Göteborg: HR - generalist med koll på läget

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR - generalist med koll på läget i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2018-05-25 // Varaktighet: Heltid

Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Genom uthyrning och förvaltning, fastighetsprojekt och stadsutveckling samt förvärv och försäljningar av fastigheter skapar Platzer tillväxt och lönsamhet.



Vill du jobba på en arbetsplats där vi vet (inte tror) att det är människor som skapar resultat? Är du den där personen som ser vad som händer runt dig och vad som behöver göras? Nu har du chans att vara med och bygga vidare på vår HR-funktion. Rollen som HR-generalist är helt ny och du kommer jobba tätt tillsammans med vår HR-chef för att skapa en av Göteborgs (läs Sveriges) bästa arbetsplatser!



Vi vill vara en arbetsplats där du som jobbar här kan känna dig som hemma, där du kan vara den du är och där du får möjlighet att växa och lyckas tillsammans med dina kollegor. Vi tror att engagemang och en äkta stolthet för det vi gör är helt avgörande för att vi ska uppnå våra mål.



Vi är övertygade om att HR bäst kan bidra genom att jobba nära tillsammans med resten av verksamheten – genom att förstå och känna organisationen, vart vi är på väg (och varför) kan vi bidra som bäst.



Vad ska du göra?


- En stor del av tjänsten handlar om att stötta i rekryteringsprocesser och att aktivt hålla kontakt med framtida medarbetare som gillar oss.
- Du kommer att hantera kontakter med skolor och studenter och utveckla hur vi jobbar för att bli än mer synliga som arbetsgivare i olika sammanhang.
- Du kommer också stötta internt med att till exempel koordinera och planera kring olika typer av aktiviteter och utvecklingsinsatser som introduktion, medarbetarutveckling/-utbildning och liknande.
- Du hanterar administrativa uppgifter inom HR-området som tex arbetsmiljödokumentation, medarbetar- och chefshandbok samt tar fram statistik och nyckeltal ur vårt lönesystem.
- Annat som kommer ingå i tjänsten kan exempelvis vara att jobba med hälsofrågor tillsammans med vår hälso-/arbetsmiljögrupp och stötta i att vidareutveckla vår kontorsmiljö.
- Du får möjlighet att bidra i olika utvecklingsprojekt kopplat till HR-området


Tjänsten kommer att utvecklas tillsammans med dig! Inom HR på Platzer finns idag HR-chef samt en person på halvtid som hanterar lön/pension/försäkringsadministration. Du kommer rapportera till HR-chef.



Din bakgrund
Du har en akademisk utbildning inom HR/personal och minst ett par års erfarenhet från HR-området. Vi ser gärna att du jobbat en del med rekrytering sedan tidigare. Resten kan du lära dig på plats, det viktigaste av allt är att du verkligen vill jobba med oss – och att vi tror på dig utifrån hur du är!



Stämmer följande in på dig?


- Du vet att engagemang är avgörande för att en organisation ska lyckas
- Du ser vad som behöver göras och vill bidra till att göra saker bättre!
- Du gillar att ta kontakt med människor och har lätt för att relatera till andra
- Du skulle aldrig skriva en platsannons som inkluderar frasen "hålla många bollar i luften"
- Du vill gärna planera, organisera och skapa struktur (men inte för sakens skull – utan för att det kan göra nytta)
- Du älskar ”The Office” men vet att David Brent inte är den bästa förebilden för ledarskap..


Rollen som HR-generalist handlar mycket om att göra det som behövs här och nu samtidigt som vi tillsammans bygger en grund för framtiden. Din vardag kan alltså variera rätt mycket – eller rättare sagt ibland är det lite rörigt men för det mesta väldigt roligt!



Bra att veta
På Platzer jobbar vi med frihet under ansvar – det innebär att du planerar och kan påverka din vardag på jobbet men också att du vågar ta beslut och att du tror på dig själv – för det kommer vi göra!



Annat som styr oss i vår vardag är öppenhet – vi delar gärna med oss – såväl i jobbet som av oss själva. Långsiktig utveckling – vi tror på det vi gör – vi är med och utvecklar Göteborg idag och i framtiden.


Vi utgår från ett helt nyfixat kontor i Gullbergsvass/Lilla bommen med fri utsikt över älven och bygget av Hisingsbron. Vi har ett kontor där du väljer var och hur du jobbar utifrån vad du behöver i ditt jobb. Hos oss finns utrymme för såväl fokus & avskildhet som rörelse & möten.


Lite mer om oss som jobbar här
Vi är idag runt 75 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad – Göteborg!

Sök jobbet!
Sist men inte minst; tveka inte, ta chansen och sök jobbet via karriar.platzer.se (klicka på Välkommen till oss!), sök senast den 4 juni.

Om du har frågor och funderingar kring rekryteringen och tjänsten får du gärna höra av dig till Karin Pull, HR-chef, på telefon: 0722-13 51 57 (sms:a gärna om jag inte svarar).


Om du är sugen på att sälja annonser och rekryteringstjänster – ber vi dig lägga din tid på annat – vi har redan hunnit bestämma hur vi vill synas och jobba i den här processen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som HR-specialist/HR-adviser

Nedan visas andra jobb i Göteborg som HR-specialist/HR-adviser.

