Göteborg: Projektplanerare till tekniskt bolag i framkant

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektplanerare till tekniskt bolag i framkant i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-15 // Varaktighet: Heltid

Har du en utbildning riktad mot planering, logistik eller produktion och vill bli en del av ett bolag i teknisk framkant? Vill du dessutom arbeta i en miljö präglad av personlig såväl som professionell utveckling? Då kan rollen som Projektplanerare vara något för dig, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN:

Som Projektplanerare hos kundföretaget kommer du att vara en viktig del av ett team med fokus på planering för produktion. Som Projektplanerare kommer du att vara en del av vårt projektteam som arbetar i gränssnittet mellan utveckling, inköp, projektledning och produktion. Ditt ansvar är att hantera och övervaka projektplaner, ansvara för att projekten startar enligt plan samt planera och övervaka inköp och tillverkning enligt projektscheman och tydligt kommunicera status för tilldelade projekt.

I rollen som Projektplanerare kommer du att ha många kontaktytor och ansvara för att administration av projekt i IFS samt ha ett nära samarbete med såväl projektledare som produktionsplanerare och har således ett övergripande ansvar över projekt.

Exempel på arbetsuppgifter är:

Säkerställa materialförsörjning i tid för orderstart i produktionen.
Dokumentation hantering och administration.
Ansvar för ändringar av ordrar i systemet IFS.
Rapportering av planerings- och projektstatus.

SÖKER DIG SOM:
Har en kandidatutbildning inom industriell ekonomi, logistik eller produktionsteknik.
Har ett genuint tekniskt intresse.
Besitter god datavana.
Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska då språken används i det dagliga arbetet.


Det är meriterande om du:

Har arbetslivserfarenhet av en liknande roll exempelvis inom planering, logistik eller produktion.
Tidigare har arbetat i IFS, SAP eller något liknande affärssystem.


För att trivas i den här rollen tror vi att du som person är initiativtagande, ansvarsfull, strukturerad och en lagspelare som gör ditt bästa för att bidra till gruppens prestation. Då du kommer att ha daglig kontakt med interna aktörer i andra team ser vi vidare att du är kommunikativ och har lätt för relationsskapande. Du är flexibel och orädd att ta dig an nya, varierande arbetsuppgifter.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningen har vår kund krav på säkerhetsklassplacering vilket kan medföra krav på visst medborgarskap.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen är att du sedan blir direktanställd hos kunden. 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid.
Start: Omgående alternativt juni 2024.
Placering: Göteborg.
Rekryteringsansvarig: Marta Laszewska
Lön: Marknadsmässig.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. 

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! 

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Projekteringsingenjör, maskin

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Projekteringsingenjör, maskin.

Projektingenjör till vårt Partnership-team

Läs mer Nov 30
Är du en relationsskapande och utåtriktad person med ett brinnande intresse för teknik som är redo för en ny utmaning? Nu söker vi en ny kollega till vårt Partnership-team som vill bli en del av ett lokalt bolag som präglas av gemenskap och samarbete. Kanske är det du?

Vår vision på PulPac är tydlig - att rädda världen från all engångsplast. Att våga utmana oss själva driver oss i utvecklingen av vår revolutionerande teknik och hos oss på PulPac är ingenting omöjligt.

Om tjänsten
Som Projektingenjör blir du en del av vårt Partnership-team som utvecklar nära samarbeten med våra maskinpartners över hela världen. Du blir en viktig del av teamet där du kommer att få arbeta tätt med vår Chief Partnership Officer (CPO) och våra Plattformsägare i att driva utvecklingsprojekt med våra partners. Det innebär att din huvudsakliga uppgift blir att delta i och projektleda tekniska utvecklingsprojekt kring våra maskinplattformar.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis att innefatta:

- Tillsammans med CPO & Plattformsägare driva och utveckla relationen med våra maskinpartners för att skapa ett bra samarbetsklimat

- Tillsammans med Plattformsägare driva tekniska utvecklingsprojekt mot och med våra partners för att implementera nya tekniska lösningar och förbättringar

- Stötta våra partners i dialoger med underleverantörer och kunder för att säkerställa teknisk kvalité på DMF processen och genomförbarhet

- I nära samarbete med R&D teamet arbeta för att industrialisera de innovationer som skapas inom PulPac

- Planera och belägga projektaktiviteter samt följa upp tidsplaner och projektbudgetar

- Löpande kommunicera projekt och dess tekniska framskridande till intressenter

- Sköta teknisk dokumentation och aktivt arbeta med att mäta, dokumentera och förbättra kvalitén på maskinplattformen

Om dig
För att trivas i din roll som Projektingenjör är du en utåtriktad och prestigelös person som värdesätter skapandet av långsiktiga relationer. Då du kommer att arbeta i en aktiv och föränderlig miljö, krävs det att du har ett öga för struktur och att koordinera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Vi ser gärna att du har ett starkt driv för att utvecklas och är inte rädd för att ta på dig ansvar.

För att lyckas i din roll söker vi dig som har en ingenjörsutbildning inom mekanik, mekatronik eller liknande. Du har flera års erfarenhet av tekniskt utvecklingsarbete, förslagsvis som konstruktör eller liknande roll där du varit inblandad i att utveckla och/eller implementera tekniska lösningar. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift, då rollen innebär kontakt med internationella partners från världen över.

Tjänsten är en heltids tillsvidareanställning med provanställning och är placerad på vårt kontor i Högsbo, Göteborg.

Då urval sker löpande så önskar vi att få in din ansökan så snart som möjligt. Har du eventuella frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att kontakta HR Victoria Rörqvist på 0709-10 69 20 eller victoria.rorqvist@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac
PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Ansök nu

Product Architect - Vehicle Strategy Volvo FH/FM/FMX

Läs mer Apr 17
.

Position Description
Are you interested in working with the strategy and pre-studies for updates of Volvo FH/FM/FMX from the view of the complete product and in a wide range of vehicle updates? Do you have a passion for technology, product performance and customer success? Then this might be a perfect position for you so keep reading!
Who are we?
Within Vehicle Engineering, Vehicle Strategy is a group, with the responsibility to manage the complete truck strategies over time and prepare projects. We are a team of highly skilled and senior experts who are setting the technical direction for our future Volvo FH, FM and FMX on a vehicle level. As a team member, you will be empowered to set the future vehicle updates into plans and road maps as well as lead pre-studies for new vehicle projects. 

What we can offer
Within Vehicle Strategy, you will get an important position with these main activities and responsibilities:
* Propose and define the technical road map for Volvo FH/FM/FMX from a vehicle perspective.

·     Secure balanced and high performing trucks in interaction with CAST, Vehicle Engineering, Technology streams, Strategic Product Planning and Volvo Trucks. 
* Visualization and communication of the road maps.
* Judge technical impact and effort for various product updates and propose optimizations and alternative or new updates.
* Lead Cross functional work in the early development phases to set requirements and technical direction for future trucks.
* Assure optimal technical vehicle concepts on truck level.
* Initiate advanced engineering studies to prepare evolution of the Volvo FH/FM/FMX
* Establish strong relations with Engineering departments, Strategic Product Planning, Brand Product Strategy, GTO and GTP.

Who are you?
You have a Master´s degree in Engineering, or equivalent, and at least ten years of experience of automotive development: experience from Product planning, Chassis or Electromobility is preferred. You have technical leadership experience as a project or line manager, including product ownership, and extensive knowledge in automotive development. Knowledge in working with planning, balancing, and managing pre-studies in early project phases is also part of your experience.
We believe that you can analyse and aggregate complex tasks and can lead a team that will work as bridge between our brand representatives and product planning to different engineering initiatives. This means that you can handle uncertainties and ambiguity while at the same time act as a leader, entrepreneur and be creative.
Is this you? Don´t hesitate to apply! 
For more information, contact
Hans-Fredrik Henrysson, 076 55 33 459, hans-fredrik.henrysson@volvo.com
We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail. 
Who we are and what we believe in
Our focus on Inclusion, Diversity, and Equity allows each of us the opportunity to bring our full authentic self to work and thrive by providing a safe and supportive environment, free of harassment and discrimination. We are committed to removing the barriers to entry, which is why we ask that even if you feel you may not meet every qualification on the job description, please apply and let us decide.
Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, across the globe, our trucks, buses, engines, construction equipment, financial services, and solutions make modern life possible. We are almost 100,000 people empowered to shape the future landscape of efficient, safe and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents with sharp minds and passion across the group’s leading brands and entities. 
Group Trucks Technology are seeking talents to help design sustainable transportation solutions for the future. As part of our team, you’ll help us by engineering exciting next-gen technologies and contribute to projects that determine new, sustainable solutions. Bring your love of developing systems, working collaboratively, and your advanced skills to a place where you can make an impact. Join our design shift that leaves society in good shape for the next generation.

Ansök nu

Technical Project Leader

Läs mer Jan 12
About FlexLink
FlexLink, headquartered in Gothenburg, Sweden, is an industry leader in automated flow solutions, providing customers with state-of-the-art solutions that deliver production efficiency and enable sustainable manufacturing.
FlexLink serves a broad customer base in different industries: food, beverage, tissue & hygiene, personal care, pharma & healthcare, automotive, and electronics.
FlexLink is part of Coesia, a group of innovation-based industrial and packaging solutions companies operating globally, headquartered in Bologna, Italy. Coesia has operating units in 36 countries, a turnover of 2,015 million euros, and over 8,000 employees.
About the role
We are looking for an experienced Technical Project Leader for our global Product Development department! You will be responsible for new product development projects within our Advanced Flow Solutions team. Your scope will be to lead the technical development, including mechanical, electrical & software engineering, of next-generation flow solutions in close cooperation with the product manager and development team.
Main activities and responsibilities:
Lead Product Development projects, pre-studies, and technology development within the Product Area (Advanced Flow Solutions) in charge of ensuring that the product meets the agreed technical requirements, managing/coordinating the engineering team in the design phase.
Accountable and responsible for the system integration and verification of the overall product within the scope
Support the Product Manager in understanding and breaking down overall business cases for New Product Development projects.
Support project purchasing function in the task of asking for quotations from external suppliers and performing purchases.
Planning, Financial forecasting & follow up.

You will report to our R&D Manager and be based in Gothenburg, Sweden, in the FlexLink HQ.
This is you
Background in product development with broad technical knowledge and intuition. Have made the transition from several years as a development engineer and spent some years in a leading/project management role.
We believe that you are an engineer by heart, with communication, negotiation, and leadership skills. You also have:
Technical education, at least at bachelor's level, with a focus on product development, mechanical engineering, mechatronics, or similar
At least 5-7 years of working experience or understanding of industrial automation.
Proven experience in traditional project management methods, and knowledge of agile frameworks is a merit.
Experience in driving projects from the pre-studies phase to manufacturing, assembly, and buildup of stock.
Fluent English and Swedish in speech and writing

Join the Team!
This is a permanent position, full time. If you have any questions, feel free to reach out to Matilda Nilsson at matilda.nilsson@flexlink.com.
External agencies are kindly requested not to contact the company regarding this position.
Coesia is an equal opportunity employer and embraces diversity and inclusion.

Ansök nu

Product Improvement Engineer

Läs mer Mar 21
Är du redo för en dynamisk vardag där du driver projekt för att förbättra produkter och samtidigt arbetar med att effektivisera processer genom kostnadsbesparingar? På Husqvarna Constructions kommer du att få den möjligheten! Du kommer att lösa utmanande kvalitetsproblem, införa innovativa lösningar och leda inspirerande möten för att driva projekten framåt. Vi letar efter en strukturerad och flexibel ingenjör som trivs i ett nätverk av kontakter och ser möjligheter där andra ser hinder. Din personliga lämplighet är nyckeln till framgång – ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN

Som en del av Husqvarna Constructions blir du en del av en dynamisk organisation som alltid strävar efter att bryta gränser och driva teknisk innovation framåt. Rollen är uppdelad i två ansvarsområden, där du till hälften av tiden arbetar produktförbättring av redan lanserade produkter och där andra hälften berör kostnadsbesparingsarbete för att effektivisera arbetsflödena.

Vi söker dig med kunskap och erfarenhet av mekanik/CAD-konstruktion som är redo att ta dig an en bred och koordinerande roll. Här ges du en unik möjlighet att bredda dina kunskaper inom projektdrivet arbete i en innovativ och spännande miljö - en möjlighet som kan rusta dig med projektledaregenskaper till framtida karriärskliv.

Du kommer att ingå i ett team bestående av sju medarbetare, inklusive tre mekanikingenjörer, två elingenjörer, en systemingenjör och en teamlead. Som en del av Husqvarna Constructions får du möjlighet att arbeta med spännande produkter och samarbete med stakeholders och leverantörer såväl lokalt som globalt. Vi ser därför att du trivs i en roll med breda samarbeten, där du samtidigt har förmågan att ta egna beslut om hur arbetet leds framåt.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Förbättra och upprätthålla befintliga produktmodeller för golvsågar, säkerställa efterlevnad av standarder.
* Driva aktiviteter för produktförbättringar, ge rekommendationer för effektivt arbetsflöde.
* Leda initiativ för kostnadsreducering genom undersökningar och årliga planer, med betoning på effektivitet och kvalitet i arbetsprocesserna.
* Samordna tvärfunktionellt samarbete för att implementera förändringar baserade på marknadens behov och kostnadsreduceringsstrategier.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en YH-utbildning eller universitetsbakgrund inom relevant tekniskt område
- Har något/några års arbetslivserfarenhet inom en teknikinriktad roll där konstruktion varit en väsentlig del
- Har förmågan att arbeta självständigt och trivs med att ta ansvar och leverera resultat
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språk förekommer i arbetet

Det är meriterande om du har erfarenhet av CATIA V5 och ifall du tidigare arbetat inom fordonsbranschen.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Kommunikativ
- Samarbetsvillig

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där innovation uppmuntras och möjligheter till personlig och professionell utveckling finns. Du kommer att arbeta i en miljö där din insats spelar en avgörande roll för framgången av Husqvarnas projekt och produkter. Dessutom har du möjlighet att vara en del av en global organisation med spännande möjligheter både i Europa och USA.

Ansök nu

Projektplanerare till tekniskt bolag i framkant!

Läs mer Mar 15
Har du en utbildning riktad mot planering, logistik eller produktion och vill bli en del av ett bolag i teknisk framkant? Vill du dessutom arbeta i en miljö präglad av personlig såväl som professionell utveckling? Då kan rollen som Projektplanerare vara något för dig, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN:

Som Projektplanerare hos kundföretaget kommer du att vara en viktig del av ett team med fokus på planering för produktion. Som Projektplanerare kommer du att vara en del av vårt projektteam som arbetar i gränssnittet mellan utveckling, inköp, projektledning och produktion. Ditt ansvar är att hantera och övervaka projektplaner, ansvara för att projekten startar enligt plan samt planera och övervaka inköp och tillverkning enligt projektscheman och tydligt kommunicera status för tilldelade projekt.

I rollen som Projektplanerare kommer du att ha många kontaktytor och ansvara för att administration av projekt i IFS samt ha ett nära samarbete med såväl projektledare som produktionsplanerare och har således ett övergripande ansvar över projekt.

Exempel på arbetsuppgifter är:

Säkerställa materialförsörjning i tid för orderstart i produktionen.
Dokumentation hantering och administration.
Ansvar för ändringar av ordrar i systemet IFS.
Rapportering av planerings- och projektstatus.

SÖKER DIG SOM:
Har en kandidatutbildning inom industriell ekonomi, logistik eller produktionsteknik.
Har ett genuint tekniskt intresse.
Besitter god datavana.
Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska då språken används i det dagliga arbetet.


Det är meriterande om du:

Har arbetslivserfarenhet av en liknande roll exempelvis inom planering, logistik eller produktion.
Tidigare har arbetat i IFS, SAP eller något liknande affärssystem.


För att trivas i den här rollen tror vi att du som person är initiativtagande, ansvarsfull, strukturerad och en lagspelare som gör ditt bästa för att bidra till gruppens prestation. Då du kommer att ha daglig kontakt med interna aktörer i andra team ser vi vidare att du är kommunikativ och har lätt för relationsskapande. Du är flexibel och orädd att ta dig an nya, varierande arbetsuppgifter.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningen har vår kund krav på säkerhetsklassplacering vilket kan medföra krav på visst medborgarskap.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen är att du sedan blir direktanställd hos kunden. 

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid.
Start: Omgående alternativt juni 2024.
Placering: Göteborg.
Rekryteringsansvarig: Marta Laszewska
Lön: Marknadsmässig.


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. 

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! 

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Friday Väst AB .

Junior Systemingenjör till Saab ATM!

Civilingenjör, teknisk fysik
Läs mer Apr 26
Har du ett brinnande intresse för komplexa mjukvarusystem och vill arbeta brett med kunder runt om i Sverige och utomlands? Vi söker en junior systemingenjör som är en lagspelare, trivs i en kommunikativ roll och är redo att påbörja sin karriär. Har du dessutom ett genuint intresse för flygindustrin? Då kan det här vara något för dig. Välkommen in med din ansökan! 





OM TJÄNSTEN:  

Till Saab Air Traffic Management söker vi en systemingenjör som vill arbeta på ett företag med lång erfarenhet av arbete inom flygbranschen. Saab besitter en gedigen kompetens och ger således stora möjligheter för personlig såväl som professionell tillväxt och utvecklingsmöjligheter internt. Dina kontaktytor är många och du arbetar med kollegor med stor erfarenhet och kunskap.

Som systemingenjör är din huvudsakliga uppgift att ta tekniskt ansvar i kundprojekt som levererar till svenska militära flygplatser men även internationella kunder. Du kommer att ingå i ett team med projektledare och systemingenjörer som arbetar med liknande projekt.

Du och teamet kommer att vara delaktiga under hela projektets livscykel, och arbeta med kravanalyser, kravhantering, utveckla kravspecifikationer och konfigurera systemet med hjälp av XML i Windowsmiljö. Du kommer även att deltaga i testning och validering av systemet samt installation och driftsättning på plats hos kund. Många av dessa aktiviteter kräver tjänsteresor till flygplatser i Sverige såväl som utomlands.





VI SÖKER DIG SOM:  
Har en civilingenjörsexamen i datateknik, programvaruteknik eller motsvarande område som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.
Är van att arbeta i Windowsmiljö.
Har kunskap i och kan läsa XML-kod.
Brinner för tekniska och komplexa mjukvarusystem.
Talar och skriver flytande svenska samt engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet.


Det är meriterande om du:

Har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Har intresse av eller erfarenhet från flygbranschen.


Vidare kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. För att passa in i rollen behöver du trivas i en ombytlig miljö där problemlösning är en stor del av arbetet. Dina planeringsmässiga färdigheter är goda, där det även är av stor vikt att du är självgående med förmågan att anpassa dig efter förändrade omständigheter. Du är nyfiken med en vilja att ständigt utvecklas och lära dig mer, samtidigt som du är kommunikativ och trivs med att arbeta med andra.





OM KUNDFÖRETAGET:

Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är runt 19 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Företag respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.





OM ANSTÄLLNINGEN: 

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Avsikten är att du därefter blir tillsvidareanställd hos Saab.



Denna befattning kräver att du genomgår och blir godkänd, vid var tids gällande, bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.





ÖVRIG INFO:  
Omfattning: Heltid.
Placering: Göteborg.
Kontaktuppgifter: Hanna Lejon.
Lön: Månadslön. 
Start: Augusti/september.





OM FRIDAY:  

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Erfaren Systemingenjör till Saab Air Traffic Management!

Civilingenjör, teknisk fysik
Läs mer Apr 26
Har du ett brinnande intresse för komplexa mjukvarusystem och vill arbeta brett med kunder runt om i världen? Vi söker en Systemingenjör som är en lagspelare, trivs i en kommunikativ roll och är nu redo att ta nästa steg i karriären. Har du dessutom ett genuint intresse för flygindustrin? Då kan det här vara något för dig, sök redan idag! 

Om kundföretaget:

Friday söker nu en Systemingenjör till Saab Air Traffic Management och som vill arbeta med att utveckla flygledningsprodukter i världsklass. Dessa system effektiviserar flygtrafikledningen för flygplatser som sträcker sig i storlek från små privata till globala flygplatser. Saab Air Traffic Management fortsätter att vara världsledande inom flygledningssystem genom att kontinuerligt utveckla innovativa produkter, som digitalt uppgraderar och konsoliderar flygledningstorn. De besitter en gedigen kompetens och ger således stora möjligheter för personlig såväl som professionell tillväxt och utvecklingsmöjligheter internt. Dina kontaktytor är många och du jobbar både med juniora såväl som seniora kollegor.

Om tjänsten:  

I rollen som Systemingenjör arbetar du brett och är delaktig i ett eller flera olika projekt där du levererar flygledningssystem till kunder över hela världen. Du arbetar projektbaserat och dina arbetsuppgifter innefattar daglig kommunikation med interna såväl som externa aktörer för att säkerställa att kundens behov tillgodoses. Arbetet är teambaserat och i rollen är du navet mellan projektledare och systemutvecklare, och därmed har ett nära samarbete med dem samt med kunder och slutanvändare. Som Systemingenjör är du involverad i hela projektcykeln från början till slut. Då företaget arbetar med kunder runt om i världen kan resor i tjänsten förekomma där du får möjlighet att besöka nya spännande miljöer och platser.

Exempel på arbetsuppgifter är:

Att utföra kravanalyser, utveckla kravspecifikationer samt konfigurera system.
Testning och validering av mjukvarusystem.
Installation samt driftsättning ute hos företagets kunder, där resor kan förekomma.
Att vara involverad i olika aktiviteter såsom kundworkshops och utbildningar på plats.

Vi söker dig som:  
Har en kandidat- eller civilingenjörsutbildning inom datavetenskap, informationsteknik, flygteknik eller motsvarande område.
Har 1-2 års arbetslivserfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter.
Har kunskap inom Linux, mjukvaruutveckling samt nätverkskonfiguration.
Talar och skriver flytande på engelska.


Det är meriterande om du:

Har arbetslivserfarenhet från flygbranschen.
Erfarenhet eller kunskap av att arbeta med test och validering av mjukvara.


Vidare kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. För att passa in i rollen behöver du trivas i en ombytlig miljö där problemlösning är en stor del av arbetet, den ena dagen är inte är den andra lik. Dina planeringsmässiga färdigheter är goda då du kontinuerligt jobbar mot deadlines, där det även är av stor vikt att du som person är självgående samtidigt som du är flexibel och kan anpassa dig efter förändrade omständigheter. Vidare ser vi att du är nyfiken och vill ständigt utvecklas och lära dig mer. Som person har du kommunikativ, samt trivs att arbeta tillsammans med andra.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningen har vår kund krav på säkerhetsklassplacering vilket kan medföra krav på visst medborgarskap.

Om anställningen: 

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Avsikten därefter är att du blir tillsvidareanställd hos kunden.

Övrig info:  
Omfattning: Heltid.
Placering: Göteborg. 
Kontaktuppgifter: Marta Laszewska.
Lön: Månadslön.
Start: Omgående, alternativt enligt överenskommelse .

Om Friday:  

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Account Manager till Friday i Göteborg

Account manager
Läs mer Apr 26
Long for tomorrow! Ja precis så vill vi att känslan ska vara! Att du längtar och är lite nyfiken på vad morgondagen ska erbjuda! Vi utgår ifrån övertygelsen om att människor som är på rätt plats har en större sannolikhet att nå sin fulla potential. Vi är också övertygade om att människor på rätt plats gör morgondagen värd att längta efter.

Friday växer, vi vill nu anställa fler Account Managers som hjälper oss på vägen mot vår vision “A world where people look forward to go to work everyday.”

VEM SÖKER VI?

Vi tror inte att det är det du har gjort tidigare i vare sig studier eller arbete är det som kommer att vara avgörande för om du kommer att lyckas i denna roll eller inte. Vi tror att de avgörande faktorerna är dina personliga egenskaper och din vilja att skapa resultat.

Kanske har du läst en master i business management på universitetet, arbetat med glassförsäljning i en kiosk, arbetat som socionom, spelat fotboll på elitnivå eller något helt annat. Oavsett så har du tagit ansvar för dina åtaganden, du har fått saker att hända och du har sett till att både du och dina nära har haft kul och lärt er saker på vägen.

TJÄNSTEN

Vad handlar då jobbet som Account Manager om?

Försäljning
Relationer
Omvärldsbevakning
Personlig utveckling (vi tror nämligen att om du blir bättre så blir vi det också)


Vad kännetecknar Friday som arbetsplats?

Samarbeten är hela nyckeln till vår framgång
Respect, Dedication & Good vibes är våra värderingar
Frihet under ansvar med flexibilitet och hållbarhet i fokus


Vad får du som anställd på Friday utöver ett meningsfullt arbete och bra kollegor?

Stora möjligheter till utveckling och självstyre
En bra fast månadslön med bonus
Maxat friskvårdsbidrag enligt Skatteverkets regler.
Konkurrenskraftiga villkor gällande försäkring & pension


Även om det inte är de formella kraven som är i fokus för oss så har vi ändå två.

B-körkort
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift


Praktisk information:

Startdatum: 19:e augusti 2024
Placering: Kungsportsavenyn 10, Göteborg
Kontaktperson: Region Manager, Benjamin Bjurstam-Ericson, benjamin.bjurstam-ericson@Friday.se 


Låter det spännande sök i länken! Vi ser fram emot din ansökan!

OM OSS

Vi är talangföretaget med fullt fokus på morgondagens IT- och techstjärnor

Friday startades 2018, med ambitionen att erbjuda en bättre tjänst för både kandidater och kunder. Vi har gedigen erfarenhet av kompetensförsörjning inom IT och Teknik. Och vi delar ett gemensamt intresse för människor.

För oss är det viktigt att kunna erbjuda våra kandidater möjligheter utifrån vad de själva värdesätter. Vi vill helt enkelt få fler att hitta rätt och se fram emot att gå till jobbet varje dag.

Friday har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Linköping. Varje år genomför vi flera tusen karriärmöten som matchas med såväl globala företag som startups.

 

Sökord: Säljare, Account Manager, Rekrytering, Kompetensförsörjning, Kundansvarig, Business Manager, Business Developer

Ansök nu

SoftwareQuality Assurance Engineer to Alps Alpine!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 10
Do you want to be a part of exciting technical projects in a global organization? Are you an engineer with an interest within proactive quality assurance and project management? As a Quality Assurance Software Engineer you will be joining Alps Alpine in developing world class vehicle electronics, establishing new processes and improve existing ones, apply today!

ABOUT THE POSITION:

Alps Alpine is one of the world's leading manufacturers of electronic components with several different focus areas, including Automotive, Home and Mobile, and Industry, Healthcare & Energy. In Gothenburg, Alps Alpine primarily works towards the automotive industry, focusing on developing infotainment systems and other technically complex products within vehicle electronics. As Software Quality Assurance Engineer at Alps Alpine, will be a new function within our Sweden office, you will have the opportunity to, together our local software development teams, create this role based on internal and external regulations.

Big part of workin as a Software Quality Assurance Engineer will be to assess the work done during software development, and to assure that internal and external guidelines are followed. SWQA should also support the development teams with recommendations on how to improve in area that does not meet internal and/or external expectations. This means that you will collaborate with other Software Quality Assurance Engineers in other sites to get the best results out of each site. Working in this role in Sweden, close to our customers, will put you in a position where you have the daily contact with our customers when it comes to deliverables, time plans, way of working and all things in relation to our customers for a successful project.

Examples of the main responsibilities for this role:

Maintain both internal and external customer dialogue and expectations in all phases of a project.
Assess ongoing inhouse software development projects with regards to Quality standards and best practices.
Assess software suppliers with regards to quality, software development processes and way of working.
Quality reporting, both internally and externally.
Identify potential risks and mitigate these by predicting possible future obstacles.
Interact with software developers and coach both internally and externally.

THE IDEAL CANDIDATE:
At least a few years of experience within software development with focus on process and process improvements.
Good knowledge in software development in automotive industry.
Experience and knowledge within Automotive-SPICE assessment.
A true interest to learn new things and a strong curiosity.


In order to be a good fit with Alps Alpine, we think you have a professional approach towards customers and good communication skills. You are a fast learner, eager to learn and develop within the company. You are also flexible and focused on customer satisfaction. Though you work in a team with others you are a good team player with a positive and outgoing mindset and aim to help the team solve their tasks.

ABOUT THE CLIENT COMPANY:

Alps Alpine one of the world’s premier manufacturers of electronic components for computer, communications and car electronic equipment and is the industry leading manufacturer of high-performance mobile electronics. Alps Alpine, founded in 1948, is the only manufacturer specializing in mobile multimedia, an integrated system approach incorporating digital entertainment, security and navigation products for your mobile entertainment. The Swedish branch is focused on vehicle electronics with products within speakers and sound, infotainment, and radar solutions.

ABOUT THE ASSIGNMENT:

The position is a direct recruitment, which mean that the recruitment process takes place through Friday and you will be employed by Alps Alpine.

ADDITIONAL INFORMATION:
Employment type: Full-time.
Start date: As soon as possible.
Location: Gothenburg.
Point of contact: Marta Laszewska.
Salary: Fixed monthly.


Apply by clicking the link below. Remember to be quick with your application as apply continuous selection of candidates and the position may be filled before the application deadline is due. 

ABOUT FRIDAY:

By being a partner to our clients and candidates, we strive to find the best match for you both. We achieve this by really getting to know our clients and candidate’s needs! Of course, we will ensure that requirements and skillsets match. But above all, we focus on the importance to find harmony between values ??and corporate culture which both candidate and client considers optimal.

Our passion is to help people find their dream job within the IT & Tech field. This ambition is a big part of the reason why Friday was founded, aiming to find that workplace that gives you the Friday feeling – every day!

We mainly focus on young engineers who are at the beginning of their careers or soon graduating from university within the IT and Technology field. Our belief is that people reach their fullest potential when looking forward to going to work.

Ansök nu

Engineering Coordinator till Floatel!

Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 21
Vill du vara en viktig del av ett framstående team inom offshoreindustrin? Har du en passion för teknik och ett öga för detaljer? Då kan du vara den vi söker för att förstärka Floatel's team som Engineering Coordinator. Välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN:

Rollen som Engineering Coordinator hos Floatel innebär att samordna och stödja ingenjörsarbetet för tilldelade projekt och avdelningar, i ett team om 10 andra medarbetare. Du kommer att ansvara för att hantera och arkivera teknisk dokumentation samt säkerställa att kommunikationen mellan berörda parter är effektiv gällande ärenden och tekniska förändringar. Detta inkluderar att följa företagets policys och ledningssystem samt att rapportera eventuella avvikelser eller förbättringsförslag. Som en viktig medlem i teamet kommer du även att delta i möten och bidra till att utveckla och förbättra processerna inom din ansvarsområde. Med din noggrannhet, organisatoriska förmåga och tekniska kompetens kommer du att spela en nyckelroll för att säkerställa att projekt och avdelningar fungerar smidigt och effektivt.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

Dokumentkontroll, inklusive mottagning och hantering av inkommande dokument.
Uppdatering av ritningar och interna tekniska dokument.
Koordinering/ fördelning av uppgifter och övervakning av uppgiftsutförande.
Ansvar över tekniska ändringar på fartygen, inklusive kontrollprocess för att säkerställa godkända ändringar och distribution av förfrågningar till tekniskt ansvariga.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en för tjänsten relevant teknisk kandidatexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av Word, Excel och PowerPoint.
Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet.


Det kommer läggas stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker en positiv lagspelare med affärsmässig skärpa och en drivkraft att förbättra och utmana verksamheten. Du trivs i en föränderlig arbetsmiljö och har förmågan att kommunicera både internt och externt på alla nivåer. Vi tror även att du som söker har utmärkta kommunikationsfärdigheter kan du interagera och kommunicera väl med alla nivåer av ledning och personal. Din förmåga att arbeta självständigt, självstyrande och hålla fokus för att utföra uppgifter på ett effektivt och noggrant sätt i en hektisk miljö är avgörande. 

OM KUNDFÖRETAGET: 

Floatel grundades 2006 och erbjuder högkvalitativa offshore bostadsriggar s.k. flotel’s för extrema förhållanden. Floatel International AB i Göteborg för operativt stöd och management åt hela koncernen. Floatels moderna flotta är certifierad och överensstämmer med internationella standarder och myndighetskrav. Alla fem bostadsriggar är byggda på Keppel FELS Shipyard i Singapore och är utformade för att tillgodose kundens behov för kvalitet och prestanda. Floatel strävar efter att vara en inspirerande arbetsplats med kontinuerlig utbildning och stora fördelar. Ledningen har över 20 års erfarenhet från branschen och sätter alltid säkerheten, hållbarheten och prestandan först.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Avsikten därefter är att du efter 6-12 månader blir tillsvidareanställd hos Saab.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Elin Samuelsson, elin.samuelsson@friday.se
Lön: Marknadsmässig månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Junior systemutvecklare sökes för remote-uppdrag med stor flexibilitet

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 15
Vill du själv kunna välja var i världen du vill arbeta ifrån? Nu har du chansen! För kunds räkning söker vi en systemutvecklare som kommer att ansluta sig till ett team av erfarna utvecklare. I rollen kommer du att arbeta med samtliga delar av bolagets produkter, från kravspecifikation till programmering och testning.

Om tjänsten:

Kundföretaget är ett skuldfritt bolag i tillväxt som präglas av bra lönsamhet. Bolaget arbetar med att ta fram moderna webbaserade system och mobilapplikationer för industriell styrning, registrering, debitering och betalning. Produkterna är exempelvis inpasseringssystem för gym, parkeringar, solstudios och i systemet kan användarna exempelvis boka tider och betala. Kunderna når systemen via en molntjänst och i skrivande stund finns det tusentals användare. Systemen bygger på C++, Java, Javascript och PHP.

Som systemutvecklare kommer du arbeta 100% remote vilket innebär 100% flexibilitet. Du kommer bestämma själv hur och när du vill förlägga din arbetstid. Bolaget har 5 andra anställda vilket gör att det du som söker måste vara självgående och kunna driva dina egna processer. Detta medför även att du kommer få vara med och arbetade samtliga delar av bolagets produkter. 

Vi söker dig som:
Har en eftergymnasial utbildning inom IT, datateknik, mjukvaruutveckling eller liknande.
Har några års arbetslivserfarenhet i en liknande roll.
Har kunskaper i PHP, javascript och/eller C++ är det starkt meriterande.
Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska då båda språk används i det dagliga arbetet


Vidare kommer stort vikt läggas vid personlig lämplighet. För att du skall passa i rollen som systemutvecklare krävs det att du som person är kommunikativ, driven och analytisk. Rollen kräver även att du är flexibel och har lätt för att samarbeta med olika personer i olika konstellationer. Vidare behöver du även vara självgående och kunna strukturera och prioritera dina egna arbetsuppgifter.

Om anställning:

Detta är en rekrytering där du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget. Friday ansvarar för rekryteringsprocessen och alla frågor hänvisas till Friday.

Övrig info:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, alt enligt överenskommelse (med hänsyn till ev uppsägningstid)
Placering: Remote
Rekryteringsansvarig: Gustav Widman, gustav.widman@friday.se
Lön: Marknadsmässig


 

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu