söker nu flera Controllers till framtida uppdrag inom den kommunala sektorn!

Om tjänsten

Som Controller inom kommunen kommer du att stödja verksamhetens chefer med ekonomistyrning, planering, budgetering, samt prognos och analys av verksamhetens aktiviteter. I din roll kommer du även vara delaktig i verksamhetens förbättrings och utvecklingsarbete. Arbetsuppgifter kan komma att variera beroende på avdelning och ansvarsområde men huvudsakliga uppgifter kommer i stora drag innefatta nedan:

- Driva analys och månatliga uppföljningar av ekonomisk karaktär inom ditt ansvarsområde.
- Bidra med finansiell rådgivning och vägleda kollegor i ekonomiska frågor
- Ta fram budget och följa upp verksamhetens ekonomi.
- Förse ledning med rapporter och ekonomiskt underlag, vilka stödjer enheterna i dess ekonomiska arbete.
- Ha en aktiv roll i bokslutsarbetet, samt supportera vid interna och externa revisioner.

Identifiera förbättringsområden för att säkerställa kontinuerlig utveckling av finansiella och operativa processer.

Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning.

Om dig

Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande. Vi ser att du har några års erfarenhet som Controller, eller relevanta roller inom ekonomi. Högst meriterande för denna roll är om du har arbetat i kommunal verksamhet sedan tidigare. Vidare ser vi att du är van vid att hantera stora mängder data på detaljnivå och är en fena på Excel. För att lyckas i rollen är det väsentligt att du behärskar både engelska och svenska i tal och skrift.

Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du besitter en god förmåga att arbeta verksamhetsnära med arbetsuppgifter som sträcker sig högt och lågt. Du trivs bra med att arbeta i ett högt arbetstempo, vågar ta initiativ och hjälper dina kollegor vid behov.

Viktigt för tjänsten är att:

- Du har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande.
- Du har minst 2-5 års arbetslivserfarenhet som controller, eller relevanta roller inom ekonomi.
- Mycket goda kunskaper i Excel.
- Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i såväl tal som skrift.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via Evelina.Hjortskog@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Financial Controller | Controlling | Budget | Prognosarbete | Analys | Kommun | Offentlig verksamhet | Kommunal | Göteborg | Adecco

Ansök nu

Group Financial Controller till PowerCell Group!

Läs mer Maj 13
Till PowerCell Group söker vi nu en erfaren Financial Controller som vill göra skillnad. Här erbjuds du möjligheten att själv vara med och forma den nyinrättade rollen som Group Financial Controller, där du blir en nyckelspelare i bolagets fortsatta tillväxtresa. PowerCell är en världsledare inom vätgaselektriska lösningar och arbetar för en utsläppsfri värld - vill du vara med på den resan?

Om företaget
PowerCell utvecklar och erbjuder vätgaselektriska lösningar med unika bränslecellsstackar och system. Med årtionden av erfarenhet använder de sitt kunnande för att accelerera övergången till en utsläppsfri, mer hållbar värld. Man riktar sig mot branscher som flyg, marin, off-road, on-road och stationär kraftproduktion. Med sina banbrytande produkter hjälper de kunder världen över att minska sina utsläpp. PowerCell har sitt huvudkontor i Göteborg och försäljningen sker globalt. PowerCell Group är noterat på Nasdaq.

 
Om tjänsten
Som Group Financial Controller blir du en del av en erfaren och dedikerad ekonomiorganisation med fem kollegor som ansvarar för moderbolagets och koncernens ekonomihantering. Du kommer att inneha en nyckelroll inom PowerCell Group med ansvar för flera viktiga arbetsuppgifter och processer. Du kommer att samarbeta nära samtliga funktioner inom övriga ekonomiorganisationen samt bolagets koncernledning.

I huvudsak kommer dina ansvarsområden innefatta:

- Övergripande ansvar för koncernredovisning inklusive konsolidering.

- Säkerställa att koncernen följer IFRS och andra tillämpliga regelverk för finansiell rapportering, inklusive efterlevnad av fastställda redovisningsprinciper.

- Ansvar för att interna styrdokument avseende finansiell rapportering är uppdaterade och implementerade i koncernen.

- Fungera som IFRS Center of Excellence och utgöra ett stöd för hela organisationen.

- Bevaka och utvärdera regelverksförändringar som kan komma att påverka bolagets finansiella rapportering samt hållbarhetsrapportering på kort och lång sikt.

- Bokslutsarbete och extern rapportering.

- Årsredovisning och delårsrapportering för koncernen.

- Arbeta med koncernens utveckling av hållbarhetsrapportering tillsammans med bolagets hållbarhetsansvarige.

- Kontakt med externa revisorer.

- Risk och intern kontroll.

 
Du som söker
Vi tror att du som söker är civilekonom och idag arbetar som koncernredovisningschef, alternativt arbetar med koncernredovisning i ett börsnoterat bolag med industriverksamhet. Goda kunskaper inom koncernredovisning och stark förståelse för redovisnings- och rapporteringsstandarder, inklusive IFRS, är ett krav.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från revisionsbyrå och att du tidigare har arbetat i ett börsnoterat bolag. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.

För att du skall trivas hos PowerCell behöver du vara en ansvarstagande person som kan arbeta såväl självständigt som i team för att leverera det som har överenskommits. Vi ser att du har en stark analytisk förmåga och att du är lösningsorienterad. Vidare är du noggrann och strukturerad, samtidigt som du trivs i en föränderlig miljö. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo utan att göra avkall på kvaliteten i det du levererar. Du behåller lugnet i pressade situationer och tycker om utmaningar.

 
Ansökan
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och uppfattar att du har de egenskaper som vi efterfrågar, ser vi fram emot att ta emot din ansökan. I den här processen samarbetar PowerCell med Jurek och vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Kalered på johanna.kalered@jurek.se.

Vi ser fram emot att välkomna en Group Financial Controller som vill bidra till PowerCells fortsatta framgång!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från SJR in Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från SJR in Sweden AB .

Svensk Armering & Betongbyggen söker ny VD

Verkställande direktör/VD
Läs mer Maj 15
Vi söker en affärssinnad VD som med god förståelse för verksamheten och branschen tar bolaget till nästa nivå. Här kommer du att få arbeta nära grundarna med att utveckla och bredda verksamheten. Du ges chansen att påverka och att bygga vidare på något riktigt bra! Så ta med dig ditt engagemang och din ihärdighet och kom att utforska framtiden hos SABB!

Om tjänsten
I din roll som VD har du en god förståelse för betong, mark- & anläggning och förstår branschen och dess utmaningar. Det är du som kommer att arbeta med utvecklingen av bolagets organisatoriska struktur och att driva på verksamheten framåt. Som kulturbärare av bolagets fina värderingar skapar du ett gemensamt engagemang vilket skapar framgång.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Utveckla och genomföra långsiktiga strategier för företagets tillväxt och lönsamhet
• Ledning och utveckling av personal och säkerställa en effektiv organisation
• Avtalshantering och offentlig upphandling
• Bygga och bibehålla starka relationer med kunder, samarbetspartners och intressenter

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som med ett starkt affärssinne och en kommunikativ ådra vill arbeta med att driva verksamheten framåt. Du trivs i värderingsstyrda organisationer och att jobba nära verksamheten tillsammans med operativa ägare. Du har en god förståelse för branschen där arbetslivserfarenhet och tidigare avtalsförhandling är ett krav, därtill även krav på erfarenhet och delaktighet i offentlig upphandling. Eftergymnasial utbildning är meriterande.

Personliga egenskaper
Som person har du en god analytisk förmåga och fallenhet att lyfta blicken och få saker gjort! Vi ser en trygg och stabil individ som skapar tillit och förtroende genom leverans och att leva som du lär. Du ser dig i en roll som får ta sig an ett helhetsansvar och drivs av att skapa såväl affärer som ett hållbart företagande för kunder, partners, personal och övriga intressenter.

Om företaget
SABB grundades 2007 med ambitionen att bli den bästa entreprenören och leverantören för betongarbeten på marknaden. Företagets grund och mål var att samla och bevara kunskapen kring platsgjutna betongarbeten av alla slag, och att förädla tekniken för att öka effektiviteten. I dag har vi en mycket stabil grund med en gedigen kunskapsbank gällande platsgjutna betongkonstruktioner

Efter många års hårt arbete och med ledord som perfektion och kvalitet, samt mantrat ”det finns inga genvägar”, har vi idag lyckats nå en nivå som överträffar våra kunders förväntningar. För oss är ingenting omöjligt när det kommer till gjutning av betong och andra betongarbeten. Både formsnickare, armerare såväl som arbets- och platsledning inom branschen för betongarbeten behöver informeras och engageras, för att vår kunskap skall leva vidare och kunna nyttjas av våra kunder och samhället, både nu och i framtiden. Detta är något som vi på SABB arbetar med kontinuerligt.

En gemensam värdegrund och en stark företagskultur är något du finner hos SABB, vår värdegrund är utgångspunkten för alla våra medarbetare och vårt agerande:
• Vi ser varandras olikheter som tillgångar
• Vi bemöter alla med respekt och med lyhördhet för varandras tankar och idéer, oavsett ålder eller kunnande
• Vi tillåter alla att växa och utvecklas som de är, mår personalen bra mår företaget bra

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Svensk Armering & Betongbyggen med SJR Executive Search. För mer information är du välkommen att kontakta Researchkonsult Susanna Filipsson på 072-394 33 34. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om SJR Executive Search
SJR Executive Search är en del av SJR, ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Vi rekryterar framtidens ledare och talanger på högsta nivå – människor som på riktigt gör skillnad i krävande miljöer. Vår vision är att genomföra rekryteringar som får företag och människor att växa och utvecklas. SJR Executive Search grundades 2008 och är en del av koncernen SJR in Scandinavia AB (publ) noterat på First North.

Ansök nu

Kvalificerad redovisningsekonom till konsultuppdrag

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 16
Till vår internationella kund söker vi en erfaren redovisningsekonom för ett konsultuppdrag med fokus på att driva projekt med outsourcing till Shared Service Center.

Vi söker dig som är tillgänglig på heltid från mitten av augusti och konsultuppdraget sträcker sig minst i nio månader framåt från det.

Om tjänsten
Som redovisningsekonom kommer du att projektleda outsourcing av leverantörsreskontran till ett Shared Service Center i ett annat europeiskt land. Du blir den lokala representaten för projektet och håller i samarbetet med kontaktpersoner både på huvudkontoret och på plats där implementeringen ska ske.

Arbetet sker i SAP S/4 och dina arbetsuppgifter innebär ett helhetsansvar för leverantörsreskontran och bland annat att skapa processer, rutiner och instruktioner och få ihop helheten kring outsourcingen.


Lämplig bakgrund
- Högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi
- Bred erfarenhet inom redovisning inklusive leverantörsreskontra med kopplingar till inleverans, inköpsorder m.m.
- Erfarenhet av arbete i en internationell koncern, gärna även med utländska SSC
- Kunskap i SAP S/4 och meriterande om du även arbetat i IFS
- Flytande kunskaper i såväl svenska som engelska

Personliga egenskaper
Till den här rollen söker vi dig som är självgående, ansvarstagande och driven. Du har en mycket god analytisk förmåga och ser helheter såväl som detaljer. I ditt arbete är du noggrann och strukturerad med en god förmåga att prioritera och trivs i en organisation i utveckling. Vidare ser vi att du har en prestigelös inställning och lätt för att kommunicera med andra.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Isopartner i Göteborg

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 15
Är du en redovisningsekonom som lockas av att jobba i en internationell koncern men som samtidigt har en stark nordisk närvaro?
Isopartner har ett finansteam som ansvarar för det norska och svenska bolaget och då man har en stark tillväxt söker vi nu efter ytterligare en ekonom med placering på det svenska huvudkontoret i Sävenäs, Göteborg.

Om tjänsten
Som redovisningsekonom kommer du att arbeta i en bred roll från ax till limpa och självständigt ansvara för kund- och leverantörsreskontran samt den löpande bokföringen för det norska bolaget. Du tillhör finansteamet om ca 5 kollegor och rapporterar till CFO i Norge. Inom teamet har man ett gott samarbete där man stöttar och hjälper varandra, men det kommer krävas ett stort mått av självständighet då övriga i Sverige enbart jobbar med det svenska bolaget.
I din roll kommer du ha mycket kontaktytor internt med tex filialchefer i Norge, samt även externt med kunder och leverantörer i Norge.
Du kommer vara delaktig i att förbättra och effektivisera redovisningsavdelningens processer och rutiner.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Ansvara för kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring, avstämningar och betalningar enligt norska regler
• Fakturering, påminnelse och kravhantering
• Delaktig vid månads- och årsbokslut
• Momsdeklaration (norsk)

Lämplig bakgrund
Du har troligen en eftergymnasial utbildning inom redovisning och några års relevant arbetslivserfarenhet. Har du arbetat i en nordisk organisation och har erfarenhet från norsk redovisning ses det som positivt. Om du har erfarenhet från bolag med eget lager är det meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska och behöver kunna förstå norska. Du är en van Excelanvändare och har erfarenhet från olika affärssystem.
Som person ser vi att du är självgående, flexibel och prestigelös. Du har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann. Du är van vid och tycker om att arbeta med olika uppgifter, högt och lågt, och trivs i en föränderlig miljö. Vill du arbeta på ett bolag med en familjär anda och engagerade medarbetare kan detta vara tjänsten för dig!

Om företaget
Isopartner grundades 1991 i Norge och 2005 i Sverige och är sedan många år en viktig leverantör av teknisk isolering, lösningar inom brandskydd, akustik och byggplåt. Sedan starten har företagen framgångsrikt levererat tekniska lösningar och bidragit med expertis. Isopartner i Sverige har sex filialer, med ca 50 anställda och omsätter 450 mkr. I Norge har man fyra filialer, 20 anställda och omsätter ca 200 mkr
Sedan 2012 ingår man i IPCOM N.V, som är en av Europas största aktörer i branschen. IPCOM grundades 2010 och gruppen består idag av ca 35 företag i 18 länder i Europa och omsätter ca 570 miljoner euro och har fler än 1.300 anställda.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Isopartner med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick på 076-647 16 07. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Redovisningsekonom till centralt bolag - konsultuppdrag!

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 29
Vill du bli en del av ett härligt team på ett bolag med finansiell inriktning där det händer mycket och där du får arbeta med redovisning? Har du dessutom ett genuint intresse för siffror och trivs med kontakter utåt, då är detta ett uppdrag för dig!

Om tjänsten
Som redovisningsekonom ingår du här i ett team och har det övergripande ansvaret för dina tilldelade enheter. Huvudsakligen arbetar du med löpande redovisning, rapportering på månads- och kvartalsbasis, värderingar inför bokslut samt inkomstdeklarationer och årsredovisningar. Vi ser att du som person har en fallenhet för kommunikation, då du i din roll kommer att hantera kontakter med kunder, revisorer, banker, HR och Treasury.

Detta är ett konsultuppdrag via SJR hos en av våra kunder som sitter centralt i Göteborg. Uppdraget som ska tillsättas är på 100%, med start omgående och pågår under ca 6 månader framöver.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har ett analytiskt förhållningssätt och känner dig trygg i rollen som kvalificerad redovisningsekonom. Vi ser gärna att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst fem år. Har du erfarenhet av finansiella instrument eller ifrån bank och försäkring är detta ett stort plus. Positivt är även om du tidigare har arbetat på en redovisningsbyrå.

Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt har god systemvana och är en van Excelanvändare.

Personliga egenskaper
Som person är du lugn, prestigelös och hängiven ditt arbete och dina interna kunder. Du är en kommunikativ lagspelare som självständigt kan ta fullt ansvar för dina uppgifter och driva ditt arbete framåt. Vidare har du ett stort engagemang, är trygg i dina kunskaper och tycker om att ha det roligt på jobbet. Vi söker även dig som är strukturerad och noggrann i ditt arbete. Du har en förmåga att kunna prioritera och trivs med att arbeta i en organisation i förändring/utveckling.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Niklasson 0704-715901 eller Talent Liina Fagerberg 0766-002250. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-05-14.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu

Projektekonom till globalt teknikföretag i Göteborg

Ekonomikonsult
Läs mer Maj 8
SJR har förmånen att hjälpa vår kund med deras nästa Projektekonom. Uppdraget är ett konsultuppdrag med start under maj/början av juni och pågår inledningsvis 6 månader, därefter finns goda möjligheter till förlängning på uppdraget. Vår kund arbetar hybrid där du förväntas arbeta på plats på kontoret i Gårda, Göteborg 3 dagar i veckan och resterande tid hemifrån om så önskas.

Om tjänsten
Som projektekonom arbetar du nära verksamheten inom ett eller flera affärsområden och sektorer samt har många beröringspunkter och samarbeten med kollegor. Du kommer att ingå i ett större team projektekonomer och rapporterar till gruppchefen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter:

-Arbete med hela ekonomiska projektflödet, från uppstart till avslut av avtal/uppdrag.
-Fakturering, inklusive hantering av kreditfakturor.
-Hantera underkonsulters tidrapportering och fakturor.
-Administrera prislistor.
-Hantera leverantörsfakturor för vidarefakturering.
-Bokföringsordrar kopplade till projektredovisning.
-Support/stöd till organisationen vid projektrelaterade frågeställningar.
-Excelrapportering och filhantering.

Lämplig bakgrund
Du har en relevant ekonomiutbildning med erfarenhet inom ekonomiadministration. Du har god förståelse inom redovisning. Du är van att arbeta strukturerat, självständigt, har en god administrativ förmåga och goda systemkunskaper. Erfarenheter med projektredovisning i Visma PX är meriterande. Det är också meriterande att ha erfarenhet av att vara ett stöd/support till kollegor i operativ verksamhet. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vidare är du positiv, gillar att ha många bollar i luften och du bidrar gärna med mycket energi.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Acqusition Manager, Frida Dalevik, på 0702–071131. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ansök nu