HR Business Partner sökes till HSB Göteborg

Läs mer Apr 30
HRBusiness Partner sökes HSB Göteborg
Hos HSB Göteborg är du en del av något större; vi skapar framtidens hållbara boenden tillsammans med våra medlemmar. Vi öppnar också dörrar för dem som gör oss till det vi är här och nu – våra medarbetare. Söker du nästa utmaning i arbetslivet samt vill vara med på resan mot framtidens goda boende? Då kanske du är vår näste HRBP?
Tjänsten är på heltid med tillträde efter överenskommelse. I tjänsten kommer du ha ett delat ansvar mellan kontoren i Göteborg och Malmö och därför ingår tjänsteresor i arbetet.
Arbetsuppgifter
Som HR Business Partner kommer du arbeta brett över hela HR området där de flesta HR relaterade uppgifterna förekommer. Dina dagar kommer se olika ut men nedan arbetsuppgifter kommer vara en del av din vardag
Rekrytering - vi har stort fokus på kompetensförsörjning och på att hitta nästa nya medarbetare som blir en del av HSBs framgång.
Löpande coaching och stöd till cheferna i frågor som ledarskap, organisation, rehabilitering, lön, arbetsmiljö och kompetensutveckling.
Fackliga förhandlingar och samverkan
Support till medarbetare i olika HR frågor
Tillhörande HR-administration i de system vi använder inom HR

Du kommer ingå i ett HR team med 5 kollegor i både Göteborg och Malmö och rapporterar till HR Chef i Malmö. Närvaro i Malmö krävs med jämna mellanrum.
Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning inom HR området. Vi vill att du har arbetat minst 5 år med kvalificerat HR arbete och har god vana av att självständigt driva HR frågor. Din fleråriga arbetslivserfarenhet har gjort dig trygg i att stötta chefer och medarbetare i HR frågor samt att arbeta med fackliga förhandlingar och samverkan. Har du dessutom ett intresse för arbetsmiljöfrågor är detta något vi ser positivt på. God systemvana samt kunskaper inom Officepaketet ser vi som en självklarhet.
Har du tidigare erfarenhet av Catalyst One är det meriterande.
Personliga egenskaper
Arbetet kräver flexibilitet och ett genuint intresse för människor. Då vi har både tjänstemän och kollektivanställda är det stort plus om du arbetat med båda avtalsområdena.
Du ärprestigelös, förtroendeingivande och trivs i en miljö med många kontaktytor samt är relationsskapande och kan möta individer på alla nivåer. Du är strukturerad, har ett driv och kommer snabbt med lösningar och egna ideér.
Vi erbjuder
HSB Göteborg utgår ifrån en stark värdegrund där vi erbjuder en trygg, stimulerande och utvecklingsorienterad arbetsplats där du som medarbetare värdesätts som den viktiga tillgång och framtids resurs du är. Våra värderingar vilar på ETHOS: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan.
Som medarbetare hos oss får du eget ansvar med möjlighet att påverka din arbetssituation och arbeta i en organisation som drivs av långsiktiga relationer och hållbara innovationer som gör skillnad på riktigt. Öppenhet, dialog och engagemang är viktiga inslag för oss som jobbar i HSB. Självklart har vi även bra anställningsvillkor och förmåner.
Ansökan
För att säkerställa att vi upprätthåller en säker och hälsosam arbetsmiljö för våra medarbetare och kunder tillämpar vi drogtestning som en del av vår rekryteringsprocess. Vi på HSB Göteborg har nolltolerans gällande droger och alkohol på arbetsplatsen och testningen är en standardprocedur som används för att säkerställa att våra nya medarbetare är redo att utföra sina arbetsuppgifter på ett säkert och professionellt sätt.I samband med rekrytering gör vi även en bakgrundskontroll. Om du har frågor eller oro kring detta, tveka inte att ta kontakt med oss.
Som en del av rekryteringsprocessen kommer samtliga sökande i samband med ansökan få göra ett rekryteringstest (personlighetstest och färdighetstest). Vi ser fram emot din ansökan!
Sista ansökningsdag är 19:e maj 2024, intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Vill duvetamer? KontaktaBirgitta Edfast, Birgitta.Edfast@hsb.se
Unionens representant ärMaria Lindqvist, maria.lindqvist@hsb.se
HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSBGöteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

HR-specialist till VECTOR Sweden Göteborg

Läs mer Apr 12
Till VECTOR söker vi en erfaren och serviceminded HR-specialist. Som HR-specialist kommer du arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter inom hela HR-processen. Du kommer arbeta tillsammans med en kollega som också är HR-specialist och er uppgift är att supporta och stötta organisationen med HR-relaterade frågor. Du ingår i ett litet lokalt team med stark stöttning från den globala HR-avdelningen på huvudkontoret i Tyskland. Eftersom du rapporterar direkt till vice-VD krävs att du är självständig, flexibel och tar ansvar för dina uppgifter.
VECTOR är ett mjukvarubolag inom fordonsindustrin som utvecklar produkter för framtidens elfordon. Företaget ser miljöengagemang och hälsa som två viktiga kärnvärden. VECTOR är en stiftelse med stort samhällsengagemang. Du kan läsa mer om företagets arbete kring Social Responsibility här: https://www.vector.com/se/en/company/about-vector/our-responsibility/society/
Vector är ett globalt företag med huvudkontor i Tyskland och ett regionalt säljkontor i varje världsdel. Kontoret för den nordiska marknaden ligger på Lindholmen Science Park i Göteborg.

ArbetsuppgifterSom HR-specialist kommer du arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter inom hela HR-processen. Du kommer arbeta tillsammans med en kollega som också är HR-specialist och er uppgift är att supporta och stötta organisationen med allt som är HR-relaterat. Du rapporterar till vice-VD.

I ansvarsområdet ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
Supporta och stötta teamledarna med olika HR-relaterade frågor:
Arbetsrätt, rehabplaner, sjukskrivningar, lagar och regler mm
Arbetsmiljö, sjukfrånvaro och rehabilitering
Friskvård och företagshälsovård
Uppdatera och säkerställa en hög kvalitetsnivå för all HR-data i olika HR-system
Stötta anställda i olika frågor gällande HR-administration
Sammanställningar och analyser till vice-VD, t ex exitanlays och uppföljning onboardingprocessen mm

Enstaka resor till Vectors kontor i Linköping och Tyskland förekommer.

Kvalifikationer
Vi ser gärna sökande som har minst 10 års erfarenhet av liknande uppgifter. Du bör ha längre erfarenhet av hela processen som gör att du kan bidra stort till det lilla teamet. Du bör vidare ha relevant akademisk utbildning inom HR eller personaladministration. Erfarenhet av att arbeta i tjänsteföretag med de utmaningar som existerar kring att attrahera och behålla kompetent personal är meriterande.

Personliga egenskaper
Vi söker efter en prestigelös teamplayer. Som person är du kommunikativ och handlingskraftig. Utöver det är du noggrann och välstrukturerad. Du gillar att arbeta i en servicefunktion och är serviceminded och hjälpsam. Du tycker om att arbeta nära och vara delaktig i verksamheten.

Mer om Vector
Vector erbjuder en arbetsplats där teamen jobbar autonomt med stor möjlighet att påverka hur man utför sin uppgift. Man är mån om att samarbeta och stötta varandra vilket innebär att du kan få uppgifter som ligger utanför din ordinarie arbetsroll. Då denna roll är en servicefunktion är kontorsnärvaro en förutsättning för att leverera.
Vector är ett kunskapsföretag som kontinuerligt utbildar och investerar i sin personal. Du kommer att mötas av en väl genomtänkt onboardingprocess där du lär känna företaget och dess värderingar, samt personal både lokalt och internationellt. Vector deltar i Great Place To Work varje år och arbetar kontinuerligt med resultatet.

Mer om tjänsten
Hyr-köp med övergång till tillsvidareanställning hos kund
Tillsättning: enligt överenskommelse
Omfattning: heltid
Mycket goda anställningsvillkor och förmåner
Placering: Lindholmen Science Park Göteborg


Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder på Ellen.Ploman-Wolinder@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

HR konsult

Läs mer Mar 5
Arbetsbeskrivning
Brinner du för HR-frågor och trivs i en bred roll? Är du redo för nya utmaningar och möjligheter samt har erfarenhet av att arbetat med HR? Våra kunders behov dyker upp löpande och vi söker nu därför dig med erfarenhet av HR-arbete eller liknande.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Stöd och coaching till chefer
Rehabiliteringsärenden
Avtalsadministration
Stöd i rekryteringsprocesser
HR-administration


Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. 
Stark kommunikationsförmåga.
Grundläggande förståelse för arbetsrättsliga bestämmelser.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

HR Business Partner inom fordonsindustrin

Läs mer Mar 25
I samarbete med vår partner, ett bolag inom fordonsindustrin, söker vi nu en HR Business Partner. Uppdraget är ett vikariat som sträcker sig över 12 månader. Vi söker efter dig som har erfarenhet av en bred roll som HR partner samt är van vid att arbeta med arbetsrättsliga frågor på en strategisk nivå, både mot kollektiv- och tjänstemannasidan. Här ges du möjlighet att arbeta i en innovativ miljö, med både utveckling och produktion i Sverige. Bolaget är dock internationellt och har verksamhet även i andra länder. 

Om rollen
Som HR Business Partner kommer ditt huvudsakliga uppdrag vara att stötta organisationen i HR relaterade frågeställningar på en strategisk nivå. Du kommer att vara extra fokuserad till arbetsrättsliga frågeställningar, processer och strategier.

Nedan följer några exempel på ansvarsområden som ingår i rollen:

Hantera frågor och strategier gällande kollektivavtal
Agera rådgivare/stöd till ledare inom HR-relaterade ämnen, specifikt inom arbetsrättsliga frågeställningar
Arbeta nära bolagets ledningsgrupp och VD i HR-relaterade frågor, behov och projekt
Driva förändringar/projekt inom ramen för dina ansvarsområden
Ta fram utbildnings- och informationsmaterial vid behov/implementeringar/förändringar

Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område
Har minst 5 års tidigare erfarenhet av en HR Business Partner roll (eller likvärdig roll med annan titel)
Besitter mycket god arbetsrättslig kunskap - på en strategisk nivå
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift


Du förväntas vara tillgänglig för start senast i maj/juni, med möjlighet till tidigare start.

För att passa i rollen som HR Business Partner förväntas du vara en person som utstrålar trygghet och trovärdighet. Du är van vid att arbeta strategiskt och har en förmåga att förstå, omsätta samt leverera på verksamhetens långsiktiga behov. Du är bekväm i sociala sammanhang och har en förmåga att hantera olika typer av personligheter och yrkesroller/befogenheter med stor skicklighet. Utöver detta är du strukturerad och van vid att driva ditt egna arbete framåt. Du tar egna initiativ samt driver dina projekt och uppgifter med framgång, även då det innefattar att involvera andra nyckelpersoner inom verksamheten.

Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO. Behovet grundar sig i ett vikariat på 12 månader.

Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Senast i maj/juni - möjligt tidigare
Placering: Centrala Göteborg
Lön: Fast månadslön




Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

HR-partner med ansvar för lönebildning

Läs mer Apr 30
Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället.

Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner, näringsliv och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Länsstyrelsen har en bred verksamhet och en mycket viktig roll inom flera samhällsområden. Det gäller inte minst de högaktuella utmaningarna med att genomföra den gröna omställningen, utveckla det civila försvaret och vårda demokratin.

Länsstyrelsen är en regional statlig myndighet med cirka 1 000 trevliga och kompetenta medarbetare. Vi har verksamhet på flera orter i Västra Götaland men även i övriga Sverige i och med att vi ansvarar för IT-verksamheten till alla länsstyrelser.

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en engagerad HR-medarbetare som ska driva, utveckla och förvalta Länsstyrelsens lönebildning. Det innebär bland annat att du genomför lönekartläggningar, och årliga lönerevisioner. Du kommer också att utbilda och stödja våra chefer i lönebildning samt hålla i vårt partsgemensamma arbete med våra fackliga företrädare.

I din roll som HR-partner kommer du också att vara ett brett HR-stöd till ett antal chefer inom flera områden som till exempel kompetensförsörjning, arbetsmiljö och arbetsrätt.

På Länsstyrelsen får du möjlighet att utvecklas i en organisation som arbetar med att möta en snabbt föränderlig och komplex omvärld och som värdesätter samarbete och ett hållbart arbetsliv.

Du kommer arbeta på HR-enheten med elva kompetenta och omtänksamma kollegor. Vi lär oss av varandra och har alltid en kollega som stöd och bollplank.

Vi utvecklar vår verksamhet utifrån verksamhetens behov och förutsättningar och du behöver därför vara öppen för att dina arbetsuppgifter kan komma att variera.

Placeringsort: Göteborg

Vi erbjuder goda möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden.

Kvalifikationer

Du har examen från Personal- och arbetslivsprogrammet och några års aktuell erfarenhet av brett HR-stöd till chefer. Alternativt har du en högskole- eller universitetsutbildning i kombination med många års aktuell erfarenhet av brett HR-stöd till chefer.

Du har kunskaper om arbetsrätt, arbetsmiljö och diskrimineringslagstiftning. Du har erfarenhet av att delta i lönebildningsarbete och det är meriterande om du har ansvarat för och genomfört lönerevisioner respektive lönekartläggningar. Det är även en fördel om du har erfarenhet av att arbeta strategiskt inom något annat HR-område på övergripande nivå. Självklart har du kunskap om och ett stort intresse för just lönebildning samt grundläggande kunskaper i excel.

Du har förmåga att stärka cheferna i deras arbetsgivarroll och bygger öppna och tillitsfulla arbetsrelationer.

Du har helhetssyn med fokus på möjligheter och har förmåga att analysera fakta och komma med förslag på praktiska och sunda lösningar. Tillsammans med dina HR-kollegor hittar du vägar att bedriva värdeskapande HR-arbete som utvecklar verksamheten.

Du är bra på att kommunicera, lyhört och prestigelöst, men är också trygg med att ifrågasätta och ställa krav. Med din pedagogiska förmåga bidrar du till reflektion och lärande i organisationen.

Du har vilja och förmåga att leda och utveckla dig själv och tar ansvar för att uppgifter slutförs med kvalitet. Du är trygg med att verka i en föränderlig verksamhet, planera om och sätta dig in i nya arbetsuppgifter.

Du har ett hälsosamt förhållningssätt till arbetet, vilket märks bland annat på hur du hanterar svåra situationer, samarbetar med dina kollegor och planerar ditt arbete. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.

Du ansöker till jobbet via denna länk: https://lansstyrelsen.varbi.com/se/what:job/jobID:724029/

Övrigt

Provanställning kan komma att tillämpas.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.  

Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post hr.vastragotaland@lansstyrelsen.se

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Platzer Fastigheter AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Platzer Fastigheter AB .

Teknisk förvaltare till Göteborgs bästa Platzer

Fastighetsförvaltare
Läs mer Aug 11
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar ca 75 fastigheter med en total yta om drygt 825 000 kvm.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Vill du hänga med oss på den resan? Vi söker nu en teknisk förvaltare som inte bara drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem, men också av samarbete och att nå framgång tillsammans!

Ta gärna en kik på vår vision: https://youtu.be/DkO1L8p7xpQ

Ansvarsområden
Som teknisk förvaltare hos oss arbetar du i en bred roll och har ett stort ansvar i din fastighetsportfölj. De senaste tio åren har vi minskat vår energianvändning med hela 50% och det är du som teknisk förvaltare som driver arbetet att minska energianvändningen och effektbehovet med kunden i fokus även framåt.

Du är med i alla led gällande tekniska investeringar och planerat underhåll, från att budgetera till att tillse att arbetet blir utfört. Du agerar som stöd till organisationen i drift- och teknikfrågor samt finns med som teknisk specialist i ombyggnadsprojekt. Vidare ansvarar du för att gällande myndighetskrav upprätthålls.

I ditt dagliga arbete ingår du i ett fastighetsteam?- du och ditt team förvaltar tillsammans våra fastigheter med bästa möjliga resultat i sikte.

Idag är över 90% av våra fastigheter miljöcertifierade och vi har som mål att nå 100%. Våra tekniska förvaltare är en viktig del i det arbetet. Du hittar mer information om vårt hållbarhetsarbete här: https://www.platzer.se/om-platzer/hallbarhet/ekologisk-hallbarhet/

Din profil

För att lyckas i rollen som teknisk förvaltare ser vi att du har arbetat några år i liknande roller. Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom fastighet, drift eller teknik.

Du behöver ha goda kunskaper i svenska, i tal så väl som i skrift. Då du använder olika datorsystem som stöd i din vardag, behöver du ha mycket god datorvana och ha lätt för att sätta dig in i nya system.

Det är meriterande om du har spetskunskaper inom något av följande områden: byggteknik, energieffektivisering, el, installationsteknik, värme eller ventilation.

Som person jobbar du med god struktur i ditt arbete och du är bra på att prioritera. Du drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem. Då Platzer är ett växande bolag behöver du vara öppensinnad för nya idéer och arbetssätt. En viktig drivkraft hos dig är också din affärsmässighet, där du har lätt att se hur du som teknisk förvaltare kan bidra till att skapa goda affärer.

Då vi arbetar teambaserat ser vi att du har lätt för att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor.

Vi tillhandahåller en elfordonspool med bilar, cyklar och moped som kan användas i tjänsten. B-körkort är ett krav. Alla våra fastigheter finns i Göteborgsområdet.

Vi erbjuder
Vår största styrka är ett gäng kompetenta och jordnära kollegor. Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Att vi äger våra fastigheter och har fokus på Göteborg och faktiskt bara Göteborg skulle vi påstå gör att vi tänker långsiktigt - det vi gör påverkar vår egen livsmiljö, vår egen stad och det är ofta lite extra roligt att kunna se och visa resultatet av vårt arbete genom att bara ta en promenad på stan.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Lite mer om oss som jobbar här
Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid.

Vi är idag närmare 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad - Göteborg!

Villkor & ansökan

Omfattning: heltidstjänst
Anställningsstart: enligt överenskommelse

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Louise Renlund, HR-generalist, på louise.renlund@platzer.se eller 0722460280 (sms:a gärna om jag inte har möjlighet att svara).

Varmt välkommen med din ansökan redan idag eller senast 2023-08-27

Ansök nu

Affärsutvecklare kommersiella fastigheter

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Dec 20
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vi äger och utvecklar 75 fastigheter till ett värde om cirka 27 mdkr. Vi prioriterar goda relationer med hyresgästerna och erbjuder service som präglas av närhet och engagemang.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Nu hoppas vi att just du vill vara med på vår fortsatta resa i en roll som affärsutvecklare.

Som affärsutvecklare är du i allra högsta grad med och utvecklar Göteborg som stad. Vi har många spännande projekt framåt i flera olika områden runt om i staden. Läs mer om några av våra pågående utvecklingsprojekt här (https://www.platzer.se/projekt/projektutveckling-kontor/).

Vad ska du göra?

Som affärsutvecklare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att driva större affärsutvecklingsprojekt från idé till färdig produkt. Du ansvarar för att utveckla hållbara produkter och koncept som blir attraktiva för marknaden.

Mer konkret kommer du jobba med att:

- arbeta fram detaljplaner samt planering och konceptualisering i tidiga skeden

- identifiera affärs- och utvecklingsmöjligheter

- övergripande ansvara för och driva utvecklingsprojekt inom stads-, projekt-och fastighetsutveckling

- projektleda förvärv och försäljning av fastigheter

Som affärsutvecklare arbetar du i nära samarbete med såväl intern- som extern kompetens ofta i parallella processer med många idéer samtidigt. Du rapporterar till affärsutvecklingschef.

Din bakgrund

Du behöver ha en akademisk utbildning inom samhällsbyggnad och flerårig erfarenhet från fastighets-/byggbranschen. Vi vill att du har god erfarenhet från att ha jobbat med fastighets-/projektutveckling gärna inom det kommersiella segmentet. Du har ett starkt affärsfokus och god förmåga att identifiera nya affärsmöjligheter. Du behöver kunna leda projektgrupper med olika kompetenser och är en van beställare.

Vem är du?

Vi är nyfikna på dig! Med det sagt så har vi ändå funderat på vad vi ser är viktigt för att passa i rollen som affärsutvecklare hos oss:

- Du är bra på att kommunicera och samarbeta med andra, du gillar att leda projekt i mål och kan få med dig andra på ett tydligt och engagerande sätt.

- Du är bra på att snabbt skapa dig en överblick kring förutsättningar i ett givet projekt - för att i nästa steg omsätta detta i en möjlig affär.

- Du har en fallenhet och förmåga att tänka och planera långsiktigt där du väver ihop din kunskap om behov på marknaden med Platzers intressen och möjligheter.

- Du trivs med att arbeta strukturerat och analytiskt med fokus på att leverera på både kort- och långsiktiga mål

Vi erbjuder

Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare. Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga - vi är inte perfekta. Men det finns några saker som vi tycker utmärker oss:

En av våra största styrkor som arbetsgivare är alla som jobbar här! Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Vår vision är att göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i. Det gör att vi tänker långsiktigt. Och att vi gärna samarbetar med andra företag och organisationer som vill samma sak.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Ansökan

Vi jobbar kontinuerligt med urval så sök gärna redan idag och senast den 13/1.

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Pull, HR-chef, på telefon 0722-135157 alternativt Henrik Axelsson, affärsutvecklingschef, på telefon 0730-715990.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Uthyrare kommersiella fastigheter

Uthyrare
Läs mer Apr 14
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vår resa är både kul och utmanande och för rätt person finns stora möjligheter att påverka och att vidareutvecklas. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar 70 fastigheter med en total yta om cirka 830 000 kvm.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Vill du hänga med oss på den resan i rollen som uthyrare?

I rollen som uthyrare är du expert på att matcha kundens behov med möjligheterna i våra områden, fastigheter och lokaler. Din vardag kommer innehålla mängder av kontakter med såväl kunder som kollegor. Låter det intressant? Läs mer nedan.

Vad ska du göra?

Som uthyrare tar du fram lokalerbjudanden som matchar lokal och kund, bearbetar marknaden och tar proaktiva kontakter. Du visar lokaler och följer kunden från första kontakt till påskrivet avtal. En viktig del i denna roll är också att stötta övriga uthyrare i den administrativa delen av säljprocessen (till exempel med annonsering, säljritningar etc) och i nära samarbete med vår marknadsavdelning arbeta fram olika typer säljmaterial.

Vi jobbar teambaserat kring våra fastigheter och som uthyrare har du ett nära samarbete med kollegor inom din egen avdelning, marknadsavdelningen och förvaltningen. Organisatoriskt tillhör du uthyrningsavdelningen inom affärsområde kontor. Vi har idag ett stort kommersiellt bestånd i Göteborgsområdet och som uthyrare är det avgörande att ha ett helhetsperspektiv på kunderbjudandet.

Din bakgrund

Din utbildningsbakgrund är eftergymnasial, troligtvis med inriktning mot marknad, ekonomi eller fastighet och för rollen behöver du ha goda språkkunskaper i svenska och engelska.

Vilken bransch du kommer ifrån är inte avgörande och du måste inte ha jobbat som just uthyrare men vi ser gärna att du ha erfarenhet av B2B med tjänsteförsäljning och relationsmarknadsföring. Det är meriterande omdu har erfarenhet av att ha arbetat i någon form av CRM-system och bildbehandlingsverktyg.

Du har B-körkort. Vi tillhandahåller en elfordonspool med bilar, cyklar och moped som kan användas i tjänsten. Alla våra fastigheter finns i Göteborgsområdet.

Personliga styrkor

Hos oss får du möjlighet att jobba tillsammans med riktigt härliga kollegor varför din samarbetsförmåga och förmåga att kommunicera och relatera till andra är avgörande. I ditt jobb har du också kontakt med många olika människor utanför vår organisation där du kommer behöva visa prov på kommunikationsförmåga och tydlighet i ditt budskap.

Du är snabb och skicklig på att nätverka med presumtiva kunder och etablera förtroendefulla kundrelationer. Som person är du nyfiken och positiv, du förstår vad som behöver göras för att på ett strukturerat sätt nå goda resultat. För dig är den bästa affären den du inte gjort än!

Vi erbjuder

Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare.

Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga - vi är inte perfekta. Men det finns ändå några saker som vi tycker utmärker oss:

Vår största styrka är ett gäng ambitiösa, kompetenta men samtidigt avslappnade och schyssta kollegor. Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Att vi äger våra fastigheter och har fokus på Göteborg och faktiskt bara Göteborg skulle vi påstå gör att vi tänker långsiktigt - det vi gör påverkar vår egen livsmiljö, vår egen stad och det är ofta lite extra roligt att kunna se och visa resultatet av vårt arbete genom att bara ta en promenad på stan.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss.

Lite mer om oss som jobbar här

Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid.

Vi är idag runt 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad - Göteborg!

Ansökan

Om du tror att du är den vi söker, ansök redan idag eller senast 30/4! Tjänsten är en heltidstjänst med start enligt överenskommelse.

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Louise Renlund, HR-generalist, på tel. 0722-460280 (SMSa gärna om jag inte svarar, så ringer jag upp så snart som möjligt)

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teknisk förvaltare till Göteborgs bästa Platzer

Fastighetsförvaltare
Läs mer Sep 28
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter, främst kontor. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vi äger och utvecklar 80 fastigheter med en total yta om cirka 825 000 kvm till ett värde om cirka 27 mdkr.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Vill du hänga med oss på den resan? Vi söker nu en teknisk förvaltare som inte bara drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem, men också av samarbete och att nå framgång tillsammans!

Vill du veta lite mer om oss innan du läser vidare? Ta gärna en kik på vår vision: https://youtu.be/DkO1L8p7xpQ

Ansvarsområden
Som teknisk förvaltare hos oss arbetar du i en bred roll och har ett stort ansvar i din fastighetsportfölj. De senaste tio åren har vi minskat vår energianvändning med hela 50% och det är du som teknisk förvaltare som driver arbetet att minska energianvändningen och effektbehovet med kunden i fokus även framåt.

Du är med i alla led gällande tekniska investeringar och planerat underhåll, från att budgetera till att tillse att arbetet blir utfört. Ibland driver du projekten helt självständigt. Du agerar som stöd till organisationen i drift- och teknikfrågor samt finns med som teknisk specialist i ombyggnadsprojekt. Vidare ansvarar du för att gällande myndighetskrav upprätthålls.

Idag är över 90% av våra fastigheter miljöcertifierade och det är våra tekniska förvaltare som både driver och upprätthåller certifieringarna.

I ditt dagliga arbete ingår du i ett fastighetsteam?- du och ditt team förvaltar tillsammans våra fastigheter med bästa möjliga resultat i sikte.


Din profil
För att lyckas i rollen som teknisk förvaltare ser vi att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom fastighet, drift eller teknik. Du behöver ha goda kunskaper i svenska, i tal så väl som i skrift. Då du använder olika datorsystem som stöd i din vardag, behöver du ha mycket god datorvana och ha lätt för att sätta dig in i nya system.

Det är meriterande om du har spetskunskaper inom något av följande områden: energieffektivisering, el, installationsteknik, värme eller ventilation.

Som person jobbar du med god struktur i ditt arbete och du är bra på att prioritera. Du drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem. Då Platzer är ett växande bolag behöver du vara öppensinnad för nya idéer och arbetssätt. En viktig drivkraft hos dig är också din affärsmässighet, där du har lätt att se hur du som teknisk förvaltare kan bidra till att skapa goda affärer.

Vi ser att du har B-körkort. Vi tillhandahåller en elfordonspool med bilar, cyklar och moped som kan användas i tjänsten. Alla våra fastigheter finns i Göteborgsområdet.

Vi erbjuder
Vår största styrka är ett gäng kompetenta och jordnära kollegor. Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Att vi äger våra fastigheter och har fokus på Göteborg och faktiskt bara Göteborg skulle vi påstå gör att vi tänker långsiktigt - det vi gör påverkar vår egen livsmiljö, vår egen stad och det är ofta lite extra roligt att kunna se och visa resultatet av vårt arbete genom att bara ta en promenad på stan.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Lite mer om oss som jobbar här
Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid.
Vi sitter i ett modernt kontor i centrala Göteborg med utsikt över nya Hisingsbron och Göta älv. Här finns utrymme för både fokus, rörelse och gemenskap!

Vi är idag närmare 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad - Göteborg!

Villkor & ansökan

Omfattning: heltidstjänst
Anställningsstart: så snart som möjligt, enligt överenskommelse

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Louise Renlund, HR-generalist, på louise.renlund@platzer.se eller 0722460280 (sms:a gärna om jag inte har möjlighet att svara).

Varmt välkommen med din ansökan redan idag eller senast 2022-10-14.

Ansök nu

Projektledare inom fastighets- och projektutveckling

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Aug 18
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vår resa är både kul och utmanande och för rätt person finns stora möjligheter att påverka och att vidareutvecklas. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar 70 fastigheter med en total yta om cirka 830 000 kvm.

Vår projektportfölj är full av spännande möjligheter som väntar på att bli verklighet. Vi vill göra Göteborgs till Europas bästa stad att arbeta i och för att lyckas med det behöver vi dig som kan bidra i våra stora fastighets- och projektutvecklingsprojekt inom affärsområde kontor.

Vi söker nu dig som har en bakgrund som projektledare inom bygg/fastighet med gott om erfarenhet från att driva större utvecklingsprojekt inom ny - och/eller ombyggnation. Du behöver ha jobbat i hela kedjan från koncept/idéutveckling till färdigställt projekt, har du även kunskap om hela/delar av detaljplaneprocessen är det ett plus.

Hos oss får du möjlighet att ta stort eget ansvar i projektskedet likväl som du kan bidra redan i tidiga skeden när vi arbetar fram koncept/produkt utifrån din gedigna kunskap kring projekt/bygg. Vi har gott om kompetens inhouse i form av affärsutveckling, marknad och förvaltning/fastighetsutveckling. Självklart får du också ett gäng kompetenta projektledarkollegor att utbyta kunskap och erfarenhet med. Som fastighetsägare är det vi själva som formar våra produkter som vi sedan långsiktigt förvaltar och vidareutvecklar vilket gör att du får fantastiska möjligheter att påverka och se resultat av ditt arbete för lång tid framöver. Läs gärna mer om några av våra utvecklingsprojekt här: https://www.platzer.se/projekt/projektutveckling-kontor/

Sammanfattningsvis kommer dina ansvarsområden att vara:

- Ansvarig projektledare i stora projekt från cirka 100 mkr och uppåt.
- Helhetsansvar (tid, ekonomi, kvalitet mm) för kostnadssidan under genomförandet av projekten.
- Samordning mot externa intressenter såsom entreprenörer, andra byggherrar och myndigheter


Din bakgrund/erfarenhet och personprofil:

- Relevant akademisk bakgrund inom samhällsbyggnad (högskole- eller civilingenjör)
- Flera års erfarenhet av projektledning av större utvecklingsprojekt där du varit ansvarig projektledare från tidiga skeden till färdigställande
- Stort intresse för fastighets- och stadsutveckling med grund i ett affärsperspektiv


För att trivas hos oss behöver du vara en person som gillar att kommunicera, samarbeta och involvera andra. Som projektledare behöver du vara strukturerad i ditt arbete, ha en god förmåga att hantera många olika frågor som kan uppstå och vara bra på att skapa förtroende och leda andra som arbetar i projekten.

Vi erbjuder

Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare. Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga - vi är inte perfekta. Men det finns några saker som vi tycker utmärker oss:

En av våra största styrkor som arbetsgivare är alla som jobbar här! Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Vår vision är att göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i. Det gör att vi tänker långsiktigt. Och att vi gärna samarbetar med andra företag och organisationer som vill samma sak.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Ansökan

Skicka in dina uppgifter via ansökningsknappen här i annonsen, vi kommer höra av oss till dig inom kort.

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Pull, HR-chef på telefon 0722-135157 eller Hanna Hansson, chef projekt på telefon 0707-758195.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Affärsutvecklare med intresse för hållbar stadsutveckling

Affärsutvecklare
Läs mer Mar 15
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vi äger och utvecklar cirka 70 fastigheter med en total yta om cirka 830 000 kvm.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Nu hoppas vi att just du vill vara med på vår fortsatta resa i en roll som affärsutvecklare.

Som affärsutvecklare är du i allra högsta grad med och utvecklar Göteborg som stad. Vi har många spännande projekt framåt, allt från att arbeta fram förutsättningar i detaljplaner i Gamlestaden till att utveckla framtidens kontorsbyggnader i Lilla Bommen. Läs mer om några av våra pågående utvecklingsprojekt här (https://www.platzer.se/projekt/vara-projekt/)

Vad ska du göra?

Affärsutvecklarna på Platzer är våra specialister när det gäller att omsätta idéer till en färdig produkt. Med produkt menar vi främst kontors- och industri/logistikfastigheter - eller kanske hellre - områden och hus där människor vill arbeta och vistas. Mer konkret kommer du jobba med att:

- arbeta fram detaljplaner samt planering och konceptualisering i tidiga skeden
- identifiera affärs- samt utvecklingsmöjligheter tillsammans med affärsområden
- övergripande ansvara för och driva utvecklingsprojekt inom stads-, projekt-och fastighetsutveckling

- projektleda förvärv och försäljning av fastigheter


Affärsutveckling är en specialistfunktion på koncernnivå i Platzer som arbetar på uppdrag av våra två affärsområden (kontor samt industri/logistik) samt koncernledning/styrelse. Som affärsutvecklare arbetar du i nära samarbete med såväl intern- som extern kompetens ofta i parallella processer med många idéer samtidigt. Du rapporterar till affärsutvecklingschef.

Din bakgrund

Du behöver ha en akademisk utbildning inom samhällsbyggnad och erfarenhet från fastighets-/byggbranschen. Vi vill att du har erfarenhet från att ha jobbat med detaljplaneprocesser och fastighets-/projektutveckling inom stadsbyggnad. Du har ett starkt affärsfokus och god förmåga att identifiera nya affärsmöjligheter. Du behöver kunna leda projektgrupper med olika kompetenser och är en van beställare.

Vem är du?

Vi är nyfikna på dig! Med det sagt så har vi ändå funderat på vad vi ser är viktigt för att passa i rollen som affärsutvecklare hos oss:

- Du är bra på att kommunicera och samarbeta med andra, du gillar att leda projekt i mål och kan få med dig andra på ett tydligt och engagerande sätt.
- Du är bra på att snabbt skapa dig en överblick kring förutsättningar i ett givet projekt - för att i nästa steg omsätta detta i en möjlig affär.
- Du har en fallenhet och förmåga att tänka och planera långsiktigt där du väver ihop din kunskap om behov på marknaden med Platzers intressen och möjligheter.
- Du trivs med att arbeta strukturerat och analytiskt med fokus på att leverera på både kortsiktiga och långsiktiga mål


Vi erbjuder

Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare. Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga - vi är inte perfekta. Men det finns några saker som vi tycker utmärker oss:

En av våra största styrkor som arbetsgivare är alla om jobbar här! Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Vår vision är att göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i. Det gör att vi tänker långsiktigt. Och att vi gärna samarbetar med andra företag och organisationer som vill samma sak.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Ansökan

Vi jobbar kontinuerligt med urval så sök gärna redan idag och senast den 31/3.

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Pull, HR-chef på telefon 0722-135157

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu