Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri jobb i Göteborg

Hitta lediga jobb som Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri i Göteborg. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet. Du kan också klicka på en arbetsgivare och se alla jobben i Göteborg från den arbetsgivaren.

Engineering Coordinator till Floatel!

Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 21
Vill du vara en viktig del av ett framstående team inom offshoreindustrin? Har du en passion för teknik och ett öga för detaljer? Då kan du vara den vi söker för att förstärka Floatel's team som Engineering Coordinator. Välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN:

Rollen som Engineering Coordinator hos Floatel innebär att samordna och stödja ingenjörsarbetet för tilldelade projekt och avdelningar, i ett team om 10 andra medarbetare. Du kommer att ansvara för att hantera och arkivera teknisk dokumentation samt säkerställa att kommunikationen mellan berörda parter är effektiv gällande ärenden och tekniska förändringar. Detta inkluderar att följa företagets policys och ledningssystem samt att rapportera eventuella avvikelser eller förbättringsförslag. Som en viktig medlem i teamet kommer du även att delta i möten och bidra till att utveckla och förbättra processerna inom din ansvarsområde. Med din noggrannhet, organisatoriska förmåga och tekniska kompetens kommer du att spela en nyckelroll för att säkerställa att projekt och avdelningar fungerar smidigt och effektivt.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

Dokumentkontroll, inklusive mottagning och hantering av inkommande dokument.
Uppdatering av ritningar och interna tekniska dokument.
Koordinering/ fördelning av uppgifter och övervakning av uppgiftsutförande.
Ansvar över tekniska ändringar på fartygen, inklusive kontrollprocess för att säkerställa godkända ändringar och distribution av förfrågningar till tekniskt ansvariga.

VI SÖKER DIG SOM:
Har en för tjänsten relevant teknisk kandidatexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av Word, Excel och PowerPoint.
Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet.


Det kommer läggas stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker en positiv lagspelare med affärsmässig skärpa och en drivkraft att förbättra och utmana verksamheten. Du trivs i en föränderlig arbetsmiljö och har förmågan att kommunicera både internt och externt på alla nivåer. Vi tror även att du som söker har utmärkta kommunikationsfärdigheter kan du interagera och kommunicera väl med alla nivåer av ledning och personal. Din förmåga att arbeta självständigt, självstyrande och hålla fokus för att utföra uppgifter på ett effektivt och noggrant sätt i en hektisk miljö är avgörande. 

OM KUNDFÖRETAGET: 

Floatel grundades 2006 och erbjuder högkvalitativa offshore bostadsriggar s.k. flotel’s för extrema förhållanden. Floatel International AB i Göteborg för operativt stöd och management åt hela koncernen. Floatels moderna flotta är certifierad och överensstämmer med internationella standarder och myndighetskrav. Alla fem bostadsriggar är byggda på Keppel FELS Shipyard i Singapore och är utformade för att tillgodose kundens behov för kvalitet och prestanda. Floatel strävar efter att vara en inspirerande arbetsplats med kontinuerlig utbildning och stora fördelar. Ledningen har över 20 års erfarenhet från branschen och sätter alltid säkerheten, hållbarheten och prestandan först.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du till en början kommer vara anställd av Friday. Avsikten därefter är att du efter 6-12 månader blir tillsvidareanställd hos Saab.

ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Elin Samuelsson, elin.samuelsson@friday.se
Lön: Marknadsmässig månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framför allt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Modellsnickare till Fartygsdesign

Modellsnickare
Läs mer Maj 6
Vill du vara med och designa framtidens fartyg? Är du praktiskt lagd och tycker om att snickra och bygga? Vill du bli en del av ett världsledande maritim avdelning som arbetar för en hållbar maritim utveckling.

Då har vi drömjobbet för dig!

Om oss
RISE Maritima avdelning levererar kvalificerade marintekniska konsulttjänster och bedriver forskning på en hög internationell nivå. Huvudfokus ligger på fartygsdesign, fartygsutveckling och marina operationer och vi är 130 medarbetare i Stockholm och Göteborg. Våra kunder är bland annat redare, hamnar, varv, tillverkare och maritima myndigheter med kunder över hela världen. Här kan du läsa mer om SSPA Maritima Center på RISE: https://www.sspa.se/en/about-sspa

Du kommer tillhöra den enheten inom Maritima avdelningen som heter Workshop & Labs och arbeta tillsammans med flera medarbetare inom olika kompetensområden såsom modellsnickare, konstruktörer, mättekniker, mekaniker och andra tekniker.

Om rollen
Du kommer förstärka vårt team av modellsnickare som är med vid framtagandet av skalenliga fartygsmodeller (enstyckstillverkning). Det vi gör är att vi limmar ihop ett modellunderlag som sedan bearbetas i en portalfräs. Därefter följer manuellt arbete såsom spackling, slipning, målning samt montering av utrustning i modellerna. Utöver det kommer du få arbeta med utrustning och riggning av modeller i testanläggningarna.

Inledningsvis kommer du erbjudas en god introduktion, likt ett lärlingsförfarande, för att ges bästa möjliga förutsättningar att lyckas i yrkesrollen. Allt eftersom du blir bekvämare i din roll kommer du få utökat ansvar och fler självständiga arbetsuppgifter. Placeringsort är på Chalmersområdet i centrala Göteborg.

Vem är du?
För att lyckas i rollen har du som minst en gymnasial utbildning, från industri, byggprogram eller liknande. Ett gediget hantverkskunnande som möbelsnickare, finsnickare eller modellbyggare är meriterande. Du har god svenska och engelska i tal och skrift samt B-körkort. Det är en fördel med erfarenhet av händigt arbete, kanske har du jobbat med trä, metall och/eller har andra tekniska färdigheter. Det är även meriterande om du har erfarenhet av CAM-beredning och av arbete med fritidsbåtar.

Arbetet innebär en del fysiskt ansträngande moment och därför behövs en god fysik. Då härdplast förekommer i arbetsmiljön kommer du behöva genomgå en läkarundersökning för att säkerställa att du ej har någon allergisk reaktion. Svenskt medborgarskap är ett krav. Eftersom säkerhetsklassade försök kan förekomma måste du kunna genomgå FMV:s säkerhetskontroll utan anmärkning. 

Som person är du flexibel och har god känsla för detaljer. Du är engagerad och nyfiken på att lära dig nya saker. Vidare är du lyhörd, hjälpsam, har god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta praktiskt.

Välkommen med din ansökan!
Låter detta intressant och du vill veta mer är du välkommen är du välkommen att kontakta Enhetschef på Workshop & Lab, Torbjörn Andersson på +46 73 072 91 80. Sista ansökningsdag är 27 maj 2024 och urval och intervjuer sker löpande under och efter ansökningsperioden.

Våra fackliga representanter är Ulf Nordberg, SACO, 010-516 69 59 och Linda Ikatti, Unionen, 010-516 51 61.

Ansök nu

Arbetsledare till Senab Logistik i Stockholm

Reparationssnickare
Läs mer Okt 3
Till vår logistikverksamhet i Stockholm söker vi en kundfokuserad Arbetsledare med erfarenhet av att hantera komplexa leveranser av möbler och inredning. Vår logistikavdelning är en mycket viktig del när det gäller att förverkliga vårt kundlöfte i att leverera en upplevelse från första mötet till sista skruven och ser till att alla bitar faller på plats, i rätt tid och till rätt pris. Som arbetsledare arbetar du tätt ihop med våra montörer, teamchefen, planerare, säljare samt med våra projekt-koordinatorer för att slutföra framgångsrika projekt hos våra kunder.

Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi är nyfikna, respektfulla och kunskapsgivande.



Dina arbetsuppgifter

Inspektera leveransplats hos kund för att säkerställa att nödvändiga förutsättningar för leveranser och varuintag finns.

Tillsammans med Planeraren och Teamchefen resursplanera inför uppdrag: tidsåtgång, bemanning och nödvändig utrustning.

Att söka och skaffa nödvändig information om kunduppdraget för att kunna säkerställa att det utförs på ett så korrekt och effektivt sätt som möjligt.

Informera om, leda och fördela arbetet hos kund. Du är också en del av montageteamet som utför montaget på plats.

Rapportera avvikelser till planerare, teamchef och claims i god tid och dagligen.

Att dagligen säkerställa återrapportering av arbetad tid, såväl intern som extern.

Tillsammans med Teamchefen och Planerare ta fram och utveckla rutiner samt se till att dessa efterlevs.

Arbeta aktivt med samverkan inom företaget.

Se till att vi följer monteringsanvisningar för möbler och säkerställer att de monteras korrekt.

Se till att vi håller god ordning i våra lokaler, våra bilar och hos våra kunder.

Vara en affärsmässig lagspelare, hjälpa till att utbilda nyanställda medarbetare och vara ett gott föredöme.

Stödja Teamchefen i arbetet med ständiga förbättringar och utmana vedertagna arbetssätt.



Din profil

Vi letar efter någon som förstår vikten av att arbeta strukturerat, noggrant och där styrkan ligger i att driva arbetet mot mål och att slutföra uppgiften på utsatt tid med önskad kvalitet. Du är engagerad och drivs av att förbättra och brinner för ordning och reda. Du behöver vara en affärsmässig och prestigelös ledare med god vana av att montera möbler.

Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och har lätt att kommunicera.

Du trivs bäst när du samarbetar, får andra att växa och du är van att arbeta i projektform.

Känner du igen dig i beskrivningen på våra förväntningar? Vill du vara med och bygga framtidens Senab? Då kan du vara precis den vi söker, välkommen med din ansökan!



Bra att veta

Vi är anslutna till kollektivavtal - Svensk Handel.

Tjänsten är på 100%. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Tillträde enligt överenskommelse.



Hur söker jag tjänsten?



För ytterligare information om tjänsten, kontakta Teamchef Logistik Stockholm
Almir Hajric 0765-33 50 05 alt. almir.hajric@senab.com

Vi läser ansökningarna löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2023-10-20.



Mer om Senab



Vår första inredning såg dagens ljus 1975. Idag är Senab en av Nordens ledande leverantörer av möbler och inredning för kontor, showrooms, hotell, restauranger, skolor, universitet, vård och omsorg. Senab finns på elva orter i Sverige och är en del av Edsbyn Senab-koncernen tillsammans med våra syskonverksamheter i Norge, Kina och Nordamerika. I koncernen ingår även Edsbyverken där vi har tillgång till egen produktutveckling och produktion.



Vi vet att när människor mår bra och får växa med sina utmaningar, spirar verksamheter. Vår filosofi är att inredningen utgör en viktig pusselbit genom att skapa rätt förutsättningar. Vi kallar det för inre kraft - skillnaden vi vill skapa tillsammans med dig.



Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Hantverkare

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Dec 19
Waytowork söker nu en erfaren hantverkare för ett flexibelt och mångsidigt uppdrag i Göteborg-området.
Dina arbetsuppgifter:
Utföra en mängd olika hantverksuppdrag, främst inom enklare arbeten som småreparationer, montering och underhåll.
Arbeta självständigt och effektivt för att möta kundernas behov och förväntningar.
Vem är du:
Du har gedigen erfarenhet inom hantverksyrket och kan hantera ett brett spektrum av uppgifter.
Du är flexibel, pålitlig och har en stark känsla för kvalitet och detaljer
Vi erbjuder:
Möjligheten att arbeta med varierande och givande uppdrag.
Flexibel arbetstid och konkurrenskraftiga villkor.
Ansökning: Skicka din ansökan med CV och personligt brev till info@waytowork.se, ange "Hantverkare - Göteborg-området" i ämnesraden.

Ansök nu

Köksmontör till kund i Göteborg

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Maj 25
PS Xpress söker nu en montör på konsult uppdrag till vår kund i Göteborg. Tillträde snarast. Uppdraget är 100% under 2 månader.

För kunds räkning söker vi omgående en montör för montage av kök i lägenheter. Bolaget arbetar med ett väl utvecklat koncept med fokus på kvarboende under renoveringstiden. Varsam och hållbar renovering; stommar behålls om möjligt, luckor och lådor måttanpassas och produceras på fabrik för att sedan levereras anpassat för respektive lägenhet. Montaget planeras minutiöst för kvalitetsmässigt och effektivt arbete.

Arbetsuppgifter:

- Demontera befintligt kök
- Montera nytt, måttanpassat kök
- Planering och kontakt med hyresgäst för att boka in tid för montage
- Viss administration i form av klarrapportering och bokning av tider (via telefonen)

För att passa i denna roll behöver du ha erfarenhet av montage eller snickeri, vara noggrann och händig. Ha ett glatt humör och tycka det är roligt att träffa nya människor. Du behöver ha tillgång till egen servicebil och ett basutbud av verktyg. Ett stort plus är om du är utbildad snickare eller har erfarenhet av att montera kök. Primärt behov är i norra Göteborg med omnejd men ev. kan längre resor förekomma.

B-körkort är ett krav och du ska behärska svenska i tal och skrift.

Ansökan

Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Rebecca Reutenberg 0707915705

För att ansöka registrera ditt CV och svara på frågorna

Vi arbetar med löpande urval

Ansök nu

Vi söker montör

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Aug 16
Haardwork är ett transport- och logistikföretag som med personlig service, kompetens och fingertoppskänsla sluter cirkeln kring effektiv transport, logistik och din vardag. Vi arbetar tillsammans med stylister och inredningsbutiker inför försäljning och styling av bostäder. Vi är montage, bärhjälp, transport och magasinering. Haardwork - makes hard work easy.


Vem är du?
Vi söker efter en montör med öga för service som kan driva Haardworks montageverksamhet framåt. Det roligaste du vet är att vara trevlig mot kunder under tidspress. Du är händig och det kliar i fingrarna när du ser en skruvdragare. Vissa dagar kommer du backa upp resten av gänget på Haardwork med alltifrån privatflyttar till uppbärning, montering och möblering för företag.
Vi är ett tight gäng där alla hjälps åt, är ja-sägare och vet hur man ger kanonservice! Om du tycker att vår VD har fel är du givetvis snabb med att rycka honom i slipsen och ta över ordet. Du kanske till och med vill vara med och leda gänget? Vi tror på dig!


Krav:
B-körkort
Erfarenhet av montage


Visst känner du igen dig? Skicka ditt CV och personligt brev omgående till info@haardwork.com med ämnesraden ”Arbetsansökan”. Vi ser fram emot att höra från dig. Gänget på Haardwork säger hej!

Ansök nu

Service- och logistikoordinator till Husqvarna AB

Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Sep 15
Vill du arbeta för ett svenskt multinationellt företag som tillverkar produkter för hela världen? Här har du din möjlighet! Som service- och logistikkoordinator på Husqvarna AB får du möjlighet att bredda din kompetens och kunskap. Du kan bli en del av detta världsledande företag!


Om rollen
Husqvarnas kunder finns över hela världen och du kommer hantera ärenden från flera olika länder. Som koordinator har du varierande arbetsuppgifter där ingen dag är sig lik. Som en del av teamet i global Customer Service department Husqvarna Construction ligger ansvaret för hantering av bokningar, frakt, fakturering samt tullhantering. Arbetet är väldigt serviceorienterat och du kommer få möjlighet att utvecklas inom rollen allteftersom med både ökat ansvar samt uppgifter.


Dina primära arbetsuppgifter är:
•Hantera customer service-ärenden via mail, Teams och telefon
•Planera och boka transport
• Arbeta med exportdokumentation
•Administration samt garantihantering
•Skadehantering

I rollen som koordinator söker vi dig som har:
•Erfarenhet i liknande arbete inom service och administration
•Skicklig kunskap i svenska och engelska, både tal och skrift
•Goda kunskaper inom Microsoft Office
•Gärna någon tidigare utbildning inom tull/logistik/företag

Om Husqvarna AB
Husqvarna grundades 1689, har en stark passion för innovation och erbjuder professionella skogs-, park- och trädgårdsprodukter. Prestanda och användbarhet möter säkerhet och miljöomsorg i våra ledande innovationer, där batterilösningar och robotteknik leder vägen. Husqvarna AB har cirka 2100 anställda och är representerade i mer än 70 länder. Du kommer att tillhöra kontoret i Jonsered med smidiga förbindelser till och från Göteborg.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du vara anställd genom oss på Framtiden och arbeta som konsult hos Husqvarna AB.

Rekryteringsprocess
Låter tjänsten intressant?

För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Rebecca Anderson via e-post: rebecca.anderson@framtiden.com eller telefonnummer: 0761709076. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju på plats hos Husqvarna AB.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot din ansökan!

Villkor
Start: Slutet av september 2023.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: Kontorstider (8-17)
Ort: Göteborg, Jonsered.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Service Engineer Marine, Norway

Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Aug 24
Love challenges, creative and get truly motivated in helping customers, our organization and my team to succeed.


If this is words that describe you, then we might just have the perfect role for you!


Volvo Penta knows the importance of building a life cycle relation with our customers, as we believe this is the key to success.
As a Service Engineer Marine, you will contribute to this by taking on the role as a Key player within the Service Market Marine and our Marine customers in Norway.


Main activities and responsibilities:


Your main task within this role is to secure a fast and qualitative technical support, mechanical as well as electronics, for our Marine Customers in Norway. You will be working from the head office in Sweden but will spend a lot of time travelling to meet the Business Partners in Norway. You will have both an operative role as well as be a part of developing our strategy to create an even more valuable support to our dealer network. As we always put our team members and customer in focus, a service minded and a problem-solving attitude is central.


What can we offer?


You will be a part of a global team and work in close cooperation with colleagues within many other functions, areas and countries. We trust our colleagues to do their best and we always value and encourage opinions and ideas. So, if you like and enjoy challenges, if you are business minded and see change and transformation as a source to inspiration then we are sure that you will be a great benefit to our team.


Required knowledge, experience:
Bachelor of Science within Technical education, or gained equivalent experience
Skilled in mechanics and electronics, EVC skills are preferred
Knowledge in diagnostic tools and software
Swedish & English (written and spoken) is a must, additional language is an advantage



Personal qualities:
A passion for technical solutions and a strong analytic and problem-solving skills
Strong relationship building skills
Good negotiation skills
Team oriented and with the ability to work alone
Ability to manage occasional peaks in workload



But most of all you who have the passion and interest within the area of electronics and mechanics, and the eager to learn more within this field as we believe that your attitude is the most important and valuable asset to us.


If you are action oriented, flexible and love challenges, then please send your application because we are hoping to hear from you!

Ansök nu

Service Engineer Marine, Eastern Sweden

Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Aug 24
Love challenges, creative and get truly motivated in helping customers, our organization and my team to succeed.


If this is words that describe you, then we might just have the perfect role for you!


Volvo Penta knows the importance of building a life cycle relation with our customers, as we believe this is the key to success.
As a Service Engineer Marine, you will contribute to this by taking on the role as a Key player within the Service Market Marine and our Marine customers.


Main activities and responsibilities:


Your main task within this role is to secure a fast and qualitative technical support, mechanical as well as electronics, for our Marine Customers in Eastern parts of Sweden. You will be working from the head office in Sweden but will spend a lot of time travelling in the Stockholm area to meet the Business Partners you are supporting why we also open up for a person living in the Stockholm area with base from a home office. You will have both an operative role as well as be a part of developing our strategy to create an even more valuable support to our dealer network. As we always put our team members and customer in focus, a service minded and a problem-solving attitude is central.


What can we offer?


You will be a part of a global team and work in close cooperation with colleagues within many other functions, areas and countries. We trust our colleagues to do their best and we always value and encourage opinions and ideas. So, if you like and enjoy challenges, if you are business minded and see change and transformation as a source to inspiration then we are sure that you will be a great benefit to our team.


Required knowledge, experience:
Bachelor of Science within Technical education, or gained equivalent experience
Skilled in mechanics and electronics, EVC skills are preferred
Knowledge in diagnostic tools and software
Swedish & English (written and spoken) is a must, additional language is an advantage



Personal qualities:
A passion for technical solutions and a strong analytic and problem-solving skills
Strong relationship building skills
Good negotiation skills
Team oriented and with the ability to work alone
Ability to manage occasional peaks in workload



But most of all you who have the passion and interest within the area of electronics and mechanics, and the eager to learn more within this field as we believe that your attitude is the most important and valuable asset to us.


If you are action oriented, flexible and love challenges, then please send your application because we are hoping to hear from you!

Ansök nu

Finsnickare till ARBS AB i Göteborg

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Sep 15
ARBS AB är ett svenskt byggföretag i Göteborg med inriktning på nybyggnation och bemanning. Företaget startades 2016 och har idag en omsättning på ca 32 miljoner och 45 anställda.

Är du en erfaren finsnickare som sätter kvalité och kundens behov först? Vi söker nu finsnickare som kan förstärka vårt team på ARBS AB i Göteborg för kommande avancerade nybyggnations projekt med exklusivt utseende och specialdesignade detaljer exteriört och interiört.

Ditt uppdrag
Byggnadsprojekten kommer främst bestå av nybyggnationer av villor och hus i Göteborgsområdet för privatpersoner. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen innebära finsnickeriarbete av specialdesignade detaljer i framförallt interiören, som ex. försänkta undertak, kök och badrum samt annan fast inredning.

Vem är du
Du har flerårig yrkeserfarenhet och utbildning som finsnickare eller annan likvärdig arbetslivserfarenhet. Vi ser även att du har erfarenhet och kan visa projektreferenser från att ha konstruerat och slutfört detaljerade snickeriarbeten interiört eller exteriört.

Som person är du serviceinriktad, flexibel och värdesätter kvalité i ditt arbete för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Stor vikt kommer läggas på din personliga lämplighet och hur du passar in i vårt team.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Rekryteringsassistent Malin Isaksson på Terminalen Executive and Specialist Search via e-post malin.isaksson@terminalen.nu

Tjänstens placeringsort är i Göteborg.

Om du som söker tjänsten kommer att flytta till oss kan vi till dig och din eventuella familj vara behjälpliga med olika typer av stöd i den processen i samarbete med Terminal 5 Relocation www.terminal5.nu

Välkommen med din ansökan senast den 26 september 2023 till www.terminalen.nu/rekryteringar

Terminalen Executive and Specialist Search är inte ett bemanningsföretag och du kommer att bli anställd direkt av ARBS AB.

Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post eller brev.

Ansök nu

Support Engineer

Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Jan 13
Är du nyfiken på teknik som kan bidra till en hållbarare värld? Vill du vara en del av lösningen i strävan mot att göra engångsplast är ett minne blott? Som Support Engineer hos oss är du en viktig pusselbit för att vår teknik ska fungera så bra som möjligt ute hos våra kunder. Hos oss får du chans att dyka djupt ner i en unik tillverkningsteknik och hjälpa våra kunder att göra skillnad på global skala.

Vi erbjuder dig

- En innovativ och familjär miljö där vi värnar om både varandra och vår planet
- En dynamisk roll där du får arbeta både tekniskt och relationsbyggande
- Ett sammanhang där du tillsammans med engagerade kollegor jobbar mot ett gemensamt mål - att ersätta en miljon ton plast tills år 2025
- Chansen att resa och bygga viktiga relationer med våra kunder globalt


Din roll

Du kommer hjälpa våra kunder på plats med att komma i gång med sin produktion samt bygga långsiktiga relationer för att kunna ge löpande support. Du är med från början vid igångsättning men även längre fram när produktionen rullar för att undersöka och lösa eventuella problem. Du hjälper också våra kunder med att förstå gränsdragningen mellan vår och våra maskinpartners teknik för att guida dem till rätt åtgärd vid eventuella problem eller optimering av produktionen. Med djup kunskap kring vår tillverkningsteknik letar du komplexa samband mellan olika problem och beslutar om eventuella åtgärder som behövs.

Som del av vår Education-avdelning bidrar du även till att föra över viktig kunskap kring vår teknik vilket du gör genom att föra dialog och diskutera med våra kunder.

Vem är du?

Som person är du nyfiken och har ett driv för att förstå hur olika typer av teknik fungerar. Du trivs i roller där du får ha nära kontakt med teknik samt hjälpa andra människor att förstå hur den fungerar. Du är även händig och arbetar gärna hands-on med tekniken när det behövs. Du har en förmåga att tala för din sak och inger förtroende hos människor du samarbetar med. Resor till våra kunders siter kommer vara en naturlig del av rollen, därför söker vi dig som trivs med detta och ser det som en attraktiv del av arbetet.

Vi vill att du har med dig

- En ingenjörsutbildning inom maskinteknik eller liknande
- Ett par års erfarenhet från tekniska roller ex. som konstruktör
- Vana av att läsa och tolka CAD-ritningar
- Goda kunskaper i engelska
- Vana av att kommunicera och förmedla information i tal och skrift


Har du frågor om tjänsten eller om oss? Hör gärna av dig till Linus Pihlsgård på 0766 523 362 eller linus.pihlsgard@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac

PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Ansök nu

Support Engineer

Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Jan 13
Är du nyfiken på teknik som kan bidra till en hållbarare värld? Vill du vara en del av lösningen i strävan mot att göra engångsplast är ett minne blott? Som Support Engineer hos oss är du en viktig pusselbit för att vår teknik ska fungera så bra som möjligt ute hos våra kunder. Hos oss får du chans att dyka djupt ner i en unik tillverkningsteknik och hjälpa våra kunder att göra skillnad på global skala.

Vi erbjuder dig

- En innovativ och familjär miljö där vi värnar om både varandra och vår planet
- En dynamisk roll där du får arbeta både tekniskt och relationsbyggande
- Ett sammanhang där du tillsammans med engagerade kollegor jobbar mot ett gemensamt mål - att ersätta en miljon ton plast tills år 2025
- Chansen att resa och bygga viktiga relationer med våra kunder globalt


Din roll

Din huvudsakliga uppgift kommer vara att hjälpa våra kunder på plats med att komma i gång med sin produktion samt bygga långsiktiga relationer för att kunna ge löpande support. Du är med från början vid igångsättning men även längre fram när produktionen rullar för att undersöka och lösa eventuella problem. Du hjälper också våra kunder med att förstå gränsdragningen mellan vår och våra maskinpartners teknik för att guida dem till rätt åtgärd vid eventuella problem eller optimering av produktionen. Med djup kunskap kring vår tillverkningsteknik letar du komplexa samband mellan olika problem och beslutar om eventuella åtgärder som behövs.

Som del av vår Education-avdelning bidrar du även till att föra över viktig kunskap kring vår teknik vilket du gör genom att föra dialog och diskutera med våra kunder.

Vem är du?

Som person är du nyfiken och har ett driv för att förstå hur olika typer av teknik fungerar. Du trivs i roller där du får ha nära kontakt med teknik samt hjälpa andra människor att förstå hur den fungerar. Du är även händig och arbetar gärna hands-on med tekniken när det behövs. Du har en förmåga att tala för din sak och inger förtroende hos människor du samarbetar med. Resor till våra kunders siter kommer vara en naturlig del av rollen, därför söker vi dig som trivs med detta och ser det som en attraktiv del av arbetet.

Vi vill att du har med dig

- En ingenjörsutbildning inom maskinteknik eller liknande
- Ett par års erfarenhet från tekniska roller ex. som konstruktör
- Vana av att läsa och tolka CAD-ritningar
- Goda kunskaper i engelska

- Jobbat med någon typ av processteknik
- Vana av att kommunicera och förmedla information i tal och skrift


Har du frågor om tjänsten eller om oss? Hör gärna av dig till Linus Pihlsgård på 0766 523 362 eller linus.pihlsgard@pulpac.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om PulPac

PulPac är ett R&D- och IP-bolag som utvecklar och säljer en banbrytande tillverkningsteknik för fiberbaserade förpackningar och engångsprodukter med hög prestanda och lågt pris. Genom att revolutionera tekniken för cellulosaformning gör vi det möjligt för våra kunder att ersätta engångsplast med ett hållbart och kostnadseffektivt alternativ. Vår marknad är global och vårt mål är att ersätta världens engångsplast genom att licensiera vår teknik till etablerade förpackningstillverkare.

https://www.youtube.com/watch?v=IKgfMxi8U0Y

https://www.pulpac.com/

Ansök nu

Är du servicesnickare och vill bygga ett roligt gäng på Prestigo?

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Maj 9
Prestigo är ett byggföretag i Göteborg och Stockholm som satsar på att anställa de bästa hantverkarna. Vi är övertygade om att drivkraften att vilja vara stolt över sitt jobb ger en stor tillfredsställelse och påverkar både anställda, vårt företag och våra kunder positivt. Vi arbetar med allt från mindre invändiga jobb i privata lägenheter till större projekt för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Vår verksamhet växer och vi letar nu efter flera nya personer till vårt gäng i Göteborg.
Kanske läser du denna annons för dig själv, eller så är ni några stycken som längtar efter att få jobba ihop?
Nu startar vi en satsning på en grupp servicesnickare som ska hantera alla förfrågningar från befintliga kunder från första samtalet till kostnadsförslag och fram till sista skruv. Det kan innebära att hålla ihop flera mindre projekt hos en bostadsrättsförening, att planera och samordna andra leverantörer vid ett projekt hos en privatperson eller att själv hugga i där det behövs. Det här gänget måste gilla att ta saker från start till mål helt enkelt, och även se till att rapportering och sista fakturan blir rätt.
Vi tror att de som landar bra hos oss är riktigt duktiga på sitt jobb och har en attityd som gör att det huggs i där det behövs, och för att trivas hos oss och göra ett bra jobb i den här rollen tror vi att detta är viktigt:
· Någon form av utbildning inom snickeri
· En bra känsla för ekonomin i mindre servicearbeten
· Att vara uppskattad av både kunder och kollegor
· Bra svenska, både i tal och skrift
· B-körkort
Det är de hårda, lite mer formella kraven, men kanske viktigare för oss är att dela vår stora passion för det vi gör, att tycka om att samarbeta med andra och förstå hur viktigt det är att kommunicera med både kollegor och kunder. Dessutom är vi ett bolag med stor transparens och bakgrund från flera olika länder och kulturer där det är raka puckar.
Vi anställer på heltidstjänster med start så snart som möjligt. För rätt person erbjuder vi både bra lönevillkor, arbete med kompetenta och glada kollegor och stor möjlighet till eget ansvar och utveckling.
Läs mer om oss på www.prestigo.se
Har du frågor om Prestigo eller denna rekrytering, ring Adam Wartecki på 031-3130202
Skicka din ansökan (CV) till jobb@prestigo.se VI hanterar alla ansökningshandlingar enligt GDPR.

Ansök nu

GöteborgsOperan AB söker Snickare

Möbelsnickare
Läs mer Maj 10
Beskrivning
GöteborgsOperans verkstäder består av smedja, snickeri, måleri, tapetseri, attribut och rekvisita samt en konstruktionsavdelning.

Här arbetar idag ett 30tal personer under ledning av en verkstadschef. Till vårt snickeri söker vi nu två nya medarbetare på heltid.

Arbetsuppgifter
Förutom att lyfta fram scenografin måste våra dekorelement vara hanterbara för scenteknikerna och säkra för våra artister, gå att montera ned för turné och lagring samt möjliga att källsortera för återvinning när det till slut är dags för skrotning. Som dekorsnickare samarbetar du med scenografer och andra projektbundna personer av olika nationaliteter och skall möta krav på att scendekor uppfyller konstnärliga och säkra krav. Vi arbetar projektbaserat, vilket innebär att alla bidrar till att färdigställa en produktion. Vi ställer därför höga krav på samarbetsförmåga, flexibilitet och öppenhet



Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad snickare och har minst 3 års erfarenhet av att jobba på maskinsnickeri. Du kan läsa ritningar och är van att lösa uppkomna problem på plats. Du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Som person tar du ansvar över ditt egna arbete men jobbar också utan problem i team. Du är säkerhetsmedveten, noggrann samt har en god kommunikativ förmåga. Du förstår vad det innebär att jobba mot absolut deadline och tycker att utmaningar är till för att lösas. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna kvinnliga sökande.

Meriterande om du har

- vana att jobba med CNC-fräs,
- erfarenhet av att arbetsleda
- körkort B

Villkor
Tillsvidareanställning 100% med 6 månaders provanställning. Tillträde omgående.

Ansök nu

Exportsäljare med eftermarknadsfokus - Talurit AB

Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Maj 5
Vi söker dig som säljare som vill vara med och utveckla våra kundrelationer via en toppklassig eftermarknadsbearbetning! Arbetsuppgifter Som säljare ansvarar du för att vår dialog med kund är vass och speglar våra värderingar och principer- vår målsättning är att konstant vidareutveckla våra kundrelationer vilket är en av våra i särklass viktigaste tillgångar! Du kommer att handha ett par exportmarknader där du utvecklar våra kundrelationer samtidigt som du tar ledartröjan på vår eftermarknad.
På eftermarknaden hjälper du oss att nå nya nivåer i försäljning via allt från analyser, affärsutveckling, problemlösning, koordinering och aktivt sälj. Till din hjälp har du hela säljteamet, marknadsförare och utvecklingsavdelningen för teknisk support, men det är du som sitter i förarsätet. ”Hur kan vi skapa kundvärde i eftermarknaden? Vart finns vår största intjäningspotential och hur når vi den?” Detta är frågor som bör intressera dig.
 

Du är en integrerad del i vårt försäljningsteam och kontrollerar ett par marknader som du förväntas resa på. Förutom dessa marknader finns stora chanser att medverka på mässor eller resa gemensamt med våra dotterbolag i Europa, Asien eller Nordamerika.
 

Personligt (det viktigaste)
Vi söker dig som är tror dig kunna trivas i ett mindre bolag med högt tempo i utveckling, med de krav det ställer på dig som individ i form av flexibilitet och förmåga att prioritera. Du är van att jobba med olika projekt samtidigt och kan samtidigt strukturera din vardag för att ta projekten i mål. Framför allt gillar du att arbeta tätt med kollegor och tycker det är kul att bidra till gruppen. Du hänger gärna med på en AW!
Du har en känsla för service och finner tillfredsställelse i att ha hjälpt en kund i nöd. Du är bekväm i att på egen hand ta fram underlag och driva igenom beslut och klarar att ligga på kollegor för att samla in information och feedback för att färdigställa materialet. Du har lätt för samarbete även i grupper med kombinerad kompetens. Du gillar att lära dig om olika produkter/marknader och har en förmåga att kommunicera detta i tal och skrift på ett pedagogiskt sätt
 

Din bakgrund
Du har eftergymnasial utbildning el motsvarande inom teknik eller försäljning samt ett stort tekniskt intresse som möjliggör dig att lära och förstå våra produkter till den mån att du själv kan förklara funktioner och fördelar samt stötta kunder på ett självständigt sätt.
 

Väldigt god kommersiell engelska i tal och skrift, övriga språkkunskaper är meriterande.
God kunskap i Microsoft 365 samt generellt hög datorvana.
Du har gärna arbetat något år i en roll med service/support eller med Försäljning.
 

Välkommen med Din ansökan till ett företag som nu möter en växande efterfrågan.
Tjänsten tillsätts löpande.
 
 
 
Ansökan sker via NORDA Rekrytering AB
 

Send your application to: contact@nordarekryt.se
 

APPLY NOW


Talurit AB is privately owned and was established in 1948. We were built-up on a patented solution for mechanical splicing of wire ropes and we have been the pioneering company in this special field, developing effective methods and equipment for mechanical splicing ever since.

Our Headquarters is based in Gothenburg, Sweden with subsidiaries in Germany, United Kingdom, China, Singapore and USA. We sell our products throughout the world and have representation in most industrialized countries.

We develop, manufacture, market and maintain equipment and systems with the highest quality for mechanical splicing of wire and wire rope for wire and wire rope fabricators worldwide. We possess a unique position in the market with in-house design and product development, in-house manufacturing, a wide and complete product range and high competence within the field.www.talurit.com

Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu

Customer Support & Services Contract Specialist

Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Feb 2
About Heart Aerospace

At Heart Aerospace we work at the cutting edge of technology while contributing towards a sustainable future. Heart's mission is to create the world’s greenest, most affordable, and most accessible form of transport.

At Heart Aerospace we develop the ES-30, a regional electric airplane with a capacity of 30 passengers driven by electric motors with battery derived energy. The ES-30 is expected to enter into service in 2028.

Your place of work will be at our main office and hangar facility. This is located at Säve Airport in Gothenburg, Sweden. Relocation assistance can be provided. We offer stock options to all our employees and a challenging and inspiring work environment.

We seek experienced and skilled professionals to join our fast moving team developing a new electric aircraft in Sweden. We’re in a very expansive phase and now is the time to join our team.

Come help us write a new chapter in the history of aviation together!

Role Overview

The Customer Support & Services Contract Specialist reports to the Head of Customer Support & Services. Challenging norms and mirroring the values that encompass all that Heart Aerospace stands for, you will deliver to Heart’s customer base a new standard in supporting fleet operations. In this role you will support the creation and implementation of the master plan for customer support and services up to and beyond the certification and entry-into-service of the ES-30.

We are looking for someone with deep experience across all facets of the aviation industry who is passionate about our mission to enable sustainable air travel. This will be a hands-on role, and you will have the opportunity to support the development of the customer support & services department as we grow the company.

Your responsibilities will include:

-
Responsibility for elaboration, implementation and negotiation of the guidelines for Customer Support & Services contracts.

-
Responsibility for the negotiation and administration of the Product Support Agreement (PSA) contracts and its amendments with Suppliers.

-
Acting as the Liaison between Heart and other parties regarding Customer Support contracts development, negotiations of terms and conditions, and drafting and revising changes as required.

-
Identifying potential risks of contract changes which may impact on the company business.

-
Establishing the Product Support Management process implementing the PSA obligations matrix in order to guarantee the governance of Spare parts, repair cost, warranty and Services KPIs..

-
Collaborating with other areas of Heart such as procurement, legal, engineering and other teams to ensure contract compliance.

-
Responsibility for the Customer Training business plan and subsequent implementation.

-
Supporting other Commercial Office contract negotiation and administration on an ad-hoc basis.


Qualifications & Experience

-
Bachelor's degree in Engineering, Business or similar.

-
Minimum 10 years’ experience leading product and/or customer support & services activities in aviation.

-
Experience in Product Support contracts elaboration and negotiation.

-
Experience on a Full Flight Simulator development process for training providers.

-
Demonstrable experience in placing the customer first.

-
Experience in developing strategic partnerships or joint ventures.

-
Strong people management skills.

-
Excellent verbal & written communication skills in English.

-
Eagerness to work with others.

-
Passion for aircraft and Heart’s mission.


The ideal candidate would have

- Experience working in a start-up environment.

The position may be filled before the last application date, as we process the applications on an ongoing basis. Welcome with your application today!

At Heart Aerospace, we believe every career is as unique as the individual and empower employees to reach their full potential in a winning culture motivated by a powerful purpose. We are growing and there will be plenty of opportunities for development and taking on other responsibilities.

Heart is committed to equal employment opportunity and providing reasonable accommodations to qualified candidates and employees pursuant to applicable law. We value and encourage diversity and solicit applications from all qualified applicants without regard to race, color, gender, sex, age, religion, creed, national origin, ancestry, citizenship, marital status, sexual orientation, physical or mental disability, medical condition, gender identity or expression, genetic information, or any other characteristic protected by law.

Working at Heart Aerospace is not just a career; it is a chance to directly make the world more accessible and sustainable.

Visit our career site and check out what it is like working at Heart.

Ansök nu

Är du servicesnickare och vill bygga ett roligt gäng på Prestigo?

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Jan 31
Prestigo är ett byggföretag i Göteborg och Stockholm som satsar på att anställa de bästa hantverkarna. Vi är övertygade om att drivkraften att vilja vara stolt över sitt jobb ger en stor tillfredsställelse och påverkar både anställda, vårt företag och våra kunder positivt. Vi arbetar med allt från mindre invändiga jobb i privata lägenheter till större projekt för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Vår verksamhet växer och vi letar nu efter flera nya personer till vårt gäng i Göteborg.
Kanske läser du denna annons för dig själv, eller så är ni några stycken som längtar efter att få jobba ihop?
Nu startar vi en satsning på en grupp servicesnickare som ska hantera alla förfrågningar från befintliga kunder från första samtalet till kostnadsförslag och fram till sista skruv. Det kan innebära att hålla ihop flera mindre projekt hos en bostadsrättsförening, att planera och samordna andra leverantörer vid ett projekt hos en privatperson eller att själv hugga i där det behövs. Det här gänget måste gilla att ta saker från start till mål helt enkelt, och även se till att rapportering och sista fakturan blir rätt.
Vi tror att de som landar bra hos oss är riktigt duktiga på sitt jobb och har en attityd som gör att det huggs i där det behövs, och för att trivas hos oss och göra ett bra jobb i den här rollen tror vi att detta är viktigt:
· Någon form av utbildning inom snickeri
· En bra känsla för ekonomin i mindre servicearbeten
· Att vara uppskattad av både kunder och kollegor
· Bra svenska, både i tal och skrift
· B-körkort
Det är de hårda, lite mer formella kraven, men kanske viktigare för oss är att dela vår stora passion för det vi gör, att tycka om att samarbeta med andra och förstå hur viktigt det är att kommunicera med både kollegor och kunder. Dessutom är vi ett bolag med stor transparens och bakgrund från flera olika länder och kulturer där det är raka puckar.
Vi anställer på heltidstjänster med start så snart som möjligt. För rätt person erbjuder vi både bra lönevillkor, arbete med kompetenta och glada kollegor och stor möjlighet till eget ansvar och utveckling.
Läs mer om oss på www.prestigo.se
Har du frågor om Prestigo eller denna rekrytering, ring Adam Wartecki på 031-3130202
Skicka din ansökan (CV) till jobb@prestigo.se VI hanterar alla ansökningshandlingar enligt GDPR.

Ansök nu

Volvo GTT Graduate Program 2023 - Service Design Engineer

Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Dec 22
Work with the latest technologies to shape tomorrow's society


Imagine yourself working with some of the sharpest and most creative brains in the transport and infrastructure industry, developing cutting-edge technologies and sustainable transport solutions that will change the future of society. We are passionate about what we do, we aim for high performance and thrive on teamwork. We are almost 100,000 colleagues united around the world by a culture of care, empowerment, and inclusiveness, where each one of us can give our very best. Every day, we collaborate with partners and experts in our field to leave our company and society in a better shape for the next generation.


The Engineering Graduate program


The Engineering Graduate Program at Volvo Group Trucks Technology is a global 12-month program where you are offered the perfect mix of on-the-job learning and diverse training modules. You will get not only the chance to use your technical and creative engineering skills, but also improving your soft skills while gaining valuable experience working with real products on real business challenges.


You will have the opportunity to travel across the globe, exploring different sites, markets and working with people from several nationalities. Besides your manager, who will guide and support you in your daily job, you will have a supportive network of peer graduates, colleagues across the globe and senior leaders to help you excel. We hope you will learn as much from us as we will from you.


How you will make an impact


As a service design engineer, you will work with all different phases in our service development process, from finding customer pain and gains, through ideation and incubation to industrialization and even sales in some cases.


You will create business hypothesis which you then will analyze and develop with the aim of as fast as possible validate desirability, business viability and feasibility in both tech and organizational aspects. This will be done in collaboration with several different departments and organizations within the Volvo Group. You will work closely with our different commercial owners in the different business areas but also with architects and design engineers within different product development organization.


Who are you?


We are looking for the next generation engineers who wants to make a real difference to society. You are passionate about what you do, have a curious mind and are willing to learn. Just like us, you thrive on teamwork.


In order to qualify for the Engineering Graduate program you must have completed a master’s degree in industrial economy or a MSCs program with entrepreneurial focus prior to the start of the?program but not more than 18 months ago. You should not have more than two years full-time working experience prior to starting. You also need to be fluent in English, both written and verbal.


What’s in it for me?


Our Engineering Graduate Program starts in August 2023, and you will be offered a permanent position at Volvo Group Trucks Technology with placement in Sweden, Gothenburg. These are some of the benefits of joining our program:
An opportunity to work with the latest technology
An exciting and global working environment with experienced colleagues
Possibility to gain international experience through a short-term assignment abroad
A competitive salary and permanent position from day one
A variety of workshops and seminars designed to help you grow into your future career at Volvo Group
Possibility to shape your own career with endless career opportunities

Volvo Group Trucks Technology


Volvo Group Trucks Technology is the global research and development organization of the Volvo Group. We provide state-of-the-art research, engineering, product planning and project execution to final delivery and support of todays and tomorrow’s transport and infrastructure solutions.


The application process


The journey begins! An email confirmation will be sent as soon as you submit your application. After this, it is still possible to update your personal profile by login into your account. The hiring team will review your application together with the hiring manager. Shortlisted candidates will be contacted with information about the following steps.


If you have any questions, please contact:
Info.Engineering.Graduate.Program@volvo.com


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Serviceingenjör inom processindustrin - SKF Kiruna

Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Jan 10
Har du erfarenhet av produktionsteknik eller underhåll och driftsäkerhet? Vill du arbeta i en roll där du får påverka din egen vardag och där du får vara med och utveckla svensk industri i ett vinnande team? Vill du vara med och göra skillnad för vår miljö? Då kan du vara vår nästa...

Serviceingenjör inom processindustrin -
SKF Kiruna

SKF Services & Solutions levererar tjänster och lösningar som syftar till att skapa en effektiv och stabil drift hos våra kunder. Kunderna finns primärt inom segmenten papper, stål, gruva, energi, marin och livsmedel. Vi arbetar med förebyggande underhållsåtgärder som tillståndsövervakning av maskiner, grundorsaksanalyser samt tar fram åtgärdsförslag och implementerar tekniska lösningar. Tillståndsövervakning av maskiner och relaterade servicetjänster är mycket viktiga erbjudanden för att växa framtidens affär och göra svensk industri mer konkurrenskraftig.

SKF fortsätter satsningen att vara lokalt närvarande och söker nu efter en serviceingenjör med inriktning driftsäkerhet och hållbarhet som vill arbeta med att stödja kunder och återförsäljare på eftermarknaden i region Norrland.


Ditt dagliga arbete och ansvarsområden
Rollen som serviceingenjör hos oss innebär att du arbetar nära våra kunder. Du använder olika mättekniker för att identifiera skicket på våra kunders maskiner, för att sedan kunna informera kunden om vilket behov av underhåll det finns utifrån mätresultaten. Vi använder främst vibrationsmätning som metod. Merparten av arbetet sker på roterande utrustning inom tung industri såsom motorer, växellådor, transportörer, pumpar, fläktar, kompressorer, turbiner, pappersmaskiner etc. Utöver detta kommer ditt arbete bestå av att:
Hitta felorsaker samt bidra till att förbättra driftsäkerheten i kundens maskinpark på såväl kort som lång sikt
Långsiktigt relationsbyggande med våra kunder för att bibehålla befintliga affärer samt utveckla nya
Skapa goda kontakter internt för att ha kännedom om SKF:s erbjudande och kompetens inom olika områden
Planera ditt eget arbete så att de åtaganden som finns gentemot kunder kan uppfyllas
Kontinuerligt vidareutbilda dig inom SKF:s metoder, mätinstrument och programvaror
Bidra till försäljning genom att aktivt söka och vidarebefordra nya uppslag och affärsmöjligheter
Delta i och leda projekt



I rollen som serviceingenjör får du vara en del av vårt team som arbetar för att göra kundens maskinpark så pålitlig som möjligt. På siten i Kiruna är vi sju serviceingenjörer som ingår i ett större team om ca 40 personer och det interna kontaktnätet består bland annat av applikationsingenjörer, servicemekaniker, specialister inom smörjning och säljare.

Vi tror att du som söker har
God kunskap och erfarenhet av praktiskt arbete inom mekaniskt underhåll och god mekanisk förståelse
God förståelse i att kunna läsa och tolka ritningsunderlag, tekniska specifikationer och instruktioner
Kunskap inom automation och IT-relaterad kunskap är meriterande
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift
Vilja och förmåga att resa i tjänsten. Omfattningen kan variera utifrån de behov och förutsättningar som finns
B-körkort är ett krav



För att trivas i rollen ser vi att du har
…ett problemlösande förhållningssätt och ser problem som en möjlighet att skapa nya och bättre lösningar. Du är kommunikativ och relationsskapande och ser vikten av goda samarbeten såväl internt som externt. Du är serviceinriktad och har en förmåga att skapa tillit och förtroende för SKF hos kund. Vidare ser vi att du är kvalitetsmedveten och noggrann med ett öga för detaljer och du motiveras av att få driva ditt eget arbete framåt.


Vi erbjuder
En tjänst i en industriell miljö under ständig utveckling med möjlighet att påverka den miljö du verkar i. Du kommer ha en roll i, inom ett för SKF, viktigt område. Du får god kunskap om serviceaffären, dess komplexitet och möjligheter. Du får feedback på dina resultat och du har möjlighet att påverka utfallet av ditt arbete.

Ytterligare information
Placeringsort: Kiruna, Sverige. Lokalt kontrakt.


Du kommer att rapportera till Manager Performance Center Kiruna, som sitter placerad i Kiruna, Sverige. För frågor gällande rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Danijel Sjögren, Recruitment Expert SKF EMEA via danijel.sjogren@skf.com (vänligen notera att vi tyvärr inte kan ta emot ansökningar via e-post).


Är du intresserad?
…och motsvarar profilen vi söker, är du välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 2023-01-31.

Ansök nu

Customer Experience Specialist - Car Service Operations

Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Jan 3
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.

About us
Car Service Operations is a function responsible for making life less complicated for our consumers when they need support, maintenance, or repair of their car. We provide efficient, desired, and sustainable solutions and concepts for our service providers worldwide. Our products are designed to enable an effortless experience for both our consumers as well as our service providers. 
Service Experience is a newly established team within Car Service Operations with the task to create user insights – both from a technician & customer point of view. The responsibility goes all the way from discover customer needs, explore solutions, validate concepts, and implement solutions in the markets. We are now looking for you interested in influencing how we can improve and design our future cars and future aftermarket products and services.
What you will do
The work is multifaceted, from consumers buying mobility to technicians working at various service providers using our aftermarket products. You will support and help the product teams towards effective solution considering what’s best for the user and the overall service experience. This through;
•    Identify, acquire, and analyze relevant facts & insights (consumer, business, technology etc.) to contribute to building up clarity in user needs.
•    Map and analyze customer journeys.
•    Establish and facilitate cross-collaboration with key stakeholders to continuously iterate and innovate our service experience feedback and insight to drive prioritization.
•    Communicate and visualize user insights as well as supporting the teams to develop within the field of service experience (methods, performing design sprints, tools, prototyping etc).   

Who you are
You have knowledge of customer journey mapping and service design. You have ability to map and analyze customer journeys and convert insights into improvements and new opportunities based on behavior data from different sources. Experience with the mix of quantitative and qualitative data together with a strength in using storytelling to share your discoveries, to influence stakeholders and create energy around an idea or an initiative. Preferably you have good knowledge about aftermarket business in the automotive industry and also experience in Agile framework. 
As a person you are an entrepreneur who wants to contribute building a new operation in a newly established team. You are also a true team player, inclusive and communicative as well as having a strong drive to achieve result.
You and your skills
You have a university education and experience from product development as well as experience from Customer Experience – as methodology, tools and strategies. 
You are fluent in English (verbal and written).
How to learn more and apply
If you have any questions about the position, you are welcome to contact Hiring Manager Camilla Rygaard, crygaard@volvocars.com 
For questions regarding the recruitment process, please contact Senior Recruiter, Pedram Yousefi
Pedram.yousefi@volvocars.com
Kindly register your application as soon as possible but not later than 20 January 2023.
Please note due to GDPR, applications via email will not be accepted.

Ansök nu

Möbelsnickare

Möbelsnickare
Läs mer Dec 14
Hej!
Jag driver ett litet möbelsnickeri här i Göteborg och nu behöver vi nån som vill jobba hos oss och lära sig att måttsätta, rita, tillverka och montera möbler. Erfarenhet inom branschen är inte ett krav, så slipper vi tar bort eventuella gamla uppfattningar.
Jag hade elever och är kvalificerad för att förmedla kunskap både på teori och praktik i nom branschen, så du kan få mycket mer än bara en vanlig anställning. Referenser för min undervisning finns från Mölndals Campus och två franska skolor.
VIKTIGT: Det här är inte byggfirma så byggsnickare prioriteras ej.
Det enda som vi är ute efter är personer som vill jobba med detta, lära sig jobbet och kämpa för att populärisera branschen.
Om anställningen;
- Extra/vid behov + projektbonuser
- Projektbonus- Om man vill vara med i ett projekt från start till slut då utlovas en viss procent av den totala vinsten. Mer om detta bara på en arbetsintervju.
Vi söker dig som är;
-Flexibel - Du måste vara flexibel och kunna komma i tid.
- Har kontroll över dina nerver
- Följer min säkerhetskrav
- Vara lungt när du jobbar med maskiner
- Svensktalande
Alla som är intresserade är hjärtligt välkomna att skicka in sin ansökan till; info@tennyfurnitureandinnovation.com.
Absolut alla är välkomna!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Fönstersnickare sökes

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Nov 22
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med fönsterrenovering. Det är ett krav att du kan arbeta med att göra trälagningar i fönsterbågar och fönsterkarmar.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Mvh Fräcka Fönster

Ansök nu

Fönsterrenoverare sökes

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Nov 22
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med fönsterrenovering. Det är mycket meriterande om du har arbetat med fönster tidigare men det är inget krav. Krav är att du är händig och lär dig snabbt.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Mvh Fräcka Fönster

Ansök nu

Köksmontör

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Sep 9
Electrolux Home startade 1995, har cirka 40 butiker över hela Sverige samt e-handel. Electrolux Home är butikskedjan för hela köket och erbjuder kompletta köks- och förvaringsinredningar, vitvaror och ett brett sortiment av noggrant utvalda hushållsprodukter.
Electrolux Home Sisjön ingår i en koncern tillsammans med butikerna i Varberg, Stenungsund och Uddevalla.
Arbetsuppgifterna består av köksmontering och renovering i samband med köksbyte.
Personliga egenskaper
Tidigare erfarenhet av köksrenovering är ett krav samt att du behärskar svenska språket i tal då du kommer att ha ständig kundkontakt.
Välkommen med din ansökan så fort som möjligt. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen.

Ansök nu

Arbetsledare till byggdepå!

Förman, snickeri
Läs mer Nov 13
Är du en driven arbetsledare som har lätt för att engagera din personal? Har du en bakgrund inom byggbranschen och gillar att hålla många bollar i luften? Då har vi tjänsten för dig!

Vi söker en erfaren arbetsledare till vår samarbetspartner som arbetar med uthyrning av material och tjänster mot byggbranschen. Man kommer att leda, planera och fördela det dagliga arbetet samtidigt som man hjälper sina medarbetare i verkstaden. Arbetet innebär även att ta emot och gå igenom inkommande material, truckkörning samt viss administration.

Start: Omgående så ansök redan idag, urval sker löpande.
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid, mån-fre 06:45 - 16:00

Din profil
Krav:
• B-Körkort
• Truckkort
• Behärska svenska i tal och skrift
• God datorvana och erfarenhet av Officepaketet - främst Excel

Meriterande:
• Erfarenhet från byggbranschen - bodar, ställningar eller el
• Erfarenhet från att köra tunga maskiner ex: kran

Vi söker dig som har erfarenhet från att leda och fördela arbete sen ett par år tillbaka. Du har god kommunikativ förmåga och är tydlig i ditt ledarskap. Du är strukturerad och har ett helikopterperspektiv på hela verksamheten som gör att du är bra på att prioritera dina arbetsuppgifter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering.

Om LN Personal AB
LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som är anslutna till Almega och verksamma i Västsverige. Vi erbjuder dig en trygg anställning hos oss med schyssta villkor och kollektivavtal.

Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer.

Ansök nu

Snickare

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Sep 26
Behöver händig Snickare för projekt på 2 månader, Boende kan ordnas för rätt person under perioden.
Projektet är i Lindome och äger rum mellan 1/10-1/12.
Skriv lite om tidigare projekt du har medverkat i samt ifall du är tillgänglig omgående.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Möbelsnickare/Möbeltapetserare

Möbelsnickare
Läs mer Sep 20
Vi på Sytech söker nu en erfaren möbelsnickare/möbeltapetserare till vårt produktionsteam. Du som söker ska vara självgående med mycket eget ansvar. Du ingår i ett team om 6 personer med mycket gjädje och hög arbetsmoral. Vi söker främst en person med många års erfarenhet, men du kan även söka om du har minst 2 års erfarenhet då vi ser över att anställa minst två personer. Vi på arbetsplatsen talar både svenska, engelska och arabiska.
Körkort är ett plus.


Atbetsplatsen är i Högsbo, Göteborg.
Arbetstider 08.00-17.00
Fast lön. provanställning 6 månader.
Mvh
Sytech Sweden AB

Ansök nu

Servicemarknadschef till JOAB till Göteborg eller Stockholm

Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Okt 3
JOAB är ledande inom påbyggnadsbranschen för lastbilar i Norden. Koncernen utvecklar, tillverkar och marknadsför hydrauliskt styrda lastbilspåbyggnader. Vår målsättning är att med hög kvalité, teknisk kompetens och service i fokus skapa effektiva transportlösningar för våra kunder inom främst åkeri- och återvinningsnäringen. Vår verksamhet är förlagd till Göteborg, Blomstermåla, Lessebo, Mellerud, Malmö och Stockholm med huvudkontor i Göteborg. Koncernen är familjeägd och företaget startades 1963. JOAB omsätter cirka 930 mkr, har 300 medarbetare och verksamheten är certifierad enligt ISO 9001 och ISO 14001. Läs mer på www.joab.se

Som ledande aktör inom påbyggnadsbranschen är JOAB ett stabilt och långsiktigt företag som löpande utvecklar sin verksamhet. Avdelningen servicemarknad står inför nästa utvecklingssteg med en uttalad tillväxtstrategi att växa mer än andra funktioner i bolaget.

Som servicemarknadschef har du alltid kunden i centrum och även ett starkt fokus på process- och utvecklingsarbete för att bygga en modern organisation. Arbetet präglas av ständiga förbättringar inom avdelningen och för samarbetet internt och externt.

JOAB har sex etablerade serviceverkstäder i Sverige och en i Finland som löpande behöver optimeras med utveckling av struktur och ledning. Du går i täten för att utveckla och förbättra servicegraden för kunder och partners- och samarbetspartners genom digitalisering och lyhördhet för deras behov. Avdelningen har cirka 60 medarbetare där du har personalansvar för sex direktrapporterade chefer och två medarbetare. Du ingår i ledningsgruppen för operativ verksamhet och rapporterar till sälj-och marknadschefen.

Ansvar och arbetsuppgifter

• För hela affärsområdet servicemarknad när det gäller resultat, budget, strategier
• För kompetensutveckling och bemanning för affärsområdet på lång och kort sikt
• Ansvar för digitaliseringsarbetet som t ex utveckling av e-handel samt beslut och implementation av system för planering- och reservdelar
• Implementation av processer, strukturer, arbetssätt och ständiga förbättringar
• Proaktiv utveckling av kundrelationer och optimering av serviceerbjudanden
• Driver ledningsgruppen för servicemarknad

Vi söker dig som är mycket affärsmässig och har god erfarenhet från servicemarknad/försäljning/återförsäljare, gärna från fordons/påbyggare och/eller hydraulikbranschen. Du brinner för att förändra, förbättra och att målmedvetet lyfta service till nästa nivå. Du har troligen en relevant akademisk utbildning men dina personliga egenskaper väger minst lika tungt. Din ledarerfarenhet är god och du får andra med dig med ett positivt och engagerat förhållningssätt. Du har lätt för att få saker att hända, och du har en förkärlek att sätta upp mål, följa upp och nå dem. Som person är du trygg och har uthållighet att driva och genomföra förändring. Du är ansvarsfull, självgående, lösningsorienterad och prestigelös. Du är en fena på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska, finska och tyska är extra meriterande.

Som servicemarknadschef hos JOAB ges du utrymme att agera och förverkliga strategier och mål för servicemarknad. Är du en handlingskraftig person, som får saker gjorda, med ett coachande ledarskap, är det här jobbet en rolig utmaning.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev på www.maquire.se senast den 17 oktober. Vid frågor kontakta Mia Roos 0723-28 22 53 eller Åse Torbjär Granath 0763-38 87 97.

Ansök nu

IKEA Bäckebol söker Hantverkare (Carpenter co-worker)

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Sep 30
VEM ÄR DU
Älskar du nya utmaningar och nya möjligheter? Då kan det här vara rätt tjänst för just dig och vi tycker att du ska fortsätta att läsa annonsen. Kanske är det dig som vi letar efter?
Vi på IKEA Bäckebol söker nu en ny Hantverkare till vårt härliga team på Communication & Interior Design (Com&In;).
Vi letar efter dig som har ett genuint och brinnande intresse för heminredning och kund. Samtidigt är du en praktisk och händig problemlösare som gillar att fixa, skapa, laga, måla, tapetsera. Och du skulle göra det bra, med finess och med ditt goda öga för detaljer. Du har en stark passion för kvalitet, hantverk och heminredning och motiveras av att kontinuerligt hitta förbättringar i arbetssätt.
Har du erfarenhet av att bygga montrar på utställningar och mässor eller liknande, är det givetvis meriterande, men inte allt. Viktigast för denna roll är inte att du har en utbildning inom snickeri eller hantverk, utan din passion, ditt intresse och din erfarenhet av hantverksarbete från fritid, skola eller annat är också värdefullt. Du bör vara bekväm med att arbeta med olika verktyg och tekniska maskiner förekommande inom snickeri och hantverk.
Förutom ditt genuina intresse för och kompetens av hantverkssysslor i någon form är det viktigt att du är en person som kan och är van att leda dig själv, då du ofta kommer att styra och ta ansvar för din egen agenda utifrån inkommande beställningar. Har du dessutom erfarenhet av projektledning, från arbete eller skola är det ett plus. Men viktigare är din förmåga att leda dig själv i ditt arbete, att du är bra på att jobba strukturerat, att hålla deadlines samt att alltid tänka kostnadsmedvetet med vår planet och våra människor i fokus.
Du kan förstå och kommunicera på engelska och/eller svenska.
Truckvana och körkort är meriterande.
På IKEA är det viktigt att du delar och lever våra värderingar, vi rekryterar därför främst utefter vem du är och dina värderingar, sedan efter dina erfarenheter.
EN DAG I DITT LIV MED OSS
Där andra ser heminredningsprodukter ser vi på funktionen Communication & Interior Design smarta lösningar för att skapa en bättre vardag. Med passion, fantasi och brainstorming omvandlar vi färger, textilier och möbler till inspirerande miljöer som fängslar, engagerar och övertygar våra besökare till att de också kan göra det!
Som Hantverkare på IKEA Bäckebol kommer du att bidra till att lyfta fram IKEA varuhuset som det bästa alternativet för heminredning på den lokala marknaden.
Det gör du genom bland annat genom att:
-Måla, kakla, lägga golv, ansvara för byggkonstruktioner och byggande av komplexa möbelinstallationer.
-Följa arbetsstrategier utarbetade tillsammans med kollegor för att implementera alla varuhusets butiker och inspirationsytor.
-Arbeta efter klara deadlines.
-Planera och beställa material och ta ansvar för budgeten och att arbeta kostnadsmedvetet.
-Arbeta i team med dina kollegor i hela varuhuset för att se till att IKEA Bäckebol alltid är i utmärkt skick med kunden som första fokus.
-Arbeta fysiskt där även tunga lyft ingår.
Och allt du gör handlar om att bidra till att lyfta fram alla våra fantastiska produkter så att de verkligen får stå i rampljuset i en inspirerande och välkomnande varuhusmiljö.
Eftersom du arbetar på våra kundytor, även under varuhusets öppettider, är det viktigt att du jobbar med säkerhet och ordning och reda som ledord. Även Kundservice är ett ledord då du kommer möta kunder i varuhuset.
TILLSAMMANS SOM ETT TEAM
IKEA?erbjuder dig möjlighet att växa i ett företag med en bärande affärsidé. Du får möjlighet att vidareutveckla dina yrkeskunskaper i ditt dagliga arbete och att arbeta?i en miljö där människan och gemenskapen är centrala värden.
Du kommer att ingå i ett härligt team bestående av flera kollegor inom Visual Merchandising, Interior Design och Graphic Communication. Ett team som samarbetar över gränserna med våra olika kompetenser och erfarenheter som vi delar med oss av till varandra. Vi jobbar tillsammans och hjälps åt när och där det behövs som bäst för att nå högt uppsatta mål och leverera, underhålla och inspirera till ett varuhus i världsklass. Ett varuhus där våra kunder kan känna sig inspirerade och motiverade att skapa sina egna drömhem.
FRÅGOR & SUPPORT? LÅT OSS KNYTA KONTAKT!
Tjänsten är heltid tillsvidare, med önskad tillsättning snarast enligt överenskommelse. Dina arbetspass är schemalagda dagtid måndag – fredag.
Är du redo för en ny utmaning och motiverad att göra det i rollen som Hantverkare på IKEA Bäckebol? Då tycker vi att du ska ta chansen att söka denna tjänst med CV och personligt brev bifogat, där vi vill veta varför just den här tjänsten lockar och skulle vara ditt nästa utvecklande steg!
Sista ansökningsdag är den 9 oktober, men urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så vänta inte med din ansökan - ansök redan idag!
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fönsterrenoverare sökes

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Sep 8
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med fönsterrenovering. Det är mycket meriterande om du har arbetat med fönster tidigare men det är inget krav. Krav är att du är händig och lär dig snabbt.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Mvh Fräcka Fönster

Ansök nu

Fönstersnickare sökes

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Sep 8
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med fönsterrenovering. Det är ett krav att du kan arbeta med att göra trälagningar i fönsterbågar och fönsterkarmar.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Mvh Fräcka Fönster

Ansök nu

Erfaren Inredningssnickare

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Sep 6
En traditionell snickeriverkstad med manuella maskiner. Vi söker en Erfaren inredningssnickare som är helt självgående. Lätt att samarbeta med och är bra på kundkontakt. Tillverkning och montering av inredningssnickerier. Vi tillverker till största delen oneoff produktion. Vi utgår från verkstan. #jobbjustnu

Ansök nu

Hantverk

Reparationssnickare
Läs mer Aug 31
Vi behöver utöka vår pool som främst vänder sig till dig med någon form av annan inkomst.
Vi erbjuder timanställning beställd av kund inom snickeri, målning, trädgård, städ, hantver mm.
Områden aktuella just nu, främst sjuhärad men även Göteborgsområdet.
Låter det intressant med en timanställning hör av dig snarast.

Ansök nu

Fönsterrenoverare sökes

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Jul 22
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med fönsterrenovering. Det är mycket meriterande om du har arbetat med fönster tidigare men det är inget krav.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Mvh Fräcka Fönster

Ansök nu

Möbelsnickare/finsnickare

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Jun 21
Vi söker dig som har erfarenhet från möbelsnickeri/finsnickeri inom orientalisk och fransk design med tidigare kunskap av att skulptera med olika träslag. Du ska kunna utföra arbetet med säkerhet och kvalité, med olika typer av material där arbetsområdena är att bl.a. skulptera och snickra fram möbelkonst i stil av Rokoko eller Saltanati via framtagna skisser av förvaringsmöbler, soffgrupper och sovrumsmöbler.
Du skall utföra dina arbetsuppgifter med noggrannhet samt ha förståelse och känsla över arbetet. Vi söker en person som tidigare arbetat med avancerad möbelsnickeri samt kunna utveckla med nya metoder och maskiner.


Om dig
Vi söker dig som är glad och framåt som samtidigt kan hålla fokus, flexibel och inte rädd för att prova nya saker eller möta nya människor och utmaningar.

Ansök nu

Erfaren inredningssnickare sökes

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Maj 27
Vi söker dig som har utbildning inom finsnickeri och/eller några års erfarenhet av att arbeta i en snickeriverkstad. Tjänsten kan möjligen även passa dig som arbetar inom byggbranschen, och som tror att du kan passa väl så bra att jobba med inredning. Du kan hålla ett gott tempo i tillverkningen, men med en hög medvetenhet om kvalitén på slutresultatet. Eftersom arbetet innefattar skräddarsydda lösningar med individuella mått och tillverkningsmetoder så krävs det att du som person är självgående, ansvarsfull och noggrann. Vi värdesätter också att du har ordningssinne och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder en arbetsplats med god stämning och utvecklande arbetsuppgifter. Att få vara med och skapa många fina miljöer är en bonus i detta arbete.
Tjänsten som inredningssnickare är förlagd till vår verkstad i Olofstorp, strax nordost om Göteborg. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat att rita enklare konstruktionsritningar, tillverka stommar, lådor och luckor, inoljning och lackering, samt diverse specialdetaljer mm.
Vårt företag Sven Snickare ABs huvudinriktning är så kallade platsbyggda kök i framförallt sekelskiftesstil och retrostil. Företaget tillverkar även platsbyggda garderober, hyllor och badrumsinredningar, men fokus ligger på kökstillverkning. Våra kök ligger i premiumklassen och vi håller en mycket hög servicenivå mot våra kunder. Vi använder i huvudsak massivt trä och andra naturmaterial, och vi känner stor stolthet över det vi tillverkar.
Körkort är meriterande och du ska ha goda referenser. Erfarenheter från bygg och/eller arbetsledning kan också vara meriterande.
Vi önskar att ni inte kontaktar oss på telefon på grund av hög arbetsbelastning och att ansökan endast sker via e-post. Vi beaktar inte ansökningar som inte uppfyller ovanstående krav.

Ansök nu

SNICKARE SÖKES

Förman, snickeri
Läs mer Apr 28
Vi söker skötsamma och arbetsvilliga medarbetare som är redo för olika utmaningar inom byggbranchen. Erfarenhet är meriterande men inte krav. Ansökan skickas via mail till: s.88b@yahoo.se
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

SNICKARE SÖKES

Förman, snickeri
Läs mer Apr 27
Vi söker skötsamma och arbetsvilliga medarbetare som är redo för olika utmaningar inom byggbranchen. Erfarenhet är meriterande men inte krav. Ansökan skickas via mail till s.88b@yahoo.com
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Båtbyggare

Båtbyggare
Läs mer Maj 15
Hej.
LB Marin på Donsö söker båtbyggare för 2 månader projektanställning . Bygga färdigt 8.5 x 3 m katamaran för rullstolsburna.
Även lite andra praktiska trä o plastarbeten
Jag heter Lasse Bergendahl, är 67 år och sitter i rullstol. Bor på Donsö
Du bör vara mångkunnig med båtar. Elller händig mångsysslare. Gärna äldre
Inte nybörjare
225 kronor per timma.
’flexibel arbetstid.

Ansök nu

Golvläggare

Förman, snickeri
Läs mer Maj 13
Söker dig som ska jobba tillsammans med en erfaren golvläggare. Det är inget krav att du har tidigare jobbat med golv. Det viktiga är att du vill lära dig. Enda krav är att du är berättigad till någon form av anställningsstöd.

Ansök nu

Warranty Engineer

Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Maj 18
Vi på Wise Professionals söker en Warranty Engineer till vår kund som är en väletablerad aktör inom sjöfartsindustrin. Du kommer att ingå i företagets Warranty team och utgår från deras kontor i Göteborg. Vi syftar till att tillsätta denna position så fort som möjligt och önskad start är i Augusti. Detta är ett konsultuppdrag på heltid via Wise Professionals på 9 månader, med möjlighet till förlängning.

Om rollen
Som Warranty Engineer ansvarar du för att hantera och lösa garantianspråk som tas emot från kunder. Tjänsten innefattar daglig kommunikation och samarbete med interna kontaktytor, kunder och andra relevanta intressenter såsom leverantörer. Dina arbetsuppgifter kan bestå av att:

Ansvara för att granska alla inkommande reklamationer för komponenter, delar och/eller annan utrustning relaterad till produkten
Utreda alla inkommande anspråk och tillhandahålla en lösning, både självständigt och i nära samarbete med olika intressenter som är ansvariga för att lösa reklamationen och de relaterade kostnaderna
Ansvara för att avgöra om mottagna reklamationer täcks av överenskomna garantier
Daglig kundinteraktion och kommunikation för att hålla dem uppdaterade och bidra till kundnöjdhet
Beställa reservdelar relaterade till den överlåtna reklamationen samt uppskatta och utvärdera kostnadseffekten
Assistera i med utvecklingen av garanti-/anspråksprocesser, system, procedurer och aktiviteter

Om dig

Som person är du strukturerad, proaktiv och gillar att jobba självständigt för att driva ditt arbete framåt. Du har goda kommunikativa kunskaper i både text och tal. Du jobbar gärna i team där du får hantera olika arbetsuppgifter samtidigt och trivs på ett bolag där du möter och samarbetar med olika människor.

Vidare ser vi att du har:

Bred teknisk förståelse då du kommer jobba med garantiärenden kopplat mot olika tekniska komponenter/utrustning
Utbildning inom kemi, mekanik eller el
Förmåga att läsa och förstå teknisk dokumentation
Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift


Det är meriterande om du har jobbat som serviceingenjör, inom teknisk support eller liknande roll tidigare. Det är också meriterande om du har jobbat inom det marina.

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag.

Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Wise Professionals är rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara konsult- och rekryteringslösningar. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Våra värdeord – nyfiken, modig och proffsig – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Jag som arbetar med detta uppdrag är Amanda Spejare, amanda.spejare@wise.se. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

SSPA - Modellbyggare till maritima branschen

Modellbyggare
Läs mer Maj 12
Vill du tillverka unika fartygsmodeller i vårt modellbyggarteam? Gillar du praktiskt arbete och har god känsla för detaljer?

SSPA Sweden AB är ett världsledande maritimt kunskapsföretag som arbetar för en hållbar maritim utveckling.

Våra kunder finns över hela världen och är bl.a. redare, hamnar, varv, tillverkare och maritima myndigheter. Vi har ca 100 medarbetare och omsätter ca 130 miljoner.
SSPA är en del av RISE koncernen.

Om tjänsten
Du kommer att tillhöra verksamhetsområdet fartygsutveckling som arbetar med design, beräkningar samt verifiering av prestanda av marina farkoster för optimering av risk- och säkerhetsaspekter samt miljö- och energieffektivitet. 

Till vårt team av modellbyggare söker vi en ny kollega som är med vid framtagandet av fartygsmodeller (enstyckstillverkning), som senare testas i våra anläggningar.
Grunden läggs i vår numeriskt styrda modellfräs, som därefter följs utav handbearbetning;

- limning
- spackling
- fräsning
- slipning
- målning
- montering av utrustning i modellerna.

Övriga uppgifter innefattar bl.a. montera utrustning och riggning av modeller i våra testanläggningar. Arbetsuppgifterna utförs både självständigt och tillsammans med någon av de andra modellbyggarna. Grundmaterialet i våra modeller och prototyper är hårdskummad polyuretan ”Divinycell”, men även glas- och kolfiber samt teak kan förekomma.
Här kan du läsa mer om vår modelltillverkning: https://www.sspa.se/our-facilities-and-tools/model-manufacturing.

Inledningsvis erbjuds du introduktion så att du får bästa möjliga förutsättningar att lyckas i din yrkesroll. Allt eftersom du blir bekvämare i din roll så kommer du även få mer utökade och självständiga arbetsuppgifter.

Arbetstid: Heltid, möjlighet till flex 

Placeringsort: Chalmersområdet, Centrala Göteborg

Anställningsform: Tillsvidareanställning 

Kvalifikationer
Lämplig bakgrund är gymnasieskolans industriprogram eller liknande. Ett gediget hantverkskunnande som båtbyggare, möbelsnickare, finsnickare eller modellbyggare är en bra grund. Du är van vid kroppsarbete och har en god fysik då arbetet innebär en del fysiskt ansträngande moment. Svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort krävs.

Meriterande är
- erfarenhet av CAM-beredning
- erfarenhet av arbete med fritidsbåtar

Svenskt medborgarskap är ett krav. Eftersom vi ofta arbetar under sekretesskrav, skall du vid behov kunna genomgå FMVs säkerhetskontroll utan anmärkning. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet för tjänsten och ser att du är en flexibel person som har en god känsla för detaljer. Du är engagerad och nyfiken på att lära dig nytt samt utvecklas. Vidare är du en lyhörd lagspelare som samarbetar väl i team tillsammans med dina kollegor.

För mer information:
Torbjörn Andersson, produktionschef, 0730-72 91 80
Christina Jansson, HR 0730-72 90 07
Jerry Carlsson, representant för Unionen, SSPA, 0730-72 90 89

Välkommen med din ansökan:
Vi går igenom ansökningar löpande och rekryteringen avslutas så snart vi hittar rätt kandidat, skicka in din ansökan snarast. snarast på http://www.sspa.se/career.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen då vi lyder under Lagen om offentlig upphandling.

FÖR ATT SÖKA TJÄNSTEN: http://www.sspa.se/career

Ansök nu

Manager Customer System Engineering Polymer Solutions, Oetiker Sw

Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 14
Job description
Oetiker Group is expanding in Sweden and we are looking for a leader for our global Customer System Engineering team, which currently consists of four team members. You will be responsible for and managing customer projects as well as driving all engineering activities to customize existing products and integrate them into systems of major E-mobility OEMs worldwide. This is an end-to-end responsibility from customer pain point identification to production in close collaboration with our global KAM teams. Our Polymer Center of Competence, located at Lindholmen in Gothenburg Sweden, is a newly founded branch of the Oetiker Group with the global responsibility to develop polymer quick connectors and system solutions mainly for thermal management applications in electric vehicles. We benefit from the global footprint and expertise of the Oetiker Group while maintaining an innovative start-up feeling. We create high-quality solutions to ensure the future of clean and secure e-mobility. Oetiker is a global leader in high-end connecting solutions for the automotive industry and for selected industrial segments. With 2’000 employees in more than 25 countries and 80 years of experience, we are the trusted, global, long-term partner for the world’s leading OEMs.

Responsibilities
Continue to build up and lead the global Customer System Engineering team with team members in Gothenburg and in the US and with additional members planned in Asia later this year
Act as technical expert in interactions with customers in close collaboration with Oetiker’s global KAM teams to identify customer needs and pain points
Manage customization of existing products and development of new polymer fluid system concepts, including 3D models, mockups, prototypes etc.
Provide design integration support to advanced engineering at our customers to integrate our solutions into their systems (visualized via CAD)
Oversee planning, reporting and execution of customer specific development projects (products and processes) while meeting quality, cost and delivery expectations
Oversee internal and external testing and validation activities for all running customer projects
Liaises closely with production partners to ensure smooth SOP
Manage project risks and track development projects using measurable KPls
Continuously align team capacity and capabilities with near and long-term needs
Closely collaborate with the polymer R&D department for resource planning and new product development ideas
Ensure that developed solutions are cost-effective, innovative, reliable and of high quality to provide customers the peace of mind that their components are reliably connected

If you have knowledge of CAD, preferably SolidWorks, and/or experience with quality standards such as IATF 16949 and ISO 9001, we will see this as an advantage.  As a person, you are a self-starter with a team-oriented attitude and hands-on skills.







Qualifications
Degree in engineering (BSc/MSc)
7+ years working experience as a Project Engineer or KAM in the automotive industry
Professional engineering experience with plastic parts and systems
Excellent leadership skills paired with strong innovative thinking
Strong project management and problem-solving skills
Ability to develop strong client relationships and to explain complex technical issues/solutions in a simple and compelling way
Excellent oral and written communication skills in Swedish and English
Willingness to travel








Application
The recruitment takes place in collaboration with Randstad Engineering. For more information about the position or the recruitment process, please contact Senior Recruitment Consultant Susanne Lindman at 072-988 94 29. Please upload your application no later than May 8, 2022. We apply continuous selection and the position may therefore be filled before the last application day.

We are looking forward to your application as soon as possible!

About the company
A position at the Polymer Center of Competence offers exciting global challenges and a whole range of development opportunities. The unique company culture adopted from the Oetiker Group is built on a strong sense of trust where employees are encouraged to contribute from day one. We are therefore looking for colleagues who share our customer-focused mindset of delivering quality and value in everything we do. We strongly encourage equal rights and gender equality. At Oetiker, everyone has the same possibilities to grow and develop with us.

Get to know us to get ahead. Watch the video below showing our products for E-mobility applications:

https://players.brightcove.net/4684385787001/default_default/index.html?videoId=6282098101001

Ansök nu

Erfaren inredningssnickare sökes

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Mar 16
Vi söker dig som har utbildning inom finsnickeri och/eller några års erfarenhet av att arbeta i en snickeriverkstad. Tjänsten kan möjligen även passa dig som arbetar inom byggbranschen, och som tror att du kan passa väl så bra att jobba med inredning. Du kan hålla ett gott tempo i tillverkningen, men med en hög medvetenhet om kvalitén på slutresultatet. Eftersom arbetet innefattar skräddarsydda lösningar med individuella mått och tillverkningsmetoder så krävs det att du som person är självgående, ansvarsfull och noggrann. Vi värdesätter också att du har ordningssinne och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder en arbetsplats med god stämning och utvecklande arbetsuppgifter. Att få vara med och skapa många fina miljöer är en bonus i detta arbete.
Tjänsten som inredningssnickare är förlagd till vår verkstad i Olofstorp, strax nordost om Göteborg. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat att rita enklare konstruktionsritningar, tillverka stommar, lådor och luckor, inoljning och lackering, samt diverse specialdetaljer mm.
Vårt företag Sven Snickare ABs huvudinriktning är så kallade platsbyggda kök i framförallt sekelskiftesstil och retrostil. Företaget tillverkar även platsbyggda garderober, hyllor och badrumsinredningar, men fokus ligger på kökstillverkning. Våra kök ligger i premiumklassen och vi håller en mycket hög servicenivå mot våra kunder. Vi använder i huvudsak massivt trä och andra naturmaterial, och vi känner stor stolthet över det vi tillverkar.
Körkort är meriterande och du ska ha goda referenser. Erfarenheter från bygg och/eller arbetsledning kan också vara meriterande.
Vi önskar att ni inte kontaktar oss på telefon på grund av hög arbetsbelastning och att ansökan endast sker via e-post. Vi beaktar inte ansökningar som inte uppfyller ovanstående krav.

Ansök nu

snickeri

Förman, snickeri
Läs mer Mar 27
Göteborgs Teknik Våtrum& Bygg är ett byggföretag i Göteborg som arbetar med både renovering och nybyggnationer. Nu söker företaget en snickare för tillsvidareanställning.
Arbetsuppgifter
Arbetet sker i team och det förekommer inget ensamarbete.
Utbildning /Erfarenhet -Yrkesbevis är inget krav men erfarenhet av snickare behövs för jobbet.
Lön: Fast månads
Anställningsvillkorr: Deltid
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Hamnarbetare till fritidsbåtvarv

Båtbyggare
Läs mer Mar 22
Blue Marine AB Göteborg är ett litet företag
inom den marina branschen som erbjuder samma tjänster som stora båtvarv.
Medarbetarna har lång erfarenhet och är kompetenta att utföra komplicerade
plastarbeten, reparationer, service och underhållsarbeten. Vi utför även arbeten
inom el - och marinelektronik, motor och drev samt rigg och däck. Vi söker dig med tidigare erfarenhet från den marina branschen. Erfarenhet från all typ av arbeten inom marin verksamhet som
båtbygge, reparationer, installationer och varvsarbete Plastning och laminering med polyester och epoxy,
gelcoatreparationer, slipning, polering och målning.

Ansök nu

finsnickare / möbelsnickare - Heltid

Möbelsnickare
Läs mer Apr 8
Om företaget
Veterankraft är en jobbplattform för personer från 55 år och äldre. Som tjänste- och bemanningsföretag hyr vi ut 55-plussare till företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av 55-plussare med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll.

Om oss
En Veteran inom Veterankraft AB har en viktig uppgift och egenskap: att vara centrum för positiv energi. Den positiva energin återspeglas i ett stort engagemang och ett professionellt uppträdande med en underliggande glädje och kamratskap. Det skall vara roligt att jobba för oss och det skall vara roligt att vara kund hos oss.

Om tjänsten
Snickare
Fin-, möbelsnickare för att kunna lösa våra specialsnickerier av köksskåp, dörrar, vitrinluckor, bredd, höjd och djupändringar av skåp.
Tid; Heltid - utefter behov
Kunden står för material, redskap samt introduktion

Dina arbetsuppgifter
Arbeta hos företag med diverse snickeriuppdrag.

Vem är du?
En allmänhändig och driftig veteran med stort intresse och erfarenhet av snickeri.

Ansökan
Välkommen in med din ansökan!

Ansök nu

Erfaren Inredningssnickare

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Mar 14
En traditionell snickeriverkstad med manuella maskiner. Vi söker en Erfaren inredningssnickare som är helt självgående. Lätt att samarbeta med och är bra på kundkontakt. Tillverkning och montering av inredningssnickerier. Vi tillverker till största delen oneoff produktion. Vi utgår från verkstan. #jobbjustnu

Ansök nu

Service- och supportingenjör inom laddinfrastruktur

Kundserviceingenjör, tillverkningsindustri
Läs mer Mar 25
Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.
Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.
ABB E-mobility är en av de ledande leverantörerna inom laddinfrastruktur runtom i världen. Marknaden växer snabbt och vi behöver därför bli fler. På ABB E-mobility AB strävar vi efter att finnas nära våra kunder för att säkerställa att våra produkter presterar maximalt och finns därför representerade på flera orter runtom i Sverige. Just nu söker vi ytterligare en service- och supportingenjör som vill arbeta i vårt ambitiösa, glada och tighta team. Vårt uppdrag är att tillhandahålla tjänster som ökar driftsäkerhet, tillgänglighet och lönsamhet samt minskar miljöpåverkan. Vi täcker in hela anläggningens livscykel och hjälper våra kunder att arbeta med ständiga förbättringar.
Vill du ha ett omväxlande och fritt arbete inom en riktig framtidsbransch? Tycker du att hållbarhet är viktigt? Har du tidigare bakgrund inom el, arbetat som elektriker eller motsvarande och vill vidareutvecklas inom framför allt laddinfrastruktur? Ta chansen och sök rollen som Service- och supportingenjör.
Rollen rapporterar till servicechef.


Dina ansvarsområden
I rollen kommer du att ägna dig åt igångkörning samt avhjälpande och förebyggande underhåll av laddinfrastruktur för bilar, bussar och andra tunga fordon.
Du bistår kunderna med support både på distans och på site.
Du har mycket kontakt med kunder samt ett helhetsansvar för utvalda kunders serviceavtal.
Du fungerar som säljstöd och resurs i offertarbete och vid projekt.
Du delar ABB:s grundläggande värderingar kring säkerhet och integritet, vilket innebär att du tar ansvar för dina egna handlingar samtidigt som du känner ansvar för dina kollegor och affärsverksamheten.



Din bakgrund
Du har gymnasieutbildning alternativt arbetat några år som elektriker. Har du tidigare arbetat i liknande roller är det meriterande.
Du kan läsa såväl mekaniska som elektriska ritningar. Det är meriterande om du även är en van användare av mätutrustningar är det meriterande.
Du har B-körkort och dina datorkunskaper är mycket är goda.
Du kommunicerar obehindrat på både engelska och svenska i såväl tal som skrift.
Som person är du social, noggrann och sätter alltid arbetssäkerheten främst.
Du har ett gott humör och en öppen och inkännande inställning till kunder och kollegor.
Eftersom resor ingår i tjänsten är det viktigt att du trivs med en rörlig tillvaro.
Meriterande om du har kunskaper i Linux eller annat programmeringsspråk.



Mer om oss
Rekryterande chef Katarina Karlin, +46(0)240 -784 092, svarar gärna på dina frågor. Fackliga representanter: Sveriges Ingenjörer: Senad Huijc, +46(0)21-320 302; Unionen: Johan Lundström, +46(0)21-320 364; Ledarna: Urban Mylläri, +46(0)21-320 186. Övriga frågor ställs till Recruitment consultant Tobias Nilsson +46 (0)70-821 53 31.
Välkommen med din ansökan senast den 4 april 2022. Urvalet görs löpande. Din ansökan skall innehålla CV samt ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum löpt ut.
Om du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com.

Ansök nu

Inredningssnickare

Inredningssnickare/Specialsnickare
Läs mer Feb 17
Aröds Inredningar AB har tillverkat kök-, hiss- och specialinredningar i över 40 år. Hos oss är alla mått unika och allt tillverkas efter kundens behov.
Vi söker en finsnickare. Om du jobbat med specialsnickerier tidigare är det en merit. I jobbet ingår även mätning och montering på plats hos kunder.
Vi söker dig som är noggrann, driven och kvalitetsmedveten. Du tycker om att arbeta med olika saker, är självgående, lättlärd och nyfiken på nya uppgifter.

Ansök nu